Рабочая программа по адыгейской литературе для 5-9 классов.
рабочая программа (9 класс)
Рабочая программа по адыгейской литературе для 5-9 классов
Пояснительная записка.
Рабочая программа учебного предмета «Адыгейская литература» для 5-9 классов МБОУ «СШ №8» а. Псейтук разработана
на основе:
Нормативно - правовые основания формирования рабочей программы.
Федеральные:
- Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 21.12. 2012 года № 273-ФЗ.
- Постановление Главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 24.11.2015г. № 81 «О внесении изменений № 3 в СанПиН 2.4.2.2821-10 «Санитарно-эпидемиологические требования к условиям и организации обучения, содержания в общеобразовательных организациях».
- Приказ Министерства образования и науки РФ от 17 декабря 2010 года № 1897 «Об утверждении и введении в действие федерального государственного стандарта основного общего образования».
Региональные:
- Закон РА от 27.12.2013 г. № 264 «Об образовании в Республике Адыгея».
- Письмо МО и Н РА от 28.06.2017 г. № 4037 «О примерных учебных планах и рекомендациях государственным и муниципальным общеобразовательным организациям Республики Адыгея, реализующим основную образовательную программу основного общкего образования, по формированию учебных планов при переходе на ФГОС ООО»
С учетом:
- Программы по адыгейскому языку и литературе для 5-11 классов Составители Блягоз М.А.,Индрисова Р.А., Мамий М.Х., Схаляхо А.А., Шаов А.А. , Адыгейский республиканский институт повышения квалификации, 2006 г.
В соответствии с:
- Учебным планом МБОУ «СШ №8» а. Псейтук на 2019-2020 учебный год.
- Календарно- учебным графиком работы МБОУ «СШ №8» а. Псейтук на 2019-2020 учебный год.
Используемый УМК
Учебник для учащихся 5 класса / Авт.-сост. Щ. Брантов, М. Хачемиз, С.Жане, Н. Хамерзоков / Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2009/
Учебник для учащихся 6 класса / Авт.-сост. Т. Чамоков/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2013/
Учебник для учащихся 7 класса / Авт.-сост. М.Кунижев/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2001/
Учебник для учащихся 8 класса / Авт.-сост. Щ.Хут, А. Схаляхо/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2001/
Учебник для учащихся 9 класса / Авт.-сост. А. Схаляхо/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2003/
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rabochaya_programma_po_adygeyskoy_literature_dlya_5-9_klassov.docx | 61.12 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Средняя школа №8 имени И.Х. Барона» а. Псейтук
Тахтамукайского района Республики Адыгея.
РАССМОТРЕНО СОГЛАСОВАНО: УТВЕРЖДАЮ:
на заседании заместитель директора по УВР директор МБОУ «СШ №8» а Псейтук
методического совета ____________ М.Ч. Негуч _____________ Р.Д. Хизетль
протокол № 1_ Приказ № 155
«30_» 08 2019 г. «31 »___08____2019 г. «31»___08____2019 г.
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
по адыгейской литературе
на 2019-2020 учебный год
5-9 классы
Автор- составитель
учитель адыгейского языка
и литературы высшей категории
Алексеенко Сариет Бечмизовна
а. Псейтук
2019 г.
Рабочая программа по адыгейской литературе для 5-9 классов
Пояснительная записка.
Рабочая программа учебного предмета «Адыгейская литература» для 5-9 классов МБОУ «СШ №8» а. Псейтук разработана
на основе:
Нормативно - правовые основания формирования рабочей программы.
Федеральные:
- Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 21.12. 2012 года № 273-ФЗ.
- Постановление Главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 24.11.2015г. № 81 «О внесении изменений № 3 в СанПиН 2.4.2.2821-10 «Санитарно-эпидемиологические требования к условиям и организации обучения, содержания в общеобразовательных организациях».
- Приказ Министерства образования и науки РФ от 17 декабря 2010 года № 1897 «Об утверждении и введении в действие федерального государственного стандарта основного общего образования».
Региональные:
- Закон РА от 27.12.2013 г. № 264 «Об образовании в Республике Адыгея».
- Письмо МО и Н РА от 28.06.2017 г. № 4037 «О примерных учебных планах и рекомендациях государственным и муниципальным общеобразовательным организациям Республики Адыгея, реализующим основную образовательную программу основного общкего образования, по формированию учебных планов при переходе на ФГОС ООО»
С учетом:
- Программы по адыгейскому языку и литературе для 5-11 классов Составители Блягоз М.А.,Индрисова Р.А., Мамий М.Х., Схаляхо А.А., Шаов А.А. , Адыгейский республиканский институт повышения квалификации, 2006 г.
В соответствии с:
- Учебным планом МБОУ «СШ №8» а. Псейтук на 2019-2020 учебный год.
- Календарно- учебным графиком работы МБОУ «СШ №8» а. Псейтук на 2019-2020 учебный год.
Используемый УМК
Учебник для учащихся 5 класса / Авт.-сост. Щ. Брантов, М. Хачемиз, С.Жане, Н. Хамерзоков / Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2009/
Учебник для учащихся 6 класса / Авт.-сост. Т. Чамоков/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2013/
Учебник для учащихся 7 класса / Авт.-сост. М.Кунижев/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2001/
Учебник для учащихся 8 класса / Авт.-сост. Щ.Хут, А. Схаляхо/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2001/
Учебник для учащихся 9 класса / Авт.-сост. А. Схаляхо/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2003/
Планируемые результаты изучения предмета
«Адыгейская литература»
Личностными результатами выпускников основной школы, формируемыми при изучении
предмета «Адыгейская литература», являются:
• совершенствование духовно-нравственных качеств личности, воспитание чувства любви
к своей Республике, уважительного отношения к адыгейской литературе, к культурам других народов;
• использование для решения познавательных и коммуникативных задач различных
источников информации (словари, энциклопедии, интернет-ресурсы и др.).
Метапредметные результаты изучения предмета « Адыгейская литература» в основной
школе проявляются в:
• умении понимать проблему, выдвигать гипотезу, структурировать материал, подбирать аргументы
для подтверждения собственной позиции, выделять причинно-следственные связи в устных
и письменных высказываниях, формулировать выводы;
• умении самостоятельно организовывать собственную деятельность, оценивать ее, определять
сферу своих интересов;
• умении работать с разными источниками информации, находить ее, анализировать, использовать
в самостоятельной деятельности.
