Технологическая карта урока. Тема урока: Шовуд – мана нǝǝҗнр.
учебно-методический материал (6 класс)
Технологическая карта урока по формированию УУД
Тема урока: Шовуд – мана нǝǝҗнр.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tehnologicheskaya_karta_uroka_shovud_-_mana_nyayazhnr.doc | 60.5 КБ |
Предварительный просмотр:
МОБУ «Троицкая гимназия имени Б.Б.Городовикова»
Технологическая карта урока по формированию УУД
Тема урока: Шовуд – мана нǝǝҗнр.
Предмет: калмыцкий язык
Класс: 6
Учитель: Боярова Эльзят Андреевна
Технологическая карта урока по формированию УУД
(универсальных учебных действий)
1.Ф.И.О.учителя: Боярова Эльзят Андреевна
2. Класс: 6 «Б»
3.Предмет: калмыцкий язык
№ урока по расписанию: 2
4.Тема урока: Шовуд – мана нǝǝҗнр
5.Место и роль урока в изучаемой теме: развитие речи, обогащение словарного запаса по теме «Шовуд».
6.Цели урока:
1.Сурһульчнриг йиртмҗ бəəдл шинҗлдг дасхх, шовуна чинр, туснь медх, эргндк йиртмҗиг хадһлдг сурһмҗ ɵгх.
2. Келлһ ɵргҗүлһнə кɵдлмш күцəх, хальмг келнə үгмүдин кɵрң байҗуллһна кɵдлмш давулх.
3. Күүкд-көвүдин шовудын туск медрл гүүдүлх.
7.Характеристики этапов урока
Этап урока
| Цель | Методы и приемы работы | Ф О У Д | Деятельность учителя | Деятельность ученика |
Организационный | Проверка готовности учеников к уроку, эмоциональный настрой | - | - | Приветствие, проверка готовности к уроку. Мендвт, күүкд-көвүд. Эндр мана кичǝлд багшнр ирв. Багшнрла мендлтн. Күүндвр. - Күүкд-көвүд, һаза ямаран җилин цаг? - Эндр теңгрин бǝǝдл ямаран? - Ода ямаран сар? - Эндрк өдрин то ямаран? - Чик. Девтрǝн секǝд, Лу сарин 13, классин көдлмш гиҗ бичтн.
| Приветствие, проверка готовности к уроку. - Үвл. - Эндр…, …, … өдр. - Лу сар. - 13. |
Постановка проблемы (темы, задач урока) | Учить умению ставить проблему, видеть противоречия | Загадываю загадки про птиц. | ф | Һа-һа-һа, Ут күзүтǝв. Һа-һа-һа, Улан көлтǝв. Эн юмб? - Чик. Кр-рǝ, кр-рǝ, Уснас һарий. Кр-рǝ, кр-рǝ, Шулуһар һарий. Эн юмб? - Э, тиим. Кур-лы, кур-лы, Күзүм ут, Көлм болхла, Күзүнǝс ут. Эн юмб? - Чик. Йир сǝн. - Һалун, нуһсн, тоһрун эдн цуһар юмб? - Чик. Сǝн | - Һалун. - Нуһсн. - Тоһрун. - Эдн цуһар шовуд. |
Вывод | Учить выделять главное. | Проблемный диалог, проговаривание промежуточных выводов | - Тегǝд, күүкд-көвүд, эндр мадн кичǝлдǝн юуна тускар күүндхвидн гиҗ санҗанат? - Тиим. Девтртǝн кичǝлин төр бичтн: «Шовуд – мана нǝǝҗнр». - 2017 –гч җил Әрǝсǝд экологин җил. Лу сарин 8-д номин өдр темдглгднǝ. Йиртмҗд шовуд онц орм эзлнǝ. Шовудын җирһл, авц-бǝрц шинҗлдг, шовудыг харслһна төр хаһлдг ном орнитология гиҗ нерǝдгднǝ. Орнитолог – шовудын җирһл шинҗлдг күн. Мөрн сарин 1-д нарт делкǝн щовудын өдр темдглгднǝ. Мана Хальмг Таңһчд шовуд олар бǝǝршлдг орм бǝǝнǝ. Эннь Маныч-Гудило (Манц) нур. Эн нур «Хар һазр» гидг заповедникин орнитологическ филиал. Эн филиалын һол керг шовуд харслһн. Энд Улан дегтрт ордг шовудыг үзҗ болхмн. Күүкд-көвүд, эндр тадн шовудын тускар күүндхлǝрн, текстǝр көдлǝд, мнемосхемǝр зǝңгс тогтаһад, зургудар текст тогтаһад, теднǝ җирһлин туск медрлǝн батлҗ гүүдлхт. | - Шовудын тускар күүндхвидн. | |
