Рабочая программа по бурятской литературе (11 класс)
рабочая программа (11 класс)
Рабочая программа по бурятской литературе 11 класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rab_prog_11_kl.docx | 36.84 КБ |
Предварительный просмотр:
Администрация МО Заиграевский район
Управление образования администрации МО Заиграевский район
МБОУ «Ацагатская средняя общеобразовательная школа – интернат»
Утверждаю __________ Согласовано_____ Программа рассмотрена и
Директор МБОУ Зам. директора по УВР одобрена на заседании
«Ацагатская СОШ-И» /Доржиева Б. В./ педагогического совета
/Рандалова О. В./ от «31» 08 2021г. «Ацагатская – СОШ-И»
Приказ № § Протокол №
от «1» _09_ 2021г. от « 30 » 08_ 2021г.
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
ПО БУРЯТСКОЙ ЛИТЕРАТУРЕ
НА 2021-2022 уч.г.
11 КЛАСС
РАЗРАБОТАЛА Дондукова Оюна Цыбиковна
учитель бурятского языка и литературы
Пояснительная записка
В соответствии с Федеральным базисным планом и учебным планом МБОУ «Ацагатская СОШ-и» учебный предмет «Бурятская литература» является обязательным и на его преподавание отводится 2 часа в неделю (всего 68 часов в год) и реализуется в рамках национально-регионального компонента образовательного учреждения.
Для реализации данной программы используется УМК «Буряад литература », 11кл. (М.В.Батуева., М.Р.Балданова., Б.Д.Цыдыпова., Т.Т.Сыжипова., Улаан-Удэ, Бэлиг 2015он)
ОБЩАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА ПРЕДМЕТА «БУРЯТСКАЯ ЛИТЕРАТУРА»
Бурятская литература входит в общеобразовательную область «Язык и литература».
Бурятская литература является одним из главных элементов культуры бурятского народа - носителя данного языка. Он открывает учащимся непосредственный доступ к духовному богатству бурятского народа, повышает уровень их общего гуманитарного образования, а также является средством межкультурной коммуникации. Поэтому ему отводится существенная роль в решении важных задач, стоящих перед современной школой в плане формирования толерантной личности, развития ее национального самосознания.
ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ ОБУЧЕНИЯ БУРЯТСКОЙ ЛИТЕРАТУРЫ
Обучение бурятской литературе на ступени основного общего образования направлено на достижение следующих целей:
-воспитание духовно развитой личности, формирование гуманистического мировоззрения, гражданского сознания, чувства патриотизма ,любви и уважения к литературе;
-развитие эмоционального восприятия художественного текста, образного и аналитического мышления, творческого воображения, читательской культуры и понимания авторской позиции ;
формирование начальных представлений о специфике литературы в самостоятельном чтении художественных произведений;
развитие устной и письменной речи учащихся
-освоение текстов художественных произведений в единстве формы и содержания, основных историко-литературных понятий;
-овладение умениями чтения и анализа художественных произведений с привлечением базовых литературоведческих понятий и необходимых сведений по истории литературы; выявления в произведениях конкретно-исторического и общечеловеческого содержания ; грамотного использования литературного языка при создании собственных устных и письменных высказываний.
Обучение бурятской литературы на ступени основного общего образования направлено на достижение следующих целей:
- развитие коммуникативной компетенции на бурятском языке в совокупности ее составляющих - речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной;
- речевая компетенция - развитие коммуникативных умений в
четырех основных видах речевой деятельности (говорении, аудировании, чтении, письме);
- социокультурная компетенция - приобщение учащихся к культуре, традициям бурятского народа, с учетом социально-экономических, этнокультурных, этнонациональных и других особенностей региона, в рамках тем, сфер и ситуаций общения, отвечающих опыту, интересам, психологическим особенностям учащихся основной школы на разных ее этапах (V-VII и VIII-IX классы); формирование умения представлять свою республику, культуру ее народов в условиях межкультурного общения;
- компенсаторная компетенция - развитие умений выходить из
положения в условиях дефицита языковых средств при получении и передаче информации;
- учебно-познавательная компетенция - дальнейшее развитие общих и специальных учебных умений; ознакомление с доступными учащимся способами и приемами самостоятельного изучения языков и культур, в том числе с использованием новых информационных технологий;
- ценностно-смысловые компетенции - компетенции в сфере мировоззрения, связанные с ценностными ориентирами ученика, его способностью видеть и понимать окружающий мир, ориентироваться в нем, осознавать свою роль и предназначение, уметь выбирать целевые и смысловые установки для своих действий и поступков, принимать решения. Данные компетенции обеспечивают механизм
- развитие и воспитание понимания у школьников важности изучения бурятского языка в современных условиях развития нашего общества и потребности пользоваться им как средством общения, познания, самореализации и социальной адаптации; воспитание качеств гражданина, патриота; развитие национального самосознания, стремления к взаимопониманию между людьми разных национальностей, толерантного отношения к проявлениям иной культуры.
