Игра – Драматизация
план-конспект по английскому языку

larisa.barishpolets@yandex.ru

Игра – драматизация на иностранном языке даёт возможность  детям  усвоить необходимые слова и выражения, отработать интонацию, позволяет развить образную, выразительную речь ребёнка. В основе игры лежит сказка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл vneklassnaya_rabota_2020.docx16.16 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассная работа

Баришполец Лариса Дмитриевна, учитель английского языка

МБОУ СОШ №38 г.Шахты Ростовской области,

PLAYS FOR THE SCHOOL STAGE

Игра – Драматизация

Игра – драматизация на иностранном языке даёт возможность  детям  усвоить необходимые слова и выражения, отработать интонацию, позволяет развить образную, выразительную речь ребёнка. В основе игры лежит сказка.

Why the Dog lives with the Man?

Characters: Boy, Dog, Hare, Wolf, Bear, Man.

Boy: Many, many years ago the Dog lived in the forest all alone. Soon he felt that he was not happy.

Dog: I do not want to live all alone. I must have a friend.

Boy: Next day in the morning the Dog met the Hare.

Dog: Good morning, dear Hare. Glad to see you. Let us live together. I don’t like to live all alone.

Hare: Good. Let us live together.

Boy: So they began to live together.

(All night the Dog began to bark.)

Hare: Don’t bark, Dog. The Wolf may come and eat us up.

Dog (to himself): The Hare is afraid. I do not want to live with him. (And he went away.)

Boy: Next day the Dog met the Wolf.

Dog:  Good morning, dear Wolf. Let us live together. I don’t like to live all alone.

Wolf: Good. Let us live together.

Boy: And so they began to live together.

(All night the Dog began to bark.)

Wolf: Do not bark, Dog. The Bear may come and eat us up.

Dog (to himself): The Wolf is afraid. I do not want to live with him. (And he went away.)

Boy: Next day the Dog met the Bear.

Dog: Good morning, dear Bear. Glad to see you. Let us live together. I don’t like to live all alone.

Bear: Good. Let us live together.

Boy: And so they began to live together.

(All night the Dog began to bark.)

Bear: Don’t bark, Dog. The Man may come.

Dog (to himself): The Bear is afraid. I do not want to live with him. (And he went away.)

Boy: Next day the dog met the Man.

Dog: Good morning, Man. Glad to see you. Let us live together. I don’t like to live all alone.

Man: Good. Let us live together.

Boy: And so they began to live together. They hunted together in the day-time and slept at night.

(All night the Dog began to bark.)

Man (opening has eyes): Go on barking. The Bear or the Wolf may come near us but they will be afraid and they will run away.

Dog (to himself): Man is not afraid. I shall stay with him.

Boy: From that time the Dog and the Man lived together.

The Hunter and the Birds

Characters: Hunter, three birds.

Hunter: I am very hungry. I want some birds to eat! I’ll look in my traps. (He comes to the first trap. There is a little bird in the trap.) Aha! Here is bird to eat!

First Bird: Oh, Hunter, look how small I am! I am a not enough for a good supper. My brother is in that trap. He is bigger than I am.

Hunter: All right. Fly away. (He comes to the second trap. A bigger bird is in the trap.) You are a little bigger. I’ll eat you.

Second Bird: But look at me. I am not fat. My brother is in that big trap. He is big and fat. You can eat him for your supper.

Hunter: All right. Fly away. (He comes to the third trap. The first and the second birds fly behind him.)  Oh, you are the right! This bird is big and fat. (He takes the bird in his hand.)

Third Bird: Because I am so clever. I always know how to get a good supper. If you let me go, I’ll tell you how to get a good supper. If you let me go, I’ll tell you how to be clever.

Hunter: Very well. What must I do to be clever?

Third Bird: Do as I say:

                        Open your hand,

                   Shut your eyes,

                   Then I’ll tell you

                   How to be wise!

(The Hunter opens his hand. The bird flies away.)

Hunter: Oh, Bird! You are free. Now tell me how to be clever.

Third Bird: I’ll tell you now. A bird in the hand is worth two in the bush.

(The birds fly away.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Логопедическое занятие-игра. Драматизация сказки "Репка" Тема: «Слоговой анализ и синтез»

Вашему вниманию представляется театрализованная деятельность как метод преодоления коммуникативной дезадаптации у школьников с нарушениями речи. Отклонения в развитии речи отражаются на формировании в...

Игра-драматизация "Репка на новый лад"

Введите в мир театра малыша, И он узнает как сказка хороша, Проникнется и мудростью и добротой, И с чувством сказочным пойдет он жизненной тропой. ...

Игра-драматизация "Репка на новый лад"

Введите в мир театра малыша, И он узнает как сказка хороша, Проникнется и мудростью и добротой, И с чувством сказочным пойдет он жизненной тропой. ...

Игра-драматизация "Репка на новый лад"

Введите в мир театра малыша, И он узнает как сказка хороша, Проникнется и мудростью и добротой, И с чувством сказочным пойдет он жизненной тропой. ...

Обучающая игра-драматизация Маленькие рассказы Толстого

Внеклассное мероприятие на тему:  «Маленькие рассказы Льва Толстого».  Обучающая  игра – драматизация...

Игра – драматизация сказки «Репка».

p { margin-bottom: 0.21cm; } На этом занятии используется прием драмапедагогики. В начале занятия выполняются мимические упражнения и упражнения для развития голоса, которые способствуют развитию...

игра- драматизация "теремок"

Цель: учить детей играть в коллективе, чётко выполняя действия.Задачи:-развивать наблюдательность и умение подражать движениями зверей;-работать над совершенствованием фразовой речи:а)строить ра...