Использование ТОГИС ( технология образования в глобальной информационной сети) при изучении темы «Мир английского» по УМК «Английский нового тысячелетия» 6 класс
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Никитина Наталья Юрьевна

Предлагается  разработка серии уроков   с использованием материалов из глобальной сети  для решения  метапредметных задач как  в лингвострановедении так и   компетентностных.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл ispolzovanie_togis.docx55.81 КБ
Файл chast_2_ispolzovanie_togis.docx269.5 КБ

Предварительный просмотр:

Использование ТОГИС ( технология образования в глобальной

информационной сети) при изучении темы «Мир английского» по УМК «Английский нового тысячелетия» 6 класс

Быстро меняющиеся условия жизни и труда, предъявляют совершенно новые требования к уровню образованности, к личности будущего выпускника.. Будущий профессионал должен обладать стремлением к самообразованию на протяжении всей жизни, владеть новыми технологиями и понимать возможности их использования, уметь принимать самостоятельные решения, адаптироваться в социальной и будущей профессиональной сфере, разрешать проблемы и работать в команде, быть готовым к стрессовым ситуациям и уметь быстро из них выходить» (Лебедев, О.Е. Компетентностный подход в образовании // Школьные технологии. - 2004. -№5.-С.5-12.) 

ТОГИС (технология образования в глобальной сети) позволяет реализовать эти требования в полной мере.

В данной технологии традиционная парадигма «учитель- учебник- ученик» дополняется парадигмой «ученик-информационная среда-учитель» .Во главе угла –самостоятельная познавательная деятельность учащихся. Ресурсы сети становятся необходимыми для решения познавательной задачи.

К задачам учителя относятся : подготовка ресурса обеспечения , проектирование блока уроков, управление познавательной и оценочной деятельностью.

Я решила применить данную технологию при изучении темы «Мир английского»  в 6 классе  обучая учащихся по УМК «Английский нового тысячелетия «  под редакцией  Н.Н.Деревянко. 6 класс

 Метапредметные образовательные результаты данной главы – освоение сразу двух  типов  содержания – содержание предметной области   и  конкретной деятельности.

Метапредмет «Образ страны «  рассматривается   так:

1   Урок 1   Вводное повторение  «Что я знаю по теме» , выявить степень интереса  к материалу главы, знакомство с конечным продуктом главы - проектом – презентацией « Для меня  образ  Великобритании в …»  

2  Уроки  2- 6 Изучение нового – пополнение лингвострановедческих знаний , совершенствование практических   умений ,    задания   на овладение   компетентностями  как    формат  неформального письма »Зачем мне английский « и лифлета » Экскурс в прошлое «  , работа с контурной картой» европейский морской  перекресток», написание параграфа эссе « На каком языке говорят в США ».

3  Урок 7 – 8  Результат работы над главой :

Мониторинг знаний ( письменный )– итоговый тест

Мониторинг знаний ( устный ) – итоговый проект

Урок 1 Введение в тему.

Задачи урока: Познавательные

  • Пополнение  страноведческих   знаний  по теме (география страны)
  • Умение находить информацию нужную информацию в  Интернете
  •   Применить  извлеченную информацию в рамках работы с контурной картой по теме «Морской перекресток Европы»

Регулятивные

  • Умение выполнять учебное задание в соответствии с целью ( выполнение домашнего задания )
  • Умение выполнять учебное действие в соответствии с планом ( составить устное выступление по контурной карте).

Коммуникативные

  • Умение строить логически завершенное монологическое высказывание в рамках заданной темы.

Личностные

  • Умение организовывать  собственную деятельность.
  • Воспитание самодисциплины.

Предметные

  • Развитие умений и навыков устной и письменной речи.
  • Развития  умения  отбирать  и анализировать необходимый материал по заданной теме.
  • Расширение лексического  запаса у учащихся.
  • Развитие умений сравнивать, сопоставлять, делать выводы.
  • Развитие языковой догадки учащихся.
  • знать употребление артиклей с географическими названиями

Практические задачи:

                                                развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией: поиск и выделение нужной информации, обобщение и фиксация информации в ходе проведения игр-исследований, знакомство с явлениями окружающего мира, фактами его истории, географии на английском языке

  • Активизировать лексические и грамматические навыки учащихся.

