Календарно-тематическое планирование 6 класс учебник " Enjoy English"
календарно-тематическое планирование (6 класс) на тему

Календарно-тематическое планирование  с оценочными материалами.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл КТП 6 класс Биболетова М.З.78.91 КБ

Предварительный просмотр:

Календарно-тематическое планирование

6 класс

Наименование темы. Цель урока

Кол-во часов

Дата

план

Дата

факт

Дата

план

Дата

факт

Страна/страны изучаемого языка и родная страна. Столицы, их достопримечательности.

 6

1

Ознакомление с новой лексикой.

1

3.09

4.09

2

Настоящее завершенное. Ознакомление.

1

4.09

5.09

3

Формирование лексических навыков диалогической речи.

1

6.09

6.09

4

Формирование лексических навыков чтения.

1

10.09

11.09

5

Формирование лексических навыков монологической речи.

1

11.09

12.09

6

Формирование навыков аудирования.

1

13.09

13.09

Транспорт

4

7

Формирование навыков письма.

1

17.09

18.09

8

Совершенствование навыков чтения.

1

18.09

19.09

9

Совершенствование навыков монологической речи.

1

20.09

20.09

10

Совершенствование навыков письма.

Стартовая контрольная работа.

1

24.09

25.09

Выдающиеся люди и их вклад в мировую культуру.

17

11

 Введение новой лексики. Формирование навыков чтения.

1

25.09

26.09

12

Совершенствование лексических навыков чтения.

1

27.09

27.09

13

 Формирование навыков говорения, письма.

1

1.10

2.10

14

Артикли a/an, the. Совершенствование грамматических навыков чтения.

1

2.10

3.10

15

Актуализация грамматических навыков..

1

4.10

4.10

16

Совершенствование навыков говорения.

1

8.10

9.10

17

 Совершенствование навыков письма.

1

9.10

10.10

18

Развитие  умений чтения .

1

11.10

11.10

19

Развитие умений аудирования с различной стратегией.

1

15.10

16.10

20

Развитие умений диалогической речи.

1

16.10

17.10

21

Развитие лексических умений письма.

Рубежная контрольная работа.

Контроль навыков чтения.

1

18.10

18.10

22

Развитие умений монологической речи.

Контроль навыков письма.

1

22.10

23.10

23

Развитие умений устной речи.

Контроль навыков аудирования.

1

23.10

24.10

24

Контроль навыков говорения.

1

25.10

25.10

25

Развитие творческих способностей.

1

27.10

30.10

26

Анализ контрольной работы. Работа над ошибками.

1

29.10

31.10

27

 Развитие речевых умений.

1

30.10

Животные на воле и в неволе.

21

28

Ознакомление с новой лексикой.

1

12.11

13.11

29

Формирование лексических навыков аудирования.

1

13.11

14.11

30

Формирование лексических навыков диалогической речи.

1

15.11

15.11

31

Формирование лексических навыков монологической речи.

1

19.11

20.11

32

Формирование лексических навыков чтения.

1

20.11

21.11

33

Формирование лексических навыков устной речи.

1

22.11

22.11

34

Совершенствование лексических навыков чтения.

1

26.11

27.11

35

Формирование лексических навыков письма.

1

27.11

28.11

36

Совершенствование лексических навыков говорения.

1

29.11

29.11

37

Настоящее завершенное. Ознакомление.

1

3.12

4.12

38

Формирование грамматических навыков чтения и говорения.

1

4.12

5.12

39

Формирование грамматических навыков письма.

1

6.12

6.12

40

Совершенствование грамматических навыков чтения, говорения, письма.

1

10.12

11.12

41

Развитие умений чтения.

1

11.12

12.12

42

Развитие умений аудирования.

1

13.12

13.12

43

Развитие умений монологической речи.

Рубежная  работа.

Контроль навыков  чтения.

1

17.12

18.12

44

Развитие умений письменной речи.

Контроль навыков аудирования.