Поиск решения проблемы (темы) | Учить умению ставить проблему и поиску путей ее решения | ф | Дегтрǝр көдллһн. «Шовуд – мана нǝǝҗнр» гидг текстǝр көдллһн. Толин көдлмш. Текст умшҗ өгх. Сурһульчнрин хǝрүсинь бүрткǝд, самбрт хǝрүс үзүлǝд бǝǝх. | Толин үгмүд умшх. Текст дотран умшх. Неҗǝдǝр зǝңгс умшад, орс келнд орчулх. Сурврмудт хǝрү өгх. Түүвр умшлһн. | |
Вывод | Учить анализу, сравнивать, умению находить новые сведения Реализация здоровьесберегающих требований к уроку | Создание продукта (проект, решение задач, выполнение различных упражнений) | Г, И | - Цааранднь бидн кичǝлин йовудт марһа давулхвидн. Марһанд хойр баг орлцх. Марһа эклхин өмн баг болһнд нер өгх кергтǝ. Энүнǝ төлǝ, күүкд-көвүд, тадн щовудын ǝс соңсад, ямаран шовуна ǝ соңсчахан келхт. Тер шовудын нертǝ болхт. Марһана девсңгүдт диилвр бǝрсн багд шаһа өгǝд бǝǝхв. Марһана чилгчǝр шаһасан тоолхмн. Хамгин икǝр шаһас цуглулсн баг диилвр бǝрх. - Күүкд-көвүд, үвл ирхлǝ, зǝрм шовуд хамаран ниснǝ? - Үлдсн шовудыг яһҗ нерǝднǝ? - Марһана түрүн даалһвр күцǝхлǝрн, шовуд дунд үвлздг болн дулан һазрур нисдг шовудыг олҗ авхт. Сурһульчнрин көдлмшинь бүрткǝд, чик хǝрүтǝ слайд секх. Чикǝр даалһвран күцǝсн багд шаһас өгх. Мнемосхемǝр көдллһн. - Күүкд-көвүд, кичǝлин эклцд умшсн текстǝс тадн шовудт хамгин күнд үвлǝр болдгинь медҗ авлат. Үвлǝр кен шовуд дөн-нөкд болҗ чадх? - Чик. Тадн урдк кичǝлмүдтǝн мнемосхемǝр көдллǝт. Ода тадн бас «Зерлг шовуд үвлǝр» гидг төрǝр мнемосхемǝр көдлхт. Сурһульчнр тогтасн зǝнгсǝр сурврмуд өгх. Сǝǝнǝр, чикǝр даалһвран күцǝсн багд шаһас өгх. Зургудар көдллһн. - Йиртмҗд цуг юмн хоорндан залһлдата. Шовуд болн ǝмтн бас нег негндǝн эрк биш кергтǝ. Ода дарук даалһвр күцǝхлǝрн, тадн терүг медхт. «…» багд «Әмтн шовудт ямаран дөңг күргнǝ?» гидг сурврта, зургудта цаас өгчǝнǝв. «…» багд «Шовуд ǝмтнд ямаран олз күргнǝ?» гидг сурврта, зургудта цаас өгчǝнǝв. Сǝǝнǝр даалһвран күцǝсн багд шаһа өгх. Марһана аш һарһлһн. - Күүкд-көвүд, мана марһан төгсв. Шаһасан тоолад, кен мана марһанд диилвр бǝрсн медхмн. «…» баг диилвр бǝрв. Сурһульчнриг бууляд, сǝǝнǝр көдлснь темдглǝд, баг болһнд кампадь белглх. | - Тоһруна ǝ. - Торһан ǝ. - Үвл ирхлǝ, зǝрм шовуд дулан һазрур ниснǝ. - Үвлздг шовуд. Сурһульчнр, шовудын зургудын дора нрднь бичǝд, тедн дунд үвлздг болн дулан һазрур нисдг шовудыг олҗ авх. Физминутк күцǝх. - Үвлǝр шовудт күн нөкд болҗ чадх. Сурһульчнр «Зерлг шовуд үвлǝр» гидг төрǝр мнемосхемǝр зǝңгс тогтах. Баг болһн эврǝн тогтасн зǝнгсǝн умшх. Мнемосхемд бǝǝсн геометрическ дүрсмүд, зургуд чикǝр зааһад, зǝңгсǝн неҗǝдǝр умшх. Багшин сурврмудт хǝрү өгх. Сурһульчнр зургуд шинҗлǝд, теднǝр дамжад ахр текст тогтаһад, баг болһн эврǝннь сурвртан күцц хǝрү өгǝд, тогтасн текстǝн умшна. Багшта хамдан марһана ащ һарһад, шаһасан тоолна. |