Развивать умение чтения с извлечением заданной информации , обучение чтению( матчинг)

Учить учащихся отбирать информацию из разных источников.

Учиться работать с  заданиями различных форматов (  контурная)

Средства обучения:

  • Компьютер
  • Проектор
  • Магнитная доска

Ход урока: (  материал предлагается избыточный , можно  выбирать в зависимости от подготовки  обучаемых)

1     Начало  урока      Работа с картой , активизация имеющихся знаний

You know that  the UK is a powerful European country. When you pronounce the word “country”  what comes to your mind?  (Brainstorming with making the mind map)

You have learnt a lot about this country. Here are some  more facts about England. (comments  the additional information on the screen). Презентация «Великобритания»velikobritaniya.rar

 Используя географическую карту   Let’s check how well you know  its geography.
Подробная 
карта Великобританиикарта достопримечательностей...

ayda.ruВеликобританияКарта
Викторина для школьников по теме 
Англия с ответами

ped-kopilka.ruВнеклассная работаВикторины…-po-teme-anglija-s…

    1. What parts does the UK consist of? And what are they   (England, Scotland, Wales, Northern Ireland)

    2. Where is the UK situated?(British Islands)

    3. What is the UK washed by in the north?(Atlantic Ocean)

            4       Where is England situated? - It is situated in the south of Great Britain.

            5          What is England washed by? - It is washed by the North Sea, the Irish Sea, the English Channel and the Strait of Dover.

            6       What rivers in England do you know? - The Severn, the Thames

            7- Are there high mountains in England? - No, there aren`t.

            8-What is its population? - Over 46 million people.

           9 What is the capital of England? - London is.

           10. On what river does London stand?(The Thames)

             11. The capital of Northern Ireland.(Belfast)

             12 The mysterious lake in Scotland.(Loch Ness)

             13. The city that has become the birthplace not only of famous quartet, but also a famous football team. (Liverpool)

2)  When we describe the country , you see it’s important to name places correctly .Let’s learn how to name them.  Объяснение правила употребления артиклей с географическими названиями . Презентация.
Артикли
 с географическими названиями ‹ Грамматика ‹ Английский...

engblog.ruГеографическими названиями

Look at the geographical names and read them after the announcer.          

Bath, Birmingham, Brighton, Bristol, Cambridge, the County of Kent, Dover, the Fens (area), Hadrian's Wall, Heathrow (airport), the Lake District, Land's End, Liverpool, Manchester, the Midlands, Newcastle-upon-Tyne, Northern Ireland, Oxford, Sheffield, the Southeast, the Southwest, Stonehenge, Stratford-upon-Avon, the Thames, Wales, York.

3) Практика в употреблении артиклей с географическими именами 

Open your exercise-books and write down only the proper names with the articles.

1._______ Lake District

2.________ North of England

3._________ Midlands

4._________Newcastle

5._________ Northern Ireland

6._________ Windsor

7._________ Thames

8.________ Southwest

9.________ East Anglia

10.__________ Heathrow Airport

Some of the blank spaces below need articles , others don’t . Fill in the articles where needed.

1 He went to ………….Spain last month.

2 When you go to ……Britain, be sure to see …………London.

3 He works in ……building  on the ….corner of …..Oxford Str.   and  ….. High Str.

4 ….Moscow  is one of the largest cities in the ….world.

5 ….. Manchester is …centre of ….textile industry.

6 ……..Stratford stands on ….river ….Avon.

7 …..largest river in …..UK  is    …..Themse.

8 ….Queen will  be on …..TV.

4)  Пополнение страноведческих знаний . Практика чтения.Can you answer the following questions ,if not ,read these short texts.

1 Why do people throw money into wishing wells?_________________________________________________________________________________

2 Can you make a very loud sound with a bagpipe?_________________________________________________________________________________

3 Why did Scottish soldiers play the bagpipe before    battles____________________________________________________________________

4 Whose home is Windsor Castle?_________________________________________________________________________________

5 What collection is there at Madame Tussaud’s_________________________________________________________________________________

6 Is the collection large?_________________________________________________________________________________

Windsor Castle is a famous home of Queen Elizabeth II of England. It is the largest castle in the world where people still live.