- валеологические:
- Соблюдение надлежащей обстановки и гигиенических условий в классе
- Правильное чередование количества и видов преподавания (словесный, наглядный, аудиовизуальный, самостоятельная работа и т.д.)
- Контроль длительности применения ТСО (в соответствии с гигиеническими нормами)
- Включение в план урока оздоровительных моментов на уроке: физкультминутки, динамические паузы, минуты релаксации, дыхательная гимнастика, гимнастика для глаз.
- Соблюдение комфортного психологического климата на уроке.
- Создавать здоровый психологический климат на уроках, повышать мотивацию учащихся.
Ведущие принципы.
Реализация дидактических принципов:
-Принцип воспитывающего обучения (создание условий формулирования личности в целом);
- Принцип научности (содержание обучения должно отражать современное состояние науки, изучающей литературы-литературоведения, литературной критики. На уроках необходимо школьников обучать элементам научного поиска, основам исследовательской деятельности);
-Принцип связи обучения с практикой (использование уч-ся знаний в решении практических задач; применение полученных знаний в жизни; формирование собственной точки зрения, развитие у школьников устойчивости к информационному потоку, формирование критического мышления);
- Принцип системности и последовательности (обучение и воспитание в определенной системе, логическое построение содержания и процесса обучения);
- Принцип доступности (учёт особенностей развития учащихся, организация обучения, исключающая возможность психо-физических перегрузок уч-ся);
- Принцип наглядности (целесообразное и эффективное привлечение органов чувств к восприятию уч. материала через ТСО и ИК - технологии);
- Принцип сознательности и активности учащихся при направляющей и организующей роли учителя (сознание уч-ся цели обучения, самостоятельности школьников в планировании и организации своей деятельности ; самоконтроль учеников, интерес к знаниям , самостоятельная постановка проблемы и поиск её решения);
- Принцип прочности (прочное усвоение знаний, переход знаний в умения и навыки на основе активности уч-ся, правильной организации повторения изученного, учёта индивидуальных особенностей уч-ся, структурирования материала с выделением главного и соблюдения логических связей, контроля результатов обучения ими их оценки);
В рабочую учебную программу включен национально-региональный компонент.
Содержание курса
( 68часов 2 раза в неделю)
Буряад уран зохёолой хүгжэлтын үенүүд- 2ч Буряад уран зохёолой хүгжэлтын үенүүд. Буряад прозын уран hайханай юртэмсэ.
Буряад прозын уран hайханай юртэмсэ-13ч+3ч.ш/а+1ч.х/х Д. Батажабайн уран hайханай юртэмсэ. «Тѳѳригдэhэн хуби заяан» трилоги.
Трилогиин байгуулга, гол образуудынь. Сюжедэй hонирхолтой ушаралнууд. Самбуу, Шобдог ба бусад буряад, түбэд ламанарай дүрэнүүд. Жаргал гээшэ юун бэ? Шалгалтын ажал. Найруулга Аламжын зол жаргалаа бэдэрэлгэ.Ч.Цыдендамбаевай уран hайханай юртэмсэ. «Буряад басаган» туужын гол удха. Зохёолой уран арганууд. Шалгалтын ажал. А. Ангархаевай уран hайханай юртэмсэ. «Мүнхэ ногоон хасуури» гэhэн романай гол удха. Роман дотор табигдаhан проблемэнүүд. Романай онсо шэнжэ.
