Технологическая карта урока. Тема урока: "Нөкцл мөчмүдин туск медрл батруллһн"
учебно-методический материал (5 класс)

Эльзят Андреевна Боярова

Технологическая карта урока. Тема урока: "Нөкцл мөчмүдин туск медрл батруллһн"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon teh_karta_uroka_po_kalm_yaz_5_klass_boyarova_e.a.doc93.5 КБ

Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока по формированию УУД

(универсальных учебных действий)

1.Ф.И.О.учителя: Боярова Эльзят Андреевна

  2. Класс: 5

3.Предмет: калмыцкий язык

№ урока по расписанию: 2

4.Тема урока: Нөкцл мөчмүдин туск медрл батруллһн. 

5.Место и роль урока в изучаемой теме: третий урок, роль урока состоит в обобщение, закрепление знаний по данной теме.

6.Цели урока:

 1.Күүкд-көвүдт сурһуль сурх дурнь икдүлх, бичкдүдин билгинь өргҗүллһн.

2.«Зǝңгин нөкцл мөчмүд» гидг төрǝр ашлвр һарһллһн, эн төриг батруллһн.

3.Эврǝ ухан-тоолвран чикǝр медүлдг даслһн.

4.Сурһульчнрт нег-негндǝн дөң болдг сурһмҗ өглһн.

7.Характеристики этапов урока

Этап урока

 урок

Ми

н

Цель

Методы

и приемы

работы

Ф

О

У

Д

Деятельность

учителя

Деятельность

ученика

1

2

3

4

5

6

7

Организационный

2

Проверка готовности учеников к уроку, эмоциональный настрой

-

-

Приветствие,

проверка го-

товности к уроку.

- Мендвт, күүкд-көвүд. Кичǝлдǝн белн болвт, аль уга хǝлǝхмн. (Девтрнь, дегтрнь бǝǝхинь шинҗлх)

  Не, цуһар көдлхдǝн белн болвт. Суутн.

- Күүкд,  һаза ямаран җилин цаг?

- Ода ямаран сар?

- Эндр долан хонгин ямаран өдр?

- Чик, йир сǝн.

 Девтрǝн секǝд, хулһн сарин арвн һурвн, классин көдлмш гиҗ бичтн.

Приветствие, проверка готовности к уроку

- Һаза намр.

- Ода хулһн сар.

- Мигмр өдр.

Постановка проблемы (темы, задач урока)

5

Учить умению ставить проблему, видеть противоречия

Наблюдение, повторение для формирования проблемной ситуации

ф

ИНТЕРАКТИВН САМБРт

1-гч багин зǝңгс

2-гч багин зǝңгс

Намр ирв.

Алтн намр ирв.

Хамтхасд унҗана.

Шар, улан хамтхасд моддас унҗана.

Хур орҗана.

Киитн хур орҗана.

2-гч багин зǝңгс

Алтн намр ирв.

Шар, улан, хамтхасд моддас унҗана.

Киитн хур орҗана.

- Күүкд-көвүд, эн хойр багин зǝңгсиг шинҗлхмн.   … ,  1-гч багин зǝңгс умш. …  , 2-гч багин зǝңгс умш.

- Кен келнǝ эн хойр баг юуһарн ǝдл. Ямаран зǝңгин мөчмүд 1-гч болн 2-гч багмудт бǝǝнǝ?

- Ямаран һол мөчмүд?

- Чик.

- Күүкд-көвүд нерлгч, келгч хойр зǝңгин юн болна?

- Ода болхла эн хойр баг хоорндан юуһар йилһрдгинь келтн.

Хойрдг багин зǝңг болһнд ямаран нөкцл мөчмүд бǝǝхинь келтн.

- Ямаран негдгч, эс гиҗ хойрдгч багмудын зǝңгс умшад намрин йиртмҗин тускар дала юм медҗ болхмн?

- Зǝнгин ямаран мөчмүд, намрин йиртмҗин бǝǝдлиг сǝǝнǝр медүлҗǝнǝ?

- Чик.

