технологическая карта урока
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему
Технологическая карта урока английского языка "Путешествие"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
karta_uroka.docx | 304.2 КБ |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока в 5 классе по теме «Путешествие по России»
по УМК «Rainbow English»
Ход урока
Рисунок 2
- Индивидуальная работа
T: Great! Now you are ready to make the plan of travelling yourself. Choose any country you like and write down the plan. You can use the list of basic words. Рисунок.3
P1: P2: P3: (учащиеся работают индивидуально, пишут план путешествия в определенную страну по желанию, по необходимости пользуясь опорными схемами)
T: Well done, my friends! At home you can draw up your plans. Be creative!
Рисунок 3
IV. Рефлексивно-оценочный этап
- рефлексия деятельности
T: You worked well. Take the sheets of paper on your desks and fill in the table. Рисунок.4
P1: P2: P3: (учащиеся оценивают уровень своих знаний и умений)
Рисунок 4
- открытки
T: I have some postcards for you. Come up to the table and choose any you like. Hope, they’ll remind you of our lesson. It was my pleasure to work with you today. Have a nice travelling!
- завершение урока
T: That’s all for now. Good-bye!
Ход урока:
I этап. Организационный момент.
Приветствие.
Цель: настроить обучающихся на работу.
T: Good morning, boys and girls! (P: Good morning, Good morning
Good morning to you
Good morning , dear teacher!
We are glad to see you!)
T: I am glad to see you too.
T: It’s time to say “Hello!”(P: Hello!”)
It’s time to say “Hello!”(Hello!”)
It’s time to say “Hello!”(Hello!”)
And start our lesson.
T: How are you today? (P: We are fine thanks. And you?)
T: I’m fine, thank you. T: Sit down, please!
T:_________What date is it today? (P: Today is the twenty seventh of March.)
T: _______What day of the week is today? (P: Today is Saturday.)
T: Who is on duty today?( P:I am on duty today.)
Who is absent today? (P: Elen is absent).
T: Thank you____
II этап. Определение темы занятия и постановка целей занятия.
Цель: предугадать тему урока в русле интерактивного проблемного подхода.
T: Today the theme is…. Look at the screen. What can you see here?(Слайд №11)Who can guess the topic of today’s lesson? (Обучающиеся предлагают различные варианты темы урока, учитель фиксирует ответы обучающихся на доске.)
P: How long will it take to get to England !!! (Слайд №12) (На экране появляется название темы урока.)
T: Yes, you are right! Today we shall learn to explain the way and to find out how long it takes you to get to different places.
III этап. Фонетическая зарядка.
Цель: настройка речевого аппарата на иноязычное произношение; снятие произносительных трудностей.
T: At the beginning of our lesson we shall remember some English sounds and learn to read some words. Please, look at the screen, (Слайд №15) listen and repeat: an application, to apply for something, a full name, a family name, marital status, male, female, recent, to attach , an embassy, appropriate , a correspondence.
T: Now, please, read these words one by one for one word. Work in pairs and read the words to each other. Anna, please read all the words. (Обучающиеся читают по одному слову друг за другом, затем работают в паре, а затем один из обучающихся читает все слова вслух.)
T:Thank you for your work.
IV этап. Речевая зарядка.
Цель: развитие неподготовленной речи обучающихся.
T: Let’s play the game “Make up guestions using the words”. Divide into three groups. Each group should make up as many questions as can and translate them. Look at the screen. (Слайд №18) Слова для составления вопросов: an application, to apply for something, a full name, a family name, marital status, male, female, recent, to attach , an embassy, appropriate , a correspondence.
P: Обучающиеся делятся на группы и составляют как можно больше вопросов из предложенных слов и переводят их.
Примерные вопросы: What is your mother’s full name? What is your father’s family name? What is his address? What do you have to take to the embassy? What is her correspondence address? etc.
V этап. Закрепление предлогов места и лексики по теме «Сколько времени потребуется, чтобы добраться до Англии» в устной речи, развитие навыков монологической и диалогической речи, аудирования и чтения.
Цель: Развитие навыков общения через различные формы работы.
T: As you remember at the previous lesson we learnt some phrases how to be polite and how to ask correctly the way and also to give people information when they need it, especially when they are in some place they don’t know very well. We also learnt prepositions of place. Let’s repeat these phrases and prepositions. Please, look at the screen. (Слайд №21, 22, 23) (Повторение изученной на предыдущем уроке лексики и грамматики)
T: The next task is to listen to the text between Misha and Rob and find (Слайд №25, 26)
- the name of a bus company
- the name of an airline
c) the word for a very big boat which can carry (перевозить) buses and cars
d) the price for a bus ticket
- the price for a plane ticket
(Слайд №26)
Misha: How are we going to get to England?
Rob: The cheapest way is by bus. Eurolines go all over Europe.
Misha: But how can we get to England by bus? England is an island!
Rob: Oh, that's not a problem. In France the bus goes on a ferry. It is a big boat, which can carry buses, cars and people.
Misha: How much is the bus then?
Rob: A single ticket is 52 if you are 12 years old and 148 if you are older.
Misha: That's really cheap! I am twelve. How long does it take?
Rob: I don't know. We must find out.
Misha: What about the plane?
Rob: It is the fastest way. It took me only three and a half hours to get to Russia from England. But it was expensive! I paid 350 for a return ticket with British Airways.