Буряад драматургиин уран hайханай юртэмсэ-12+2+2 ч. Буряад драматургиин уран hайханай юртэмсэ. М. Батоин. «Таршаа Намжалай түүхэ».
Зүжэгэй уран hайханай орон зай, саг. Зүжэгэй гүн удха, уран арганууд. Б. Барадинай намтар, зохёохы зам. «Ехэ удаган абжаа»- түүхэтэ трагеди. Зүжэгэй үйлэдэгшэ нюурнууд. Зүжэгэй гүн удха, уран арганууд. Буряад шулэгүүдэй хүгжэлтын шэнжэнүүд . Буряад поэзиин hалбаринууд. Шүлэгүүдэй хоёр ондоо шэнжэлэл. Поэтическэ лексикэ. Д. Улзытуевай «Һуунаб… гансааран…» гэhэн шүлэгэй шүүлбэри
Б. Базарон. «Улаалзай». Ц. Цымпилоной зохёохы зам. Шүлэгэй саг болон орон зай.
Мүнөө үеын буряад үргэлжэлhэн зохёолой уран hайханай юртэмсэ- 7ч.+1ч.ш/а+1ч.х/х. Буряад прозын уран hайханай юртэмсэ .
Ч. Гуруевай «Туhалха хэрэгтэй» гэhэн хѳѳрѳѳнэй удха. Зохёолой гол асуудал. Д. Дылгыровай «Сэдьхэлэй гуниг» гэhэн хѳѳрѳѳнэй удха. Д. Эрдынеевэй уран зохеолнууд тухай.«Үйлын үри» романай уран hайханай юртэмсэ. Роман дотор табигдаhан проблемэнүүд.Романай онсо шэнжэ.Романай удхаар шалгалта.
Мүнөө үеын буряад драматургиин уран hайханай юртэмсэ- 6ч.+1ч.ш/а Мүнѳѳ үеын буряад драматургиин уран hайханай юртэмсэ.
Б-М. Пурбуевай зохёохы зам. «Эрьехэ наран» гэhэн зүжэг. Зүжэгэй гүн удха, жанрай онсо янза. М. Батоин. «Юртэмсын гурбан сэсэшүүл»
«Юртэмсын гурбан сэсэшүүл» гүн удха. Найруулга «Нангин Байгалаа аршалая!»
Мүнѳѳ үеын буряад шүлэгэй уран hайханай юртэмсэ тухай-11 ч+2ч.ш/а Ц. Дондогойн «Эхэ тухай хоёрдохи поэмэ». «Шамбайхан наhыем бусаахашье аалам?». Г. Раднаевагай творчество. «Түрэлгын зоболон» поэмын гүн удха. Шүлэглэлэй сюжет болон композици. Мүнөө үе сагай ажабайдал литературын хүгжэлтэдэ. Мүнөө үе сагай ажабайдал литературын хүгжэлтэдэ. Л. Тапхаевай «Дүрбэн саг» гэhэн шүлэгэй жанр. Зохёолнуудай байгуулга, хэлэн, уран арганууд. А. Ангархаевай «Би шулуунби». Б. Дугаровай «Түрэлхидэйм хэлэн, хүлисѳѳрэй». Шүлэгэй психологическа юртэмсэ. Г. Базаржапова-Дашеевагай шүлэгүүд. «Үеhѳѳ үедэ уг залган».