1

18.12

19.12

45

Развитие речевых умений.

Контроль навыков письма.

1

20.12

20.12

46

Контроль навыков говорения.

1

24.12

25.12

47

Развитие творческих способностей.

1

25.12

26.12

48

 Анализ контрольной работы. Работа над ошибками.

1

27.12

27.12

Я и моя семья. Члены моей семьи. Взаимоотношения в семье.

12

49

Ознакомление с новой лексикой.

1

14.01

15.01

50

Активизация лексики.

1

15.01

16.01

51

Формирование лексических навыков аудирования.

1

17.01

17.01

52

Формирование лексических навыков чтения.

1

21.01

22.01

53

Формирование лексических навыков письма.

1

22.01

23.01

54

Настоящее завершенное.

Формирование грамматических навыков чтения.

1

24.01

24.01

55

Формирование грамматических навыков говорения.

1

28.01

29.01

56

Формирование грамматических навыков письма.

1

29.01

30.01

57

Совершенствование навыков чтения.

1

31.01

31.01

58

Совершенствование навыков говорения.

1

4.02

5.02

59

Совершенствование навыков аудирования.

1

5.02

6.02

60

Совершенствование навыков диалогической речи.

1

7.02

7.02

Еда.

7

61

Введение новой лексики.

1

11.02

12.02

62

Формирование навыков чтения, письма.

1

12.02

13.02

63

Формирование навыков говорения.

1

14.02

14.02

64

Формирование навыков аудирования.

1

18.02

19.02

65

Совершенствование навыков чтения, говорения, аудирования.

1

19.02

20.02

66

Совершенствование навыков письма.

1

21.02

21.02

67

Развитие умений аудирования.

1

25.02

26.02

Мой дом.

11

68

Развитие умений диалогической речи.

1

26.02

27.02

69

Развитие умений чтения.

1

28.02

28.02

70

Развитие умений монологической речи.

1

4.03

5.03

71

 Развитие творческих способностей.

1

5.03

6.03

72

Развитие речевых умений.

Контроль навыков чтения.

1

7.03

7.03

73

 Развитие умений письма

Контроль навыков аудирования.

1

11.03

12.03

74

 Развитие умений устной речи.

Контроль навыков письма.

1

12.03

13.03

75

Контроль навыков говорения.

1

14.03

14.03

76

Анализ контрольной работы. Работа над ошибками.

1

18.03

19.03

77

 Защита проектов.

1

19.03

20.03

78

Развитие речевых умений.

1

21.03

21.03

Я и мои друзья. Характер и увлечения друзей.

6

79

Ознакомление с новой лексикой.

1

1.04

2.04

80

Формирование навыков аудирования.

1

2.04

3.04

81

Формирование лексических навыков чтения.

1

4.04

4.04

82

Активизация изученной лексики.

1

8.04

9.04

83

Формирование навыков говорения.

1

9.04

10.04

84

Формирование навыков письма.

1

11.04

11.04

Семейные праздники.

18

85

Совершенствование лексических навыков чтения.

1

15.04

16.04

86

Совершенствование лексических навыков аудирования.

1

16.04

17.04

87

Совершенствование навыков говорения.

1

18.04

18.04

88

Совершенствование навыков письма.

1

22.04

23.04

89

Возвратные местоимения. Ознакомление.

1

23.04

24.04

90

Формирование грамматических навыков чтения.

1

25.04

25.04

91

Совершенствование навыков диалогической речи.

1

29.04

30.04

92

Совершенствование грамматических навыков говорения.

1

30.04

5.05

93

Совершенствование грамматических навыков письма.

1

4.05

6.05

94

Развитие умений чтения с извлечением общей идеи.

1

6.05

7.05

95

Развитие умений чтения с извлечением полной информации.

1

7.05

8.05

96

 Развитие умений аудирования с извлечением конкретной информации

1

8.05

13.05

97

Развитие умений письма.

