неделя чувашского языка
методическая разработка по теме
На неделе чувашского языка можно провести конкурс команд.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konkurs_na_nedelyu_chuvashskogo.docx | 24.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Т.рл.рен конкурссем
3 команда пухмалла? 7-9 классенчен 2-шер ача? Конкурссем 3 кабинетра ирте==.? Кашни кабинетра п.рер ача? В.сем т.рл.рен ыйтусем парса командёсене балсем лартса пара==.? Кашни кабинетра 5 минут?
1-м.ш кабинет? Ваттисен сёмах.сем (ваттисен сёмах.сене ик. пая пайланё: в.сене т.р.с вырна=тармалла) Кашни т.р.с хуравшён -1балл?
Ача-пёчан п.р шухёш: ваттён =.р шухёш? +.н. тусна туп: киввине ан ман? Нумай итле: сахал кала=? +ынна йывёр ан кала: ху та =авна курён? +ын валли шётёк ан алт: хёвах к.рсе \к.н? Нумай та п.тет: сахал та =итет? Суя чупать =.р =улпа: чённи утать п.р =улпа? Телей сывлёшра в.=мест: ёна .=ре тупмалла? Лаша пуласси тихаран паллё: =ын пуласси ачаран паллё? Ялан ёспа =\ресен: ялти ватё ятламасть? Шёнса килекене ёшётса яр: вы=са килекене тёрантарса яр? В.ренме ан \ркен: \л.м хёвнах кирл. пул.? ,=лесе =исен хура =ёкёр та тутлё: тёрансан - пыл та й\=.? Чир вырённе вёй к.рет: хуйхё вырённе вёй к.мест? ,=чен =ынна п.р сёмах: кахал =ынна: =.р сёмах? Кахал кёмака =инчен аниччен .=чен ту =ине хёпарнё?
2-м.ш кабинет? Фразеологизмсем? (Панё фразеологизмсене т.р.с ёнлантарса памалла)? Кашни т.р.с хуравшён -1 балл?
,нсе =инче пурён (=ын .=ленипе) Яка пыр (апат тиркекен =ын) Яка ч.лхе ( =еп.=: илемл. кала=акан =ын) Й.с пыр (апат тиркекен =ын) Сехре хёпр. (хёранё) Т.т.м кёлар ( вёр=) Хуп турттар (=ывёр) Х.рл. автан (пушар) +ын аллипе кёвар турт (=ын .=ленипе пурён) Алё пымасть (.= тума вёхёт =ук) Ч.лхене ир.к яр (тем те п.р кала=) Мёка ч.лхе (тирпейс.р: сёпайсёр кала=акан =ын) Ал-ура =ыпё=ать (т.рл. .= тума п.лет) П.р урапапа чупа==. (п.р .= .=ле==.) Кукёр алё (вёрлакан =ын)
3-м.ш кабинет? И?Я?Яковлев калав.сене п.лет.р-и? Кашни т.р.с хуравшён – 1балл
1? +ак калавсенчен хёшне И?Я?Яковлев =ырман? ( «Тёватё .м.т»)
1?«Йёлёнтарни» 2? «Йытёпа унён м.лки» 3? «Эп. сехет =.м.рни»
4? «+уркунне» 5? «Вилн. ч.п. ч.р.лни» 6? «Кахалпа юлхав»
7? «Чёлха =ыхни» 8? «Тёватё .м.т» 9? «Х.вет.р» 10? «Суе=.»
2? Хёш калавсенче .=е п.ч.крен хёнёхасси пирки пырать? («Чёлха =ыхни»: «Эп. сехет =.м.рни»: «Вилн. ч.п. ч.р.лни»)
3? +ак калавсем хёш.сем ваттисен сёмах.семпе в.=лене==.? («Эп. сехет =.м.рни»: «+уркунне»: «Х.вет.р»: «Суе=.»)
4? Ваттисен сёмах.сене вуласа тухёр та шутлёр* хёш. И?Я?Яковлев калав.семпе =ыхёнса тёмасть?
1? Нумай п.т.: сахал =ит.: п.рле пурённине м.н =ит. («Эп. \к.нни») 2? М.нле тумаллине п.лмест.н пулсан пырса ан =ып=ён («Эп. сехет =.м.рни») 3? Шывён туратти =ук («+уркунне») 4? Ута пёхакан =уран =\ремен: ватта пёхакан вы=ё =\ремен («Х.вет.р») 5? Ялта =ер=и вилмест те==. («Ыйткалакан») 6? М.н акнё: =ав шётать? (Ытлашши ваттисен сёмах.) 7? Нумая хапсёнсассён нимс.рех тёрса юлён («Йытёпа унён м.лки») 8? +ёкёр-тёвар хире-хир.= («Тил.пе тёрна») 9? ,\лесе =исен =ёкёр та тутлё: вы=сан пыл та й\=. («Кулачё») 10? Вырёс: тутар: чёваш – пурте =ын («Пулё с.рни»)
4? М.нле калаври ч.р чун пырне пула пу=не =ин.? («Шёши»)
5? М.нле калав «+ын аллинчи кукёль пысёккён курёнать» тен. ваттисен сёмах.пе в.=ленет? («Йёлёнтарни»)
6? +ак сёмахсем хёш калавран? «Тискерри картиш.нче ак =апла утса =\рет-=ке!?? Хёй хура ураллё: х.рл. =.л.кл.: ку=.сем сиксе тухас пек: сёмси кукёр? Эп. ум.нчен иртсе пынё чух хёрах урине =.клер. те =ёварне карса пёрахр.: унтан кёшкёрса яч.-=ке! Хёранипе ни=та кайса к.ме п.лмер.м =ав?» («У=ёлма тухнё шёши =ури»)
Команда кабинетран-кабинета =\рен. вёхётра ытти ачасемпе коридорта т.рл. вёйёсем ирте==.?