Дабталга: 3ч.+1 ш/а. Эпическэ зохёолнууд. Бага, дунда, ехэ хэмжээнэй зохёолнууд. Уран зохёолой хэлэнэй шэмэг үгэнүүд. Шалгалтын ажал
Тематический план
№ | Кол-во часов | Тема урока | |
1 | 1 | Буряад уран зохёолой хүгжэлтын үенүүд | |
2 | 1 | Буряад прозын уран hайханай юртэмсэ | |
3 | 1 | Д. Батажабайн уран hайханай юртэмсэ | |
4 | 1 | «Тѳѳригдэhэн хуби заяан» трилоги. | |
5 | 1 | Трилогиин байгуулга, гол образуудынь | |
6 | 1 | Сюжедэй hонирхолтой ушаралнууд | |
7 | 1 | Самбуу, Шобдог ба бусад буряад, түбэд ламанарай дүрэнүүд | |
8 | 1 | Жаргал гээшэ юун бэ? | |
9 | 1 | Шалгалтын ажал | |
10 | 1 | Найруулга Аламжын зол жаргалаа бэдэрэлгэ. | |
11 | 1 | Ч.Цыдендамбаевай уран hайханай юртэмсэ | |
12 | 1 | «Буряад басаган» туужын гол удха | |
13 | 1 | Зохёолой уран арганууд | |
14 | 1 | Шалгалтын ажал Изложени «Алтан сэргэ» | |
15 | 1 | А. Ангархаевай уран hайханай юртэмсэ | |
16 | 1 | «Мүнхэ ногоон хасуури» гэhэн романай гол удха | |
17 | 1 | Роман дотор табигдаhан проблемэнүүд. | |
18 | 1 | Романай онсо шэнжэ | |
19 | 1 | Зохёолой удхаар найруулга- бодомжолго | |
20 | 1 | Буряад драматургиин уран hайханай юртэмсэ | |
21 | 1 | М. Батоин. «Таршаа Намжалай түүхэ» | |
22 | 1 | Зүжэгэй уран hайханай орон зай, саг. | |
23 | 1 | Зүжэгэй гүн удха, уран арганууд | |
24 | 1 | Б. Барадинай намтар, зохёохы зам | |
25 | 1 | «Ехэ удаган абжаа»- түүхэтэ трагеди | |
26 | 1 | Зүжэгэй үйлэдэгшэ нюурнууд | |
27 | 1 | Зүжэгэй гүн удха, уран арганууд | |
28 | 1 | Буряад шулэгүүдэй хүгжэлтын шэнжэнүүд | |
29 | 1 | Буряад поэзиин hалбаринууд | |
30 | 1 | Шүлэгүүдэй хоёр ондоо шэнжэлэл | |
31 | 1 | Поэтическэ лексикэ | |
32 | 1 | Д. Улзытуевай «Һуунаб… гансааран…» гэhэн шүлэгэй шүүлбэри | |
33 | 1 | Б. Базарон. «Улаалзай» | |
34 | 1 | Ц. Цымпилоной зохёохы зам | |
35 | 1 | Шүлэгэй саг болон орон зай | |
36 | 1 | Буряад прозын уран hайханай юртэмсэ | |
37 | 1 | Ч. Гуруевай «Туhалха хэрэгтэй» гэhэн хѳѳрѳѳнэй удха | |
38 | 1 | Зохёолой гол асуудал | |
39 | 1 | Д. Дылгыровай «Сэдьхэлэй гуниг» гэhэн хѳѳрѳѳнэй удха | |
40 | 1 | Д. Эрдынеевэй уран зохеолнууд тухай. | |
41 | 1 | «Үйлын үри» романай уран hайханай юртэмсэ | |
42 | 1 | Роман дотор табигдаhан проблемэнүүд | |
43 | 1 | Романай онсо шэнжэ. | |
44 | 1 | Романай удхаар шалгалта | |
45 | 1 | Мүнѳѳ үеын буряад драматургиин уран hайханай юртэмсэ | |
46 | 1 | Б-М. Пурбуевай зохёохы зам | |
47 | 1 | «Эрьехэ наран» гэhэн зүжэг | |
48 | 1 | Зүжэгэй гүн удха, жанрай онсо янза | |
49 | 1 | М.Батоин. «Юртэмсын гурбан сэсэшүүл» | |
50 | 1 | «Юртэмсын гурбан сэсэшүүл» гүн удха | |
51 | 1 | Найруулга «Нангин Байгалаа аршалая!» | |
52 | 1 | Ц. Дондогойн «Эхэ тухай хоёрдохи поэмэ» | |
53 | 1 | «Шамбайхан наhыем бусаахашье аалам?» | |
54 | 1 | Г. Раднаевагай творчество | |
55 | 1 | «Түрэлгын зоболон» поэмын гүн удха | |
56 | 1 | Шүлэглэлэй сюжет болон композици | |
57 | 1 | Мүнөө үе сагай ажабайдал литературын хүгжэлтэдэ | |
58 | 1 | Л. Тапхаевай «Дүрбэн саг» гэhэн шүлэгэй жанр | |
59 | 1 | Зохёолнуудай байгуулга, хэлэн, уран арганууд
| |
60 | 1 | А. Ангархаевай «Би шулуунби» | |
61 | 1 | Б. Дугаровай «Түрэлхидэйм хэлэн, хүлисѳѳрэй» | |
62 | 1 | Шүлэгэй психологическа юртэмсэ | |
63 | 1 | Г. Базаржапова-Дашеевагай шүлэгүүд | |
64 | 1 | «Үеhѳѳ үедэ уг залган» | |
65 | 1 | Эпическэ зохёолнууд | |
66 | 1 | Бага, дунда, ехэ хэмжээнэй зохёолнууд | |
67 | 1 | Уран зохёолой хэлэнэй шэмэг үгэнүүд | |
68 | 1 | Шалгалтын ажал |
Нормы оценки знаний, умении и навыков учащихся
Сочинени бэшэлгэ.
