тест 11 класс (основная группа)
методическая разработка (11 класс)
Экзаменационный материал - 11 класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
test_na_ekzamen_11_klass_oset_gr.docx | 43.08 КБ |
Предварительный просмотр:
1. «Махмæ ачындз кæнинаг ды куы дæ. Цалынмæ ды ачындз уай, уалынмæ мæнмæ ахæм хъуыддаджы тыххæй мачи дзурæд. Дзуапп æнхъæлмæ мæм мачи кæсæд.»
Ацы рæнхъытæ загъта:
1. «Уæ бонтæ хорз, адæм!»-ы—Ирæ
2. «Сидзæргæс»-ы—Нуца
3. «Дыууæ хойы»-йы—Асиат
2. Гафез йæ роман «Уæ бонтæ хорз, адæм!»-ы равдыста
1. Æлдæртты ныхмæ тох
2. Адæмы гуманизм
3. Æрыгон адæймаджы фæлгонц
3. Фыдыбæстæйы Стыр хæсты трагикон фæстиуджытæ æвдыст æрцыдысты
1. Хъуылаты Созырыхъойы радзырд «Иудзонгон»-ы
2. Кочысаты Мухарбеджы æмдзæвгæ «Сау цæстытæ»-йы
3. Дзугаты Георгийы поэмæ «Бындзыг»-ы
4. Кæцæй ист сты ацы рæнхъытæ?
Мыййаг,хæсты быдыры искуы
Куы фæуон мард,
Æмæ куы аскъуыйа æмбисыл
Мæ рæзгæ цард...
5. «Цавæр диссаджы фæндыр у? Кæм дзы цъиуты цъыбар-цъыбур райхъуысы, куы æхсæрдзæны хъазт,кæм дæтты зарæг, куы зæрдæйы сусæг улæфт, кæм та мады æнæфæуд хъарæг…»
Ацы рæнхъытæ загъта:
1. Барахъты Гинойы «Бæстырæсугъд»-ы— Канаты Афæхъо
2. Цæгæраты Максимы «Мады зарæг»-ы—Афай
3. Гафезы «Уæ бонтæ хорз, адæм!»-ы—Сосе
6. Хетæгкаты Къостайы æмдзæвгæтæ цухгонд дзырдтæй баххæст кæн.
1.Дзыллæйы …уæ исчи фæриссæд
2. Куы…искуы мæ хæс
3.Æрцыдтæн. Мæхицæй…
Мæгуырæй куы ссардтон дæу дæр.
7. Чи у ирон драматургийы бындурæвæрæг?
8. Адæм зарæг кæуыл æрхъуыды кодтой, уыцы хъæбатыр Хазби уыд:
1.Кодзыртæй
2. Тлаттатæй
3. Алыккатæй
9. Къостайы автобиографион уацмыс у:
1. «Тæхуды»
2.«Ныфс»
3. «Чи дæ?»
10. Фыццаг ирон профессионалон поэт уыд:
1. Хъаныхъуаты Инал
2. Мамсыраты Темырболат
3.Калоты Хазби
11. Кадæг «Ӕфхæрдты Хæсанæ» ныффыста:
1.Ӕрнигон Илас
2. Къубалты Алыусандр
3. Беджызаты Чермен
12. Кадæг «Ӕфхæрдты Хæсанæ» райдайы:
1.авторы ныхасæй
2.кадæггæнæджы ныхасæй
3.Госæмайы хъарæгæй
13. «Афтӕ дӕр вӕййы», «Ӕмбӕлттӕ», «Тазырӕт», «Дадолты мӕт». Чи у ацы уацмысты автор?
14. 1-аг скъола арӕзт ӕрцыд 1753 азы:
1.Алагиры
2.Мᴂздᴂджы
3. Дзᴂуджыхъᴂуы
15. Фыццаг ирон чиныг рацыд:
1. 1798 азы Мӕскуыйы
2.1789 азы Мᴂздᴂджы
3. 1798 азы Дзᴂуджыхъᴂуы
16. Трагеди «Ос-Бᴂгъатыр»-ы автор у:
1. Гӕдиаты Секъа
2. Гӕдиаты Цомахъ
3. Коцойты Арсен
17. Трагеди «Ос-Бᴂгъатыр»-ы архайд цᴂуы:
1. Гуырдзыстоны
2. Цᴂат Ирыстоны
3. Гуырдзыстоны ᴂмᴂ Иры хᴂхты
18. Чи у Фыццаг ирон рухстауᴂг у:
19. Роман «Теркᴂй — Туркмᴂ» -йы автор у:
1. Булкъаты Михал
2.Джыккайты Шамил
3.Гуыцмᴂзты Алеш
20. Сонет «Цыкурайы фᴂрдыг» конд у:
1. 16 рᴂнхъᴂй
2.14 рᴂнхъᴂй
3.18 рᴂнхъᴂй
21. Кæцæй ист сты ацы рæнхъытæ?