Итоговая  контрольная работа.

Контроль навыков чтения.

1

13.05

14.05

98

Развитие умений диалогической речи.

аудирования Контроль навыков аудирования.

1

14.05

15.05

99

Развитие умений  монологической  речи.

Контроль навыков письма.

1

16.05

16.05

100

Контроль навыков говорения.

1

20.05

21.05

101

 Анализ контрольной работы. Работа над ошибками.

1

21.05

22.05

102

 Развитие речевых умений.

1

23.05

23.05

Оценочные материалы и методические рекомендации

 

 Содержанием контроля являются  навыки учащихся в 4-х видах речевой деятельности.   Задания построены на пройденном материале. Проверка коммуникативных умений в аудировании и чтении осуществляется с помощью заданий на выбор ответа. Использование заданий, не требующих развернутого ответа, снимает дополнительные трудности с правильным формированием высказывания и экономит время выполнения работы. Для проверки лексических и грамматических навыков используются задания  с выбором ответа, на восстановление пропущенных слов в связанном тексте. Чтобы оценить умения учащихся в устной речи, им предлагается высказаться в связи с заданной ситуацией общения, которая знакома уч-ся, а так же побеседовать с партнером, разыграв диалог этикетного характера или проведя  диалог-расспрос.  

 Контроль каждого вида речевой деятельности проводится на отдельном уроке.  Оценка по каждому виду речевой деятельности выставляется отдельно. Длительность проведения периодического контроля – до 20 минут по одному из видов речевой деятельности. На контроль говорения отводится отдельный урок.  

   Контроль сформированности лексической стороны речи фактически происходит на каждом уроке при выполнении подготовительных и речевых упражнений. Контроль формирования грамматических навыков осуществляется как в ходе ежедневной практики на уроке (то есть с использованием обычных упражнений подготовительного и речевого характера), так и с помощью специальных тестовых заданий, предусмотренных в разделе "Progress Check".  

Содержание контрольных работ

Контрольная работа 6 класс I четверть

Контроль навыков аудирования

I. Listen to the texts about famous British people and match.

1.______________________           a) William Shakespeare

2.____________________                b) Horation Nelson

3._____________________             c) Florence Nightingale

4._____________________             d) Princess Diana

II. Complete the sentences.

  1. Horatio Nelson was an outstanding _________.
  1. politician;      b) admiral;
  1. Florence Nightingale was _______________.
  1. a nurse in the army;   b) a teacher;
  1. Diana was   _______________.
  1. the people’s  princess;   b) the queen;
  1. W. Shakespeare was the greatest _________.
  1. poet;      b) artist;
  2. 1. All the British admire that man because he was really an all-time great person. He was a man who served his country best. He was a hero of the Great War with France and one of the greatest warriors. He was a brave and skilful admiral. He won the battle of Trafalgar and England became mistress (повелительница) of the seas. At Trafalgar the French killed him. His last words were "Thanks God I have done my duty".
  3. 2. Even a nurse can be a national heroine (героиня). She was a nurse in the army and she was a person to look up to. She often worked twenty-four hours a day. She was a kind and generous lady. She was so selfless! She reformed and changed the whole system of the army hospital (госпиталь) organisation and organised new nurses' training (учебные) programmes. So, she treated and saved many people after battles.
  4. 3. She was the people's princess. Her life was like a fairy tale. In her childhood she wanted to be a ballet dancer. But at the age of 20 she married Charles, the Prince of Wales, and her life changed very much. She was involved in many charities. She created a new image of a royal. The British respected her because she was helpful and adored her because she was very attractive.
  5. 4. He was the world's most famous playwright and poet. But people don't know many details about his life. He was a mysterious and legendary person. Some specialists doubt (сомневаются) that it was he who wrote all those tragedies, historical plays, comedies and poetry.

Контроль навыков чтения

Read the text and do the tasks.