- Тегǝд зǝңгин нөкцл мөчмүд һол мөчмүдиг яһна?

- Нөкцл мөчмүд уга зǝңгс яһҗ нерǝдгднǝ?

- Нөкцл мөчмүдтǝ зǝнгс яһҗ нерǝдгднǝ?

- Йир сǝн.

- 1-гч болн 2-гч багмудын зǝңгст һол мөчмүд бǝǝнǝ.

- Нерлгч, келгч.

- Нерлгч, келгч хойр зǝңгин сүүр болна.

-1-гч багд һанцхн нерлгч келгч хойр бǝǝнǝ. 2-гч багд нерлгч келгчǝс нань нөкцл мөчмүд бǝǝнǝ.

Хойрдг багин негдгч зǝңгд цǝǝлһлт, хойрдгчднь немлт, уршг, һурвдгчднь – цǝǝлһлт нөкцл мөчмүд бǝǝнǝ.

- Хойрдгч багин зǝңгс умшад, намрин тускар дала юм медҗ болхмн.

- Зǝңгин нөкцл мөчмүд намрин йиртмҗин бǝǝдлиг сǝǝнǝр медүлҗǝнǝ.

- Зǝңгин нөкцл мөчмүд һол мөчмүдиг  цǝǝлһнǝ.

Нөкцл мөчмүд уга зǝңгс делгрңгү биш зǝңгс гиҗ нерǝгднǝ.

- Нөкцл мөчмүдтǝ зǝңгс делгрңгү зǝңгс гиҗ нерǝдгднǝ.

Вывод

3

Учить выделять главное, сравнивать

Проблемный диалог, проговаривание промежуточных выводов

- Күүкд-көвүд, эндрк кичǝлдǝн юуна тускар күүндхвидн гиҗ санҗанат? Зǝңгин ямаран  мөчмүдин тускар келхвидн?

- Зǝңгин нөкцл мөчмүд гидг төриг бидн даславидн, тиимий?

- Тегǝд эндрк кичǝлдǝн бидн эн төриг яахвидн гиҗ ухалҗанат?

- Чик. Мана кичǝлин төр: Нөкцл мөчмүдин туск медрл батруллһн.

- Эндрк кичǝлдǝн бидн зǝңгин нөкцл мөчмүдин тускар күүндхвидн гиҗ санҗанавидн.

- Э, тиим.

-  Эндр бидн эн төриг батлхвидн гиҗ ухалҗанавидн.

Поиск решения проблемы (темы)

5

Учить умению ставить проблему и поиску путей ее решения

Выдвижение гипотез, их проверка

ф

- Зǝңгин һол болн нөкцл мөчмүдин тускар эрк биш ю медх кергтǝ.

- Чик, ода эн медрлǝн сергǝхмн. ИНТЕРАКТИВн самбрт

Самбр тал хǝлǝтн. Энд таблиц өггдҗǝнǝ.

Ода тадн зǝңгин нөкцл мөчмүдин тускар ю меддгǝн сергǝһǝд, эн таблицин сурврмудт хǝрү өгтн.  (Дополните эту таблицу нужным материалом).

Зǝңгин нөкцл мөчмүд

Нерǝдлһн

Ямаран сурврмудт хǝрү өгнǝ?

Ямаран келлһнǝ хүвсǝр келгднǝ?

Яһҗ темдглгднǝ?

Немлт

Цǝǝлһлт

Уршг

Ода эн таблиц ямаран өңгтǝ болх зөвтǝһинь хǝлǝтн. Мадн эн таблицд өггдсн сурврмудт чик хǝрү өгсинь, аль угаһинь медхмб. Слайд 3

Зǝңгин нөкцл мөчмүд

Нерǝдлһн

Ямаран сурврмудт хǝрү өгнǝ?

Ямаран келлһнǝ хүвсǝр келгднǝ?

Яһҗ темдглгднǝ?

Немлт

Киизң киисврмүдин сурврмудт хǝрү өгнǝ.