Предметные результаты выпускников основной школы состоят в следующем:
1) в познавательной сфере:
• понимание ключевых проблем изученных произведений адыгейского фольклора и фольклора
других народов, литературы XVIII в., адыгейских писателей XIX—XX вв;
• понимание связи литературных произведений с эпохой их написания, выявление заложенных
в них вневременных, непреходящих нравственных ценностей и их современного звучания;
• умение анализировать литературное произведение: определять его принадлежность к одному
из литературных родов и жанров; понимать и формулировать тему, идею, нравственный
пафос литературного произведения, характеризовать его героев, сопоставлять героев одного
или нескольких произведений;
• определение в произведении элементов сюжета, композиции, изобразительно-выразительных
средств языка, понимание их роли в раскрытии идейно-художественного содержания
произведения (элементы филологического анализа);
• владение элементарной литературоведческой терминологией при анализе
литературного произведения;
2) в ценностно-ориентационной сфере:
• приобщение к духовно-нравственным ценностям адыгейской литературы и культуры, сопоставление
их с духовно-нравственными ценностями других народов;
• формулирование собственного отношения к произведениям адыгейской литературы, их оценка;
• собственная интерпретация (в отдельных случаях) изученных литературных произведений;
• понимание авторской позиции и свое отношение к ней;
3) в коммуникативной сфере:
• восприятие на слух литературных произведений разных жанров, осмысленное чтение и
адекватное восприятие;
• умение пересказывать прозаические произведения или их отрывки с использованием образных
средств адыгейского языка и цитат из текста; отвечать на вопросы по прослушанному
или прочитанному тексту; создавать устные монологические высказывания разного типа; уметь
вести диалог;
• написание изложений и сочинений на темы, связанные с тематикой, проблематикой
изученных произведений, классные и домашние творческие работы, рефераты на литературные
и общекультурные темы;
4) в эстетической сфере:
• понимание образной природы литературы как явления словесного искусства; эстетическое
восприятие произведений литературы; формирование эстетического вкуса;
• понимание русского слова в его эстетической функции, роли изобразительно-выразительных языковых средств в создании художественных образов литературных произведений
Тематическэ план адыгабзэ еджэнымк1э я 5-рэ класс
№ | Темэр | Сыхь. пчъ. | Унэмк1э гъэцэк1эн | Мафэр | |
план | факт | ||||
Ухэзыщэрэ ублап1. Адыгэ Республикэм икъэралыгъо символхэр | 1 | Н.3-7 | |||
«Мышъэм ыкъо Шъау» Пэсэрэ адыгэ щы1ак1эр, зэхэтык1эр | 1 | Н.9-15 | |||
Классовэ банэм к1эухэу фэхъугъэу къыгъэлъагъорэр, ащ имэхьан | 1 | Н.9-15 | |||
«Къуйжъыемрэ иныжъхэмрэ» 1ушыгъэм, чаныгъэм як1уач1 | 1 | Н.16-23 | |||
Иныжъхэм яоб-разхэр пшысэм къызэрэщитыгъэ-хэр | 1 | Н.16-23 | |||
«Акъылыр зыщэфыгъэ л1ыр». Акъылым ык1уач1э, имэхьанэ пшысэм къызэригъэлъагъорэр | 1 | Н.24-30 | |||
«Щэрэч». Пшысэм гурышэ-гупшысэ шъхьа1эу и1эр. Щэрэч изек1уак1 | 1 | Н.31-39 | |||
«Шэк1уит1умэ якъэбар». Пшысэм мэхьанэу и1эр | 1 | Н.39-47 | |||
Лъэпкъ зек1уак1эу, къэ1отак1эу пшысэм къыгъэлъагъорэр | 1 | Н.39-47 | |||
В/е «Бэджэжъыемрэ къоныжърэ», «Гъулацый» | 1 | Къа1отэжьынэу загъэхьазыры | |||
Ж/и Сочинение «Пшысэмэ тызыфап1урэр» | 1 | ||||
Гущы1эжъхэр зыщыщхэр. Л1ыхъужъыгъэм, ц1ыфыгъэм, гук1эгъум, лэжьэным яхьыл1агъ | 1 | Н.49-51 | |||
Шъхьахыныгъэм, акъылыгъэм, гъэсэныгъэм яхьыл1эгъэ гущы1эжъхэр | 1 | Н.51-52 | |||
Хырыхыхьэхэр. Ц1ыфым иакъыл, игулъыт хырыхыхьэхэм къызэрагъэлъагъорэр | 1 | Н.52-54 | |||
1уры1упчъэхэр, ахэр зыщыщхэр ык1и мэхьанэу я1эр | 1 | Н.56-57 | |||
Пэрэныкъо Мурат. «Рыу, сибэщ» Шъхьахынагъэр, тхьагъэпц1ыгъэ-хъоршэрыгъэр къызэригъэлъагъорэр | 1 | Н.59-70 | |||
Уплъэк1ун тест «Пшысэм мэхьэнэ шъхьа1эу и1эр» | 1 | Н.59-70 | |||
Мэщбэш1э И. «Шэк1уищ» л1ыхъужъныгъэм зэрехьыл1агъэр. | 1 | Н.71-84 | |||
«Шэк1уищ». Ц1ыфыгъэ дэхагъэм зэрехьыл1агъэр | 1 | Н.71-82 | |||
В/е Меркицкэ Р. «Л1ыжъ ц1ык1умрэ ныо ц1ык1умрэ». Пшысэ-поэм | 1 | Къа1отэжьы | |||
Ж/и Беседа «Анахьыш1у слъэгъурэ героир» | 1 | Къа1отэжьы | |||
Теуцожь Ц. «Пщыщ» ч1ыопсым исурэт, идэхагъэ къызэригъэлъагъорэр. Гурышэ-гупшысэхэу усэу «Къумбыл чъыг»хэтыр | 1 | Езбыр | |||
Хьаткъо А. Усэу «Къаштэ п1апэ». Усэм джэмакъэу хэ1ук1ырэр Усэу «Гъатхэ» Гъатхэм иуахътэ дунэе зэхъок1ыгъэу зэрэщытыр | 1 | Езбыр | |||
