Технологическая карта урока по английскому языку на тему "The world of animals" в 6 классе.
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему
Предмет: Английский язык
Класс: 6
Тип урока: урок систематизации и обобщения знаний и умений
Тема урока: Мир животных
УМК: Английский язык: учебник для 6 класса общеобразовательных учреждений / Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова К. Макбет. – М.: ООО «Русское слово – учебник»: Макмиллан, 2014. – 168 с.: ил. – (ФГОС. Инновационная школа).
Урок направлен на формирование УУД посредством метода проектов.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_otkrytogo_uroka_6_kl._seminar.docx | 43.11 КБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок английского языка в 6 классе
(урок проведён в рамках улусного семинара учителей английского языка. 28.02.2017.г.)
Учитель: Васильева Р. М.
Предмет: Английский язык
Класс: 6
Тип урока: урок систематизации и обобщения знаний и умений
Тема урока: Мир животных
УМК: Английский язык: учебник для 6 класса общеобразовательных учреждений / Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова К. Макбет. – М.: ООО «Русское слово – учебник»: Макмиллан, 2014. – 168 с.: ил. – (ФГОС. Инновационная школа).
Технологическая карта урока
На уроке я:
1 | Работал активно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2 | Работал совместно с одноклассниками | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
3 | Работал внимательно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
4 | Выучил новые слова | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | Говорил на английском языке | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | Помогал однокласснику | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
На уроке я:
1 | Работал активно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2 | Работал совместно с одноклассниками | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
3 | Работал внимательно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
4 | Выучил новые слова | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | Говорил на английском языке | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | Помогал однокласснику | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
На уроке я:
1 | Работал активно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2 | Работал совместно с одноклассниками | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
3 | Работал внимательно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
4 | Выучил новые слова | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | Говорил на английском языке | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | Помогал однокласснику | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
На уроке я:
1 | Работал активно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2 | Работал совместно с одноклассниками | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
3 | Работал внимательно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
4 | Выучил новые слова | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | Говорил на английском языке | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | Помогал однокласснику | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
На уроке я:
1 | Работал активно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2 | Работал совместно с одноклассниками | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
3 | Работал внимательно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
4 | Выучил новые слова | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | Говорил на английском языке | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | Помогал однокласснику | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
На уроке я:
1 | Работал активно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2 | Работал совместно с одноклассниками | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
3 | Работал внимательно | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
4 | Выучил новые слова | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | Говорил на английском языке | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | Помогал однокласснику | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Placemat Consensus
Animal | Where does it live? | Food | What is it like? (adjectives: big, fast,..) |
Placemat Consensus
Animal | Where does it live? | Food | What is it like? (adjectives: big, fast,..) |
Placemat Consensus
Animal | Where does it live? | Food | What is it like? (adjectives: big, fast,..) |
Placemat Consensus
Animal | Where does it live? | Food | What is it like? (adjectives: big, fast,..) |
HOME
FARM
ZOO
FOREST
- a whale
- a giraffe
- a horse
- a cow
- a sheep
- a dog
- a fox
- a rabbit
- an elephant
- a cat
- a pig
- a shark
- an eagle
Complete the sentences with the words.
1. An eagle has two … and is covered with … .
2. A cat is covered with … but a gorilla has … .
3. A salmon (лосось) is covered with … and uses …. to breathe.
4. An orangutan breathes (дышит) through two … .
5. Some baby animals (for example eagles) come from …. .
Complete the sentences with the words.
1. An eagle has two … and is covered with … .
2. A cat is covered with … but a gorilla has … .
3. A salmon (лосось) is covered with … and uses …. to breathe.
4. An orangutan breathes (дышит) through two … .
5. Some baby animals (for example eagles) come from …. .
Complete the sentences with the words.
1. An eagle has two … and is covered with … .
2. A cat is covered with … but a gorilla has … .
3. A salmon (лосось) is covered with … and uses …. to breathe.
4. An orangutan breathes (дышит) through two … .
5. Some baby animals (for example eagles) come from …. .
Complete the sentences with the words.
1. An eagle has two … and is covered with … .
2. A cat is covered with … but a gorilla has … .
3. A salmon (лосось) is covered with … and uses …. to breathe.
4. An orangutan breathes (дышит) through two … .
5. Some baby animals (for example eagles) come from …. .
Complete the sentences with the words.