1) Why did Americans elect (избрали) Franklin Delano Roosevelt President of the USA? Write out the sentence (or two) to prove the idea.

Franklin Delano Roosevelt is still very popular in the United States. He was one of the greatest politicians of his time.

He was born in Hyde Park, New York, on January 30, 1882. He was the. only son of James and Sara Delano Roosevelt. The Roosevelts were an old American family whose great-grandparents had come from England and Denmark. His mother was his first teacher. Young Franklin studied at Harvard and Columbia. He wasn't going to be a politician, but one day he agreed to try that path (путь) and he never left it. Franklin Delano Roosevelt became President of the USA in 1932, when the country was in crisis. The nation believed him and believed in his New Deal («Новый курс»). The people didn't mind that he was seriously ill and couldn't walk. They understood that Roosevelt was the person whose New Deal could support the country. At the time Roosevelt was the only politician to reform the country, his New Deal projects changed the whole country: millions of Americans found jobs and homes. In 1940 Americans elected Roosevelt for the third term (срок). It was the time when Europe was at war. In (через) four years he was elected (был избран) President for the fourth term. No other person has been elected four times! President

Roosevelt was really the leader of the nation during World War II. His wife was also very popular in the USA and around the world. She was involved in many charities. When Roosevelt died in April, 1945 the whole world was sorry. Americans remember Franklin Delano Roosevelt as a person who served his country best.

2) Which statement is true (T) and which is false (F)?

  1. Franklin Delano Roosevelt was a great American politician.
  2. He was born in the 18th century.
  3. Roosevelt was President of the USA.
  1. Franklin Delano Roosevelt was elected President only in 1932 and 1936.
  2. Roosevelt reformed the country.

Контроль навыков письма

Look at the pictures. Choose one of the famous people. Guess and write about him / her. (40-50 words) Use the following points:

Occupation

Family

House

 Health

Money

Characteristics

Hobbies

Контроль навыков говорения

I.Tell about the person you admire. (8-9 sentences)

II.Make up dialogues and act them out. (4-5 sentences from each partner) Use the phrases:

  • Have you ever been to….?
  • Of course,     / No ……
  • It’s worth ……/ Let’s …..
  • Yes, ……/ I’m afraid……
  • ………….

Контрольная работа 6 класс II четверть

Контроль навыков аудирования

Listen to the people who work at the zoo. Match.One point is extra.

  1. the monkeys                               a) to call the vet;
  2. the dolphins                                b) to feed;
  3. the bears                                     c) to fill the pond with water;
  4. the giant panda                           d) to take for a work;
  5. the lions                                      e) to repair the cage;

A: Today the zoo is closed. But we have a lot of things to do, haven't we?

B: Of course, especially now in the morning.

A: Feed the new monkeys. Give them green apples.

B: Only apples? Nothing else?

A: OK, apples and oranges. Don't forget to call the vet for the giant panda.

B: Sure. The poor animal isn't well.

A: Please fill the pond with fresh cool water for the dolphins.

     B: I'll do it in the afternoon. And what about the bears' cage?

A: Let's try to repair it.

Контроль навыков чтения

Read the text and do the tasks.

Interesting facts about animals

Do you know…

        …how long animals live? The animal which lives the longest life is the tortoise. It sometimes lives between 300 and 400 years. The crocodile can live for 300 years, the elephant and the eagle – for 100 years.                                                                                                                                                     …that elephants are very good swimmers? …that elephant can pick up a coin with his trunk? The trunk is everything for the elephant. The elephant can do with his trunk much of what we do with our hands. It can pick up a man and put him on his back; then it can pick up and give him a coin which fell from his pocket. 

…that when an elephant grows, everything grows on it except its eyes?

 …about the march of 37 elephants across the Alps? When Hannibal fought Rome thirty-seven of his elephants made a march across the Alps covered with ice and snow. We know that his elephants were African, but Hannibal’s elephants were smaller than the African elephants of today.                                                                

…that crocodiles are cold-blooded? Their temperature rises and falls together with the temperature of the air. 

