открытый урок по теме Daily life
план-конспект урока по английскому языку
Предварительный просмотр:
Lesson notes.
Teacher’s name: Anzhela Zhidkova
The theme of the lesson: Daily life
The aim: by the end of the lesson Ss will be able to tell about their daily activities using Present Simple Tense;
Objectives: Students will have practiced in:
- reciting poems;
- answering questions about their daily activities;
- making up sentences in Present Simple and Present Progressive;
Materials and equipment: crossword, pictures, photos of Big Ben and the Kremlin Clock, CD
Language to be revised: lexis on topic “Daily life”
Grammar to be revised: Present Simple and Present Progressive
Lesson procedure.
Timing | Methods/ steps | Purpose of the activity | Interrac- tion |
5 min | I1.Look at the blackboard and do the crossword to name the theme of the lesson Give the equivalents of the following words: 1)обед 2)завтрак 3)утро 4) часы 5)играть 6) одиннадцать 7) время 8)полдень 9)упражнение We get the topic of the lesson “ Daily Life “ 2. What other words and word combinations can you name on the topic? | to envolve Ss into the theme of the lesson to revise the words on the topic |
Class |
10 min 8 min | II Oral speech. Reciting of the poems. a)I have a riddle for you. Tick – tock, tick-tock; What is it? It’s a clock. What is the name of the famous English clock? What do you know about Big Ben? Do you know the famous Russian clock? Where is it? Does it show the exact time? b) Recite the poems about the clocks “ Big Ben” ( 2 poems) “What does the clock say?” III Answering the questions Now let’s answer my questions:
| to speak about clocks to recite the poems To practice in answering questions | Class / solo Solo |
Class | |||
7 min | IV Grammar practice Let’ s work in pairs: You’ll get a picture and your task is to make up 2 sentences: Say:
Sample : S1- She usually gets up at seven o’clock. S 2- She is getting up now. | to practice grammar ( to make up sentences in Present Simple and Present Progressive | Work in pairs |
3 min | V Physical pause. Sing a song “What do you do at this time?” and show the actions | to relax | Class |
5 min | VI Monological speech. And now tell us please about your day routine S1 –S2 – S3 | to practice speaking | Solo |
2 min | VII Reflection Do you like the lesson? | to estimate the lesson | Solo |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
урок по теме "daily life"
Урок по теме «Daily life»Цель: совершенствование грамматических навыков употребления временЗадачи: - проверить знания обучающихся в употреблении present simple\ continuous- тренировать чтен...
Планирование открытого урока английскому языку 5 А класса по теме "Daily life. My Day"
Планирование открытого урока английскому языку 5 А класса по теме "Daily life. My Day"...
Разработка открытого урока по теме Daily Life.
Урок разработан в соответствии с УМК для 2 класса И.Н.Верещагина, К.А.Бондаренко, Т.А.Притыкина «Английский язык»...
Открытый урок по теме "School life"-7 класс
Урок в 7 классе по английскому языку....
План открытого урока по теме "School Life"
План открытого урока по теме "School Life"...
Методическая разработка открытого урока по теме "Your life story" (История твоей жизни) (Презентация)
Unit 7. Your Future, Our Future.1. Ф.И.О. учителя: Цирулев Дмитрий Вадимович2. Класс: 73. Предмет: Английский язык4. УМК: «Английский язык» 7 класс Ю. А. Комаровой, И. В. Ларионовой, К. Гр...
Открытый урок по теме Daily life
Открытый урок по теме Daily Life. УМК Верещагина И.Н. "Английский язык" 2 класс...