In Wales, there are old wishing wells. People throw money into the wells. They think wishing wells can help them in their life.

Madame Tussaud’s has one of the largest collections of wax models of famous people in the world. You can see famous people of the past and famous people of today there.

Scotland’s national instrument is the bagpipes. The bagpipes make a very loud sound. They say Scottish soldiers played them before battle, and the noise frightened the soldiers on the other side.

still – все еще

well – колодец

sound – звук

soldier – солдат

battle – битва

frighten – пугать

wax – воск

side – сторона

4)  Now  let’s find out your attitude  to the  travelling to this country. Развитие устных речевых навыков, личное отношение к теме изучения.         Act out the dialogue about a visit to England.

  • Have you ever been to England, Ann?
  • No, I haven’t been there yet.
  • Where would you like to go there?
  • To the Southwest  I think.
  • But why?
  • I want to see “Land’s End”, the most westerly point of Great Britain.

5 ) The UK is made up of 4 countries . What are they? What do you know about them? Игровой момент  

THE UNITED KINGDOM
BusyTeacher: Free Printable Worksheets For 
Busy Teachers Like YOU!

busyteacher.org

Дифференциация  страноведческих понятий : Англия, Великобритания , Объединенное королевство ( магнитная доска)

Put the cards onto the right part of the UK.(England, Scotland,    Wales or        Northern Ireland)

3 MILLION PEOPLE                  THISTLE                CAERNARVON     castle                    

   2 MILLION PEOPLE                      SHAMROCK                        BAGPIPES

5 MILLION PEOPLE                      LOCH NESS                           BIG BEN

49 MILLION PEOPLE                           KILT                        BELFAST

BAKER STREET                                 ROSE                      GIANT'S CAUSEWAY

BUCKINGHAM PALACE           DAFFODIL             EISTEDDFOD

6 )        Here is some information about the country for you and your partner , but some bits are missed.   Ask each other questions to c

 omplete the chart.  Развитие устных речевых навыков ( Диалогическая речь). Карты  с  пропущенной информацией   для заполнения.

"BusyTeacher" 

THE UK

Official name:

The United Kingdom of Great Britain and ...........................................

Area:

244,000 sq km

Population:

............ mil.

Surrounded by:

the Atlantic Ocean, the North Sea in the east, ................................. in the south and the .......................... Sea in the west.

Islands

Great Britain, Ireland, …………………………, the Isles of Scilly, the Isle of Man, ………………., the Hebrides, ………………….., the Shetlands and the …………………… (Jersey, Guernsey, Alderney and others).

High. mountain:

Ben Nevis (...................... m)

Mountains:

Southern Uplands and Northern Uplands (Highlands), Grampians (Ben Nevis), ........................ (Lake District), Cambrians (Snowdon - ...................National Park), Pennines, Peak District, ......................, Dartmoor, Cheviot Hills, .................................

Rivers:

Thames, ....................., Clyde, Avon, .................., Humber

Lakes:

.................., Loch Lomond, ......................., Lake Windermere

Biggest cities:

London, Birmingham, ……………., Leeds, …………, Liverpool, Manchester, ………….., Bristol, ……….., Coventry, …………, Oxford, Cambridge, …………., York, Brighton, ……….., Canterbury, Dover, …………….., Plymouth

Division:

  1. England  (capital London, symbol: ..................., patron: St. George)
  2. ..............(capital Cardiff, symbol: leek or daffodil, patron...............)
  3. Scotland (capital ...................., symbol: ............, patron St. Andrew)
  4. .................................. (capital Belfast, symbol: flax flower or shamrock, patron ............................)

Anthem:

.....................................

Political System:

Constitutional monarchy with a .......................... system

Head of the State: Queen Elizabeth II (House of Windsor, successors: Prince Charles (The Prince of .......................), Prince William (The Duke of Cambridge), Prince ...................... of Cambridge)

Head of the Government: ............................. (previously Gordon Brown, Tony Blair, John Major, Margaret Thatcher) seat 10 Downing Street

Parliament: House of ....................... (hereditary and life peers, bishops...)