Сырий, ежь зыери сэры | 1 | Н.99-100 | |||
К1эрэщэ Т. «Умыуцумэ къиуцук1 у1ук1эн». Рассказым гупшысэ шъхьа1эу и1эр | 1 | Н.101-120 | |||
Рассказэу «Умыуцумэ къиуцук1 у1ук1эн» | 1 | Н. 101-120 | |||
Ж.И.Сочинение Адыгэ зэхэтык1э хабзэмэ еплъык1эу афыси1эр | 1 | Къаухыжьы | |||
Цэй И. Усэу «Пшыз» ч1ыопсым идэхагъэ, ибаигъэ усэм къызэритрэр | 1 | Н.121-127 | |||
Пэрэныкъо М. Баснэу «Нэйпсый» | 1 | Н.128-131 | |||
Лъэустэн Ю. «Аслъан». Герой шъхьа1эу хэтхэм ягущы1ак1эу тхак1ом къыгъэлъагъорэр | 1 | Н.132-141 | |||
Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | Н.128-131 | |||
В/е Къумп1ыл Къ «Ц1ыф къызэрык1у», «Ощх гъожь» | 1 | Къа1отэжьынэу загъэхьазыры | |||
«Пыим ебэных». Заом итхьамык1агъо адыгэ къуаджэм къызэрэсырэр | 1 | Н.141-157 | |||
Фашист техак1охэм ябзэджэш1агъ | 1 | Н.141-157 | |||
Ж/и Беседа «Заом тхьамык1агъоу къыхьырэр» | 1 | Заом хэлэ-жьагъэхэм къатегущы1энхэу зыкъагъэхьазыры | |||
Кэстэнэ Д. Рассказэу «Орэд». Лахъу зыфэдэ ц1ыфыр | 1 | Н.158-166 | |||
Еутых А. Усэу «Нальбый» Гуфэбэныгъэм, гук1эгъум як1уач1 | 1 | Н.167-171 | |||
В/е Еутых А. «Тхьаркъуищ» | 1 | Н.167-171 | |||
Андрыхъое Хъусен. Иусэхэу «Бжыхьэ», «Пц1эшхъо ц1ык1у». | 1 | Н.173-174 | |||
Усэу «Шъхьахынэм ипыир къэсыгъ» | 1 | Н.175-176 | |||
Яхъул1э С. Усэу «Сихэку к1ас» | 1 | Н.177-178 | |||
Жэнэ Къырымыз Усэу «Хэбзэ дахэу тэ ти1эр джащ фэд» | 1 | Н.179-181 | |||
Усэу «Синыбджэгъу» | 1 | Н.181-182 | |||
В/е Жэнэ Къ. «Алэджыкъо игъэсэпэтхыд» | 1 | Къа1отэжьынэу загъэхьазыры | |||
Хьадэгъэл1э А. Усэу «Сихэку-сигухэк1, сигуш1уагъу» | 1 | Н.183-185 | |||
Ж/и Беседа «Адыгэ шэн зэхэтык1э хабзэу я1эхэр» | 1 | Къа1отэжьынэу загъэхьазыры | |||
1эшъынэ Хь. Рассказэу «Кушъэ орэд» | 1 | Н.186-188 | |||
Рассказэу «Кушъэ орэд» | 1 | Н.189-190 | |||
В/е 1эшъынэ Хь. «Гуш1уапк1э», «Ышырэ ышыпхъурэ» | 1 | Къа1отэжьынэу за-гъэхьазыры | |||
Мэщбэш1э И. Усэу «Уищытхъу с1отэщт» | 1 | Н.191-193 | |||
Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | ||||
Усэу «Хырыхыхь» | 1 | Н.193-194 | |||
В/е Мэщбэш1э И. «Тхыдэ», «Щагу хъурай», «1уры1упчъ» | 1 | 1упк1эу къеджэнхэу | |||
Бэрэтэрэ Хь. Усэу «Синыдэлъфыбз» | 1 | Н.195-197 | |||
Ныдэлъфыбзэм ык1уач1 | 1 | Н.195-197 | |||
Усэу «Сэра рымысэр» | 1 | Н.197-198 | |||
В/е Бэрэтэрэ Хь. «Сыфэшъыпкъэн», «Гущы1э лъаг» | 1 | 1упк1эу къеджнхэу | |||
Кощбэе П. Рассказэу «Хъырбыдз пасэхэр» | 1 | Н.199-209 | |||
Ныбджэгъуныгъэм ык1уач1 | 1 | Ныбджэгъуныгъэм ехьыл1эгъэ гущы1эжъ-хэр | |||
В/е Кощбэе П. «Чэтыу щырхэр» | 1 | Къа1отэ-жьынэу | |||
Теуцожь Хь. Рассказэу «Шыкуау» | 1 | Н.210-216 | |||
Нафсэтрэ Муратрэ яобраз | 1 | Н.210-216 | |||
Къуикъо Ш. Усэу «Ичъыг жьау зымыш1эжьрэр зырыз» | 1 | Н.217-219 | |||
Ч1ыопсымрэ ц1ыфымрэ | 1 | Ч1ыопсыр зэрэуухъумэн фаер | |||
В/е Бэгъ Н. «Кукуумэ яшэн» | 1 | 1уп1эу къеджэнхэу | |||
Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | Ак1угъэм ик1эджы-к1ыжьын | |||
Илъэсым ак1угъэм ик1эджык1ыжьын | 2 | ||||
Тематическэ план адыгабзэ еджэнымк1э я 6-рэ класс
Илъэсым – сыхь 68 Тхьэмафэм - 2
№ | Темэр | Сыхь. пчъ. | Унэмк1э гъэцэк1эн | Мафэр | |
П. | Ф. | ||||
1 | Адыгэ 1оры1уатэхэр | Н. 3-6 | |||
2 | «Саусырыкъорэ иныжъымрэ » Саусырыкъо иобраз мэхьанэе и1эр ык1и ч1ып1эу эпосым щиубытырэр | 1 | Н.7-10 | ||
3 | «Саусырыкъорэ иныжъымрэ». Саусырыкъо нартхэм зэрафэгумэк1ырэр. Гиперболэр | 1 | Н.10-17 | ||
4 | Хьаткъо А. «Чэтыужъ хьаджэ-ефэнды зызэриш1ыгъэр». Пшысэ-поэмэм фолькулорнэ лъапсэу и1эр | 1 | Н.18-20 | ||
5 | Гупшысэ лъапсэу поэмэм и1эр, ижэбзэ гъэпсык1, художественнагъэм ылъэныкъок1э изытет | 1 | Н.21-23 | ||
6 | Цэй Ибрахьим. Пшысэ-поэмэу «Тхьак1умк1ыхьэм ихьадэ1ус». Гупшысэ шъхьа1эу поэмэм и1эр | 1 | Н.25-32 | ||
7 | Характеристикэр. Гущы1эжъэу пшысэм хэтхэр. | 1 | Н.33-42 | ||
8 | В/Е. «Зэныбджэгъуищ» Пшыс | 1 | |||
9 | Ж/И. Бесед «Пшысэмэ тызыфап1урэр » | 1 | Къаухыжьы | ||
10 | К1эрэщэ Т. «Хьатх Мыхьамэтрэ Анцокъорэ». Адыгэ зек1ол1 шыум итеплъ, ишъуаш | 1 | Н.43-54 | ||
11 | Мосэ ик1одык1. Ижък1э къыщегъэжьагъэу адыгэхэмрэ урысхэмрэ зэкъошныгъэу азфагу илъыр | 1 | Н.54-59 | ||
12 | «Бзыумэ яорэд». Бзыухэр, мэзыр. Ч1ыопсым идэхагъ, ибаиныгъ | 1 | Н.60 | ||
13 | В/Е. К1эрэщэ Т. «Бысым к1алэр» | 1 | |||
14 | Ж/И. Бесед «Сэ сыгу рихьырэ щы1эк1э-гъэпсык1эхэр» | 1 | |||
15 | Пэрэныкъо М. Усэу «Шы лъэмакъэ къэ1у». Къэралыгъо гъунапкъэм икъэухъумэн | 1 | Н. 70-73 | ||
16 | Уплъэк1ун тест «Литературнэ пшысэхэр» | 1 | |||
