Внеклассное мероприятие по чувашскому языку и литературе "Родной язык - душа народа"
методическая разработка на тему
21 февраля весь мир отмечает Международный день родного языка. В этот день МБОУ « Староильмовская СОШ» совместно с сельской библиотекой провели день занимательного языкознания «Родной язык – душа народа», приуроченное к юбилейной дате П.В.Афанасьева.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Внеклассное мероприятие по чувашскому языку и литературе "Родной язык - душа народа" | 32.7 КБ |
Предварительный просмотр:
«Тёван ч.лхе- халёх чун.» сценари?
(Хат.рлекен. Киве Йелмелери п.т.м.шле п.л\ паракан вётам шкулта чёваш ч.лхипе
литературине в.рентекен. Колесникова Светлана Николаевна?)
1-м.ш пай(шкул)
В.рентекен сёмах.?
-Сывё-и: ачасем?
- Ырё кун пултёр пурне те?
- Паян пир.н «Ик. ч.лхе-ик. ёс: ви=. ч.лхе – ви=. ёс» ятпа =ыхённё уяв? ( Доска умне =ичч.н туха==.? Пурте т.рл. ч.лхепе сывлёх сунна==. те хёйсен ятне кала==.?)
- Привет: меня зовут Алеша?(вырёсла)
- Hello :mein name ist Petya? Хало: майн намэ ист Петя?(ним.=ле)
- Исенмесез: минем исем Алина?(тутарла)
- Ни хау: ва минг тзер Мария?(китайла)
- Нам-аз-тей: мера наам Саша?(хиндилле)
- Мар-хуба: иссми Наташа(арабла)
- Hello:my name is Maria Хелло: май нейм из Мария (акёлчанла)
- М.н тума кирл.-ши этеме ч.лхе?Ч.лхес.р пурёнма пулать-ши;
- Ч.лхе пулмасан шухёшлав та пулмасть: унсёрён этем чён пурнё=а: =ут =анталёка ёнланма пултараймасть? П.р сёмахпа каласан: ч.лхе =ынсене п.р-п.ринпе хутшёнма пит. кирл. хат.р?
- Эпир м.н п.ч.крен чёвашла кала=са \сетп.р? Шкул =ул.сенченех вырёс: тутар: акёлчан ч.лхисене в.ренетп.р?
_ «П.р ёс аван: ик. ёс тата аванрах»:-тен. ваттисем? М.н чухл. ч.лхе п.лет.н - =авён чухл. тёнлёрах пулатён?
+ын ё=та пурёнать - =ав халёхпа хутшёнать? Эппин: унён =ав ч.лхене кёштах та пулин п.лмелле? Унсёрён кулёшла самантсем сиксе тухма пултара==.?
1-м.ш ертсе пыракан% Тёван ч.лхе – таса =ёл ку=.:
Тёван ч.лхе – телей шевли?
Тёван ч.лхе =.н алёк у=.
Куллен кунах пире валли?
2-м.ш ертсе пыракан% Тёван ч.лхе – атте ёс-пу=.:
Тёван ч.лхе – анне сасси?
Тёван ч.лхесёр шалкём ху=.:
Тёван ч.лхе вёл – пуласси?
1-м.ш е?п? %Чёваш =.р. – Пёлхар =.р.?
Чёваш =.р. – Улёп =.р.?
Чёваш т\пи – уйёх-х.вел
Чёваш к\рши – ылтён пускил?
2-м.ш е?п?% Чёваш каччи – т.нче пурри:
Чёваш х.р. – т.нче юрри?
Ай: пурнар-и: ай юрлар-и -
Чёваш =.рне пур тёвар-и?
1-м.ш е?п?% Ырё кун пултёр пурне те% чёваш каччисем: чёваш х.р.сем: в.рентекенсем?
2-м.ш е?п?% Сире пурне те «Пир.н пултаруллёх» уяв ка=не хутшёнма йыхравлатпёр?