Misha: And what about the train?
Rob: I don't think it's a good idea. It will take a long time to get to England by train and it is more expensive than the bus.
T: Let’s check up. Who wants to act out the dialogue? (Двое обучающихся читают диалог, остальные слушают и если неправильно исправляют.)
T: Now look at the conversation, listen to it once more and complete the sentences with information from the text. You may open your exercise books and make necessary notes. p 97ex 6 (Обучающиеся слушают диалог ещё раз и делают необходимые записи в тетради )
- ... the cheapest way, because a ticket ... only 52.
... the fastest way, because ... Rob only three and a half hours to get
from ... to ... .
But it was .... It cost 350.
- To go by bus is the cheapest way, because a ticket costs only 52.
To go by plane the fastest way, because it took Rob only three and a half hours to get
from Russia to England.
But it was expensive . It cost 350.
T: Let’s check up. Who wants to answer? (Обучающийся читает предложения, остальные слушают и если неправильно исправляют.)
T: Work in groups again. Look at the screen. Here you can see the map of Agen Cute’s house. (Слайд №29) Each group gets the card with the task, so study the map and explain the way from one place to another one.
Cards
Describe the way from the theatre |
Describe the way from the shop |
Describe the way from the Granny’s house |
(Двое обучающихся из группы выходят к доске, один рассказывает путь, а второй показывает.)
VI этап. Физкультминутка.
Цель: снятие умственного напряжения, сохранение работоспособности.
T: Are you tired? Let’s have a rest. Look at the screen (Слайд №32) do and repeat after me.
Look at the window, look at the door. (посмотрите на окно, посмотрите на дверь)
Look at the ceiling, look at the floor. (посмотрите на потолок, посмотрите на пол)
Will you stand up? (встаньте)
Hands up! Hands down! (поднимают и опускают руки)
Hands on hips! Sit down! (руки на пояс, садятся)
Hands up! To the sides! (руки наверх, в стороны)
Bend left! Bend right! (наклоняются влево, вправо)
One, two, three... Hop! (прыгают)
One, two, three... Stop! (останавливаются).
Stand still! (успокаиваются)
Sit down!!!(садятся)
T: Well done!
VII этап. Активизация речевого оборота It takes me … в устной речи.
Цель: развитие навыков диалогической и монологической речи.
T: Every day we go to the different places: to the shop, to the library, to the stadium, to school, etc. It is interesting to find out how long it takes you to get to different places. I’d like you to remember the word combinations “It takes me …” and “How long does it take you to get to …?”
You will work in pairs, ask each other and fill in the table. (Слайд №34,35)
T: You may open your textbooks at p.96 ex.2. The information from this exercise can help you to do the task. I give you 4 minutes for this task.
T: How smart you are!
VIII этап. Подведение итогов урока. Рефлексия. (Your results)
Цель: получение достоверной информации о достижении всеми обучающимися запланированных результатов обучения, качественное оценивание работы класса.
T: It brings us to the end. Thank you for your work. I hope the information from our lesson will be useful for you. What have you learnt at the lesson? You can use the card “Your results”. (Слайд №37,38)
P: We have learnt how to describe and to ask the way and use the phrase it takes me … . It can be useful during our travelling abroad.
T: You were very active today. Thank you for your work. Your marks are …(Выставление отметок.)
IX этап. Домашнее задание.
T:Your home tasks: Student’s book p.100, ex. B (draw a map of your own place and try to speak about it).
(объяснение домашнего задания) (Слайд №39)
Резервный материал
T: We have a few minutes to relax and to play a game. (Слайд №40)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Технологическая карта урока по теме "Свободное время. Каникулы" (6 класс). Технологическая карта урока "Еда. Кафе"
В технологической карте урока представлена разработка урока по теме"Свободное время. Каникулы." и разработка урока по теме "Еда.Кафе" для 6 класса....
Технологическая карта урока на тему "Географическая карта". 5 класс
Технологическая карта урока .ФГОС....
Методическая разработка "От технологической карты раздела к технологической карте урока"
Уровень образования: основное общее образованиеКласс: 5 классПредмет: биологияТип ресурса: технологические картыКраткое описание ресурса: технологические карты разделов по темам: "Введение в биологию"...
Курсы повышения квалификации. Экспертные карты.Технологическая карта урока.
Данный материал может быть полезен для тех, кто проходит курсы повышения квалификации. В нём представлены примеры экспертных карт двух кроссвордов и викторины, а также технологическая карта урока в 5 ...
Технологическая карта "Технологическая карта урока биологии в 6 классе по теме «Передвижение веществ в растении»
Цели урока: сформировать представление о передвижении веществ по растениюЗадачи урока:Предметные: на основе знаний о строении стебля, сформировать представление о процессе транспорта вещес...
Технологическая карта урока по географии "Карта и её математическая основа. Практическая работа №1. Определение на основе иллюстраций учебни-ка и карт атласа территорий России с наибольшими искажениями на различных картографических проекциях"
Учебное занятие по изучению и первичному закреплению новых знаний и способов деятельности...
Технологическая карта урока Урок № 32. «Культурная карта Российской Федерации» (практическое занятие)
Класс 5 Тема урока «Культурная карта Российской Федерации» Тип урока практическое занятие, урок-путешествие Средства обучения (УМК) Цель: Создать условия для формирования представлений о на...