                    House of Commons – 650 members – elected (Speaker)

                    the ........................ – summons and dissolves Parliament

Political Parties: Conservative Party, ...................Party, Liberal Democrats

Member of :

the Commonwealth of Nations, ............................., the G7, the G8, the G20....................., the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) and the ........................................ (WTO).

THE UK

Official name:

The ................................... of Great Britain and Northern Ireland

Area:

........................... sq km

Population:

64 mil.

Surrounded by:

the ......................... Ocean, the ......................... Sea in the east, the English Channel in the south and the Irish Sea in the west.

Islands

..........................., ......................., the Isle of Wight, the Isles of Scilly, the Isle of ……., Anglesey, the …………, the Orkneys, the ………………… and the Channel Islands (Jersey, ……………., Alderney and others).

High. mountain:

.......................... (1343 m)

Mountains:

Southern .............. and .................... Uplands (Highlands), ................. (Ben Nevis), Cumbrians (Lake District), Cambrians (Snowdon - Snowdonia National Park), ..................., Peak District, Exmoor, Dartmoor, ......................., Cotswold Hills

Rivers:

Thames, Severn, ................., Avon, Trent, .....................

Lakes:

Loch Neagh, .............................., Loch Ness, .........................

Biggest cities:

London, …………….., Glasgow, ………….., Sheffield, Liverpool, …………….., Edinburgh, Bristol, Cardiff, ……………,  ……………, Cambridge, Bath, York, Brighton, Aberdeen, Canterbury, ……………, Portsmouth, Plymouth

Division:

  1. ................  (capital London, symbol: rose, patron: .................)
  2. Wales (capital Cardiff, symbol: ............................, patron St. David)
  3. .................... (capital Edinburgh, symbol: thistle, patron St. Andrew)
  4. The Northern Ireland (capital .................., symbol: flax flower or shamrock, patron St. Patrick)

Anthem:

God save the Queen

Political System:

............................... monarchy with a parliamentary system

Head of the State: Queen ..................... (House of Windsor, successors: Prince Charles (The Prince of Wales), Prince William (The Duke of ..........................), Prince George of Cambridge)

Head of the Government: David Cameron (previously ...................., Tony Blair, John Major, Margaret Thatcher) seat 10 Downing Street

Parliament: House of Lords (hereditary and life peers, bishops...)

                    House of ......................... – 650 members – elected (Speaker)

                    the Sovereign – summons and dissolves Parliament

Political Parties: ......................Party, Labour Party, Liberal Democrats

Member of :

the Commonwealth of Nations, the Council of Europe, the G7, the G8, the G20NATO, the ........................................................................ (OECD) and the World Trade Organization (WTO).


7  Let’s look at the map of the British capital and name the most popular places of interest there.  

Пополнение страноведческих знаний . Развитие умений в чтении

Match the places with their description

Туристическая карта центра Лондона с достопримечательностямиyourcitymap.ru


  1. BUCKINGHAM PALACE
  2. STRATFORD-UPON-AVON
  3. STONEHENGE
  4. PALACE OF HOLYROODHOUSE
  5. TRAFALGAR SQUARE
  6. WESTMINSTER ABBEY
  7. LONDON EYE
  1. THE TOWER OF LONDON

The tallest Ferris wheel in Europe. The wheel       has a diameter of 120 m and its total height is 135 m. The wheel offers ride in 32 capsules that can hold up to 25 persons and are fully air-conditioned. During the ride passengers can move freely inside the capsules and thus enjoy astonishing views of London

A  The place of political demonstrations and busy traffic. Its name commemorates  the naval victory of Admiral Nelson over the French and Spanish. In the middle, there is Nelson´s Column.

  1. B This building houses the Crown Jewels, guarded by men who wear 16th century costumes and are called “Yeomen of the Guard” or incorrectly “Beefeaters”. It  has been both a palace and a prison for kings, queens and other important people, many of whom were executed there, including two of Henry VIII’s six wives.

C This building is the official residence of the Royal Family. It was built in the early 18th century for the Duke of Buckingham. Queen Victoria made it her official residence in London. Visitors can watch the changing of the Guard in front of it.