Ӕгомыг сты хᴂхтᴂ. Зарын нᴂ зонынц,дзурын нᴂ зонынц. Ӕрмᴂст ᴂнусты дᴂргъы хъусынц. Ӕрмᴂст ᴂнусты дᴂргъы кᴂсынц дзагъырдзастᴂй.
- Джыккайты Шамил «Хъодыгонд зᴂд»
- Булкъаты Михал «Теркᴂй-Туркмᴂ»
- Джусойты Нафи «Фыдᴂлты туг»
22. «Мах фыд», «Мады Майрᴂмы кады зарᴂг» -ы автор у:
1. Мамсыраты Темырболат
2.Хъаныхъуаты Инал
3.Колыты Аксо
23. Гӕдиаты Цомахъы ᴂмдзᴂвгᴂты цикл «Ахᴂстоны фыстытᴂ сты:
1.6 ᴂмдзᴂвгᴂйы
2.7 ᴂмдзᴂвгᴂйы
3. 8 ᴂмдзᴂвгᴂйы
24. Цал мыггаджы уылис Нартмᴂ? Чи уыдысты?
25. Романы ᴂвдыст цᴂуы Фыдыбᴂстᴂйы Стыр хᴂсты цаутᴂ йᴂ райдианᴂй кᴂронмᴂ:
- Джусойты Нафи «Фыдᴂлты туг»
- Ӕгъуызарты Ӕхсарбег. «Куырды фырт»
- Боциты Барон « Саст рᴂхыс»
26. Рᴂзы Ирыстоны ᴂнусон бᴂллиц – Транскамы фᴂндаг. Ацы уацмысᴂй мᴂн фᴂнды ᴂрымысын уазᴂгуарзон, рᴂдау ᴂмᴂ фᴂрнджын рагон ирон хъᴂу Гᴂлуаты ном.
Автор ᴂмᴂ уацмысы ном ныффысс
27. «Ирон хъᴂуы» у:
1. уацау
2. роман
3.этнографион очерк
28. Чи у «Азджериты Куыцыкк» -ы автор ?
29. «Азджериты Куыцыкк» у:
1. очерк
2.поэмᴂ
3. ᴂмдзᴂвгᴂ
30. Утопион уацмыс ирон литературᴂйы? Йᴂ автор?
ДЗУӔППЫТӔ:
- 3
- 3
- 3
- Кочысаты Мухарбег «Фастаг салам»
- 2
- 1 мастай 2 бафидин 3 фыддар
- Брытъиаты Елбыздыхъо
- 3
- 3
- 2
- 1
- 3
- Коцойты Арсен
- 2
- 1
- 2
- 3
- Агъуызаты Иуане
- 1
- 2
- 3
- 3
- 2
- Ахсартагката-хъабатыр мыггаг, Алагата-лагай хорз, Бората- мулкай хъаздыг
- 2
- Дзесты Куыдзаг «Фандагсар Уастырджи»
- 3
- Барахъты Гино
- 2
- Тлатты Хох «Фын»
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
презентация для 7 класса "Основные группы рыб"
В презентации освещается классификация, основные характерные признаки классов рыб.Отмечаются рыбы,представляющие опасность для человека.Обращается внимание на роль рыб в экосистеме.Практическое значен...
Презентация к уроку русского языка в 9 классе "Основные группы сложноподчинённых предложений по их значению. Сложноподчинённые предложения с придаточными определительными"
Данная презентация предназначена для работы на уроке русского языка в 9 классе по теме "Основные группы сложноподчинённых предложений по их значению. Сложноподчинённые предложения с придаточ...
Конспект урока русского языка в 8 А классе по теме "Основные группы односоставных предложений".
Конспект урока русского языка в 8 А классе по теме "Основные группы односоставных предложений"....
Урок: Основные группы мышц человека. 9 класс. Для детей с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями).
Цель урока: создать условия для формирования у обучающихся представлений о мышцах головы, туловища и конечностей , их группах и значении в жизнедеятельности человека.Задачи: Коррекционно-образовательн...
Тест для 7 класса по осетинскому языку(основная группа)
Ныхасы хæйттæ....
Урок по биологии. 9 класс. ОСНОВНЫЕ ГРУППЫ МЫШЦ ЧЕЛОВЕКА (АООП для обучающихся с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями)
Урок по биологии. 9 класс. ОСНОВНЫЕ ГРУППЫ МЫШЦ ЧЕЛОВЕКА (АООП для обучающихся с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями)...