1? «Ытарлё сёмахлёх» викторина?
- ,м.ртен-.м.ре м.н ку=ать? (йёла-й.рке) –М.нле =улпа никам та утса курман? (хур кайёк =ул.пе) _ Сунар=ё пёшал пен. вёхётра м.нш.н п.р ку=не хупать? (икк.шне те хупсан ним.н те курёнмасть) – Вырёнтан хускалмасёр ё=та путма пулать? (шухёша) _ Сутёнман пурлёх м.н-ши вёл? (ёс:сывлёх)
2? И?Я?Яковлевён «Лаша шырани» калавне инсценировка туса кётартни (6 класс)
3? «Т.л.нтерм.ш хута=» вёйё? Хута=ран номерлен. пичкесем кёлара==.? Ыйтусем?
1? И?Я?Яковлевпа них=ан та курнё=ман: анчах Яковлев унён хайлавне 1908 =улта «Чёваш халап.сем» к.некинче пичетлен.? Кам вёл? (М? Федоров) 2?Ч.мп.р чёваш шкул.нче в.ренн.: чёваш театрне пу=арса яракан. Кам пулнё? ( И?Максимов-Кошкинский) 3?Ч.мп.р чёваш шкул.нче в.ренмен: чёваш совет поэзий.н ник.сне хывакан. пулнё (+е=п.л Мишши) 4? «Хёнаран» калав автор. (Марфа Трубина) 5? «Хыпар» ха=атён т.п редактор. (Н?Никольский) 6? Паттёр партизанка =инчен кам м.нле хайлав =ырнё?(П?Хусанкай «Таня») 7?П.ррем.ш «Хыпар» ха=ат ми=ем.ш =улта тухнё (1906)
4? Ёыравё= яч\пе хушаматне (псевдонимне) ёых=нтар=р.
А)Георгий Васильевич 1. Трубина
+) Людмила Николаевна 2. Т=хти
Б)Лаврентий Васильевич 3. Сачкова
В) Илья Ефимович 4. Талеров
Г)Марфа Дмитриевна 5. Тал-М=рса
Д)Спиридон Михайлов 6. Янтуш
Е)Николай Полоруссов 7?Шелепи
Ж)Николай Васильев 8)Шупу==ынни
5? Юрё «Пилеш кайёксем» - юрлакан. Моисеева Мария
6? Ваттисен сёмах.сене малалла тёсёр? (Ваттисен сёмах.сем 1 кабинетра ирттерекеннисем)
7? Кабинетсенче иртн. конкурссен итог.?
8? Мероприятие чёваш ташши в.=лет? (ташлакансем 8-м.ш класс х.р.сем)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Неделя чувашского языка и литературы
Цель: Повысить интерес учащихся к предметам гуманитарного цикла: родному языку и литературе; истории, культуре, традициям и обычаям чувашского народа; этнографии; литературоведению.Задачи:1. Расширени...
Неделя чувашской культуры «Моя родная Чувашия»
Тема: «Дружная семейка»Программное содержание: -- поддерживать интерес к чувашским народным играм;--- развивать быстроту, ловкость, выносливость;--- сове...
Послание Главы Чувашии Государственному Совету Чувашской Республики (на чувашском языке)
26 января в Чувашском государственном театре оперы и балета состоялось оглашение ежегодного Послания Главы республики....
План работы ШМО учителей родного (чувашского) языка и литературы, родного (башкирского) языка, башкирского языка (государственного), истории и культуры Башкортостана МОБУ СОШ с.Ефремкино
Задачи ШМО:1. Повышения качества знаний по родному языку и литературе (чувашскому), башкирскому языку и истории и культуре Башкортостана.2. Выработать орфоэпические, инто...
Внеклассное мероприятие по чувашскому языку и литературе "Родной язык - душа народа"
21 февраля весь мир отмечает Международный день родного языка. В этот день МБОУ « Староильмовская СОШ» совместно с сельской библиотекой провели день зан...
Презентация к выступлению на районном семинаре учителей чувашского языка и литературы по проблеме "Пути повышения проофессиональной компетентности учителей родного языка и литературы"
Презентация предназначена к выступлению (докладу) "И.Я.Яковлев- первый чувашский просветитель"....
Методическое пособие учебного курса родной (чувашский ) язык «Исследователи чувашского языка"
Чăваш чĕлхи – чăваш халăхĕн наци чĕлхи. Вăл кулленхи калаçу чĕлхи çеç мар – радиопа телевидени, чăвашла хаçатсемпе журналсен, чăваш театрĕсен т. ыт. чĕлхи те. В.И.Ленин чĕлхе çинчен çапла ...