Киизң киискврмүдт бǝǝх бǝǝлһнǝ нерǝр, орч нерǝр

Тасрха татасар (----)

Цǝǝлһлт

Ямаран? Кенǝ? Юуна? Альк?

Нурһлҗ чинрлгч нерǝр

Гөрвксн татасар (؁)

Уршг

Альд? (Хама?) Альдаран? (Хамаран?) Альдас? (Хамаһас?) Яһҗ? Кезǝ?

Наречǝр, киизң сурврмудт киикврмүдт бǝǝх бǝǝлһнǝ нерǝр

Тасрха цегтǝ татасар

(-٠-٠-)

- Күүкд-көвүд эн даалһвриг тадн сǝǝнǝр күцǝвт.

- Зǝңгин һол болн нөкцл мөчмүдин нерǝдллһинь, ямаран сурврмудт хǝрү өгдгинь, зǝңгд яһҗ темдглгдгинь медх кергтǝ.

 Сурһльчнр нөкцл мөчмүд яһҗ нерǝдгдгинь, ямаран сурврмудт хǝрү өгдгинь, зǝңгд яһҗ темдглгдгинь бийснь келҗ өгнǝ.

Вывод

15

Учить анализу, сравнивать,

умению находить новые сведения

Реализация здоровьесберегающих требований к уроку.

Создание продукта (проект, решение задач, выполнение различных упражнений)

Г, И

ИНТЕРАКТИВн самбрт  слайд 4

- Нааран хǝлǝтн. Зǝңгс болһна хөөн хавсрлтд тадн ямаран зǝңгин мөч девтртǝн буулһҗ бичхинь заагдҗана. Мөчмүдин хоорнд цеглгч тǝвтн.

  1. Теегин ноһан өгрҗǝнǝ. (нерлгч)
  2. Хамтхасд шарлҗ өгрнǝ. (келгч)
  3. Теегин бǝǝдл оңдарна. (цǝǝлһлт)
  4. Намрт серүн орна. (уршг)

 - ….., умшчк ямаран үгмүд буулһҗ бичвч?

- Чикǝр аль хаҗһрар бичсǝн самбрт тал хǝлǝһǝд, умшад шинҗлтн. Эндү бǝǝхлǝ чиклтн.

ИНТЕРАКТИВн самбрт слайд 5

Ноһан, шарлҗ өгрнǝ, теегин, намрт.

- Чикǝр бичҗт?

- Ода эн үгмүдǝс нег зǝңг тогтах кергтǝ. Кен самбр тал һарад тогтана?

-   …, чикǝр зǝнг тогтавий?  Хǝлǝхмн. Интерактивн самбрт. слайд 6 Намрт теегин ноһан шарлҗ өгрнǝ.

- Эн зǝнгиг буулһҗ бичǝд синтаксическ йилһлт кетн. … яһҗ синтаксическ йилһлт кесǝн самбрт һарад үзүлчк.

- Ода күүкд-көвүд мадн наадад дарук даалһвр күцǝхмн. Бидн «Хальмг үнн» гидг газетин көдлǝчнр болхмн. Тадн корреспондентнр, би болхла ах редактор. Эн нааднд һурвн баг кеергтǝ болх. Һурвн багд хувагдхмн.

 - Тадн «Намр» гидг төрǝр ахр материал (текст) бичх зөвтǝт. Би баг болһнд даалһврмуд тогтаһад, цаасд бичв. (Раздаю задания.)

1-гч багин 1-гч даалһвр хавсрлт бǝǝх сурврмудт хǝрү өгǝд, кергтǝ мөчмүд бичх кергтǝ. 2-гч даалһвр нөкцл мөчмүд юуна төлǝ кергтǝһинь бичтн.

2-гч багин 1-гч даалһвр энд хаврин тускар бичǝтǝ тадн болхла эн текстин зǝңгсин учр-утхинь соляд, намрин тускар бичх зөвтǝт. (Изменить текст написать текст об осени). 2-гч даалһвр нөкцл мөчмүд юуна төлǝ кергтǝһинь бичтн.