D The birthplace of William Shakespeare

E The official residence of the Queen in Scotland.

F The original purpose of this landmark  is unclear but some people speculate that it was a temple made to worship ancient earth deities. It has been called an astronomical observatory for marking significant events on the prehistoric calendar. Others claim that it was a sacred site for the burial of high-ranking citizens from the societies long time ago

G This important Gothic church is located next to the Palace of Westminster. It is a traditional place of coronation of English rulers and a burial place for English monarchs and other important persons of English history such as William Shakespeare, Sir Isaac Newton, Charles Darwin, Sir Winston Churchill and many others.

H This great bell is located in the clocktower of Houses of Parliament but people usually use its name for the clocktower itself. The clocktower was finished in 1858 and even after more than 150 years it still houses the world's largest four-faced tower clock (it has 7 meters in diameter).

Домашнее задание

Учебная задача  - заполнить контурную карту  доказав что Объединенное королевство  –морской перекресток Европы.

Предлагаемые учителем задания в Интернете  для данного урока следующие:


1       Ответы@Mail.Ru: 
контурная карта великобритании

otvet.mail.ruquestion/45984356
2          Полезные советы по 
работе с контурными картами...

historykzonline.ucoz.ru…sovety…rabotekonturnymi
3        Как 
работать с контурными картами - Памятки для учеников - Каталог...

ursv57.ucoz.rupubl…rabotat_s_konturnymi_kartami…4
4          Gect.ru. Интерактивные 
карты Великобритании

gect.rucountry/europe/greatbritain…maps_of_great…
5      помогите по тексту ответить на... - Школьные Знания.com

znanija.comtask/5179857
6       Страны Зарубежной 
ЕвропыВеликобритания - презентация к уроку...

ppt4web.rugeografija…evropy-velikobritanija.html
7  Экономико-географическая характеристика 
Великобритании

biofile.ruГеография13937.html



Предварительный просмотр:

Часть 2    Использование ТОГИС ( технология образования в глобальной  информационной сети) при изучении темы «Мир английского» по УМК «Английский нового тысячелетия» 6 класс (продолжение)

Урок 2  Зачем люди путешествуют

Цели урока :

Познавательные

  • Овладение страноведческими знаниями по теме ( особенности британской нации, отношение британцев к путешествиям, виды британского транспорта)
  • Умение работать с информацией в  Интернете
  • Приобретение опыта творческой деятельности и познавательной самостоятельности в процессе работы над  заданием (написание неформального письма)
  • Исчпользовать  извлеченную информацию в рамках  письменного высказывания
  • развитие критического мышления ( работа с кластером)

Регулятивные

  • Умение выполнять учебное задание в соответствии с целью.
  • Умение соотносить учебные действия с известным правилом.
  • Умение выполнять учебное действие в соответствии с планом.

Коммуникативные

  • Умение строить логически завершенное монологическое высказывание в рамках заданной темы.
  • Умение адекватно использовать речевые средства для представления результата.
  • Умение  вступать в диалог по теме  используя шаблон , высказать свое мнение и узнать мнение партнера в рамках диалога

     Личностные

       Выявить степень заинтересованности учащихся в  теме Путешествия

       Формирование правильного отношения к свободному времяпрепровождению,

         путешествиям

       Умение организовывать  собственную деятельность. 

Предметные

             развитие смыслового чтения ( вид  multiple choice \true-false statements ) как основы  

            высказывания по теме,

            работа с кроссвордом,

  • Развития  умения  отбирать  и анализировать необходимый материал по

 заданной теме.

  • Расширение лексического  запаса у учащихся.
  • Развитие умений сравнивать, сопоставлять, делать выводы.
  • Развитие языковой догадки учащихся.

Практичесие задачи:

  • Активизировать лексические и грамматические навыки учащихся.
  • Совершенствовать навыки и умения делать  письменное сообщение
  • Развивать навыки аудирования с извлечением необходимой информации.
  • Развивать умение чтения с извлечением заданной информации.