…that in the old, old days, many, many years ago crocodiles lived in Europe?

 …that crocodiles kill more people in Africa than any other wild animal?                                                                                 …that in the eighteenth century in France there was a big wolf which greatly frightened the people? It killed and ate 90 men before people could kill it.                                                                                   …that the snow leopard of Tibet has a tail longer than its body?                                                          …that once there lived a tortoise in America with a flower growing on its back?                                 

   …that scientists think that cleverest wild animal is the chimpanzee and the second is the orang-outang and the third is the elephant?                                                                                                            …….that lions are cleverer than tigers and leopards.  Among the domestic animals the cleverest are the horse and the dog. These animals take much from the people with whom they live.                             …that animals can talk to one another? Of course they cannot talk as people can, but many animals can express joy, fear, anger by their shouts. Monkeys, for example, make many different sounds with their mouths, which have different meanings. 

Choose the correct answer

        1. Who lives the longest life among animals?

A) elephant;       B) crocodile;                           C) tortoise;

        2. What animal can live for three hundred years?

A) eagle;                 B) crocodile;                          C) lion;

        3. Very good swimmers are…

A) leopards;                 B) horses;                          C) elephants;

4. What part of body is everything for elephant?

A) trunk;                     B) eyes;                               C) tail;

        5. What animals are cold-blooded?

A) penguins;                B) crocodiles;                        C) wolves;

        6. What was a big wolf in the 18th century famous for?

A) It lived on a farm and helped peasants.

B) It lived at home as a watchdog.

C) It killed and ate ninety men.

        7. Who has a tail longer than its body?

A) leopard of Tibet;                        B) Hannibal’s elephant;                      C) European grey wolf;

        8. The cleverest wild animal is…

A) the cheetah;                             B) the leopard;                                C) the chimpanzee;

        9. The cleverest domestic animals are…

A) cats and dogs;                      B) horses and dogs;                             C) parrots and dogs;

        10. Can animals talk to one another?

A) They cannot talk at all.

B) Only domestic animals can express joy, fear and anger.

C) Many animals can produce different sounds and express different feelings.

Контроль навыков письма

Write a letter to your British pen friend about your pet. (40-50 words)

Контроль навыков говорения

I. Tell about your visit to the zoo. (8-9 sentences)

II. Discuss the statement: “People who care for animals are much friendly than other people.” (3-4 sentences from each partner)

Контрольная работа 6 класс III четверть

Контроль навыков аудирования

Listen to the children talking about their flats / houses. Make notes in the table below filling in the information about each person.

Alice

Ben

Type of house

Garden

Number of rooms

Shares the room or has a room of her / his own

Favourite place

...

  1. I live with my Mum and my sister in a semidetached house with a small garden. We have three bedrooms, a sitting-room, a kitchen and a bathroom. I have got the lightest bedroom. It's not big, but it's nice. I like drawing there. I love my house and my family
  1. My family lives in a terraced house not far from the town centre. There isn't a garden in front of the house. Our house is quite small: two bedrooms, a sitting-room, a small kitchen and a bathroom.

I share a room with my brother. I like to watch videos in the sitting-room in the afternoon when my parents and brother are out. I think this house is too small for our family. I'd like to have a room of my own.

Контроль навыков чтения

Read the text and do the task.

MY FLAT

My flat is on the fifth floor. It’s very comfortable. We have got all modern conveniences, such as central heating, electricity, gas, running water and a telephone. There are three rooms, a kitchen and a bathroom in my flat.

         The largest room is the living room. In the middle of the room there is a big table and eight chairs round it. Opposite the window there is a wall unit with lots of books, a TV set and a DVD player. There are two comfortable armchairs and a sofa in the living room.

        My room is the smallest room, but it is very cosy and bright. There is a bed, a wardrobe, a desk, an armchair and several bookshelves in my room. There is a big colourful carpet on the floor and there are blue curtains on the window. The walls in my room are light-brown and there are some posters on them.

