Открытый урок “Диалог с обменом оценочной информацией”-“Dialogue with the exchange of evaluation information”.
методическая разработка по английскому языку (9 класс) на тему
.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
dialog-otkr.urok_9_kl_1.rar | 1.62 МБ |
prilozhenie_1.doc | 27.5 КБ |
prilozhenie_2.doc | 30 КБ |
prilozhenie_3.doc | 28.5 КБ |
prilozhenie_4.doc | 29.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Приложение 1
Схема диалога.
Speaker A | Speaker B |
Introduce the topic & make the 1st suggestion (reason) Ask for another option. Reject the 2nd suggestion, give reason. Suggest the 3d option, give reasons. Agree on the 4th option. | Reject the 1st suggestion, give reason. Suggest the 2nd option, support your idea. Reject the 3d option, give reason. Suggest the 4th option, support your idea. Agree. |
Предварительный просмотр:
Приложение 2
Useful phrases.
1. Introducing a topic.
Do you know/remember that..?/ We have to make a decision about…/ Let’s decide about…/ We need to decide on…/ What shall we V1?
2. Making Suggestions / Discussing Suggestions / Giving Opinion
- Why don’t we V1? / How(What) about …+Ving?
- Let’s V1 /As for me I think we should V1…
- What do you think of Ving…? / Do you think we should V1…?
- Perhaps we should…
- How do you feel about Ving? / Surely, it’d be better to…
- It’d be a good idea if we V2 / What would be really great is if weV2… /
- I think the best thing to do would be to… / It would be a good idea to…/ I’ve got a good/better idea Don’t you think……? / And, to be honest….
3. Agreeing / Disagreeing
- That’s a good point(idea) / I quite (can’t) agree with you. /You’re right, but… / That’s true.
- Yes, but…/ I don’t have the same idea./ You are dead right / OK. Why don’t we both do that?
- I’m afraid you’re wrong. / I see what you mean, but don’t you think…?/ OK. Let’s do that.
- I don’t think it would be a good idea / Yes, but don’t you think that...? .
- That sounds like a good idea / I’m not sure about that/ Oh, come off it./ That’s not the point
- Personally, I’m not that keen on…/ You know, it’s not really my thing /
- That sounds a bit boring../I don’t think that’s such a good idea because……..
4. Asking for opinion.
- What would you recommend (suggest)?/What would be your next choice? So, what do you think we should V1..? What do you think about it?/ What’s your idea about it?/So, what can we do then?
Предварительный просмотр:
Приложение 4
Arguments for and against
Arguments for | Arguments against | |
A photography exhibition | -can learn photography techniques; it’s modern & popular with teenagers; in great demand now; can see things from another point/with different eyes. | I’m worried whether everyone would be able to get involved; not everyone has a camera to take pictures; it could be expensive to print & enlarge the pictures. |
A demonstra-tion by a well-known artist | -could get someone to come in & teach a variety of art skills; many students are interested in the profession of an artist; a great chance to speak to a celebrity. | It may be not interesting for other students; there are not many fans of this artist; it will be difficult to find & invite a really famous well-known artist. |
A classical music concert | It’s a great chance to demonstrate your talents & abilities; it’s good to acquaint children with classical music; it improves hearing & develops a good taste in music. | Many people are not keen on classical music; we have no good performers of classical music. |
A painting competition | Everyone can try to paint; we have all necessary facilities & supplies. | It’s boring; we’ve already had it recently; it’s interesting only for young children. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок "Диалог математики и музыки" 5 класс
Материал предназначен для проведения открытого интегрированного урока математики и музыки в 5 классе...
Методическая разработка. Открытый урок по английскому языку УМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс В Module 6 «Culture Exchanges»
Открытый урок по английскому языкуУМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс ВModule 6 «Culture Exchanges» Тип урока: комбинированный, с использованием ИКТ;Тема ур...
Методическая разработка. Открытый урок по английскому языку УМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс В Module 6 «Culture Exchanges»
Открытый урок по английскому языкуУМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс ВModule 6 «Culture Exchanges» Тип урока: комбинированный, с использованием ИКТ;Тема ур...
Методическая разработка. Открытый урок по английскому языку УМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс В Module 6 «Culture Exchanges»
Открытый урок по английскому языкуУМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс ВModule 6 «Culture Exchanges» Тип урока: комбинированный, с использованием ИКТ;Тема ур...
План открытого урока "Диалог культур". Английский язык. 8 класс
Коучинговый метод задавания "умных вопросов" с использованием расширенной лексики по теме через портал Quizlet. На чем основывается культурный обмен? Это необходимое условие для с...
Открытый урок "Общение как обмен информацией"
Открытый урок по ОБЩЕСТВОЗНАНИЮ + АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК 10 класс...