17 | Кэстэнэ Д. «Мосэ иныбжьык1эгъу». Щы1эк1э-псэук1эу ц1ыфхэм я 20-рэ л1эш1эгъум я1агъэр | 1 | Н.74-86 | ||
18 | Революционнэ гупшысэхэр романым къызэрэщытыгъэхэр | 1 | Н.86-97 | ||
19 | Рассказэу «Ныхэр». Рассказым къыщыгъэлъэгъогъэ лъэхъаныр. | 1 | |||
20 | Рассказэу «Ныхэр». Рассказым къыщыгъэлъэгъогъэ | 1 | |||
21 | Ж/И. Сочинение. «Ным игук1эгъу гъунэ и1эп» | 1 | Къаухыжьы | ||
22 | В/Е. 1эшъынэ Хь. «Мыжъом дэк1оягъэр» | 1 | |||
23 | Жэнэ Къ. «Щы1эныгъэм ыгупчэ итыгъ» | 1 | Н.99-103 | ||
24 | Хъусен зыфаер къыдэхъугъ | 1 | Н.103-109 | ||
25 | Жэнэ Къ. Усэу «Ц1ыфыр зык1ыщы1эр». Усак1ом ц1ыфыр зык1ыщы1эм еплъык1эу фыри1эр | 1 | Н.109-110 | ||
26 | В/Е. Жэнэ Къ. Иусэхэм ащыщэу 8-10 | 1 | Къа1отэжьы | ||
27 | Ж/И. Бесед: «Сыда ц1ыфыр зык1ыщы1эр» | 1 | Къа1отэжьы | ||
28 | Хьэдэгъэл1э А. «Мысэр нартхэм агъэпщынэ» | 1 | Н.111-114 | ||
29 | Л1ыхъужъыгъэу, ц1ыфыгъэу герой шъхьа1эм зэрихьэрэр. | 1 | Н. 114-116 | ||
30 | Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | Къа1отэжьы | ||
31 | Мэщбэш1э И. «Партизанхэр сакъых». Нэмыц фашистхэм гъусэ афэхъугъэ нэпэнчъэхэр | 1 | Н.116-129 | ||
32 | Хьаджмосэ, ащ ыкъоу Къэсэй яхарактеристик | 1 | Н.130 -138 | ||
33 | Мэщбэш1э И. Усэу «Ныдэлъфыбз» | 1 | Н.138-140 | ||
34 | В/Е. Мэщбэш1э И. истиххэм ащыщэу 6-8 | 1 | Езбыр | ||
35 | Бэрэтэрэ Хь. Усэу «Л1ыжъымрэ ыкъорэ». Шъхьахыныгъэр, мыпсэу-мылэжьэныр | 1 | Н.141-143 | ||
36 | Усэу «Лъахъщыкъо имыжъосын». Усэр зэхьыл1агъэр | 1 | Н.144-145 | ||
37 | В/Е. Бэрэтэрэ Хь. истиххэм ащыщэу 6-8 | 1 | |||
38 | Еутых Аскэр. «Хьанашхъорэ Муратэрэ». Сабый шэн-нэшанэхэр | 1 | Н.146-154 | ||
39 | Герой шъхьа1эхэм яхарактеристик, язэфыщытык1, ащ ылъапс | 1 | Н.155-164 | ||
40 | Муратэ пытагъэу, л1ыгъэу хэлъыгъэр. | 1 | Н.165-171 | ||
41 | В/Е. Бэрэтэрэ Хь. Иусэхэм ащыщэу заул | 1 | |||
42 | Къумп1ыл Къ. Усэу «Адыгэ хэку» | 1 | Н.172 | ||
43 | Усэу «Ц1ыфэу ущы1эным къик1ырэр» | 1 | Н.173-174 | ||
44 | Усэу «Чъыгэу зизакъу» | 1 | 175-176 | ||
45 | В/Е Къумп1ыл Къ. Иусэхэм ащыщхэр | 1 | |||
46 | Ж/И Сочинение «Природэр къэтыухъумэн» | 1 | Къаухыжьы | ||
47 | Къуекъо Н. Усэу «Заор зэраук1ыгъэр» | 1 | Н.177-180 | ||
48 | Усэу «Пелыуанхэр» | 1 | Н.181-182 | ||
49 | Усэу «Сэпсэу сыбгъэлъэп1агъэу» | 1 | Н. 182-184 | ||
50 | Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | |||
51 | В/Е Къуекъо Н. Иусэхэм ащыщхэр | 1 | |||
52 | Нэхэе Р. Поэмэу «Л1ыгъэш1ап1» | 1 | Н. 185-189 | ||
53 | Поэмэм иусэ гъэпсык1 | 1 | Н. 190-199 | ||
54 | Усэу «Сыадыг зы1орэр адыга зэк1э?» | 1 | Н. 199-200 | ||
55 | Адыгэ шэн-лъэпкъ хабзэхэр | 1 | Н. 199-200 | ||
56 | В/Е. Нэхэе Р. Иусэхэм ащыщхэр | 1 | |||
57 | Ж/И. «Адыгэ лъэпкъ шэн хабзэхэр»-1энэ хъурай | 1 | |||
58 | Къуекъо Шыхьамбый. Поэмэу «Хьанцэгуащэм иорэд» | 1 | Н. 201-203 | ||
59 | Ныдэлъфыбзэр адыгэ лъэпкъым ыпсэу зэрэщытыр | 1 | Н.203-205 | ||
60 | Усэу «Сянэ ынэ ш1уц1эхэр пшъыгъагъэх». Лъэхъанэу къыгъэлъагъорэр | 1 | Н. 206 | ||
61 | Усэу «Сабый дышъэр, къэубыт с1апэ». | 1 | Н. 207 | ||
62 | Дэрбэ Тимур Поэмэу «Хым иныдж». Адыгэ лъэпкъым изытет | 1 | Н.209-210 | ||
63 | Ныдэлъфыбзэр адыгэ лъэпкъым ыпсэу зэрэщытыр | 1 | Н.211-213 | ||
64 | Усэу «Нартхэр» | 1 | Н. 214-215 | ||
65 | Усэу «Сызыщыфаем сэгъэбзэрабзэ» | 1 | Н. 216 | ||
66 | В/Е. Дэрбэ Т. Иусэхэм ащыщхэр | 1 | |||
67 | Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | |||
68-70 | Илъэсым ак1угъэм ик1эджык1ыжьын | 3 |
Тематическэ план адыгабзэ еджэнымк1э я 7-рэ класс
Илъэсым – сыхь 68. Тхьэмафэм – 2.
№ | Темэр | Сыхь. пчъ. | Унэмк1э гъэцэк1эн | Мафэр | |
П. | Ф. | ||||
Ц1ыфым икъэтын – къэгъэлъэгъон литературэмк1э анахь идейнэ - художественнэ 1офыгъо шъхьа1 – ухэзыщэрэ ублап1. | 1 | Н.3-4 | |||
1ор1уатэу «Нарт Шэбатныкъу». Усэм къыгъэлъагъорэр. | 1 | н.4-9-р. 1упк1эу къедж., Шэбатныкъо иобр.анахь къэзгъ. амалхэр, ихар-к. | |||
1ор1уатэу «Нарт Шэбатныкъу». Образэу хэтхэр. | 1 | н.4-9-р. 1упк1эу къедж., Шэбатныкъо иобр.анахь къэзгъ. амалхэр, ихар-к. | |||
«Къолэжъымыкъо Зезэрыхьэ итаурыхъ». Таурыхъым къы1уатэрэр, пщы-оркъхэм ягухэлъхэр, язек1уак1эхэр къызэригъэлъагъохэрэр. | 1 | н.9-16-р.Къедж., къа1от., Зезэрыхьэ иобраз; худ. гъэпсык1эу и1эр. | |||
«Къоджэбэрдыкъо Мыхьамэт игъыбз».Гъыбзэм темэ шъхьа1эу и1эр. | 1 | н.16-19-р.1упк1эу къедж. | |||
«Къоджэбэрдыкъо Мыхьамэт игъыбз». Л1ыхъужъыгъэр, ц1ыфыгъэ иныр 1удэнэ плъыжьэу зэрэпхырык1ырэр. | 1 | Герой шъхь. ихэгъэгу ш1улъэгъоу фыр. къыз. сатырхэр, гущы1. къых. | |||
