План конспект открытого урока "Каждая страна имеет свои обычаи", 6 класс
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Павлова Лариса Николаевна

Урок знакомит с достопримечательностями Лондона,традициями Англии и России

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл традиции англии32.82 КБ

Предварительный просмотр:

МБОУ «Приреченская СОШ»

 Рузаевского муниципального района

Тема:                         Every country has its own customs

«Каждая страна имеет свои обычаи»

                                                                                          Павлова Л.Н.,

учитель английского языка

                                                                                           

Цель: систематизация знаний по теме “Традиции и обычаи Великобритании”.

Задачи:

- закрепление лексических навыков по теме «Традиции Великобритании и России»

- привитие интереса и уважения к культуре и традициям других стран  тренировать в употреблении ранее изученные ЛЕ по теме                          «Лондон»;

- учить вести диалог-расспрос, составлять монологическое высказывание по заданной теме;

   - развивать грамматические и лексические навыки;  

развивать навыки монологического и диалогического высказывания; развивать навыки аудирования, чтения и перевода;

развивать языковую догадку, готовность к общению;

расширять общий кругозор;

воспитывать вежливость, готовность помочь окружающим;

прививать уважение к представителям других культур

Тип урока: урок закрепления материала, урок-викторина, путешествие

Технологии: информационно-коммуникативная (слайдовая презентация), здоровье сберегающая (смена видов деятельности). Метод поискового обучения.

Оборудование: карточки c заданиями, проектор, компьютер.

Londoners: Селютина Я., Наумов М., Расторгуев Н., Дмитриева В., Пронина А., Головченко Д.

Tourists: Кузнецова А., Федин И., Каргин Д., Качесов А., Дмитриев М.

Ход занятия.

  1. Организационный момент.

Teacher:  Good morning, good morning, good morning to you!

Students: Good morning, good morning

                We are glad to see you too!

 Teacher:  And I am glad to see you. Sit down, please. 

(видео «How are you today?»)

 How are you?

 Students: I am fine, thank you and you?

 Teacher:  Thanks, I am well.

Опрос дежурного:

  1. Who is on duty today?
  2. What date is it today?
  3. What day of week is it today?
  4. What is the weather like today?

  1. Фонетическая зарядка.

Teacher: We are going to travel today!  Let’s pronounce the tongue-twister “At the Airport” .  First of all, listen to me.

 (учитель произносит скороговорку)

Buy a ticket, go by plane

To the Netherlands or Spain,

Planes are taking off the ground,

With a very loud sound.

They arrive and fly away.

In a very busy way.

Airplanes with landing lights

Finish their endless flights.

There’s a runway long and wide

And the lights which are so bright.

Repeat after me  line by line, all together .

Who can repeat yourself? (спросить двоих)

  1. Речевая зарядка.

Teacher: Let’s start our lesson! Every nation and every country has its own customs. In Britain traditions play more important role in the life of people than in other countries. Most of customs are very old. Today we will discuss customs and traditions of the UK.

We’ve got two groups: Londoners and Tourists.  Tourists are in London now, by the way, answer my questions, please:

  • Where are you from?(вопрос туристам)

Tourist: We are from Mordovia.

  • Do you like to travel? (спросить несколько человек)

Yes, I do / No, I don’t

  • What country do you live in? (спрашиваю обе группы)

Londoner: I live in the UK.

Tourist: I live in Russia.

  • What is the capital of  your country? (спрашиваю обе группы)

Londoner: Our capital is London.

Tourist: The capital of  Russia is Moscow

  • How long have you been in the UK?

Tourist: We flew here two weeks ago. We saw many sights and knew some customs and traditions.

Teacher: It is interesting, who from you knows Great Britain best of all?

Londoners want to ask some questions you. And you, Tourists  try to answer the quiz.

VI. Основная часть

Teacher: The first question, please.

Londoner 1: What are the colours of the British Flag?

  1. Blue, red and white       b) blue and red    c)blue and white

Tourist 1: I think  it is…

Londoner 1: Yes, you are right

The British Flag is called “Union Jack”.  There are four countries in the United Kingdom: England, Scotland, Wales and Northern Ireland. The flag of England is white and red. The national flag of Scotland is blue and white. On the Welsh flag you can see a red dragon. The Irish flag is red and white. “Union Jack” is a mixture of several flags.

Teacher: Londoners, please, your next question, Victoria.

Londoner 2:  What do the English often put in their tea?

Jam         b) milk      c) lemon 

Tourist 2: To my mind  it is… 

Londoner 2: Yes, you are right. One of the most well-known traditions is afternoon tea- traditionally served around 5 p.m..English people often drink tea with milk, they may or may not add sugar.

Teacher: It’s time for tea.

Работа с диалогами

(Сценка «Чаепитие»)

Londoner 3: Would you like a cup of tea?

Londoner 4: Yes, please.

 Londoner 3: Here you are. 

Londoner 4: Thank you. May I have some milk, please?

Londoner 3: Of course. Help yourself!

Londoner 4: Thank you.

Londoner 3: You are welcome!

Teacher:   Next question,  please.

Londoner 5:  Who is the present monarch in Great Britain?

  1. Prince Charles     b) Elizabeth I   c) Elizabeth II

Tourist 3: To my mind  it is… 

           Londoner 5: Yes, you are right. And once more question:

What place does Elizabeth II live?

  1. St. Paul’s Cathedral     b) The Tower   c) Buckingham Palace  Londoner 5: Yes, you are right.

(Сценки «Ориентирование в городе»)

Dialogue № 1

Tourist 4: Excuse me, could you tell me how to get to Buckingham Palace ?

Londoner 5: Oh, it’s very easy. Can you see that wide street over there?

Tourist 4: Yes, I can.