1-м.ш е?п?% Пире паян 5-7 классенчи в.ренекен маттур чёваш ачисем хёйсен т.рл. енл. пултарулёх.пе савёнтар.=?
2-м.ш е?п?% М.нех: аван? Малтанах чёваш ч.лхи (тёван ч.лхе) –=инчен к.скен Колесникова Светлана Николаевна п.лтер\ тёв.? Паян чёвашсене =утта кёларакан.: чёвашсен шкулне у=акан.: чёвашсен алфавитне тёвакан. И?Я?Яковлев пирки сёмах пыр.?Ун =инчен презентаци хат.рлен.?(Колесникова С?Н?)
1-м.ш е?п?%Тёван ч.лхене пир.н =ине тёрса в.ренес пулать: вёй-хала шеллемес.р т.пчес пулать: ёна =ырура та хёй.н м.нпур ахах-мерчен.пе ку=а шартса тёмалла тёвас пулать? Харпёр хёй т.лл.н те в.ренмелле:ырми-канми т.пчемелле?
2-м.ш е?п?% Кам тёван ч.лхене юратмасть:
Вёл тёван амёшне юратмасть?
Кам тёван амёшне юратмасть:
Вёл тёван халёхне юратмасть?
Кам тёван халёхне юратмасть:
Вёл Тёван =.р-шывне юратмасть?
1-м.ш е?п?% Чёваш хёй.н тёван ч.лхине пёсса кала=ни – пысёк инкек? Унпа кил.шме юрамасть – вёл ёс-хакёл чир.?
2-м.ш е?п?% В.рен.р: тёрёшёр! Хытё юратёр тёван ч.лхене?
Тата янравлёрах: тата =унатлёрах пултёр вёл!
1-м.ш е?п?% Кашни класс хёйсем =инчен к.скен каласа парать?
( 7-м.ш класа сёмах:
6-м.ш класа сёмах:
5-м.ш класа сёмах)
2-м.ш е?п?% Ч.лхе хавшасан – халёх та хавшать:
ч.лхе п.тсен – халёх та п.тет?
1-м.ш е?п?% Эй: ч.лхем: анне панё ч.лхем:
Янёра эс. =ут т.нчере!
Ыттине =.р ч.лхе хуть п.лем:
Эс. ман п.рре =е=: п.рре!
2-м.ш е?п?% Командёсем чёнах та тав=ёруллё пулнине т.р.слер-ха?
Хал. хёвёрт хуравламалли ыйтусем? Ыйтусем =ине
черетпе хуравлатпёр?
1? Ми=е «п\» илсен хула яч. пулать; (+.рп\)
2? «Ю» камене п.лсен юман яч. пулать; (Юман)
3? К?В?Ивановён вил.мс.р произведений. («Нарспи»)
4? Т.нчипе пале чёваш космонавч. (А? Николаев)
5? Чёваш алфавитне кам й.ркелен.; (И?Я?Яковлев)
6? «+утё» сёмах антоним. (Т.тт.м)
7? Ми=е «ав» илсен суя пулать; (улт-ав)
8? «Савён» сёмах антоним. (Хуйхёр)
9? Ми=е «кал» илсен геометрии фигури пулать; (тёват-кал)
1-м.ш е?п?% Эй: тёван сёмах!
М.нле кёна туйём хускатман эс.!
Хат.р пулма та: ырра туйма та:
т.р.сл.хш.н тёма та:
Сёпайлёха та: .=ченл.хе те в.рентет.н эс.?
2-м.ш е?п?% Пу=ра м.н чухл. шухёш санён:
М.н чухл. .м.т халл.хе:
Сана: ачам: пурне те панё
Чёваш ч.лхи:тёван ч.лхе?
1-м.ш е?п?% Хёйне хисеплекен кирек м.нле халёх та хёй.н тёван ч.лхине пысёк пуянлёх вырённе хурса хаклать: м.нш.н тесен ёна вёл нумай .м.рсем тёрш.нче т.рл. йывёрлёх-сем т\ссе: аталантарса: \стерсе пынё?
