План-конспект урока по теме «Земля в опасности» для 5 класса
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Данный урок предназначан для учащихся 5 класса, изучающих английский язык углубленно

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan.doc337.5 КБ

Предварительный просмотр:

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА  № , 3 четверть по теме

                                «Земля в опасности»  ( 15.01.2019)

Класс:

5 класс

Тема урока:

Земля в опасности

УМК:

English 5: Student's Book / Английский язык. 5 класс. Учебник. В 2 частях.  / Н. И. Верещагина, О. В. Афанасьева. – М.: Просвещение, 2016

Тип урока:

Комбинированный урок - игра

Цели урока:

- развитие иноязычной коммуникативной компетенции (речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной);

- развитие понимания важности защиты нашей планеты в современном мире;

- создание основы для формирования интереса переработки и использования старых материалов для помощи планеты

- формирование понимания важности участия всех людей и детей разных стран в защите Земли.

Задачи урока:

- формировать навыки и умения чтения с полным пониманием по теме «День Земли»;

-формировать навыки и умения аудирования  живой речи;

- пополнять словарный запас по теме «Наша живая планета»;

-использовать страдательный залог в новой ситуации « Макулатура  и другие материалы для сохранения ресурсов планеты»

- воспитывать культуру общения, умение работать в группе;

- всестороннее развивать личность обучаемого, создавать условия для  творческого развития и практического применения знаний языка в новых предлагаемых условиях  для каждого обучающегося,   возможность проявить активность

- создавать атмосферу психологической и языковой готовности к общению.

Образовательные технологии:

- информационно-коммуникационная технология;

- игровая технология.

-личностно-ориентированная.

-проектная

Личностные УУД:

формировать ответственное отношение к охране природы, формировать готовность и умение заботиться о своей планете. Развивать умение переключаться с одного вида работы на другой. Накапливать положительные эмоции Умение вычленять главное.

Регулятивные УУД:

уметь проявлять познавательную инициативу в учебном сотрудничестве, осуществлять контроль по результату и по способу действия, самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение как по ходу его реализации, так и в конце действия.

Познавательные УУД:

уметь находить и выделять необходимую информацию в тексте, осознанно и произвольно строить речевое высказывание в устной форме, извлекать необходимую информацию из прочитанного текста и из прослушенного текста, определять в нем основную и второстепенную информацию, применять страдательный залог в новой ситуации..

Коммуникативные УУД:

уметь слушать и вступать в диалог, участвовать в коллективном обсуждении проблемы, владеть монологической формой речи в соответствии с грамматическими и синтаксическими нормами,  с учетом учебной и речевой ситуации; развивать потенциал социализации,  доброжелательного отношения обучающихся друг к другу.

Оборудование: индивидуальные листы  с программой экофестиваля . раздаточный материал с дифференцированными  заданиями по чтению,  презентация к началу урока, презентации обучающихся, два фланелеграфа, картины к мини проекту «Не вырубайте деревья»( большой термометр, солнце, грязные облака, чистые облака, СО2. деревья), карточки на тему: «Что нужно /нельзя делать, чтобы помочь нашей планете» для создания проекта в конце урока, сигнальные карты для каждого ученика, листы для рефлексии.

                                                         Ход урока

Этап урока

Действия учителя

Действия учеников

ЭОР

1

Aims

 

Good-morning, boys and girls! How are you?  The theme of our lesson today is… Oh, what is this?  I can’t read it and you? I think Neznaika played on the computer yesterday and mixed the letters. Who can guess the right word? You are right. The theme is Earth Day. You are going to take part in the game “Our Living planet”. You are going to the international eco camp. On the desks there are your programmes.

. Be active, be friendly! Use your English! Good luck!  ( 30)

T-CL

P1, answer

презентация

2

Warming-up

 But before we start there is a puzzle for you. Look! What do these numerals mean?

                                  22

                                  1741

                                  100-1

                                  20000

It’s difficult to guess, isn’t it? During  the lesson you should write a key word near the numeral in   programmes and explain what these numerals mean.(30)

Cl-Tl.

3

Reading

Ex.22 a

Section1. 1. Welcome to the conference “The earth is in danger”. Read the report in pairs and then we are going to discuss it (3m)

2. Read the part which is interesting to you. Listen to your partner.(2 m)

3. What have you understood?  Choose  task 1 or 2. (2m)         

                   Tasks for the pupils

  1. Finish the sentences.  Mark”3”/”4”

1.They say our planet is in(danger)

2. People try and help (nature).

3. Water is very (important) for life on Earth.

4.Very  little water is good for (drinking)

5. Even fish (die) in such water.

6. Lake Baikal is the deepest (freshwater) lake on Earth.

7. Nowadays the (temperature 0 is rising.

8. People cut down trees to (build farms, homes, roads.)

9. The problem now is (to protect) life on earth and (save) our planet.

  1. Ex/ 23 p. 137. True or false “5”/”4”
  1. True
  2. False
  3. False
  4. True
  5. False
  6. False
  7. False
  8. True
  9. True
  10. True

 Pupils Read in pairs, check their partners, choose tasks of different levels to check understanding.

CD with children songs is playing

4

Listening

Section2 invites you to the “Live picture” contest about our planet and one of its problems. Look through the new words while the actors are preparing!(30c)

Presentation.

1. Earth: I am Earth. I have a high temperature because of this terrible carbon dioxide. I live like in a green house.

CO2: I’m carbon dioxide

1. Yes, we are carbon dioxide and people say we are very, very harmful.

2. But we want to stop their blame

3. We just want to save our Earth.

People, help us! People, SOS!

A pupil:

- What’s the matter? Why are you crying?