I.Бэшэхэ гүрим.
1. Нэн түрүүн найруулгынгаа темэ шэлэгты.
2.Гол бодол яажа элирүүлхэ. Тодорхойлхо.
3.Гол бодолоо элирүүлээд, эпиграф шэлэгты.
4.Түсэб зохеогты.
5. Түсэбэй пункнуудые тодорхойлхо материалаа тэмдэглэгты, тон шухала бодолнуудаа онсологты.
6. Бодолоо баталhан цитатануудые, жэшээнүүдые абагты.
7.Түсэбэйнгѳѳ ёhоор материалаа гүримшуулагты.
8.hанал бодолойнгоо удаа дараалан hубариhые, хубинуудайнь хоорондохи холбооень, хэмжүүрынь анхарагты.
9.Бэшэhэн найруулгаяа дэбтэртээ сагаалан буулгажа бэшэгты.
II. Юрэнхы түсэб тухай.
1.Оролто хуби. Автор тухай мэдээн тон тобшоор үгтэхэ. Сочинениин гол бодол шэглэл тодорхойлхо, юун тухай бэшэхэ байhыетнай элирүүлхэ үүргэ.
2.Гол хуби. Сочинениин темэ задалжа, гол асуудалнуудые тодорхойлон, тобшололдо асарха зорилго.
3.Түгэсхэл. Бэшэhэн матералыетнай согсолхо, онсолхо. Өѳрынтнай hанал бодол элирүүлхэ ёhотой.
Нэгэдэмэл шалгалтын хүдэлмэри.
Диктантhаа ба нэмэлтэ грамматическа болон бэшэгэй дүримѳѳр гү,али лексическэ даабариhаа бүридэhэн шалгалтын хүдэлмэридэ түд бүридэнь сэгнэhэн хоёр сэгнэлтэ табиха.
Нэмэлтэ даабари дүүргэhые иимээр сэгнэхэ:
«5» сэгнэлтэ-hурагшадай бүхы даабарияа дүүргэhэн байгаа hаань;
«4»- сэгнэлтэ –даабариин гурбанай хоёр хубиие зүбѳѳр дүүргэhэн байгаа hаань;
«3»- сэгнэлтэ даабариин хахадые зүбѳѳр дүүргэhэн хүдэлмэриин түлѳѳ;
«2»- сэгнэлтэ даабариин гурбанай нэгэ хуби зүбѳѳр дүүргэжэ шадаагүй байгаа hаань табиха.
Найруулга сэгнэлгэ
Найруулга бэшүүлхэ текст hургалгын, болбосоролой, хүмүүжүүлгын зорилго хангаhан, удхынгаа ба үгэ хэлэнэйнгээ талаар hурагшадай бэшэжэ шадахаар байха ёhотой.