1-м.ш е?п?% Хал. эпир сир.нпе хёш класс алфавит лайёх п.лнине т.р.слесе пёхар?
Алфавитпа усё курса панё вёрттёнлёхсене тупёр?
9-16-9-20 19-24-20-2-17 23-2-4-1-17 22-9-20-30-33-4-
20-1:
9-16-9-20 4-9-20-8-17 23-2-20-2-30-21-1 23-2-4-1-17 29-9-15-27-8-19-8
( ,м.р пурён тёван =.ршывра: .м.р в.рен тёрёшса тёван ч.лхене)
2-м.ш е?п?% Туссем кала=нё чух тёван ч.лхем.м
Шур акёш т.к. ев.р эс =ем=е?
Санпа манн халёх чун. те илемл.
+\рет =\лте те =.р =инче в.=се?
1-м.ш е?п?% Панё хут =инче «А» сас паллирен пу=ланакан япала яч.сене =ырмалла? ? 1? Алфавитпа усё курса панё вёрттёнлёхсене тупёр?
Япала яч.сене =ырёр
(Ала: авён: алтёр: ар=ури: анкарти: асёрхану: асамлёх: армути: анчёк: алёк: атё)
2-м.ш е?п?% Туссем кала=нё чух тёван ч.лхем.м
Шур акёш т.к. ев.р эс =ем=е?
Санпа манн халёх чун. те илемл.
+\рет =\лте те =.р =инче в.=се?
1-м.ш е?п?% Панё хут =инче «А» сас паллирен пу=ланакан япала яч.сене =ырмалла? ? 1? Алфавитпа усё курса панё вёрттёнлёхсене тупёр?
Япала яч.сене =ырёр
(Ала: авён: алтёр: ар=ури: анкарти: асёрхану: асамлёх: армути: анчёк: алёк: атё)
1-м.ш е?п?% +ак анаграммёсенчен сёмахсем майлаштарса =ырёр?
Анаграммёсем
хур-ёс =ёт-ар алт-кас тём-шан ура-ют пур-=ён
хур-пёл тёр-ут
(сурёх: саклат: юрату: пурлёх: тар=ё: тёшман: пурнё=: тутёр)
2-м.ш е?п?% +ак метаграммёсене кам хёвёртрах п.лет%
Метаграммёсем
/т-п\ пай. эп Л-па пулсан:
Пур .=е тёватёп яланах?
Л вырённе Т лартсан
Пылчёкра тёхёнан эс мана?
Т-па пулсан эп тыр-пул:
К-па ялан хаваслё:
П-пала шыври ч.р чун:
В-пала эп йывё= пай.?
Эп. килти кайёк-к.ш.к:
Мамёк: т.к.м сан валли?
Сим.с лёсё - манён к.р.к –
Улёштар =е= саспалли?
Хы=ран манён Н тёрсан
Эп. \с.п вёрманта?
Х – пала улёштарсан
Мана вулён кёмёлтан?
1-м.ш е?п?% Пир.н ч.лхе илемл. те янёравлё: вит.мл. те сёнарлё???+ёлен ку=. те: х.вел.н ури те: уйёхён хёлхи те =ук? Анчах халёх: =ут =анталёка ч.ре пек курса:сёнарлё \керсе кётартнё?
Тёван ч.лхене лайёх п.лекен =ын ытти ч.лхесене
те хисеплет? Тёван =ер-шыва юратасси те тёван
ч.лхерен пуяланать?
2-м.ш е?п?% И?Я?Яковлев пире халал парса хёварнё%
Халал
Эй: тусёмсем: хамён тёван =ыннёмсем: чёвашсем! Пуринчен малтан эп. сире ч.нсе калатёп? Манён чунём п.рмаях сир.нш.н =унатч.: халь те акё манён м.н пур шухёшём сир.н =ий.ре ку=р.? Юлашки терт.ме пуринчен маларах тата сире каласа хёварас тет.п?