Учить учащихся отбирать информацию из разных источников 

Средства обучения:

  • Компьютер
  • Мультимедийный проектор
  • Презентация

Ход урока

Today we are going to talk about reasons for travelling , your opinion on it.

1  расширение   знаний о нации и стране изучаемого языка

First let's listen to some information about  how English people  relax.

Most English people who live in big cities like to get out of town for a day. Those who have a car

find it easier, but you can also go by train where you want. It will take you about two hours to get

to the south coast from London by train. People spend a Saturday or a Sunday at the sea, visit

famous historical places or just have a picnic in the country. There are a lot of places to see so

you’ll never be bored. Some time ago the shops didn’t work normal hours. They opened quite late

and closed early, at about five. Of course, they didn’t work at weekends. Now everything has

changed. Most shops close at seven or eight and some of them even work twenty- four hours.

But people still prefer to do their shopping on Saturday morning. They don’t have to worry,

 because most shops try to make shopping as pleasant as possible.

Is the south coast far from London?
2. Where can you have a picnic if you live in a city?
3. Where can you buy something at night?
4. Do the shops work on Saturdays now?
5. When do people usually get out of town?

2 Введение в проблему урока

What do you think about travelling? Why usually people prefer to travel? 

My friend is fond of graffiti . Should  he go to Britain to get to know both the country and  this

original technique?

Работа с кластером  Reasons  and  Ways  of Travelling

http://cacoo.com/
http://twitter.com/cacoocom

Conclusion :The best way to see and learn a lot of things that you can never see or learn at home, the best way t

 get to know and understand people, is to meet them in their own homes. Travel broadens your mind

 and scope. People prefer to travel to see different interesting countries modern cities and the ruins

of ancient towns. To  realize their aims they use  different ways  to travel  (- by plane- by train- by

 bus -by cycling- by ship- by car- by hiking)

3. Говорение по теме (диалогическая речь). /P1+P2

We begin  our  travelling to London from the airport. Listen and look at the screen  to see the

text of a dialogue named “In the Airport”,  ( обучение устной речи по шаблону )


Диалог
 на английском языке - "В аэропорту" на lengish.com

lengish.comДиалогиДиалог

  •   Hello, my name is (…).What’s your name?
  • Hi, my name is (…).It’s nice to meet you.
  • It’s nice to meet you, too. Where are you from, (…)?
  • I’m from …………. And what about you?
  • I’m from …………
  • Oh! Really?! I am going to ………..
  • How long are you going to stay in ……….?
  • ……….days, but I’d like to see the sights of ……….. What should I see first?
  • What are you interested in, …?
  • I am interested in …………...
  • Then you should see:……………..
  • Do you think it’s possible to see everything in such a short time?
  • Well, you might, if you don’t stay long in one place.
  • No, I just want to take a look and I hope I’ll have a general idea of what ………… is.
  • Well, I hope you’ll have an interesting journey and you’ll enjoy it very much. Good luck and

good buy!

  • Thank you, buy!

3 And what do you know about British transport.     работа с кроссвордом

You should answer the questions, and find the main answer: Why is 999 the most important

 telephone number in Britain?

mhtml:file://D:\школьные%20док-ты\6%20класс\4%20глава%20мир%20английского\Информационные%20технологии%20на%20уроках%20иностранного%20языка%20по%20теме%20_Путешествие%20в%20Лондон_%20__%20Статьи%20Фестиваля%20«Открытый%20урок».mht!img1.gif

Keys:

  1. A special ticket which includes travel on buses and the tube. /travelcard
  2. A special sign for parking a car or a bike. /meter
  3. The name of London underground. /tube
  4. Travelling by railway means traveling by … . /train
  5. A one-way ticket. /single
  6. The busiest airport in Britain. /Heathrow
  7. Travelling by air means travelling by … . /plane
  8. The name of a tourist bus. /coach
  9. A place where you can buy “package” holidays. /agency

 The main word is - emergency (скорая помощь), its phone number is 999.

4 Before your travelling  it’s very important   to know  something about people  you are going to.

Развитие навыков смыслового чтения
Английский характер — 
The English Character - топик по английскому языку...

englishtopik.ruanglijskij-xarakter-the-english

А)Представление незнакомых слов . 
boastful-хвастливый, vulgar- грубый, easy- going- беспечный, веселый, amiable- любезный, ruthless- безжалостный, to be cautious- быть осторожным.