        Our kitchen is large and light. We’ve got a refrigerator, a wall cupboard and a cooker in it.

        I like my room and clean it every day.

1. Here are some statements. Are they TRUE (T) or FALSE (T)?

1. My living room is small.

2. A wall unit is opposite the window.

3. There are 4 comfortable armchairs and a sofa in my living room.

4. There are no posters in my room.

5. I clean my room every day.

Контроль навыков письма

Write a few words about the place and the house you live in at the moment. (40-50 words) 

Контроль навыков говорения

  1. Tell about your responsibilities at home. What do you like doing around the house? What types of housework don’t you like? (8-9 sentences)
  2. Discuss with your classmate what is cooked in British and Russian families at Easter/Christmas? (4-5 sentences from each partner)

Контрольная работа 6 класс IV четверть

Контроль навыков аудирования

Listen to two children talking about their birthdays and make notes in the table below, filling in the information about each person.

Alice

Ben

When did they have their parties?

Whom did they invite?

What presents did they get?

How did they entertain (развлекать) their guests?

Did they enjoy their birthday parties?

Alice: My birthday is in April. I'm proud of this fact. English queen Elizabeth was born in April too.

Well, this year I didn't have a birthday party because my mother wasn't well. I didn't invite my friends.

But we had a quiet family dinner in the evening. My granny made a wonderful birthday cake and my parents sang "Happy birthday to you, dear Alice!" We talked and laughed the whole evening.

I didn't get many presents, but I like what I did get: a new walkman, jeans, an English-Italian dictionary, sweets.

I enjoyed my birthday but next year I'll invite all my friends and have a nice time.

Ben: I had my birthday party last Saturday. It was great. My friends and cousins came to my house. We played, danced, and laughed. My younger sister decorated my room. It was fantastic. I got a lot of presents: video games, cassettes, a football, books and T-shirts. We had a good time.

Контроль навыков чтения

Read the text and do the task.

Americans celebrate Christmas on December 25. Christmas is a religious holiday and one of the happiest holidays of the year, because it is the day that Christians celebrate the birth of Jesus Christ. They prepare for Christmas weeks before. They buy gifts for their family and friends. They choose a tree and decorate it with ornaments and lights. And they prepare special foods and cookies. Christmas is also the day that Santa Claus visits us and brings us presents in bright paper and ribbons. He delivers them on Christmas Eve, the night before Christmas, when we are sleeping. How does he get into our house? He climbs down the chimney and leaves the presents under the Christmas tree. In the morning, they open their presents together and then they go to church. People wish each other a "Merry Christmas!"

Decide if the statements are TRUE (T) or FALSE (F)

1. Americans and the the British celebrate Christmas on the same day.

2. Americans like Christmas.

3. Christmas Eve is the night before New Year.

 4. Santa Claus puts the gifts under the Christmas tree.

5. People usually go to church late at night.

Контроль навыков письма

Congratulate Tom Grey on his birthday. Write down his and your address correctly. (20-30 words)

Use: 

Cambridge

UK

Trumpington Street

CB2 IRP

22

 Tom Grey

Контроль навыков говорения

  1. Talk about your favourite holiday. (8-9 sentences)
  2. Ask your partner about his/her plans for the coming holidays. (5-6 sentences from each partner)

Методические рекомендации

Проверочная работа по теме “Present Perfect”

1) Complete the table

wash

washed

мыть

repair

чинить

ate

eaten

feed

wrote

читать

see

arranged

устраивать

did

be

2) Use Present Perfect

1. My sister………………………………..the letter.                           (write,just)

2.I ………………………………………..to London.                        (be,already)

3. Monkey………………………………..their food.                        ( not eat,yet)

4. The students………………….the scientific society.                  (join,recently)

5…………..you….. ………the project?                                                  (do, yet)

3) Choose the correct variant.