В.ренсе =утёлма телей тупнё чёвашсене калам тата? Ас туса тёрёр! Пайсёр тёрса юлнё хёвёрён м.ск.н чёваш тёван халёхёра эсир пулёшса пурёнмалла% в.сене ё=тан та пулин пулёшу кил.-ха тесе тёмалла мар? Ан манёр!
1-м.ш е?п?% Жюри член.сем сёмах иле==.? +.нтер\=.сене палёрта==.?
2-м.ш пай (СДК)
2-м.ш е?п?%
М.н тери пуян та илемл. тёван ч.лхем.р!
Хамёр ч.лхери сёмахсемпе: сёвёсемпе темле
шухёша та х.р\лл.н каласа пама: темле илемл.
сёнсем \керме те пулать?Тутар республикинчен те сёвё=семпе =ырав=ёсем тухакансем нумай? Эпир паян Порфирий Васильевич Афанасьев =инчен кала=ёпёр?М.нш.н; М.нш.н тесен вёл пир.н ентеш тата унён кё=ал нарёс уйёх.н 20-м.ш.нче 75 =ул тултарч.?Порфирий Афанасьев хёй.н Тёван =.ршыв. =инчен нумай хайлав хайланё?Юбилей ятне халалласа ял библиотекар. Ирина Юрьевна Порфирий Афанасьев =инчен презентаци тата к.неке выставки хат.рлен.? Курма с.нетп.р?
1-м.ш е?п?% Хал. в.ренекенсем унён сёввисене сир.н умёрта каласа пар.=?
«+ынна ырё ту»:сёвё | Ермолаева Полина |
«Благодарю тебя:Ильмово»:стихот | Овчинникова Арина |
«Юратёр т.нчене»:сёвё | Рябкова Виктория |
«Туссем:ан вёр=ёр»:сёвё | Игнатьев Михаил |
«+ыран=и Чаллёра»:сёвё | Елина Мария |
«+.нтер\ кун.»:сёвё | Калугина Валентина |
«Ра==ей.м»: сёвё | Маковкина Анастасия |
«П.ртен-п.рре» пове=.н сыпёк. | Шерматова Ангелина |
«Аннем.р»:сёвё | Кузнецов Матвей |
«Тёрнасем в.=се иртр.=»: сёвё | Калмыкова Дарья |
«Ярапаллё йёмра»: сёвё | Софронов Никита |
«Сёпка юрри»:сёвё | Селиванова Варвара |
2-м.ш е?п?% +унат хушассём килет:
Шёпчёк пулассём килет:
Садран сада =\ре-=\ре:
Юрё юрлассём килет?
1-м.ш е?п?% Чёваш юрри – чёваш ч.ри:
Тёван атте вёйне пире кётартр.
+ич тин.с урлё =ук унтан ч.рри
Аттила пек пире вёл паттёрлатр.!
Хал. чёваш юррисене итлеме с.нетп.р?
_ «Анне» юрё: юрлакансем Селиванова Варя: Степанова Вера?
-«Кука=ипе кукамай»: юрлакансем 6-м.ш класра в.ренекенсем(Михляева А: Рябкова В:Кузнецова А:Иванова Д?
- Хал. «Мерчен» ушкён сир.н умёрта? В.сем «Тёванлёх юрри» юрёпа савёнтар.=?
- Чёваш ташши - 6-м.ш класра в.ренекенсем?
2-м.ш е?п?% Уява хутшёнакансене пурне те тав тёватпёр!
Харёс тёрса юрлар-и;
Илемл.: илемл.: илемл. чёваш т.рри
Илемл. чёваш т.рри те т.рлеме п.лсен кёна?
Илемл.: илемл.: илемл. чёваш юрри:
Илемл. чёваш юрри те юрлама п.лсен кёна?
Илемл.: илемл.: илемл. чёваш ташши:
Илемл. чёваш ташши те ташлама п.лсен кёна?
Илемл.: илемл.: илемл. чёваш к.пи:
Илемл. чёвш к.пи те тёхёнма п.лсен кёна?