3-гч багин  1-гч даалһвр энд намрин тускар һанцхн нег зǝңг бичǝтǝ. Таднд болхла дǝкǝд зǝңгс немҗ бичǝд, хальмг теегт намр ямаран болдгинь медүлх зөвтǝт. 2-гч даалһвр нөкцл мөчмүд юуна төлǝ кергтǝһинь бичтн.

  Даалһвр күцǝхд таднд дөрвн агчм өггдҗǝнǝ.

ИНТЕРАКТИВн самбрт слайд 7

 Күүкд-көвүд көдлмшǝн дуусҗ йовхла (за 2 минуты) интерактивн самбр секǝд, эн даалһврмуд яһҗ чикǝр күцǝх зөвтǝһинь үзүлх.

– Күүкд-көвүд, хǝлǝтн самбрт  тана даалһврмуд яһҗ күцǝгдх зөвтǝһин медүлҗǝх үлгүрмүд өггджǝнǝ. (Здесь даются образцы, как вы должны выполнить эти задания).

1-гч баг

Дулан зун давв. Хурта намр ирв. Моддас шуугад хамтхасд унҗана. Намрт ǝмтн дулан хувц өмснǝ.

2-гч баг

Нарн баһар халулна. Һаза серүн салькн үлǝнǝ. Моддас  хамтхасд унҗана.

3-гч баг

Хальмг теегт намр ирв. Теегин өвсн шарлв. Шовуд дулан һазрур нисв. Зурмн ичǝндǝн орв. Бүркг өдрмүд болна.

- Көдлмшǝн төгсǝтн. Ямаран баг белн болв? Һарад текстǝн (материалан) умшҗ өгтн, зǝңгин нөкцл мөчмүд юуна төлǝ кергтǝһинь келҗ өгтн.

  - Сǝн, күүкд-көвүд, тадн даалһврмудан чикǝр күцǝвт.

- Ода «Синтаксис» гидг төрǝр тооһин диктант күцǝхмн.

- Күүкд-көвүд, тадн интерактивн самбрт «синтаксис» гидг төрин туск һурвн зокалас тогтсн хойр баг үзҗǝнǝт. Ода тадн эн зокалмудыг оньгтаһар умшад, 0,1 гидг тоос олзлад зокалд келгдсн юмн чик, эс гиҗ буру болҗахинь медүлхт.  Зокалд келгдсн юмн чик гиҗ тоолҗахла девтртǝн 1 то бичтн, буру гиж тоолҗахла 0 бичтн. Аштнь һурвн тооһас тогтсн хойр то тогтх зөвтǝ.

Ода интерактивн самбр тал хǝлǝһǝд, эн даалһвриг чикǝр, аль буруһар кесǝн шинҗлǝд, буру бǝǝхлǝ чиклтн.

«Синтаксис» гидг төрǝр тооһин диктант

*1)Хальмг келнд зǝңгин мөчмүд һол болн нөкцл гиҗ хувагдна.(1)

*2)Нерлгч зǝңгин һол мөч болна. Кен? Юн? гидг сурврмудт хǝрү өгнǝ. Бǝǝлһнǝ нерǝр болн орч нерǝр келгднǝ. (1)

*3) Хальмг келнд киизң киискврмүдин тоод цуг киискрвмүд орна.(0)

«Синтаксис» гидг төрǝр тооһин диктант

* 1)Немлт киизң киискврмүдин сурврмудт хǝрү өгнǝ. Төргч киискврин сурврт хǝрү өгхш. (1)

* 2)Келгч һанцхн үүлдǝгчǝр келгднǝ. (0)

* 3) Һанцхн һол мөчмүдǝс тогтсн зǝңгс делгрңгү биш гиҗ нерǝдгднǝ. (1)

Сурһульч самбрт иим зǝңг бичх зөвтǝ: Намрт теегин ноһан шарлҗ өгрнǝ.

Сурһульч самбр тал һарад деер өггдсн зǝңгин синтаксическ йилһлт кенǝ.