Һурагшадай найруулгада хоёр сэгнэлтэ табиха. Тэдэнэй бэшэhэн найруулга сэгнэхэдээ, иимэ эрилтэ хараадаа абаха:
-hурагшын хэр зэргэ текстын гол удха ойлгоhые;
-текстын удха хэр зэргээр дамжуулааб;
-найруулгын удаа дараа ба холбоое;
-үгэ шэлэн абаhые, мэдүүлэл зүбѳѳр зохёоhые, мэдүүлэл соохи үгэнүүдэй холбоо болон гүрим, олон янзын мэдүүлэл хэрэглэhэниие, сэхэ болон ѳѳршэлэн хэлэлгэ тааруулан зохёоhые;
-найруулгын стилистичекэ hайн талые (үгэ, мэдүүлэлэй олон янза, хэлэнэй баялиг зүбѳѳр хэрэглэлгэ);
-бэшэгэй дүримдэ, сэглэлтын тэмдэгтэ гаргаhан алдуу
Зохёолго, найруулга сэгнэхэдээ, хоёр сэгнэлтэ табиха:
1)удхын болон хэлэлгын түлөө;
2) зуб бэшэлгын түлөө
Сэгнэлтэ | Зохёолой удха, хэлэлгэ | Зүб бэшэлгэ |
5 | -хүдэлмэриин удха зохёолой темэдэ таараhан -алдуу үгы -Үгын бялиг, элдэб янзын конструкцитай мэдүүлэл ,үгэ зүбѳѳр хэрэглэгдэhэн -текстын стиль болон уран найруулга тааралданхай Хүдэлмэри соо хэлэлгын удхада нэгэ дутагдал байжа болохо | Бэшэгэй дүримѳѳр, сэглэлтын тэмдэгээр гү,али 1 грамматическа алдуу байжа болохо |
4 | Хүдэлмэриин удха темэдэ юрынхыдѳѳ таараhан -удхань гол түлэб зүбшье hаа, багахан хазагайтай -Һанал бодолоо найруулхадаа удаа дарааень бага зэргэ эбдэhэн -Элдэб янзын лексическэ ба грамматическа байгуулга хэрэглэжэ шадаhан -Хүдэлмэриин стиль нэгэдэнги, холбоогоороо ба уран найруулгаараа онсо илгарhан -Хүдэлмэри соо удхын талаар 2-3-hаа дээшэ бэшэ, хэлэлгээр 3-4 дутагдал дайралдахадань | Бэшэгэй дүримоор 2-3 сэглэлтын тэмдэгээр 1-2 алдуу гү, али бэшэгэй дүримоор алдуугүй аад, 3-4 сэглэлтын тэмдэгээр алдуутай байжа болохо. Мүн 2 грамматическа алдуу байжа болохо |
3 | - Хүдэлмэри темэhээ яhала хазагайрhан - Хүдэлмэри гол шухала зүйлдоо тааранги аад,тэрээн соо зарим нэгэ фактическэ дутагдал гаргагданхай -Найруулгынгаа удаа дара зари газарта эбдэрhэн -Үгэ хэлэниинь түлюур, нэгэ янзын байгуулгатай мэдуулэлтэй, үгэ буруугаар хэрэглэhэн - Хүдэлмэриин стиль нэгэ янза болоогуй,үгэ хэлэниинь уран хурса бэшэ - Хүдэлмэри соо 4-hоо дээшэ бэшэ удхын алдуу ба хэлэлгээр 5-6 дутагдалтай | Бэшэгэй дүримоор 4 ба 4 сэглэлтын алдуу гү,али 3 бэшэгэй дүримоор ба 5 сэглэлтын алдуу гү ,али бэшэгэй дүримѳѳр алдуугүй аад,7сэглэлтын алдуутай, мүн баhа 4 грамматическа алдуу гаргагдаhан байхадань табиха |
2 | Хүдэлмэри темэдэ таараагүй Олон дутагдалтай - Хүдэлмэриин бухы хуби хойно хойноhоо бэшэгдээгүй, хоорондоо удхын талаар холбоогүй, хүдэлмэридоо түсэб батимталаагүй - Хүдэлмэриин үгэ хэлэниинь ядуу, үгэ үсѳѳн дабтагдадаг, нэгэ янзын богонихон мэдүүлэлээр бэшэгдэhэн, үгэнүүд буруу хэрэглэгдэhэн -Нэгэ янзын стиль баримталагдаагуй, удхадань 7-hоо дээшэ ба хэлэлгэдэнь 7 алдуунууд хүдэлмэри соо дайралдахадань, мун удхыень юрынхыдѳѳ дамжуулжа шадаагүй байхадань | Бэшэгэй дүримоор 7 ба сэглэлтын 7 алдуу гү,али бэшэгэй дүримѳѳр 6 ба сэглэлтын 8 ба тэрээнhээ дээшэ алдуунууд, бэшэгэй дүримѳѳр 5 ба сэглэлтын тэмдэгээр 9 ба тэрээнhээ дээшэ алдуунууд , бэшэгэй дүримѳѳр 8 ба сэглэлтын тэмдэгээр 6 ба тэрээнhээ дээшэ алдуу, мүн 7 ба тэрээнhээ дээшэ грамматическа алдуу гаргагданхай |