Илемл.: илемл.: илемл. чёваш =ынни:
Илемл. чёваш =ынни те пурёнма п.лсен кёна?
Привет: меня зовут Алеша?(вырёсла)
- Hello :mein name ist Petya? Хало: майн намэ ист Петя?(ним.=ле)
- Исенмесез: минем исем Алина?(тутарла)
- Ни хау: ва минг тзер Мария?(китайла)
- Нам-аз-тей: мера наам Саша?(хиндилле)
- Мар-хуба: иссми Наташа(арабла)
- Hello:my name is Maria Хелло: май нейм из Мария (акёлчанла)
«Тёван ч.лхе- халёх чун.»
«Ик. ч.лхе-ик. ёс: ви=. ч.лхе – ви=. ёс»
И?Я?Яковле
9-16-9-20 19-24-20-2-17 23-2-4-1-17 22-9-20-30-33-4-20-1:
9-16-9-20 4-9-20-8-17 23-2-20-2-30-21-1 23-2-4-1-17 29-9-15-27-8-19-8
9-16-9-20 19-24-20-2-17 23-2-4-1-17 22-9-20-30-33-4-20-1:
9-16-9-20 4-9-20-8-17 23-2-20-2-30-21-1 23-2-4-1-17 29-9-15-27-8-19-8
9-16-9-20 19-24-20-2-17 23-2-4-1-17 22-9-20-30-33-4-20-1:
9-16-9-20 4-9-20-8-17 23-2-20-2-30-21-1 23-2-4-1-17 29-9-15-27-8-19-8
,м.р пурён тёван =.ршывра: .м.р в.рен тёрёшса тёван ч.лхене?
(Ала: авён: алтёр: ар=ури: анкарти: асёрхану: асамлёх: армути: анчёк: алёк: атё)
(Ала: авён: алтёр: ар=ури: анкарти: асёрхану: асамлёх: армути: анчёк: алёк: атё)
(Ала: авён: алтёр: ар=ури: анкарти: асёрхану: асамлёх: армути: анчёк: алёк: атё)
Анаграммёсем
хур-ёс =ёт-ар алт-кас тём-шан
ура-ют пур-=ён хур-пёл тёр-ут
Анаграммёсем
хур-ёс =ёт-ар алт-кас тём-шан
ура-ют пур-=ён хур-пёл тёр-ут
Анаграммёсем
хур-ёс =ёт-ар алт-кас тём-шан
ура-ют пур-=ён хур-пёл тёр-ут
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок в 5 классе по теме "Язык и человек. Язык и речь. Язык и его единицы"
Ассоциативные приёмы для запоминания учебного материала по теме урока....
ФЕСТИВАЛЬ ЯЗЫКОВ «Язык – живая душа народа»
Разработка общешкольного внеклассного мероприятияФЕСТИВАЛЬ ЯЗЫКОВ (с элементами устного журнала)для 5 - 11 классов...
Подведены итоги конкурса разработок вариативных образовательных программ преподавателей русского языка и родных языков из числа языков народов Российской Федерации среди педагогических работников системы СПО
Подведены итоги конкурса разработок вариативных образовательных программ преподавателей русского языка и родных языков из числа языков народов Российской Федерации, реализующих образовательные програм...
Подведены итоги конкурса разработок вариативных образовательных программ преподавателей русского языка и родных языков из числа языков народов Российской Федерации среди педагогических работников системы СПО
Подведены итоги конкурса разработок вариативных образовательных программ преподавателей русского языка и родных языков из числа языков народов Российской Федерации, реализующих образовательные програм...
Музейное занятие, посвященное Дню родного языка «Язык – живая душа народа»
Музейное занятие, посвященное Дню родного языка «Язык – живая душа народа»...
Внеклассное мероприятие «Родной язык – душа народа»
Внеклассное мероприятие, посвященно Международному дню родного языка....
« Язык – живая душа народа», посвящённое Международному дню родного языка.
Внеклассное мероприятие...