В/Е. Пшысэу «Пшъэшъэ ибэр» | 1 | Къа1отэжьы, упч1. ядж. къырат. | |||
Хьаткъо Ахьмэд. Усэхэу «Типсы шхъухьаш1», «Мэкъуогъу маз». Усэхэмэ къащы1этыгъэ темэхэр, гупшысэ шъхьа1эу апхырыщыгъэр. | 1 | н. 21-18-р,1упк1эу къя- джэнх., пейзажыр къатх., упч1. ядж. къырат. | |||
Хьаткъо Ахьмэд. Усэу «Лэжьыгъэм имаф». Усэм къащы1этыгъэ темэхэр, гупшысэ шъхьа1эу апхырыщыгъэр. | 1 | Къа1отэжьы, упч1. ядж. къырат. | |||
К1эрэщэ Тембот. «Тхак1ор къуаджэм мак1о». . | 1 | н.30-43-р къедж., къа1от. | |||
К1эрэщэ Тембот. «Тхак1ор къуаджэм мак1о».Герой шъхьа1эм игупшысэ – гумэк1хэр къызэригъэлъагъорэр. | 1 | Тхак1ор зэутэк1ырэ къи-ныгъохэр къагъэнэфэнэу. | |||
К1эрэщэ Тембот. Рассказэу «Партизан шыпхъу». | 1 | н.43-63-р.Къедж.,къа1от. | |||
К1эрэщэ Тембот. Рассказэу «Партизан шыпхъу». Рассказым къыубытырэ лъэхъаныр. Образхэр, ахэмэ язэфыщытык1, язек1уак1. | 1 | Мэхьэнэ ин зи1э эпизодхэу, сценэхэу расск. хэтхэр; Софьерэ Ш1уц1эрэ яобразхэр. | |||
К1убэ Щэбан. Усэу «Шахъом иорэд». Поэмэу «Туманбэй». Адыгэ ч1ыгум идэхагъэ усэм къызэрэщитырэр. Поэмэм лъа- псэ фэхъугъэ – ш1агъэр. | 1 | н.64-81-р.1упк1эу къедж. Адыгэ гущы1эжъх. поэ- мэм хэтхэр къыхагъэщ | |||
Уплъэк1ун тест «Адыгэ 1оры1уатэхэр» | 1 | Къа1отэжьы, упч1. ядж. къырат. | |||
Теуцожь Цыгъу. «Сижъышъхьэм сыжъудэбэкъон». Темэ шъхьа1эу усэм хэлъыр. | 1 | н.101-105-р. 1упк1эу къедж., | |||
Теуцожь Цыгъу. «Сижъышъхьэм сыжъудэбэкъон». Ижъырэ дунаимрэ дунаик1эмрэ тхак1ом зэрэщызэпэгъэуцугъэр. | 1 | Усэр жабзэу зэрэ-тх. къа1от., усэм щыщ пыч.(сатырэ 26-рэ) езб. | |||
Лъэустэн Юсыф. «Асхьадрэ Сурэтрэ»! («Ожъубаныкъохэр» зыфи1орэм щыщ пычыгъу). | 1 | н.106-144-р, къыз. иплан къатх., упч1. ядж. къыр. | |||
Лъэустэн Юсыф. «Асхьадрэ Сурэтрэ»! («Ожъубаныкъохэр» зыфи1орэм щыщ пычыгъу). Пычыгъом къыгъэлъэгъорэ лъэ-хъанэр, гупшысэхэу пхырыщыгъэхэр. | 1 | Къа1отэжьы, упч1. ядж. къырат. | |||
Лъэустэн Юсыф. «Асхьадрэ Сурэтрэ». | 1 | н.106-144-р,къедж., къа1. | |||
Лъэустэн Юсыф. «Асхьадрэ Сурэтрэ». Герой шъхьа1эхэм яобразхэр, ахэмэ язек1ок1э- гъэпсык1. | 1 | Сурэт ишэн зэгъэфагъэ хъунымк1э Асхьад иш1уагъэу къэк1уагъэр. | |||
Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | ||||
Бесед « Гук1эгъумрэ жъалымагъэмрэ сыдигъуи щы1эныгъэм щызэпыщытых». | 1 | Темэм ехьыл1эгъэ гущы-1эжъи 8-10 къатхы. | |||
Пэрэныкъо Мурат. Усэу «Орэдыр фэмыгъэк1осэн». | 1 | н.145-148-р, 1упк1эу къедж.,. | |||
Пэрэныкъо Мурат. Баснэу «Баджэмрэ Къэрэумрэ». Поэтическэ псалъэм икъэхъук1, ык1уач1. Баснэм къы1уатэрэр, гъэсэпэтхыдэу хэлъыр. | 1 | Баснэм ижанрэ ш1ык1э-гъэпсык1 | |||
Еутых Аскэр. Поэмэу «Народым ишъэо к1ас». Усэм хъугъэ- ш1эгъэ шъыпкъэ лъапсэу зэри1эр. | 1 | н.149-152-р,1упк1эу къеджэнх.. | |||
Л1ыхъужъыгъэу Нэхэе Даут зэрихьагъэр. | 1 | Ныр ик1алэ зэрэ-паплъэрэр къыз.; патри-отич. к1уач1эу хэлъыр. | |||
Ж/и Сочинение «Ныр» | 1 | ||||
Кэстэнэ Дмитрий. Рассказэу «Пщыпый». Рассказым ц1ыфыгъэмрэ жъалымагъэмрэ зэрэщызэутэк1ыхэрэр. | 1 | н.154-166-р. Къедж., къа1от. | |||
Кэстэнэ Дмитрий. Рассказэу «Пщыпый». Идейнэ мэхьанэу рассказым и1эр. | 1 | Образхэр. Тыу ихар-тик. | |||
Кэстэнэ Дмитрий. Рассказэу «Ш1ошъхъуныгъ». Темэ шъхьа1эу рассказым къы1этырэр. | 1 | н.166-172-р. Къедж., къа-1от. | |||
Идейнэ к1уач1эу хэлъыр. | 1 | Упч1. ядж. къырат. | |||
Яхъул1э Сэфэр. Усэхэу «Домбай гъэхъунэм», «Алрэгъу». Пейзажыр къазэрэщыгъэлъэгъуагъэр. | 1 | н.172-175-р. 1упк1эу къедж., ч1ыопсым идэ-хагъэ къызэрагъэлъ. къа-1от. | |||
Яхъул1э Сэфэр. Усэхэу «Домбай гъэхъунэм», «Алрэгъу». Гурышэ- гупшысэу апхырыщыгъэр. | 1 | н.172-175-р. 1упк1эу къедж | |||
Жэнэ Къырымыз. Рассказэу «Елмызэ ибзыухэр». Мэхьанэ купк1эу рассказым и1эр. | 1 | н.176-187-р. Къедж., къа-1от. | |||
Жэнэ Къырымыз. Рассказэу «Бирам-къулэрэ пц1эшхъо ц1ык1умрэ». Мэхьанэ купк1эу рассказым и1эр. | 1 | Ц1ыфыгъэ иным уа-сэу и1эр расск. къызэр. Упч1. ядж. | |||
Андрыхъое Хъусен. Усэхэу «Кавказ», «Гъэмэфэ пчэдыжь».Усэмэ темэу къа1этырэр, зэхаш1эу уагъэ- ш1ырэр. | 1 | н.187-192-р. 1упк1. Къе-джэнх., зы усэ езб. (ежьх. зыф.) къыз. Ч1ыопсым идэхагъэ къыз. къыхагъ. | |||
Андрыхъое Хъусен. Усэу «Тичъыгыжъ дэжь». Усэм темэу къы1этырэр, зэхаш1эу уигъэш1ырэр. | 1 | усэ езб. | |||
Ж/и Сочинение «Хъусен ц1ыфмэ зык1ащымыгъупшэрэр». | 1 | ||||
Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | н.193-218-р. Усэу «Нартмэ яджэгу» 1пк1. къедж. | |||
Мэщбэш1э Исхьакъ. «Чырэк1о к1алэхэр» (Романэу «Нэфшъэгъо лъагъохэр» зыфи1орэм къыхэхыгъ). | 1 | н.193-218-р. Усэу «Нартмэ яджэгу» 1пк1. къедж. | |||
