Сценарий открытого урока английского языка в 4 классе на тему " School life".
методическая разработка по английскому языку по теме

ФЕДОРОВСКАЯ ОЛЬГА ВАДИМОВНА

Сценарий урока английского языка в 4 классе

Учитель: Федоровская Ольга Вадимовна Тема урока: “School. School life.”

1.Начало урока (4-5 мин)

а) Организационный момент.

T: Good morning, children!

P: Good morning Olga Vadimovna!

T: Sit down, please. Let’s begin our lesson

T: What day is it today? What is the weather like today? What did you do yesterday?

б) Фонетическая зарядка.

T:At the beginning of our lesson let’s do phonetic exercise. Listen and repeat , please: Ex.19 p.44

в) Речевая разминка. Тема урока .

T: Listen to my questions and answer them :

1. How long does it take you to get to school ?

2. How long does it take you to do your homework?

3. Where do you go every day?

4. Do you like to go to school?

5. What is your favourite subject?

6. Do you go to school on Sunday? Children, How do you think what is the title of our lesson?

P: (School, school life.)

2. Основная часть урока №1(15 мин)

a)Работа с лексическим материалом . Интерактивная доска

б) Отработка навыков монологической речи с активизация опорных знаний учащихся на тему «School. School life»

T:What do you think about school? Make up your statements beginning with the words “It is a place where…” 
P:- It is a place where we make friends .

P:-It is a place which helps us to find a good job in future .

P:-It is a place where it is fun. P:-It is a place where we learn about people as well as subjects.

P:-It is a place where we take exams and write tests too often.

P:-It is a place where we become cleverer;
P:- It is a place where we take part in different school activities;
P:- It is a place where we have a lot of friends;
P:- It is a place where we study interesting subjects;
P:- It is a place where we learn new things.

в) Развитие грамматических навыков

T:Let’s discuss together what a good pupil is.

Begin your statements with the words: «A good pupil must/must not …

A good pupil must be smart.

A good pupil must wear an uniform.

A good pupil must take part in school activities.

A good pupil must not be afraid of teachers.

A good pupil must study all subjects diligently.

A good pupil must be attentive at the lesson.

A good pupil must get good marks.

A good pupil must keep school rules.

A good pupil must be polite.

A good pupil mustn’t talk with the classmates during the lesson

A good pupil must always do his (her) homework.

A good pupil must come to school on time.

A good pupil must look neat and tidy.

3. Физминутка. (5 мин)

School, school. I go to school.

My school is big. My school is cool.

At school I study, play and run.

I like my school. School is fun.

4. Основная часть урока № 2 (15 мин)

а) Тренировка навыков аудирования. Интерактивная доска

б) Развитие навыков чтения. ( Проверка домашнего задания)

Ex.38 p.49 Read and translate «The King and the Cheese».

в) Активизация навыков письма. Ex.40 p.50 .Arrange the sentences in the correct order. Write in your copy-books.

5. Заключительная часть (4-5 мин)

а) Домашнее задание.

Write your homework. Read and translate the end of the story «The King and the Cheese». Ex.45 p. 52-53. Ex.4 p. 55.

б) Итоги урока.

It’s time to finish our lesson. You all were good pupils. You were active and worked hard. 
Thank you for your work.

в) Оценки .

Your marks for the lesson are following. The lesson is over. Good-bye.

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Сценарий урока английского языка в 4 классе

                                                                                                          Учитель: Федоровская  Ольга  Вадимовна                           Тема  урока: “School. School life.”            

1.Начало урока (4-5 мин)                                                                                                                                                     а) Организационный момент.                                                                                                                                                 T: Good morning, children!                                                                                                                                                                           P: Good morning Olga Vadimovna!                                                                                                                                                                     T:  Sit down, please. Let’s begin our lesson                                                                                                                                                                          T:  What day is it today?  What is the weather like today?  What did you do yesterday?                                                                                                                               б) Фонетическая зарядка.                                                                                                                                                     T:At the beginning of our lesson let’s do phonetic exercise. Listen and repeat , please: Ex.19 p.44                                                                                                                                                        в) Речевая разминка. Тема урока .                                                                                                                         T:  Listen to my questions and answer them  :                                                                                                                                            1. How long does it take you to get to school ?                                                                                                                                     2. How long does it take you to do your homework?                                                                                                                                   3. Where do you go every day?                                                                                                                                                                                  4. Do you like to go to school?                                                                                                                                                                                             5. What is your favourite subject?                                                                                                                                                                     6. Do you go to school on Sunday?                                                                                                                                                                  Children, How do you think what is the title of our lesson?                                                                                                                        P: (School, school life.)                                                                            

2.  Основная часть урока №1(15 мин)                                                                                                             a)Работа с лексическим материалом . Интерактивная доска                                                                                                                                                                                                                                                                                б) Отработка навыков монологической речи с  активизация опорных знаний учащихся на тему «School. School life»                                                                                                                                                                                 T:What do you think about school?                                                                                                                                                Make up your statements beginning with the words “It is a place where…” 
P:- It is a place where we make friends .                                                                                                                                                         P:-It is a place which helps us to find a good job in future .                                                                                                                                     P:-It is a place where it is fun.                                                                                                                                                                               P:-It is a place where we learn about people as well as subjects.                                                                                                                  P:-It is a place where we take exams and write tests too often.                                                                                                                                                                           P:-It is a place where we become cleverer;
P:- It is a place where we  take part in different school activities;
P:- It is a place where we  have a lot of friends;
P:- It is a place where we  study interesting subjects;
P:- It is a place where we  learn new things.  