1. An eagle has two … and is covered with … .
2. A cat is covered with … but a gorilla has … .
3. A salmon (лосось) is covered with … and uses …. to breathe.
4. An orangutan breathes (дышит) through two … .
5. Some baby animals (for example eagles) come from …. .
Complete the sentences with the words.
1. An eagle has two … and is covered with … .
2. A cat is covered with … but a gorilla has … .
3. A salmon (лосось) is covered with … and uses …. to breathe.
4. An orangutan breathes (дышит) through two … .
5. Some baby animals (for example eagles) come from …. .
PROJECT
Do a project about an animal.
Plan
- Choose an animal from your completed table.
- Make notes about these things.
- What animal group does it belong to? (mammal, reptiles, …)
- What does it look like? (scales, fur, …)
- Does it lay (откладывает) egss?
- Where does it live? (on land, in the water, …)
- Are there any interesting facts about this animal?
- Make a poster about your animal. Include a picture and all the information you found.
- Don’t write a long text – use sub-headings to organize the information into different section.
PROJECT
Do a project about an animal.
Plan
- Choose an animal from your completed table.
- Make notes about these things:
- What animal group does it belong to? (mammal, reptiles, …)
- What does it look like? (scales, fur, …)
- Does it lay (откладывает) egss?
- Where does it live? (on land, in the water, …)
- Are there any interesting facts about this animal?
- Make a poster about your animal. Include a picture and all the information you found.
- Don’t write a long text – use sub-headings to organize the information into different section.
PROJECT
Do a project about an animal.
Plan
- Choose an animal from your completed table.
- Make notes about these things.
- What animal group does it belong to? (mammal, reptiles, …)
- What does it look like? (scales, fur, …)
- Does it lay (откладывает) egss?
- Where does it live? (on land, in the water, …)
- Are there any interesting facts about this animal?
- Make a poster about your animal. Include a picture and all the information you found.
- Don’t write a long text – use sub-headings to organize the information into different section.
PROJECT
Do a project about an animal.
Plan
- Choose an animal from your completed table.
- Make notes about these things.
- What animal group does it belong to? (mammal, reptiles, …)
- What does it look like? (scales, fur, …)
- Does it lay (откладывает) egss?
- Where does it live? (on land, in the water, …)
- Are there any interesting facts about this animal?
- Make a poster about your animal. Include a picture and all the information you found.
- Don’t write a long text – use sub-headings to organize the information into different section.
Write the names of animals in the correct column.
reptiles | amphibians | fish | birds | mammals |
Write the names of animals in the correct column.
reptiles | amphibians | fish | birds | mammals |
Write the names of animals in the correct column.
reptiles | amphibians | fish | birds | mammals |
Write the names of animals in the correct column.
reptiles | amphibians | fish | birds | mammals |
Write the names of animals in the correct column.
reptiles | amphibians | fish | birds | mammals |
Write the names of animals in the correct column.
reptiles | amphibians | fish | birds | mammals |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Технологическая карта урока по английскому языку по теме "Изучаем числительные" 3 класс УМК "Enjoy English" (М.З.Биболетова)
Ознакомление с построением технологической карты урока....
Технологическая карта урока по английскому языку на тему "Мой дом" 4 класс
Технологическая карта урокаПредмет: английский языкКласс: 4г, 3-ой год обученияТема: «Введение новой лексики по теме «Мой дом»»Количество уроков по теме: 13Место уроков в системе уроков по данной теме...
Технологическая карта урока по английскому языку "Праздники в Великобритании" для 5 класса
Данный урок-путешествие с использованием ИКТ проводился в 5 классе при обобщении материала по теме «Лондон–столица Объединенного Королевства». Презентация включает в себя наглядные материалы и звуково...
Технологическая карта урока по английскому языку по теме "School subjects" 5 класс
Технологическая карта урока по английскому языку по теме "Школьные предметы"...
Технологическая карта урока по английскому языку. Тема"There is/are" 4 класс
Материал поможет при подготовке к уроку....
Технологическая карта урока по английскому языку по теме "Эмоции, описание" (2 класс)
Технологическая карта урока по английскому языку по теме "Эмоции, описание" (2 класс) по УМК "Rainbow English" (О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)...
Технологическая карта урока по английскому языку по теме "Школьные активности" 7 класс
Технологическая карта урока по английскому языку в 7 классе по теме "Школьные активности"...