Урок бурятского языка во 2 классе Тема: Гэсэр ехэ бүлэтэй.
план-конспект урока

Доржиева Оюна Михайловна

Тема: Гэсэр ехэ бүлэтэй

- Мʏнөө хэшээлдэмнай  айлшан ерээ. (Слайд ).

       Сэсэн  Хʏʏхэн гэжэ нэрэтэй басаган. Тэрэ «Эди шэди » hургуулида   заадаг.

Нэгэтэ  Сэсэн  Хʏʏхэн ой талмайгаар  сэнгэжэ ябахадаа, гэнтэ hэеы гэр хараба. 

А кто же там живёт? Давайте посмотрим на экран.

Мультфильм харуулна.

Кто эти люди? Эдэ хэд болоноб?  - (Ответы детей)

Юун тухай хѳѳрэлдэхэбди?  - (Ответы детей)

Зүб, бэрхэнүүд!!!  

Хэшээлдэ бидэ Гэсэрэй бүлэ тухай хѳѳрэлдэхэбди. Научимся правильно  использовать термины родства.

Мүнѳѳдэр хэшээлэй темэ: Гэсэр ехэ булэтэй. (Слайд 2)

Энэ һэеы гэр соо Буряад арадай үльгэрэй баатар  Гэсэрэй бүлэ байдаг.

Словарна ажал.  

Давайте повторим слова: Дүү хүбүүн,  дүү басаган,  эгэшэ,  ахай, эжы, аба, хүгшэн эжы, үбгэн аба, нагаса эжы, нагаса аба.

Экран харагты,  зүбѳѳр үгүүлэеэ:  Гэсэр дүү хүбүүтэй,

 Гэсэр абатай,  Гэсэр ахайтай. (Слайд 2)

Мүнѳѳ «Алтан  дүримтэй» танилсая.  (Слайд 3)

Окончание  - Тай, -Той, - Тэй.

Слайд 3 

Тай –  Гэсэр малгайтай,  гуталтай.

Той – Гэсэр моритой, годлитой (Стрелы)

Тэй – Гэсэр бүһэтэй, дэгэлтэй.

А сейчас я вам раздам карточки с заданиями.  (1 - 2минуты) .

Слайд 4

Раздать картинки для РЕФЛЕКСИИ. 

(Поменяйтесь карточками, взаимопроверка)

Критерии оценивания.

Слайд 5

Мүнѳѳ  самбар  харагты, үшѳѳ нэгэ даабари.

               Слайд 6

               ВЫВОД:

Подведение итогов . Рефлексия учебной деятельности.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_buryatskogo_yazyka_vo_2_klasse.docx19.48 КБ

Предварительный просмотр:

Урок бурятского языка во 2 классе

Тема: Гэсэр ехэ бүлэтэй

  1. Хэшээлэй ябаса. Ход урока.

- Сайн байна, хʏндэтэ hурагшад ба жюриин гэшʏʏд!

Минии нэрэ Оюна Михайловна Баргажанай аймагай, Υʏрэгэй дунда hургуулиин буряад хэлэнэй багшаб.

Ребята, мне сказали вы такие хорошие, умные, дружные, внимательные.

Мʏнөө хамта эдэбхитэйгээр ажаллая.

  1. Актуализация знаний и постановка, цели и задачи урока

- Мʏнөө хэшээлдэмнай айлшан ерээ.

Сэсэн Хʏʏхэн гэжэ нэрэтэй басаган. Тэрэ «Эди шэди » hургуулида заадаг.

Нэгэтэ Сэсэн Хʏʏхэн ой талмайгаар сэнгэжэ ябахадаа, гэнтэ hэеы гэр хараба.

А кто же там живёт? Давайте посмотрим на экран.

Мультфильм харуулна.

Кто эти люди? Эдэ хэд болоноб? - (Ответы детей)

Юун тухай хѳѳрэлдэхэбди? - (Ответы детей)

Зүб, бэрхэнүүд!!!

Хэшээлдэ бидэ Гэсэрэй бүлэ тухай хѳѳрэлдэхэбди. Научимся правильно использовать термины родства.

Мүнѳѳдэр хэшээлэй темэ: Гэсэр ехэ булэтэй.

Энэ һэеы гэр соо Буряад арадай үльгэрэй баатар Гэсэрэй бүлэ байдаг.

  1. Первичное усвоение новых знаний, проверка понимания первичное закрепление, проверка усвоений.

Словарна ажал.

Давайте повторим слова: Дүү хүбүүн, дүү басаган, эгэшэ, ахай, эжы, аба, хүгшэн эжы, үбгэн аба, нагаса эжы, нагаса аба.

Экран харагты, зүбѳѳр үгүүлэеэ: Гэсэр дүү хүбүүтэй,

Гэсэр абатай, Гэсэр ахайтай.

Мүнѳѳ «Алтан дүримтэй» танилсая.

Окончание - Тай, -Той, - Тэй.

Тай – Гэсэр малгайтай, гуталтай.

Той – Гэсэр моритой, годлитой (Стрелы)

Тэй – Гэсэр бүһэтэй, дэгэлтэй.

А сейчас я вам раздам карточки с заданиями.

Слайд 4

Раздать картинки для РЕФЛЕКСИИ

(Поменяйтесь карточками, взаимопроверка)

Критерии оценивания.

Мүнѳѳ самбар харагты, үшѳѳ нэгэ даабари.

ВЫВОД:

IV. Подведение итогов . Рефлексия учебной деятельности.

Хэшээл дээрэ юун тухай хѳѳрэлдэбэбди? ( Ответы детей)

Бэрхэнүүд!

– А что нужно, чтобы семья была крепкой?

- Нужно быть дружными, уважать старших.

Хүн бүхэн ѳѳрын гэр бүлэтэй аха дүүтэй байна. Һайн бүлэтэй байхын түлѳѳ, эбтэй эетэй, бэе бэеэ хүндэлжэ ябаха хэрэгтэй.

Теперь оцените урок.

Для этого я вам раздала картинки Гэсэра.

Если вы всё поняли и вам понравился урок, прикрепите соответствующий смайлик.

Оценивание.

Баяртай!!!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Активизация творческого мышления посредством проектной технологии на уроках бурятского языка

Статья содержит подробное описание проектной работы - создание электронного справочника про родной город "Улан-Удэ". Этапы работы над проектом, также дана таблица оценивания проектной работы учащихся....

Урок бурятского языка "Тэмдэгэй нэрын бэхижуулгын хэшээл"

Урок бурятского языка направлен на закрепление знаний по етме "Имя прилагательное". В ходе урока учащиеся заполняют схему "Имя прилагательное", вставляя пропущенные признаки прилагательных....

Инновационный проект "Использование ИКТ-технологий на уроках бурятского языка"

В данном проекте описывается опыт использования электронных учебников, сайтов бурятского языка и Интернет-технологий на уроках бурятского языка и литературы....

Урок бурятского языка "Антонимууд"

Урок бурятского языка "Антонимууд" в 5 классе по ФГОС....

"Игровая деятельность на уроках бурятского языка как второго в условиях реализации ФГОС"

       Федеральный государственный образовательный стандарт (ФГОС) является одним из ключевых элементов модернизации современного образования. Изменения, произошедшие в сист...

Технологическая карта урока бурятского языка по ФГОС в 3 классе

Конспект урока по ФГОС в 3 классе на тему "Мишкада айшалаабди"("В гостях у Мишки")...