1. The boys…just….the pets.

a) fed;  b) have fed;   c) has fed;

2. They…a very interesting book yesterday.

a) have read;   b) read; c) readed;

3. She …her hair recently.

a) has washed;   b) washes;   c) washed;

4.We…..a party last weekend;

a) arranged;  b) have arranged;    c) will arrange;

5. My mother…………already……………..our flat.

a) have cleaned;    b) cleaned;     c) has cleaned;

Test “The articles”

Choose the right variant.

1.  ___Kremlin is in _____Moscow.

a) the, the;           b) ___, the;                 c) the, __;

2. ____Atlantic ocean is rather warm.

a) The;         b) __;        c) An;

3. ___Browns live in   ___Green Street.

a) The, __;   b) The, the;     c) A, the;

4. ___John Lennon is ___famous singer.

a) The, a;    b)__, a;      c) The, the;

5. ___Volga is ___ longest river.

a) The, the;    b) A, the;    c) ___, the;

6. I am in ____fifth form.

a) a;         b) the;     c) an;

7. Last year my brother climed ______ Everest.

a) the;    b) ___;        c) an;

8. ____ Russian Federation is  ____largest country in the world.

a) ___,___;         b) the, the;      c) __, a;

9. ____London  is the capital of ___ UK.

a) the, the;     b) __,__;       c) __, the;

10. Next summer ____Taylors will go to ____Black Sea.

 a) the, a;   b) the, the;    c) __,__;

11. ___moon rotates round ___earth.

a) A, an;    b) __, __;     c) The, the;

12. Would you like ___ cup of tea?

a) the;    b) an;  c) a;

Сроки проведения контрольных работ

I четверть

II четверть

III четверть

IV четверть

Контроль навыков чтения. (урок № 21)

Контроль навыков письма. (урок № 22)

Контроль навыков аудирования. (урок № 23)

Контроль навыков говорения. (урок № 24)

Контроль навыков чтения. (урок № 43)

Контроль навыков аудирования. (урок № 44)

Контроль навыков письма. (урок № 45)

Контроль навыков говорения. (урок № 46)

Контроль навыков чтения. (урок № 72)

Контроль навыков аудирования. (урок № 73)

Контроль навыков письма. (урок № 74)

Контроль навыков говорения. (урок № 75)

Контроль навыков чтения. (урок № 97)

Контроль навыков аудирования. (урок № 98)

Контроль навыков письма. (урок № 99)

Контроль навыков говорения. (урок № 100)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Календарно-тематическое планирование к учебнику "Enjoy English" 3 класс

В помощь учителям,работающим по данному курсу.Позволяет экономить время на составление данного документа.Возможна корректиция материала....

Календарно-тематическое планирование к учебнику «Enjoy English - 3» Биболетовой М.З. и др. изд. Титул, 2007 г. для 3 класса общеобразовательных учреждений

Календарно-тематическое планирование составлено с учетом рекомендаций изданной Биболетовой М.З. авторской примерной программы для начального общего образования по иностранным языкам(английский язык). ...

Календарно-тематическое планирование к учебнику «Enjoy English - 4» Биболетовой М.З. и др. изд. Титул, 2009 г. для 4 класса общеобразовательных учреждений

Разработка календарно-тематического планирования к рекомендованной примерной авторской программе Биболетовой М.З., к учебнику "Enjoy English - 4", изд. Титул, соответствующей требованиям Государственн...

Календарно-тематическое планивание 7 класс УМК Enjoy English

Календарно-тематическе планирование 7 класс...

Календарно-тематическое планивание 9 класс УМК Enjoy English

календарно-тематическое планивание 9 класс УМК Enjoy English...

Календарно-тематическое планивание 6 класс УМК Enjoy English

календарно-тематическое планивание 6 класс УМК Enjoy English...

Календарно-тематическое планивание 8 класс УМК Enjoy English

календарно-тематическое планивание 8 класс УМК Enjoy English...