Londoner 5: Good. Go along that street and it will lead you to  Buckingham Palace .

Tourist 4: Thank you very much.

Londoner 5: You are welcome. Have a nice day!

Dialogue № 2

Tourist 5: Excuse me,  how do I  get to  the Tower?

Londoner 5:  Go down the street, turn right, go past the shop and you are there.

Монологические высказывание

(информация про тауэр)

Teacher: There is very interesting custom in the Tower. Who tells us it?

Londoner 6:  The  ravens  are  one  of  the  most  famous  sights  at  the  Tower  of  London. They  have  lived  in  the  Tower  from  its  very  beginning,  over  900  years  ago  and   one   old  English  legends  says,  only  so  long  they  are  here  will  the  Tower  stand. If  the  ravens  leave  the  Tower  of  London,  the  Crown  and  England  will  fall.  

Tourist 4: I want to say some information. In  the  17th  century  King  Charles  II  ordered  that  six  ravens  should  always  live  in  the  Tower  of  London  and  since  then  they  have  been  under  Royal  protection.  The  ravens  are  black.  Each  raven  has  got  its  name  and  keepers  carefully  look  after  them. The  keepers  cut  the  birds’  wings  a  bit  as  they  are  afraid  that  they  may  fly  away.  

Teacher:  Thank you very much for so interesting information. Are you tired? Let’s have a rest.

Физминутка.

  1. Hands up! Hands down!

Hands on hips!

Sit down!

Stand up!  Hands on hips!

Bend left! Bend right!

Turn around! Step aside!

Stand still!

  1. Up, down, up, down,

(поднимаем и опускаем руки)

Which is the way

(разводим руки, поджимаем плечи)

To London town?

 Where? Where?

(поворачиваемся в стороны, поджимая плечи)

 Up in the air,

(смотрим по сторонам)

Close and open your  eyes-

(закрываем и открываем глаза)

And you are there!

Teacher:  It’s time to watch film about traditional British Festivals. Look through the task for a minute, please. This test you will do after watching.

(просмотрев фильм ученики отмечают правильные ответы)

Test on the theme “Festivals”

  1. Guy Fawkes’s  Night in Britain is…
  1. December,25   b) November, 5   c) June,2
  1. Catholics wanted to blow up the King and the Houses of  Parliament in…
  1. 1712      b) 1945     c)1605
  1. Pancake  day  is celebrated in…
  1. May    b) October   c) February
  1. People …lots of pancakes.
  1. drink   b) eat  c) watch
  1. Valentine’s day is ….. day.
  1. romantic  b) terrible  c)interesting
  1. On this holiday people  … the cards.
  1. doesn’t sign  b) don’t sign   c) sign
  1. Halloween is….
  1. October, 31     b) November, 5   c) June,2
  1. At  Christmas people put up lots ….
  1. salt   b)  decorations     c) cakes
  1. People often spend Christmas with their ….
  1. clothes   b) doctors  c) families

Teacher:  Take pencils and choose the right answer.

(2 minutes, учащиеся отмечают правильные варианты ответов)

Now take red pens and check up your answers  yourselves!

Ответы:

9-8

7-6

5-4

<4

Very good!

Good!

OK!

Try again!

Teacher: Have Londoners any questions else?

Londoner 1: Yes, in what city were the famous “Beatles” born?

  1. London    b)  Glasgow   c) Liverpool

Teacher: I know that you learn the song of group “Beatles”, please come here and sing it together.

Tourist:

 People  in  Russia  have  their  own  special  traditions.  One  of  them  is  Maslenitsa  -  the  holiday  to  say  goodbye  to  winter.  People  celebrate  it  at  the  end  of  February  or  at  the  beginning  of  March.  

In  old  times  people  usually  cooked  pancakes,  had  fires,  burnt   figures  of  winter,  they  sang  songs  and  danced.

People  invite  friends to  eat  pancakes  with  sour  cream,  fish,  caviar  or  butter, sugar,  honey.

(угощают гостей блинами)

Оценка работы на уроке

Value your work at the lesson (ученики оценивают свою работу)

Итог урока

It’s time to do conclusion

“It’s better to see something once than hear about it a hundred times”

Translate into Russian the proverb:

Very good! Open your diaries and write your homework.

The Lesson is over, thank you for the lesson. See you later. Have a nice day!

        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока "Музыка осени" в 1 классе.

Конспект открытого урока в 1 классе "Музыка осени"....

ПЛАН-КОНСПЕКТ открытого урока, работа над полифонией в классе фортепиано ДШИ.

ПЛАН-КОНСПЕКТоткрытого урока педагога Тураевой Е.Н.  в классе фортепиано. Место проведения: кабинет музыкиДата проведения: 31.10.2011 г. Тема урока:    работа над п...

План-конспект Открытый урок по теме \'\'Путешествие\'\'\' 9 класс

Конспект открытого урока  по английскому языку. Тема урока:  "Путешествие".  ...

План-конспект открытого урока по лыжной подготовке 7 класс

План-конспект открытого урока по лыжной подготовке 7 класс...

ПЛАН-конспект открытого урока по технологии в 11 классе по теме _Брюки – основной вид одежды современной молодежи_

Тема: «Брюки – основной вид одежды современной молодежи».Цель: образовательная: закрепить полученные знания по теме: «Женские брюки»;развивающая: ознакомить учащихся с историей образования женских брю...

план-конспект открытого урока по обществознанию в 8 классе.

План-конспект открытого урока в 8Б классе по теме "Предпринмаптельская деятельность" по программе Боголюбова....

План-конспект открытого урока по математике в 5 классе "В стране натуральных чисел"

Обобщение понятия натурального числа,  ввод понятия совершенных чисел,знакомство учащихся с числами-великанами, развитие у школьников логического мышления....