Б) Чтение рассказа “The English”

Almost every nation has a reputation of some kind. The French are supposed to be gay, and fond of

champagne; the Germans – dull, formal, fond of military uniforms, and parades; the Americans –

 boastful, energetic, and vulgar. The English are reputed to be cold, reserved, easy – going, and fond

of sports.
The English are a nation of stay–at–homes. There is no place like home, they say. The English prefer

 small houses, built for one family, perhaps with a small garden.
The fire is focus of the English home. Other nations go out to cafes or sit round the cocktail bar. For

 the English it is the open fire and the ceremony of English tea. Even when central heating is installed

 it is kept so low in the English home that Americans and Russians get chilblains, as the English get

 nervous headaches from stuffiness.
Foreigners often picture the Englishman dressed in tweeds, smoking a pipe, walking across the open

countryside with his dog at his heels. This is the picture of the aristocratic Englishman during his

holidays on his country estate. Since most of the open countryside is private there isn’t much left for

 the others to walk across.
The English are considered to be the most amiable people in the world. They can be very ruthless.

 They have a genius for compromise, but can enforce their idea of compromise on others with

surprising efficiency. They are generous in small matters but more cautious in big ones.

в) Ответить на вопрос:  What is the text about?
- The text is about:
a) The fire that is the focus of English home.
b) The picture of the aristocratic family.
c) The reputation that the English people have.

г) Answer these questions:
1) What are the English reputed to be?
a) efficient, fond of parades.
b) cold, reserved.
c) energetic.

2) What nation is steady, easy- going, and fond of sports?
a) the French.
b) the Germans.
c) the English.

3) What houses do the English prefer?
a) small houses, built for one family.
b) big houses, built for one family.
c) small houses, built for two or more families.

4) What is the focus of the English home?
a) the ceremony of English coffee.
b) the open fire.
c) the ceremony of Indian tea.

5) What is the picture of the aristocratic Englishman?
a) dressed in silks, smoking a pipe.
b) dressed in tweeds, smoking a pipe.
c) dressed in cottons, smoking a pipe.

 Well done. You’ve learned what the English are  like .Are the Russians different?

5     True or false? Read the texts and indicate (with a X) if the statements are true or false

        What would you choose for your fun?   

 презентация Writing an informal letter

D:\17517_writing_a_lette.zip

Giulia, from Manchester

I really like London. It’s a great city! You can do anything you want and there are a lot of shops. I

love shopping! When I go there, I always go to Buckingham Palace. I hope I see Prince Harry or

Prince William. I think they are so sexy! I also think the guards are very funny with their hats. I like to

 go there by train or by car because you can see how green our country is: full of big fields and SuperStock_4011-564

cows. If you take the plane, you cannot see all this!

Max, from Lytha

My favourite place is Blackpool. I really like that town… It’s close to my city. Even if SuperStock_1557R-286166SuperStock_4011-575B

it’s not very big city, it’s really nice: there are so many people coming here… especially in summer.

 Before getting married, couples often go to Blackpool to party. There is also Blackpool Tower. I like

it because it looks like a small Eiffel tower. When I’m not at school, I play the guitar and in

Blackpool there are a lot of opportunities for musicians like me! Finally, I like walking on the beach

as well. Many times, you can see donkeys. These animals are so funny!

Alice, from London

This might surprise you… but my favourite place is my room! This is the only place where I can stay

alone. I can chat on my computer with my friends and I can write on my diary. I like

writing what I think and what I do. I write every day! I have my private life! My room is not very big

 but it’s very colourful and I chose the decoration. My bed is very comfortable and from my

window I can see one of the main streets of London. I like watching people walking in the street:

what they do, how they are dressed. I try to imagine their lives. It’s fun!

John, from ChesterSuperStock_1889R-17413

I like England but I prefer India! I go there every year with my family. We take the plane from London to Mumbai. Sometimes we stop in Delhi because it’s very near to the Taj Mahal, in Agra. I don’t really

enjoy taking the plane because I’m always scared it’s going to crash. I know it happens very rarely,

 but I’m afraid of it anyway. So, my favourite place in India is Mumbai. I like to watch cricket there!