 в) Развитие грамматических навыков                                                                                                                                                           T:Let’s discuss together what a good pupil is.                                                                                                                                                              Begin your statements with the words: «A good pupil must/must not  …

 A good pupil must be smart.                                                                                                                                         A good pupil must wear an uniform.                                                                                                                                                             A good pupil must take part in school activities.                                                                                                               A good pupil must not be afraid of teachers.                                                                                                                            A good pupil must study all subjects diligently.                                                                                                                                         A good pupil must be attentive at the lesson.
A good pupil must get good marks.
A good pupil must keep school rules.
A good pupil must be polite.                                                                                                                                                                                          A good pupil mustn’t talk with the classmates during the lesson                                                                                                                                                                           A good pupil must always do his (her) homework.                                                                                                                                     A good pupil must come to school on time.
A good pupil must look neat and tidy.
3. Физминутка.   (5 мин)                                                                                                                                      School, school.                                                                                                                                                                                                           I go to school.                                                                                                                                                                                                     My school is big.                                                                                                                                                                                                 My school is cool.                                                                                                                                                                                                  At school I study, play and run.                                                                                                                                                                                I like my school.                                                                                                                                                                                                     School is fun.                                                                                                                                                                                                      4. Основная часть урока № 2 (15 мин)                                                                                                                             а) Тренировка навыков аудирования. Интерактивная доска                                                                                                                                      б) Развитие навыков чтения. (  Проверка домашнего задания)

 Ex.38 p.49 Read and translate  «The King and the Cheese».                                                                                                                                                              в) Активизация  навыков письма.                                                                                                                          Ex.40 p.50 .Arrange the sentences in the correct order. Write in your copy-books.                                                                                                                                              5. Заключительная часть (4-5 мин)                                                                                                                                                   а) Домашнее задание.Write your homework. Read and translate the end of the story «The King and the Cheese». Ex.45 p. 52-53. Ex.4 p. 55.                                                                                                                     б) Итоги урока.                                                                                                                                                                          It’s time to finish our lesson. You all were good pupils.                                                                       You were active and worked hard. 
Thank you for your work.
                                                                                                                                                                                           в) Оценки . Your marks for the lesson are following.                                                                                                                                                                                      The lesson is over.                                                                                                                                             Good-bye.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

« School. School life. » Учитель английского языка Федоровская Ольга Вадимовна

Слайд 2

What do you think about school? It is a place where…

Слайд 3

Let’s discuss together what a good pupil is. A good pupil must/ must not…

Слайд 4

Write your homework. Read and translate the end of the story « The King and the Cheese » Ex.45 p.52-53. and do Ex.4 p.55. The lesson is over.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Задание к упр.38 стр.49-50 « The King and the Cheese » Учитель английского языка Федоровская Ольга Вадимовна

Слайд 2

Arrange the sentences in the correct order The mice lived in the palace and ate the king’s cheese Everyone in the country could smell that cheese The king called his wise men to help him «That’s easy», the wise men answered He lived in a beautiful palace and he liked cheese Once upon a time there lived a king He asked, «How can I get rid of these mice?»

Слайд 3

Arrange the sentences in the correct order 4 The mice lived in the palace and ate the king’s cheese 3 Everyone in the country could smell that cheese 5 The king called his wise men to help him 7 «That’s easy», the wise men answered 2 He lived in a beautiful palace and he liked cheese 1 Once upon a time there lived a king 6 He asked, «How can I get rid of these mice?»

Слайд 4

Arrange the sentences in the correct order Once upon a time there lived a king He lived in a beautiful palace and he liked cheese Everyone in the country could smell that cheese The mice lived in the palace and ate the king’s cheese The king called his wise men to help him He asked , «How can I get rid of these mice ?» «That’s easy», the wise men answered


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Модальный глагол Must Учитель английского языка Федоровская Ольга Вадимовна

Слайд 2

Модальный глагол Must употребляется: Для выражения непосредственной необходимости для выражения приказания или совета . имеет общее значение долженствования Употребление модального глагола must

Слайд 3

I must (must not, mustn't) We must (must not, mustn't) You must (must not, mustn't) You must (must not, mustn't) He/She /It must (must not, mustn't) They must (must not, mustn't) Формы модального глагола Must:

Слайд 4

Для выражения непосредственной необходимости или обязанности : We must build this house by autumn . Мы должны построить этот дом до осени . необходимость, исходящая изнутри, а не вызванная по принуждению внешними обстоятельствами : People must take care of nature . Люди должны заботиться о природе . Примеры


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Планирование и анализ открытого урока английского языка 7А класса по теме "School. School Friends"

Планирование и анализ открытого урока английского языка 7А класса по теме "School. School Friends"...

План-конспект урока английского языка в5 классе по теме «School »

Цели:  развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме «School»Задачи: побуждать учащихся к использованию уже известной лексики и информации  на английском языке; практ...

Урок английского языка 6 класса по теме "Animals in our life" по Биболетовой М.З.

Поурочный план английского языка в 6 классе по теме "Животные в нашей жизни"по Биболетовой М.З....

Урок английского языка 3 класс по теме School Subjects

Методическая разработка урока английского языка с презентацией...

СЦЕНАРИЙ ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 5 КЛАССЕ «ПРАЗДНИКИ»

обеспечить в ходе урока усвоение правила образования безличных предложений на фоне лексики «Времена года», «Погода», «День рождения»;продолжить формирование следующ...

Методическая разработка урока английского языка (6 класс) на тему "Teenage life in Britain" УМК Spotlight 6

Представленный конспект предлагает один из вариантов работы с данной темой. Отличительной особенностью является методика обучения монологической речи без предварительного заучивания предложений, польз...