ФИЗМИНУТКА

Баг болһнас неҗǝһǝд күн текстмүдǝн (материалмудан) умшад,  нөкцл мөчмүд юуна төлǝ кергтǝһинь келҗ өгх.

Сурһульчнр девтртǝн 110 болн 101 гидг хойр то бичх зөвтǝ.

Представление

дом.задания

5

Обсуждение вариантов решения д/з

Дозировка, вариативность

Герин даалһвр:   дегтрт 55-гч дамшлһн, халх 27, эс гиҗ «Алтн намр» гидг төрǝр ахр келвр тогтах.

Участи в обсуждении

Подведение итогов урока. Оценка деятельности.

5

Сопоставление поставленных задач

и достигнутого

результата.

Рефлексия

Контроль.

Ф

- Эндрк кичǝлд мадн юуна тускар күүндвидн?

- Ямаран даалһврмуд күцǝһǝд, эн төрǝр медрлǝн сергǝвт, батрулвт?

- Таднд кичǝл таасгдв? Юн таасгдв?

Сурһульчнрт темдгүдинь келҗ өгх. 

- Эндрк кичǝлд бидн зǝңгин нөкцл мөчмүдин тускар күүндвидн.

- Бидн олн зүсн даалһврмуд күцǝвүвидн: таблицд өггдсн сурврмудт хǝрү өгǝд, зǝңгин нөкцл мөчмүдин туск медрлǝн батрулвидн. Зǝңгсин һол болн нөкцл мөчмүд олҗ аввидн. «Намр» гидг төрǝр текстмүд тогтаввидн. «Синтаксис» гидг төрǝр тооһин диктант бичвидн.

 8. Работа учащихся на уроке (указать активность, меру занятости): учащиеся работали активно, все были включены в работу.

9. Дифференциация и индивидуализация обучения (подчеркнуть): присутствовала/отсутствовала.

10. Характер самостоятельной работы учащихся обучения (подчеркнуть): репродуктивный, продуктивный.

11.Оценка достижения целей урока: урок достиг поставленных целей.

МОБУ «Троицкая гимназия имени Б.Б.Городовикова»

Технологическая карта урока по формированию УУД

Тема урока: Нөкцл мөчмүдин туск медрл батруллһн.

Предмет: калмыцкий язык

Класс: 5 «Б»

Учитель: Боярова Эльзят Андреевна

 

2015-2016 учебный год.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока. Тема урока. Деление обыкновенных дробей. 6 класс, часть I

Тип урока: урок открытия нового знания. Формы организации взаимодействия на уроке: коллективная, индивидуальная, групповая.Цели урока:Дидактическая цель: сформировать представление о делени...

«Технологическая карта урока» Тема урока: Способы словообразования в русском языке

«Технологическая карта урока»         Тема урока:  Способы словообразования в русском языке ...

Технологическая карта урока Тема урока: «Здоровье»

Цель: способствовать осознанному выбору жизненной позиции учащихся в контексте изучения темы «Здоровье».Тип урока: комплексное применение знаний, поисково-проблемный урок.Педагогические технологи...

Технологическая карта урока Тема урока: «Здоровье»

Цель: способствовать осознанному выбору жизненной позиции учащихся в контексте изучения темы «Здоровье».Тип урока: комплексное применение знаний, поисково-проблемный урок.Педагогические технологи...

Технологическая карта урока. Тема урока: "Верстак, его устройство. Ручные инструменты и при¬способления для обработки древесины"

Тип урока: Урок ознакомления с новым материаломУчебник по технологии А.Т. Тищенко, В.Д. Симоненко, « Индустриальные технологии», 5 класс. Технологические карты. Рабочая тетрадь по технологии, 5 класс,...

Конспект урока по ФГОС второго поколения. Технология. Технологическая карта урока. Тема урока Подготовка ткани к раскрою. Раскладка и раскрой юбки по своей зарисовке.

Конспект урока по ФГОС второго поколения. Технология.Технологическая карта урока.Данные об учителе Лисичкина Зинаида Александровна учитель высшей категории г. Ржев. МОУ СОШ №9 им .В.Т. Степанченко.Пре...