 I’m a big fan of Sachin Tendulkar, a very successful and well-known cricket player. I also love India

 movies.

                                                                                                                                                                                        False True  

  1. Giulia’s favourite place is Manchester.
  1. England is a very green country.
  1. Giulia likes to go to London by plane.
  1. Blackpool is a big city.
  1. There are donkeys in London.
  1. Max is not a student but a guitarist.
  1. Alice hasn’t got any computer.
  1. Alice is a writer.
  1. Alice likes her room because it’s very big.
  1. John’s favourite sport is football.
  1. Sachin Tendulkar is famous in India.
  1. John’s favourite place is Agra.

Домашнее задание

Доказать истинность изречения Филиппа Бувара « Когда путешествуешь не зная английского , начинаешь понимать , что значит родиться глухонемым и

слабоумным» ( формат письма другу)

Нужные сайты
1       Английский
 язык

langinfo.ruob-angliiskom-jazykeob-angliiskom

Сколько нужно знать слов чтобы свободно изъясняться на английском
2      Статьи 
об английском языке

langinfo.ruob-angliiskom-jazykeob-angliiskom
3       Как поддержать интерес одноклассников к изучению английского языка

slideshare.net29112012/ss-35486539
4      20 самых интересных фактов 
об английском языке

wuz.bystati/interesno…ob-angliiskom-jazyke.html

Популярность английского в интернете
5      Reasons why learning 
English is important

esoe.co.ukblog…reasons-why…english-isimportant/
6         Why Learning 
English Is Important

ehow.comabout_5149917…english-important.html

7       презентация Writing an informal letter  дается приложением к домашнему заданию.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Использование компьютерных технологий при изучении темы: «Графический способ решения систем уравнений» - алгебра 9 класс Конспект комбинированного урока с использованием ЦОР (цифровых образовательных ресурсов).

Данное пособие составлено как методическая разработка для проведения уроков по алгебре в 9 классе по теме «Графический способ решения систем уравнений» (в тематическом планировании - 2 часа).Пособие с...

«Использование ТОГИС-технологии»

Дифференцированный подход в дигностике знаний учащихся по теме:  «Здоровый образ жизни и его составляющие.Влияние окружающей среды на кожу человека».Составитель Шилова.Е.В...

Логико-информационный подход к изучению темы "Семья" по обществознанию 5 класс ФГОС

Подготовка к уроку по обобщающему материалу по теме "Семья"....

Использование инновационных технологий в преподавании литературы. Фрагмент урока при изучении раздела «Модернистские течения. Символизм и акмеизм»(УМК под редакцией И.Н.Сухих «Литература 11 класс» ) - «Н.С.Гумилев: заблудившийся конквистадор».

Образовательная технология - мастерская построения знаний на основе поисковой деятельности учащихся при анализе поэтического текста.В центре исследования - стихотворение Н.С.Гумилёва"Заблудившийся тра...

Мастер-класс "МЕТОДИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ЭЛЕМЕНТОВ ТЕХНОЛОГИИ ПРОБЛЕМНОГО ОБУЧЕНИЯ НА УРОКАХ ХИМИИ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ТИПОВ РЕШЕНИЯ ЗАДАЧ"

«Мы слишком часто даем детям ответы, которые надо выучить, а не ставим  перед ними проблемы, которые надо решить.»  - считал  Роджер Левин.Материал презентации поможет рассмотреть этапы...

Применение модульной технологии при изучении темы"Present Simple" на уроках английского языка в 7 классе

Над этой темой темой я работала на курсах повышения квалификации. Как известно, обучение эффективно, когда учащийся усваивает учебное содержание в деятельности. Только в этом случае обучение ведет к о...

Разработка внеурочного занятия по технологии обучения в глобальном информационном сообществе (ТОГИС) «Выбор банка для оптимального вклада»

Разработка внеурочного занятия «Выбор банка для оптимального вклада» актуальна  в  настоящее  время,  т.к. формирует у обучающихся  понятие об экономической и фина...