План-конспект урока по теме "Дни рождения в разных странах" с применением технологии развития критического мышления.
презентация к уроку по английскому языку (5 класс) на тему
Конспект содержит краткое содержание этапв урока, дополнительные карточки для групповой работы, проведения рефлексии
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
план-конспект урока | 94 КБ |
презентация к уроку | 2.83 МБ |
Презентация к первой половине урока | 2.88 МБ |
Предварительный просмотр:
План-конспект урока
Класс: 5к
Дата: 09.03
Тема урока: День рождения в разных странах
Тип урока: комбинированный
Основная цель урока: создать условия для формирования социокультурной компетенции.
Задачи урока:
1. Обучающие
- способствовать совершенствованию восприятию иностранной речи на слух;
-расширить страноведческий кругозор учащихся;
-создать условия для отработки навыков чтения.
2. Развивающие
-развивать навыки монологической речи;
-развивать оперативную память;
-содействовать формированию самостоятельной познавательной деятельности;
-содействовать развитию умений осуществлять рефлексивную деятельность.
3. Воспитательные
- формировать у учащихся интерес и уважение к культуре разных стран;
-поддерживать интерес к изучению иностранного языка.
4. Личностные результаты урока:
-формирование мотивации к творческой деятельности;
-развитие навыков сотрудничества.
5. Метапредметные результаты урока:
-овладение навыками строить речевое высказывание по плану;
-развитие логического мышления;
-овладение навыками сотрудничества.
6. Предметные
-формирование активного и пассивного запаса слов по теме «Еда. Традиции празднования дня рождения»;
-совершенствование навыков аудирования,
-развитие навыков чтения (с общим пониманием, извлечением полной информации);
-развитие навыков монологической и диалогической речи.
Оборудование: проектор, экран ,раздаточный материал для работы в группах, презентация “Birthday”
Ход урока
I. Приветствие. Организационный момент.
- Good morning, dear students. I’m happy to see you. How are you? I hope everybody is fine and ready to start our lesson.
II. Фонетическая разминка. Повторение темы «Погода. Одежда»
William always wears a very warm woolen vest even in the wild west.
What’s the weather like today?
What do you usually wear in such weather?
III. Введение в тему - 2 этап. Просмотр презентации (часть I). Формулирование темы.
Teacher: Listen to the music and sounds and complete the sentences as if you are there.
Student1: I’m having a birthday party. My mother is cooking tasty food. My friends are giving birthday presents.
Teacher: What are we going to talk about?
Student1: We are going to talk about our birthdays.
Teacher: That’s right. Birthdays can be different. Before you answer my questions, let’s have a look at the next slide.
(выполняется подстановочное задание на употребление неопределенных местоимений, артиклей с исчисляемыми и неисчисляемыми существительными)
Teacher: Well done. And what about you? What food do you usually have at birthday parties?
(ответы учеников)
Sample version of the student’s answer:
For birthday party people usually have mini-cheeseburgers, sweets, cookies, muffins, marshmallows, toffees, sandwiches, chocolates, shortbreads. They also can drink some lemonade, coke, Pepsi, mors, coffee or tea.
Teacher: Now work in groups and write down the most popular birthday food that you know. (слайд3, работают в тетрадях, записывают ответы группы, после презентации ответов составляется общая диаграмма и проверяются ответы.)
Teacher: So, today we’re going to talk about birthdays and birthday’s food.
IV. Работа с текстом. Обучение чтению с извлечением информации. (Предтекстовый этап.)
a)Look at the photos on page 100. Answer the questions:
- What is the text about?
- What do people eat for birthday parties in China and Britain?
b)Текстовый этап
Teacher: Listen and check your answers. … Read again and complete the table. Work in groups.
Britain | China | … | |
food | |||
activities | |||
decoration |
c) После текстовый этап.
Teacher: Now can you guess what country is supposed to be in the 3d column. –Yes, you are right. We are going to speak about our Russian tradition to celebrate birthdays.
Просмотр презентации (слайды 4)
Заполнение 3 колонки в таблице (страна Россия).
Подведение итогов (слайд5)
Ex. 4 p.100
Teacher: Imagine the situation that your pen-friend wants to know how Russian people celebrate their birthdays. Try to tell as any details as possible about Russian birthdays and don’t forget to mention the following things:
- food;
- decorations;
- activities.
Students have 5 -7 minutes to prepare their answers. Who will be the best? Each group choose its representative. The 3d column in the card should be completed. (слайд6, составляют рассказ по ключевым словам)
Динамическая пауза. Игра “Simon Says”.
V. Объяснение домашнего задания.
S.B. Ex. 4 p.100, W.B. Ex.1.2 p.61
VI. Обучение навыкам диалогической речи. (слайд7,8)
Teacher: Now let’s act out the conversation between two friends. One of the friends has got a birthday and he needs a help what food and drinks to buy. Let’s read the dialogue. (слад7,8)
Now make up your dialogues. Work in pairs. Use the word-combinations from ex. 3 p.100.
(фонетика фраз предварительно отрабатывается с учителем)
Sample version.
S1: Hello! How are you getting on?
S2. I’m fine! And you?
S1. Great! Thanks. You know, I’m celebrating my birthday this Saturday.