Шүлэг уран гоёор уншалга
Критернүүд ба параметрнууд | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Шүлэг уншаад, удхыень мэдэнэ | Уран гоёор бэшэ, олон тордиhо- тойгоор | Уран гоёор бэшэ, 2-3 тордиhо- тойгоор | Бага зэргэ гоёор, тордиhо- тойгоор | Уран гоёор, тордиhо- тойгоор |
Требования к уровню подготовки учащихся
11дэхи класста hурагшадай мэдэсэ, шадабарида табигдаха шухала эрилтэнүүд:
-Уран зохёолой текст; темэ, идея, уран дүрэ (художественный образ), үзэгдэhэн зохёолой геройнуудые, сюжет;
- байгуулгын (композициин) шухала онсо янзануудые, хэлэнэй зураглан тодорхойлхо арга хэрэгсэлнүүдые;
-Үзэгдэжэ байhан зохёолнуудай байгуулгын (композициин) зүйлнүүдые илгажа ба тэдэнэй үүргэ тодорхойлжо;
-Зохёолой геройнуудай өөрынь ба бултандань хабаатай шэнжэнүүдые тодорхойлон, характеристикэ үгэжэ,тэдэндэ авторай ямараар хандажа байhые элирүүлхэ зорилготойгоор геройнуудые зэргэсүүлжэ;
-Эпическэ, лирическэ, драматическа зохёолнуудые илгаруулжа;
-уран зохёолнуудай текст лирическэ, эпическэ, драматическа, жанрай байhаарнь тэдээнииень хараадааа абажа, тодоор уранаар уншаха;
Үзэжэ байhан зохёолой геройнууд тухай, тэдэндэ авторай ямараар хандажа байhые хараадаа абан, hурагша бүхэнэй, бүхы hурагшадай зэргэсүүлhэн аман гү, али бэшэмэл өөрын бодомжолготой сочинени (сочинени –рассуждени) зохёохо;
--Уран зохёолой геройнуудта характеристикэ үгэхэ сложно түсэб табиха;
-Бэеэ даагаад уншаhан литературна зохёолоор, зохёолой, геройнуудта өөрын ямараар хандажа байhанаа харуулан аман гү, али бэшэмэл hанамжа, үгэхэ;
-hурагшадта зорюулжа хэблэгдэhэн научно - популярна номой справочна аппарат, мүн литературна терминтэй словарь хэрэглэхэ..
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по бурятской литературе 7 класс
Рабочая программа по бурятской литературе за 7 класс содержит пояснительную записку, календарно-тематическое планирование по предмету....
Рабочая программа по бурятской литературе 5 класс
Рабочая программа составлена на основе Закона «Об образовании» №273-ФЗ от 29.12.2012г, Закона о языках народов РФ от 24.07.1998 N 126-ФЗ (ст. 9,10,16), Закона РБ...
Рабочая программа по бурятской литературе (3 класс)
Рабочая программа по бурятской литературе...
Рабочая программа по бурятской литературе (4 класс)
Рабочая программа по бурятской литературе...
Рабочая программа по бурятской литературе (8 класс)
Рабочая программа по бурятской литературе...
Рабочая программа по бурятской литературе 6 класс
Рабочая программа по бурятской литературе 6 класс...
Рабочая программа по бурятской литературе , 3 класс
Рабочая программа по родной литературе 3 класс. Хэлэн болбол арадай хүгжэлтын нэгэ хуби болоно. Түрэл хэлэеэ шудалжа, эрдэм мэдэсэеэ үргэдхэхын тула һурагшад ямар шалтагаанаар хэлэеэ...