CO2:

2) For many years we have lived in harmony with nature. Trees breathed in carbon dioxide and breathed out oxygen.

3) But nowadays factories produce a lot of harmful substances.

4) Cars and transport pollute air too.

5) People have cut down large areas of rainforests and trees are dying because of acid rains.

Who can help us?

Nature:  Nature lovers can help you. They have planted thousands of trees. Look! What is happening? 1, 2, 3(instead of CO2 there appear the pictures with trees.)

All actors: People, don’t cut down trees!

Song:

We can see a new day, a new day soon to be

When the dirty clouds(pictures of them) are all

 Past

And the sun(a picture of the sun) shines over

 the world that is clean.(blue clouds are shown )(1.30)

  1. 1. Why is the temperature rising?

2. Why is it important to plant trees?

3. Have you ever planted a tree?

.

 

Senior pupils show live picture

“Don’t cut down trees”

P.1, P.2, P 3 discuss

5

Speaking.

Section 3 .What can children do to help our planet?

Sample answers:

1. My name is Nikita. I’m from Elektrostal, Russia. We usually collect old paper: old newspapers, old magazines, cardboard. We know that 100 kilograms of old paper save one tree. In November our school collected 5 tons and a half of old paper. We saved 55 trees! The pupils of our form collected….and saved …trees. Also, one ton of old paper saves10 trees, 20000 litres of water, 1000 kw of energy. So, I think we have helped our planet a lot.

2. My name is Polly. I’m from Great Britain. I always remember 3 Rs- reuse, recycle, reduce. I collect plastic bags and use them to make toys, useful things. I also collect plastic food containers. I make badges, toys for my sisters to play in the sand or in the water.  

The children show their presentation.

6

Physical activity

Section 4. I see you are tired of listening. Let’s go to physical activity section and take part in the flash mob   about the passive voice.

We must learn to use the Passive/ The Passive must be learned and used.

The wind shook the house, 
The house was shaken.
We took what we could, 
Not everything was taken. 

We lost our pets, 
And that day they were not found. 
The wind broke down our house. 
It was thrown to the ground. 

Then we built a new house, 
It was built too fast to tell. 
We did the work together, 
It was done very well. 

We invited all our friends,
Our friends were invited. 
All of them came with presents, 
We were happy and excited.

Pupils recite the poem using gestures

7

8

9

10

 

Grammar. Passive V oice

Present Passive

Mini project

“What children must/ mustn’t do to help our planet

Feed back

Section 5. Welcome to the Creativity section! These children enjoy writing stories about the way of helping our living Earth .Listen to the first story of a book.

(Sample story.) Old paper was collected. It was brought to the recycling factory. It was recycled. New paper was made. It was sent to the printing factory. A new book was made. Then it was brought to the shop where the book was bought .The book was given as a present. We saved 12 trees.

2. This is the story of a vase. The juice in the plastic bottle was bought. The juice was drunk. The plastic bottle was reused. The top of the bottle was cut off. The bottle was painted and decorated. It was turned into the vase. The vase was given as a present. Some flowers were put into it. The top of the bottle was used to pour water into another bottle.

 

Section 6. Now we are in the workshop where the children are going to show what is made of old paper or plastic bags.

Our game is nearly over. The last Section7 is called “A project “Let’s help our planet!”

Here are some pictures of what we must do or mustn’t do to help our living planet. Stand up, go to these small boards, create your project and explain the ideas We must build bird houses. We must give food (must feed) birds (animals) in winter. We must clean parks (yards, forests). We must plant trees and flowers. We must water the trees and flowers. We must save water. We must collect old paper. We must have subbotniks. We must take care of animals, birds.  We must clean the forest after picnics. We mustn’t pick (gather) rare flowers. We mustn’t make fires in the forest. We mustn’t break branches of trees. We mustn’t throw litter on the ground. We mustn’t kill animals and birds. We mustn’t leave litter in the forest. We mustn’t wash bikes in the lakes, rivers. We mustn’t throw things into the water.)

1.How can you comment                               

                                  22

                                  1741

                                  100-1

                                  20000

2. Show your feelings! (Flash cards). Show me your marks! (Flash cards).

Home task;

Prepare your report “Our planet is in danger”, use your programme, new facts, words and ex. 22 p.135

 Children’s Presentations.

Children make projects and explain their choice.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока на тему:" Природа Африки" для 7 класса

Урок на тему:"Природа Африки" провожу как урок-практикум.Здесь размещено много полезного учебного материала в помощь учителю при подготовке к изучению темы "Африка"...

план конспект урока по теме Mass Media в 8м классе по УМК К.Кауфман

План - конспект урока в 8м классе по теме СМИ, по УМК Кауфман...

План-конспект урока на тему "Описание дома/комнаты", 4 класс, УМК "Enjoy English" под ред. М.З.Биболетовой

Методическая разработка к уроку для 4 класса по УМК "Enjoy English" под редакцией М.З.Биболетовой....

План конспект урока по теме "Испарение и конденсация" 8 класс

План конспект урока по теме "Испарение и конденсация" 8 класс...

план конспект урока по теме " My family" во 2 классе

Данный конспект урока разработан с целью определения  принципов обучения и их использование на уроке английского языкаПринципы обучения – это исходные положения, которые определяют цели...

План-конспект урока по теме "Мои вещи" в 4 классе

Разработка обобщающего урока по теме "Мои вещи" и грамматической теме "Предлоги места"...

Урок-виртуальная экскурсия по теме "Земля в опасности". 5 класс

В данном уроке используется видео сайта http://learnenglishkids.britishcouncil.org. Урок направлен на отработку навыка говорения с использованием лексики по теме "Земля в опасности"...