Мэщбэш1э Исхьакъ. «Чырэк1о к1алэхэр» (Романэу «Нэфшъэгъо лъагъохэр» зыфи1орэм къыхэхыгъ). Классовэ зэнэкъокъуныгъэу. Октябрэшхом ыпэк1э адыгэ къуаджэм дэлъыгъэр. | 1 | Джамболэтрэ Темботрэ хар-кэ къараты. | |||
Мэщбэш1э Исхьакъ. «Чырэк1о к1алэхэр». | 1 | н.192-218-р.къедж., къа1от. | |||
Мэщбэш1э Исхьакъ. «Чырэк1о к1алэхэр». Лэжьэк1о къызэрык1охэмрэ Дамыкъо Шъалихьэрэ язэфыщытык1э къызэрэгъэлъэгъуагъэр, ащ лъапсэу и1эр. | 1 | Азмэтрэ яобразхэр къыз. Упч1. ядж. | |||
1эшъынэ Хьазрэт. Рассказэу «Нысэнор». Рассказым къы1уатэрэр. | 1 | н.221-231-р. Къедж., къа1от. | |||
1эшъынэ Хьазрэт. Рассказэу «Нысэнор». Рассказым гупшысэ шъхьа1эу пхырыщыгъэр. | 1 | Герой шъхь. иц1ыфыгъ, иш1улъэгъу, игухэк1 хъылъэхэр. | |||
Пэнэшъу Сэфэр. «У1эгъэжъ». Лъэхъанэу къыгъэлъагъорэр, гупшысэ шъхьа1эу пхырыщыгъэр. | 1 | н.232-286-р. Къедж., къа1от. Образ шъхь.изек1уа- к1э къытегущы1энхэу. | |||
Пэнэшъу Сэфэр. «У1эгъэжъ». Лъэхъанэу къыгъэлъагъорэр, гупшысэ шъхьа1эу пхырыщыгъэр. | 1 | н.232-286-р. Къедж., къа1от. Образ шъхь.изек1уа- к1э къытегущы1энхэу. | |||
Ж/И. Произведением идей, исюжет агъэунэфыныр. Сюжетнэ – композиционнэ план зэхагъэуцоныр. | 1 | Расск. «Чырэк1о к1алэхэр» зыф. иплан къызэх. | |||
Бэрэтэрэ Хьамид. Усэу «Зы лъэпкъ чъыг». | 1 | н.288-299-р. Усэм 1упк1. къедж.. | |||
Бэрэтэрэ Хьамид. Поэмэу «Хьатх Мыхьамэт- Гъуаз». Л1ыхъужъыгъэм иджэмэкъэшхоу поэмэм хэ1ук1ырэр. | 1 | Поэмэр жабзэу зэрэтх. Упч1. ядж | |||
Къумп1ыл Къадырбэч. Усэу «Джыри уихьаку о мык1осагъ». | 1 | н. 300-306-р. Усэм 1уп. къедж. | |||
Къумп1ыл Къадырбэч. Усэу « «Силъэныкъо гупс». | 1 | н. 300-306-р. Усэм 1уп. къедж. | |||
Уплъэк1ун срез (тест) | 1 | ||||
Кощбэе Пщымаф. Рассказэу «Тэтэжъ». | 1 | н.307-328-р. Къедж., къа-1от. | |||
Кощбэе Пщымаф. Рассказэу «Тэтэжъ». Рассказым итхьамы-к1агъоу, ихьылъагъэу къыгъэлъагъорэр. | 1 | Герой шъхь. яхар-к. | |||
Бэгъ Нурбый. Усэу «Сыригъус ч1ыгу рэхьатым». | 1 | н.329-332-р.1упк1.къедж. | |||
Бэгъ Нурбый. Усэу «Сыригъус ч1ыгу рэхьатым». Гэмэфэ губгъом исурэтэу къыгъэлъагъорэр. | 1 | Гъэмэфэ губгъор сурэт къаш1ынэу. | |||
Къуекъо Налбый. Усэхэу «Сят», «Теуцожь Цыгъу». Тым лъэужэу къыгъэнагъэр, гупшысэ куухэу апхырыщыгъэхэр. | 1 | н.333-338-р. Зы усэ (ежь. зыф.) езб. | |||
Къуекъо Налбый. Усэу «Ч1ы-гуи огуи зэдытый». Тым лъэужэу къыгъэнагъэр, гупшысэ куухэу апхырыщыгъэхэр. | 1 | н.333-338-р. Усэ езб. | |||
Мэхъош Руслъан. Усэу «Л1ым ил1ыжьыр чылэм щагъэежьы. | 1 | н.369-371-р.1упк1.къедж. | |||
Мэхъош Руслъан. Усэу «Л1ым ил1ыжьыр чылэм щагъэежьы. Лъэпкъ шъхьафитныгъэр, л1ыхъужъ псэемыблэжьыны-гъэр усэм къызэрэщыгъэлъэгъуагъэр. | 1 | Патриотич.п1уныгъэ инэу усэм хэлъ. къыт. | |||
Нэхэе Руслъан. Усэу «Умытыгъэу тыгъэу укъепсына?» Лъэпкъ шэн дахэхэу усэм къыщытыгъэхэр. | 1 | н. 371-374-р. усэ езб. къыз., жабзэу зэрэтх.къа-1о; упч1. ядж. къырат. | |||
Нэхэе Руслъан. «Адыгэ пшъашъэхэр». Лъэпкъ шэн дахэхэу усэм къыщытыгъэхэр. | 1 | н. 371-374-р. усэ езб. къыз., жабзэу зэрэтх.къа-1о; упч1. ядж. къырат. | |||
Л1ыхэсэ Мухьдин. Балладэу «Нэфылъ къэк1офэ». | 1 | н.375-378-р.1упк1.къедж. | |||
Л1ыхэсэ Мухьдин. Балладэу «Нэфылъ къэк1офэ». Лъэпкъ зэкъошыныгъэр, л1ыхъужъыныгъэр ш1уш1агъэм епхыгъэу ц1ы фым ыц1э къызэрэнэрэр. | 1 | Псэемыблэжьыныгъэмрэ зэкъошыныгъэмрэ яхь. гущы1эжъ. 4-6 къатхы. | |||
Зэфэхьысыжь урок бесед « Литературэр лъэпкъым игъундж». | 1 | « Литературэр лъэпкъым игъундж | |||
КIэджыкIыжьын | 1 | « Литературэр лъэпкъым игъундж | |||
КIэджыкIыжьын | 1 |
Тематическэ план адыгабзэ еджэнымк1э я 8-рэ класс
Илъэсым – сыхь70. Тхьэмафэм - 2
№ | Темэр | Сыхь. пчъ. | Унэмк1э гъэцэк1эн | Мафэр | |
П. | Ф. | ||||
Литературэр – псэлъэ зэгъэфагъ. Ухэзыщэрэ ублап1. | 1 | Анахь як1эсэ тхылъым къы- тегущы1энхэу. | |||
Адыгэ 1оры1уатэр. «Хъымыщыкъо Пэтэрэз ипщы-налъ» Джэмакъэу хэ1ук1ырэр. | 2 | н.4-13-р. Зэфагъэм, л1ыгъэм ятемэ пщыналъэм къызэри - гъэлъагъорэр. | |||
Пшысэу «Л1ыжъ 1уш». Лъэпкъым лъэхъэнэ гъэнэфа- гъэм идунэееплъык1эу пшысэм къыгъэлъагъорэр. | 2 | н.13-18.Философскэ гупшы- сэ шъхьа1эу пшысэм пхы – рыщыгъэр. | |||
1оры1уатэу «Чэчаныкъо Чэчан». Л1ыгъэр, ц1ыфы- гъэр, лъэпкъ шэн-зэхэтык1эхэр къызэрыщытыгъэхэр. | 2 | н.15-18-р. 1ушыгъэм, бзэ – ш1уагъэм узэрэфащэрэр. | |||
«Адыгэ пачъыхьэмэ ягъыбз». Гупшысэ шъхьа1эу пщы- налъэм пхырык1ырэр. Образнэ къэгъэлъэгъуак1эр. | 2 | н.18-21-р. Худ. ш1ык1э-гъэп- сык1эу пш. щыгъэфедагъэ – хэр. Упч1эмэ яджэуапхэр. | |||
