Презентация для урока по теме " Готовим сами".
презентация к уроку по английскому языку (5 класс) на тему

Данная презентация  предназначена для учителей английского языка, работающих по учебнику "Spotlight" в 5 классах, авторы Ю.Е. Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс.Материал разработан к 8b  модулю, тема " Готовим сами". В работе представлен лексический и грамматический материал данного урока и упражнения на закрепление материала.

Скачать:

ВложениеРазмер
Package icon master_chef_8b.zip3 МБ

Подписи к слайдам:

Butter
Cheese
Sausages
A carton of
A box of
A bowl of
A glass of
A packet of
A bottle of
Milk
cereal
rice
orange
juice
milk
pasta
Olive oil
Chocolate
Which of them do you
like/not like
?
I like
cherries
, but I don’t like
grapes.
Let’s have a rest
.
We use
some
in the
affirmative
,
(утвердительные предложения)

we use
any
in
interrogative
(вопросительные)

and
negative
sentences
(отрицательные
)
Write
a/an
or
some

____ rice
_____
apple
_____
spaghetti
(
uncountable)
_____
banana
_____
butter
_____
bread
_____eggs
_____
spoon (
ложка)
_____
milk
_____
salt
_____
water
_____
ice cream
_____
tea
_____
coffee
some
an
some
a
some
some
some
a
some
some
some
some
some
some
You worked very well. Thank you. Let’s sum up the results of our lesson.
What did

you learn at today’s lesson
?
When should we use
some
/
any
, how much/how many
?
Did you like today’s lesson
?
C
abbage
Master Chef
Учитель английского языка
ГБОУ СОШ № 1148 г. Москва
Вадрецкая
Татьяна Михайловна
2014 г.
Cherries
Milk
Orange juice
You want to cook your
favourite
meal tonight. Discuss what you need. Use the dialogue in Ex.3 as a model.
Grapes
Meat
Chicken
jam
Let’s check
1) Tomato,2) lemon, 3)pasta,4) egg,5) fish, 6)cake,7) rice,8) bread, 9)meat,10) pineapple, 11)apple, 12)onion.

Ex.3 p.98
Let’s listen to the dialogue and then read it in pairs.
Write their shopping list.
(список покупок)
Garlic, chicken, olive oil.
We are going to have listening.
Bob and Ann are talking about something.
Listen and fill in the missing words.
4) At the end of the lesson we’ll sum up the results.
So let’s start with

the revision of the words.
Strawberries
Ice cream
Sugar
t
o
m
a
t
o
i
p
l
l
e
m
o
n
k
i
p
a
s
t
a
i
v
n
e
g
g
y
c
o
u
e
g
f
i
s
h
n
s
a
c
a
k
e
i
o
h
p
a
c
r
i
c
e
m
p
i
f
x
o
k
a
u
l
j
a
b
r
e
a
d
e
m
e
a
t
n
o
l
m
Find
1
2
words
and write them down

below
.
We use
How many
with
countable
(исчисляемые)

nouns.
We use
how much
with
uncountable
(неисчисляемые)

nouns.
Fish
Bread
Cereal
Write
much
or
many
How __________children
are there in your class?
How
_________

milk
do you want in your tea?
How
_________
bread do you eat every day?
How
_________players
are there in a football team?
How
________eggs
do you need for the salad?
How ___________ cheese did you buy?
How
___________


friends do you have
?
many
much
much
many
many
much
many
The topic of our
l
esson today is
‘’Food’’
The aims of the lesson are
1)to revise the vocabulary on this topic

2)
to learn the pupils how to use
some/any

How

much
,
how many
3)to
l
earn the pupils to make up dialogue
‘’at the Café‘’
Eggs
Pasta
Olive oil
Rice
Cake
Let’s play a game. I’ve thought of one of these words. Guess(
догадайтесь)
which word I’ve thought of.
Start with Is it a….
?
Are these….
?
Some/any, how much/how many
Is it useful
to revise (remind you)
the basic rules for using
Countable
(исчисляемые)
/Uncountable
(неисчисляемые)

nouns and rules for using
some/any/much/many/How many/How much?
When do we use
How
much/how many?
Источники
Физкультминутка:
Clap your hands
http://muzofon.com/search/
физкультминутка%20
clap%20your%20hands
Учебник «
Spotlight
» 5 класс, авторы Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е.
Подоляко
, В. Эванс.
Express Publishing 2012,
Издательство «Просвещение», 2012
Картинки- источник Интернет ресурс
Garlic
Fill in the gaps with
some/any
 
Is there
_
_____
juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table.
Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge.
Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.
Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there.
Give me ______ bread please.
Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.
any
some
some
any
any
some
any
any
some
any
some
Who is master chef
?
Who cooks in your family
?
Do your like cooking
?
Tomatoes
Pineapple
Onion
Which of these products do you eat for
breakfast, lunch, dinner
?
I eat
cheese
for breakfast.
I eat
meat
for lunch.
I eat
sausages
for dinner.
Ex.2 p.98

fill in the gaps
A carton of
(
пакет)
A box of
….
A bowl of
(
миска, тарелка)
A glass of
(
стакан)…
A packet of
(
пакет, пачка)
A bottle of(
бутылка)
How about
drawing

conclusions
(сделать вывод)
after looking through the table
?

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок по теме "Готовим сами" 5 класс

Тип урока:обобщающий с закреплением у учащихся знаний лексики и грамматики в общей системе уроков по названной теме. Задачи: Обучающие:Повторить ранее изученную лексику по теме «Еда»;Освоить...

Урок на тему «Готовимся к ЕГЭ. Простое предложение».

Урок-зачет предназначен для учащихся 11 классов. Перед учащимися поставлены цели систематизировать и обобщить изученный материал по теме «Простое предложение»; закрепить умение комментировать пос...

открытый урок по теме "Готовимся к ЕГЭ" по учебнику "Английский в фокусе 10" с использованием информационно-компьютерных технологий.

Подготовка к ЕГЭ с использованием материала учебника "Английский в фокусе 10" Урок построен с использованием электронной презентации....

Рабочая карта урока по теме "Водоросли - самые простые и древние растения Земли"

Учебный материал представляет подборку заданий для изучения нового материала, на основе   технологии  Развития критического мышления...

Обобщающий урок по теме "Вода - самое удивительное вещество на Земле"

Обобщающий урок по теме "Вода - самое удивительно вещество на Земле" по природоведению в 5 классе. Данная разработка включает в себя текст урока. Этот урок разработан с учетом возрастных осо...

Презентация урока на тему "Готовимся к сочинению на лингвистическую тему"

В данном уроке системно, в виде презентации показано, как готовить выпускников 9 класса к написанию сочинения на лингвистическую тему....

План-конспект урока по теме : Готовим сами (УМК Английский в фокусе, 8 класс, урок 2d).

Представленный план-конспект урока демонстрирует интеграцию аутентичного видеоматериала при изучении темы Готовим сами (УМК Английский в фокусе, 8 класс)...