S2: Wow! Fantastic. I’m very happy!
S1: There is a little problem. I really don’t know what to buy. Can you help me?
S2. With great pleasure! How about pizza?
S1. That sounds great! I think everybody loves pizza. Let’s buy some sweets and chocolates. We don’t have any in the cupboards!
S2: That would be nice! Shall we have some mini-sandwiches or fish-fingers?
S1: I don’t like fish. Let’s buy some sausages.
S2. Good idea. And what about some coke and lemonade!
S1: I’d love to! The shopping list is ready. Thank you for helping me.
S2: You are welcome!
VII. Рефлексия
Teacher: Let’s summarize the information we’ve learned today.
Sample version: I’ve learned that Big Ben is not the tower. It’s one of the four bells. It was also interesting that the tower was named after Benjamin Ben, a commissioner.
Now look at your tables on answer sheets with lesson’s activities and put points from 1-5 (sad/happy smileys). (after that there is a discussion of main activities of the lessons.)
VII. Выставление оценок.
Таблица рефлексии этапов урока
(см. приложение)
Приложение
№ | Main steps of the lesson | |||
1 | Reading tongue twister. | |||
2 | Working with presentation. | |||
3 | Working in groups | |||
4 | Working with the text | |||
5 | Telling about Russian tradition to celebrate birthdays | |||
6 | Making up dialogues | |||
7 | Doing exercises. The game “Simon says ” |
Карточка для заполнения в группе (текстовый этап)
Britain | China | … | |
food | |||
activities | |||
decoration |
Подписи к слайдам:
Read the text and fill in the gaps Tomorrow I’ll have my birthday party. I want to have my table full of tasty food. I need some products for this. There are ____ biscuits, but there aren’t ___ sweets. To bake a cake I have to buy ___ kilo of nuts and __ bar of chocolate. Luckily we’ve got _____ orange and apple juice. I needn’t buy them. There aren’t ___ eggs in the fridge. I have to buy some more. My friends like sandwiches, so I need ____ bread and sausages. some any a a lot of many any, a(x2), a lot of, many, much, some (x2)
Birthday food crisps pizza lemonade biscuits burgers cakes fruits
Let’s summarize!
Read the sample version and complete the diagram. Birthday celebrations are very popular in Russia. We have a table full of food, salad, sandwiches, sausages, cakes, biscuits, sweets, juice, coke. My mother makes my favourite chocolate cake. Yummy! I always clean my room and decorate it with balloons and handmade garlands. My friends bring me small gifts. During my birthday party we dance, listen to music and play board games, Mafia or Monopoly. Then we go to the cinema or aqua park. It’s fantastic.
Now talk about your birthdays.
Resources http :// www.queen-of-theme-party-games.com/images/kids-birthday-party-games.jpg (Фото детей) http:// i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/02/16/article-0-0D5AAC8400000578-12_468x292.jpg (crisps) http:// pizzatime.com/wp-content/uploads/2014/09/pizza-transparen2.png (pizza) http:// www.centrefillings.co.uk/image/cache/data/Cakes/Assorted%20Biscuits-600x400.jpg (burgers) https:// gobakeyourself.files.wordpress.com/2013/06/little5.jpg (cakes)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Read the text and fill in the gaps Tomorrow I’ll have my birthday party. I want to have my table full of tasty food. I need some products for this. There are ____ biscuits, but there aren’t ___ sweets. To bake a cake I have to buy ___ kilo of nuts and __ bar of chocolate. Luckily we’ve got _____ orange and apple juice. I needn’t buy them. There aren’t ___ eggs in the fridge. I have to buy some more. My friends like sandwiches, so I need ____ bread and sausages. some any a a lot of many any, a(x2), a lot of, many, much, some (x2)
Birthday food crisps pizza lemonade biscuits burgers cakes fruits
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Применение технологии развития критического мышления через чтение и письмо на уроках биологии, как способ развития навыков смыслового чтения
С этой педагогической технологией я выступала на конкурсе "Учитель года"....
Технологическая карта урока с применением технологии развития критического мышления на уроках технологии.
Проект урока технологии по кулинарии в 7 классе «Сладкие блюда» с применением технологии критического мышления....
План – конспект урока по применению технологии развития критического мышления на примере урока русского языка в 7 классе « Причастие как часть речи» в условиях реализации ФГОС.
Тип урока: усвоение и новых знаний в условиях реализации ФГОС.Форма урока: урокМетод: комбинированныйМодель обучения: базовая.Реализуемая программа: сос...
Применение технологии развития критического мышления на уроках технологии
Критическое мышление способствует взаимоуважению партнеров, пониманию и продуктивному взаимодействию между людьми, облегчает понимание различных «взглядов на мир», позволяет детям использо...
Применение технологии развития критического мышления на уроках технологии
Применение технологии развития критического мышления на уроках технологии...
Конспект открытого урока по химии в 9 классе с применением технологии развития критического мышления
Продолжить формировать знания по теме "Металлы".Вспомнить положение в периодической системе, особенности строения атомов.Рассмотреть свойства, основанные на осорбенностях счтроения электронн...
Конспект урока по химии в 10 классе с применением технологии развития критического мышления. Технология смешанного обучения (При подготовке к уроку)
Сформировать общее представление об алканах....