1оры1уатэу «Джэбэгъы ихьыкум». Зэфагъэр к1оч1э лъэшэу зэрэщытыр къызэригъэлъагъорэр. | 1 | Къа1отэжь. Образхэр, ахэмэ язэфыщытык1. Хар-кэ къар. | |||
«Фэрзэпэ зау». Тарихъ лъапсэу пщыналъэм и1эр, лъэпкъ гупшысэ-гумэк1эу пкъырылъыр. | 2 | н.21-26. Жабзэм изытет.Къэ-гъэлъэгъок1э амалхэу пкъы- рылъхэр. | |||
Ж/И. Проиведением ижанр, итем, идей, икомпози- цие зыфэдэхэр агъэунэфыныр. | 2 | Худ. произв.(ежьхэр зыф.) щысэхэр къыхахынхэу. | |||
Уплъэк1ун срез (тест) | 2 | ||||
Адыгэ литературэр. Хьаткъо Ахьмэд. Усэу «Жъыгъо». Рассказэу «Тызэш1ок1одынэп». Усэм темэ шъхьа1эу къы1этырэр. Рассказым лъэхъанэу къыгъэлъагъорэр. | 2 | н.26-28. Ц1ыф зэфыщыты - к1э- гъэпсык1эхэу расска - зым къыщытыгъэхэр. Н.29-р, усэр езбырэу къызэрагъаш1э. | |||
К1эрэщэ Тембот. Повестэу «Хьаджрэт». Ижъырэ лъэхъанэм ц1ыфхэм ящы1эк1агъэр. | 2 | н.29-60.Къеджэнхэу, къа1о – тэжьынэу. Ем пэуцурэ банэу раш1ыл1эщтыгъэр. | |||
К1эрэщэ Тембот. Повестэу «Хьаджрэт». Образхэр, ахэмэ язэфыщытык1. | 2 | н.29-60.Къаймэт, Василь, Федор, Зарэ яобразхэр. | |||
Цэй Ибрахьим. Повестэу «Шъхьэзакъу». Лъэхъанэу повестым къыубытырэр, щы1эк1э – псэук1эу къыгъэ- лъагъорэр. | 2 | н.61-78.Ц1ыф зэфыщытык1э- хэм алъапсэу къэтыгъэхэр. | |||
Цэй Ибрахьим. Повестэу «Шъхьэзакъу». Герой шъхьа1эхэм яобразхэр. | 2 | н.61-78. Л1ымафэ, Гуащэ – къом, Хъаныкъом яобразхэр | |||
Бесед « Лъэпкъ шэн-зек1уак1эхэу ц1ыфыр зыгъэдахэхэрэр». | 1 | Хэгъэгум, лъэпкъым афэгъэ- хьыгъэ гущы1эжъи 6 къатх. | |||
К1убэ Щэбан. Поэмэу «1ошъхьэмаф». Лирическэ по- эмэ – осыетым гупшысэу пхырыщыгъэр. | 2 | н.79-81-р.1упк1эу къеджэнх. Упч1эмэ яджэуапхэр къырат. | |||
Пэрэныкъо Мурат Поэмэу«Жъогъуищ». Лэжьэк1о ц1ыфым гъогуонэ хьылъэу къык1угъэр. Баснэхэр. | 2 | н.82-100-р,. 1упк1эу къедж., ц1ыфыгъэм, л1ыхъужъыны - гъэм ятемэ къызэрэщытыгъ. | |||
Лъэустэн Юсыф. Новеллэу «Шъхьак1ом сырихьы - жьагъ». Хъугъэ-ш1агъэр новеллэм къызэригъэлъагъо - рэр. | 2 | н.100-105-р. Къедж., къа1от., к1элэгъум, шъхьак1ом ямэ- хьанэу къыщыгъэлъэгъуа –гъэхэм къатегущы1энхэу.. | |||
Лъэустэн Юсыф. Новеллэхэу «Хьэм сыкъегъэнэжьы» «Гъук1эм ипсын». Ш1уш1агъэр мык1одэу къызэрэнэ-жьырэр. Къигъэлъэгъук1 амалхэу новеллэм щыгъэфе-дагъэхэр. | 3 | н.106-120-р.Къеджэнх., къа - 1отэжьынэу; упч1 ядж. къыр. | |||
Еутых Аскэр. Рассказхэу «Нэфын», «Л1ыжъымэ яшъэф». Зэкъошыныгъэм, ц1ыфыгъэ дахэм, лъэпкъ шэн – хабзэхэмэ ягупшысэу рассказхэмэ апхырыщы-гъэр. | 2 | н.120-151-р. Къедж., къа1от. Герой шъхьа1. яобраз.хар-кэ къарат. Расск. ыбзэ агъэунэ-фынэу; упч1. ядж. къарат. | |||
Ж/и. Сочинение «Ш1у ш1и псым хадз» | 2 | ||||
Кэстэнэ Дмитрий. Рассказэу «Хъот- борэн». Гук1э- гъу фабэр л1ыгъэм ык1и ц1ыфыгъэм лъапсэу зэри1эхэр рассказым къызэригъэлъагъорэр. | 2 | н.152-160-р. Къедж., къа1от. Къарбэчрэ Махьмудэрэ язе-к1уак1. Санет инасып гъогу икъежьап1э ылъапс. | |||
Кэстэнэ Дмитрий. Повестэу «Ц1ыфым иш1уш1э к1одырэп». Партизан л1ыхъужъхэм язек1уак1. Повестым ыбз. | 3 | н.152-160-р. Къедж., къа1от. Муратрэ Т1ахьирэрэ яобраз- хэр. | |||
Ж/И. Лирическэ дэхыныгъэхэр (отступлениехэр) гъэунэфыныр. Сатирэр, сэмэркъэур, аллегориер, оли- цетворениер. | 2 | Текст гъэнэфагъэхэмэ 1оф адаш1э куп – купэу. | |||
Яхъул1э Сэфэр. Усэхэу «Сыдэу удаха?», «Шъхьэгуа-щэ». Гупшысэ шъхьа1эу усэмэ апхырыщыгъэр. | 2 | н.169-170-р. 1упк1эу къедж. Хэкум идэхагъэ къызэрыгъэ-лъэгъогъэ амалхэр къыхагъ. | |||
Хьэдэгъэл1э Аскэр. Балладэу «Псэемыблэжь». Балла-дэм лъапсэу фэхъугъэр хъугъэ-ш1эгъэ шъыпкъэу зэрэ-щытыр. | 2 | н.171-176-р. 1упк1. къедж., герой шъхьа1. Ш1уц1э А., ащ игъусэ дзэк1ол1хэм л1ы-гъэу зэрахьагъэр къа1отэнэу. | |||
Мэщбэш1э Исхьакъ. Усэхэу «Тщыгъупшэщтэп», «Хьэмам». Заом итхьамык1агъо непэ нэсэу ц1ыфымэ агу зэрилъыр, зэращымыгъупшэрэр. | 2 | н.177-180-р. 1упк1. къедж., зы усэр (ежьх. зыф.) езбырэу; жабзэу усэхэр зэрэтхыгъэхэр. | |||
Мэщбэш1э Исхьакъ. Поэмэу «Хыуай».Я 19-рэ л1ыгу- зэгухэм адыгэ лъэпкъым къырык1огъэ тхьамык1агъор къызэригъэлъагъорэр. | 2 | н.180-194-р. Къедж., къа1от. Къызбэчрэ Щамсэтрэ яобр. хар-кэ къараты; упч1.ядж. | |||
1эшъынэ Хьазрэт. Рассказэу «У1эгъэжъхэр». П1уны- гъэ к1уач1эу рассказым хэлъыр. | 2 | н.195-206-р. Къедж.,къа1от. Ц1ыфым ихэку, ич1ыгу ш1у- лъэгъоу фыри1эр къызэригъ. | |||
1эшъынэ Хьазрэт. Рассказэу «Ч1ыгу 1эш1у». Темэу къы1этырэр. Герой шъхьа1эхэм яобразхэр. | 2 | н.207-213-р. Къедж., къа1от. Нурбыйрэ Аминэрэ ягущы-1эхэм, ягупшысэхэм алъапс, ямэхьан. | |||
Уплъэк1ун срез (тест) | 2 | ||||