Представление дом.задания | Обсуждение вариантов решения д/з | Дозировка, вариативность | Герин даалһвр. Дегтрт бǝǝх «Шовуд – мана нǝǝҗнр» гидг текстиг төгсǝх, эс гиҗ мнемосхемǝр тогтасн зǝнгсǝн дасх. | Участие в обсуждении. | |
Подведение итогов урока. Оценка деятельности. | Сопоставление поставленных задач и достигнутого результата. | Рефлексия Контроль. | Ф | Темдг тǝвлһн. - Күүкд-көвүд, эндр кичǝлдǝн мадн юуна тускар күүндлǝвидн? - Ямаран даалһврмуд күцǝлǝт? - Юн шин медвт? |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Технологическая карта урока. Тема урока. Деление обыкновенных дробей. 6 класс, часть I
Тип урока: урок открытия нового знания. Формы организации взаимодействия на уроке: коллективная, индивидуальная, групповая.Цели урока:Дидактическая цель: сформировать представление о делени...
«Технологическая карта урока» Тема урока: Способы словообразования в русском языке
«Технологическая карта урока» Тема урока: Способы словообразования в русском языке ...
Технологическая карта урока. Тема урока « Десятичные дроби» ( обобщающий урок-путешествие по теме) 5 класс
Технологическая карта урока 5 класс А.Г.Мордкович "Десятичные дроби"...
Технологическая карта урока Тема урока: «Здоровье»
Цель: способствовать осознанному выбору жизненной позиции учащихся в контексте изучения темы «Здоровье».Тип урока: комплексное применение знаний, поисково-проблемный урок.Педагогические технологи...
Технологическая карта урока Тема урока: «Здоровье»
Цель: способствовать осознанному выбору жизненной позиции учащихся в контексте изучения темы «Здоровье».Тип урока: комплексное применение знаний, поисково-проблемный урок.Педагогические технологи...
Технологическая карта урока. Тема урока: "Верстак, его устройство. Ручные инструменты и при¬способления для обработки древесины"
Тип урока: Урок ознакомления с новым материаломУчебник по технологии А.Т. Тищенко, В.Д. Симоненко, « Индустриальные технологии», 5 класс. Технологические карты. Рабочая тетрадь по технологии, 5 класс,...
Конспект урока по ФГОС второго поколения. Технология. Технологическая карта урока. Тема урока Подготовка ткани к раскрою. Раскладка и раскрой юбки по своей зарисовке.
Конспект урока по ФГОС второго поколения. Технология.Технологическая карта урока.Данные об учителе Лисичкина Зинаида Александровна учитель высшей категории г. Ржев. МОУ СОШ №9 им .В.Т. Степанченко.Пре...