Шъхьэплъэкъо Хьис. Драмэу «Даут». Документальнэ лъапсэу драмэм и1эр. Зэпэуцуныгъэу драмэм хэлъыр. | 2 | н.214-239-р. Къедж., къа1от. Образхэр. Жабзэу зэрэтхы-гъэр. | |||
Пэнэшъу Сэфэр. Рассказэу «Ерыуаджэм ипк1ы- хьып1». Ц1ыфыгъэм, щы1эк1э дахэм 1офш1эныр алъа- зэрэщытыр рассказым къызэригъэлъагъорэр. | 2 | н.240-242-р. Къедж., къа1от. Мэджыдэ иобраз къызэрыт.; худ. амалэу сатирэр зэрэгъ. | |||
Пэнэшъу Сэфэр. Рассказэу «Къэгъэзэгъу». Рассказым гупшысэ шъхьа1эу пхырыщыгъэр. Образхэр. | 2 | н.243-249-р. Къедж., къа1от. Нурбек изек1уак1; упч1.ядж. | |||
Къуекъо Налбый. Драмэу «Псым ыхьырэ 1уашъ- хьэр». Драмэм ылъапс, къызтегущы1эрэр. | 3 | н.250-274-р. Къедж., къа1от. Худ-нэ ш1ык1э-гъэпсык1эу драмэм и1эр. Упч1. ядж. | |||
Цуекъо Юныс. Повестэу «Хымэ лыуз». Ц1ыфым иджэмакъэу повестым хэ1ук1ырэр. | 2 | н.275-297-р. Къедж., къа1от. Ч1ыопсым фыщытык1эу фы-ря1эр къа1отэнэу. | |||
Уплъэк1ун срез (тест) | |||||
Зэфэхьысыжь урок-бесед «Адыгэ литературэм иурокхэм ш1эныгъэу ащызгъотыгъэхэр». |
Тематическэ план адыгэ литературэмк1э я 9-рэ класс
Илъэсым – сыхь34. Тхьэмафэм - 1
№ | Темэр | Сыхь. пчъ. | Унэмк1э гъэцэк1эн | Мафэр | |
(п) | (ф) | ||||
1 | Жанрэ зэфэшъхьафхэу адыгэ фольклорым и1эхэр | 1 | Н.6-20 | ||
2 | Нарт эпосыр | 1 | Н.37-51 | ||
3 | Я 19-рэ л1эш1эгъум щы1эгъэ усак1охэу зипроизведениехэр къытэнэсыжьыгъэхэр. Осмэн-Нэшъу, Лылыхъу, Тыгъужъ Хъурыхъу, Тыу Щэрабыкъу, Джэнчэтэ Къуйнэшъу, Дзыбэ Щэмаджыкъу | 1 | Н.87-128 | ||
4 | Урок-семинар | 1 | Н. 87-128/ | ||
5 | Я 19-рэ л1эш1эгъум щы1эгъэ тхэк1о-просветительхэр: Султ1ан Хъанджэрый, султ1ан Къазы-Джэрый, Нэгумэ Шор, Къэлэмбый Адылджэрый, Бэрсэй Умар | 1 | Н.129-138 | ||
6 | Урок - семинар | 1 | Н.129-138 | ||
7 | Я 19-рэ л1эш1эгъум ык1эхэм ык1и я 20-рэ л1эш1эгъум икъихьагъум щы1эгъэ тхэк1о-публицистхэр | 1 | Н.139 | ||
8 | Урок - семинар | 1 | Н. 139 | ||
9 | Адыгэ литературэр 1920-1940-рэ илъэсхэм | 1 | Н. 146-156 | ||
10 | К1эрэщэ Тембот ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу | 1 | Н.157-162 | ||
11 | Повестэу «Шапсыгъэ пшъашъ» | 1 | Н.188-189 | ||
12 | Герой шъхьа1эхэм яобразхэр | 1 | Н.190-195 | ||
13 | Ж/И Сочинение «Ц1ыфым иш1уш1э к1одырэп» | 1 | Къаухыжьыщт | ||
14 | Тестирование | 1 | |||
15 | Романэу «Насыпым игъогу». Лъэхъаным итем | 1 | Н.195-199 | ||
16 | Ш1ум изехьак1о ц1ыфхэу къытыхэрэр | 1 | |||
17 | В/Е К1эрэщэ Тембот «Абдзэхэ шэк1ожъыр» | 1 | |||
18 | Хьаткъо Ахьмэд ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу | 1 | Н.200-211 | ||
19 | Усэу «Адыгэ лэжьэк1о орэд». Историческэ лъапсэу усэм и1эр | 1 | Н.299 | ||
20 | Поэмэу «Хэта к1одырэр, тыда тызэк1урэр» | 1 | Н.301 | ||
21 | Рассказэу «Былым фэк1од» | 1 | Н.317 | ||
22 | Пьесэу «Хьэпсэ ч1эсым ипчыхьып1». драматургиемк1э усак1охэм я1офш1агъэхэр | 1 | |||
23 | Цэй Ибрахьимэ ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу | 1 | Н.170 | ||
24 | Драмэу «Къок1ас» | 1 | Н.334 | ||
25 | Тестирование | 1 | |||
26 | Рассказэу «Фатмэм игуш1уагъу» | 1 | Н.348 | ||
27 | К1убэ Щэбанэ ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу | 1 | Н.370 | ||
28 | Поэмэу «Шъхьэгуащ» | 1 | Н.382 | ||
29 | Пэрэныкъо Муратэ ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу | 1 | Н.393 | ||
30 | Поэмэу «Нэк1маз» | 1 | Н.402 | ||
31 | Ж/И Сочинение «Нэк1мазэм еплъык1эу фыси1эр» | 1 | Къаухыжьыщт | ||
32 | Пэрэныкъо Мурат . Поэмэу «Сакъ» | 1 | Н.410 | ||
33 | В/Е Пэрэныкъо Мурат иусэхэм ащыщ | 1 | |||
34 | Илъэсым ак1угъэм изэфэхьысыжь | 1 |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по адыгейской литературе для 2 класса
Данная национально-региональная программа по чтению «Адыгейская литература» для 2 класса общеобразовательных учреждений Республики Адыгея с русским языком обучения и многонациональным составом у...
Рабочая программа по адыгейской литературе для 3 класса
Рабочая программа по адыгейской литературе для 3 класса...
Рабочая программа по адыгейской литературе для 4 класса
Рабочая программа по адыгейской литературе для 4 класса...
Рабочая программа по адыгейской литературе для 5 класса
Рабочая программа по адыгейской литературе для 5 класса...
Рабочая программа по адыгейской литературе для 6 класса
Рабочая программа по адыгейской литературе для 6 класса...
Рабочая программа по адыгейской литературе для 7 класса
Рабочая программа по адыгейской литературе для 7 класса...
Рабочая программа по адыгейской литературе для 8 класса
Рабочая программа по адыгейской литературе для 8 класса...