"Clever Programmist" игра для урока английского языка
методическая разработка по английскому языку (9 класс) по теме

 Ольга Алексеевна Соловьёва

Занятие-игра по английскому языку для 9 класса

Цель: развитие языковой компетенции по теме «Компоненты компьютера».

Задачи:

Обучающие: развитие навыков чтения и понимания технической информации;

                       развитие речевой компетенции  на языковом материале, связанном с

                       компьютерными технологиями.

  Развивающие:    развивать информационно-познавательную компетенцию;

                               развитие языковой догадки ;

                              содействовать развитию умений применять полученные знания ;

Воспитывающие: создать условия для воспитания  уважительного  отношения к

                              соперникам;

                               развитие умений работать в команде;

                              стимулировать интерес к изучению английского языка.              

Оборудование: компьютер, проектор.               

Teacher: Good afternoon friends. Today we are having a game lesson and we’ll find out who the cleverest programmists are. You will do sometasks connected with Information Technology. And we’ll find out who the cleverest programmists are. (педагог делит класс на две команды)

Warming up (разминка)

Teacher: teams name computer words in tern. You will get three  points if your word is the last one. ( команды по очереди называют слова связанные с компьютерной терминологией, выигрывает та команда,  чьё слово было последним)

The 1st round  “COMPUTER ITEMS” Слайд 2

Teacher: Each team will be shown pictures demonstrating computer parts. You will have to name the objects on the pictures and get a point for each correct answer. ( педагог показывает командам, по очереди, картинки с изображением предметов, которые являются частью компьютера и команды называют по-  английски эти предметы. За каждый правильный ответ,  команда получает один бал.)

The 2nd  round “JUMBLED WORDS” слайд 3

Teacher: Now next task. The letters in the words are mixed. You look at the words and guess the word. A team can get on point for each word.(команды должны угадать слова, в которых перепутаны буквы, за каждый правильный ответ команда получает бал).

daormhbreto        motherboard

tcfiogrinunao       configuration

rkbyeaod             keyboard

treenitn                     internet

ronitmo                     monitor

rerpsosco                  processor

tolppa                       laptop

udsplokreaes       loudspeakers

The 3rd round “WHAT’S THIS?” слайд4,5,6,7,8,9

Teacher: Well done. Another task. You will read a definition of a word and you are to name the word. You will get a point for the right answer. (каждой команде предлагают прочитать определения слов и они должны угодать эти слова, один бал за каждое угаданное слово)

  1. A part used to store large amounts of data.(hard drive)
  2. Any physical part of a computer. (hardware)
  3. A programme that destroys your computer system. (virus)
  4. Any computer program. (software)
  5. A device that optically skims images, printed text, handwriting, or an object, and converts it to a digital image.  (scanner)
  6. The brain of the computer. (processor)

The 4th round “A MISSING WORD” слайд 5

Teacher: In the next task you will be given some sentences and three words to fill the gaps. Choose the right word. You will get as many points as many correct answers you give. (командам  предлагают предложения с пропусками и вариантами ответов, команда получает бал за каждый правильный ответ)

1.Information is given into the computer in the form of ____

a) ideas; b) characters; c) rules.

2.The basic function of a computer is  _____      information.

a) to switch; b) to keep; c) to process.

3.The data needed for solving problems are kept in the ___

a) memory; b) input device; c) output device.

4.Inputting information into the computer is realized by means of ____

a) a printer; b) letters; c) diskettes.

5.A computer can carry out arithmetic-logical operations __

a) quickly; b) instantaneously; c) during some minutes.

 

The 5th round  “Fact File” слайд 10

Teacher: Well let’s see how well you know the history of a computer. Each team should match the date and the invention. You will get one point for each right answer. (команды должны соотнести дату и изобретение, за каждый правильный ответ команда получает бал)

1645       Babbage’s “Analytical Engine”                                   

 1833        Hollerith’s 1st electronical counting machine

1842         The Mark I is designed    

1890        Pascal’s calculator

1945      Augusta Ada Lovelace’s first program

 

The 6th round  “Find Words”

Teacher: You will be given some time and you should find computer words. More computer words you will find more points you will get. (команды должны найти компьютерные слова, за каждое слово команда получает бал)

A

G

P

S

K

A

F

M

D

F

M

L

E

O

V

I

L

C

P

A

N

R

O

R

P

O

F

T

E

A

S

K

L

P

I

S

P

N

L

I

O

F

O

P

Q

F

M

P

U

M

G

R

C

M

L

G

P

X

M

C

T

W

L

V

O

T

O

L

C

R

O

M

I

F

G

I

L

M

E

W

T

E

R

O

M

U

E

N

T

N

C

U

P

S

C

F

A

S

A

E

Y

P

I

E

I

F

W

E

A

D

B

U

Y

R

L

R

S

R

N

T

N

T

O

A

R

Q

T

W

K

W

H

R

V

F

G

O

E

L

O

S

A

A

P

T

I

D

R

A

O

B

Y

E

K

O

R

R

O

G

W

T

U

B

O

T

E

N

R

E

T

N

I

S

R

R

R

D

A

P

A

A

N

W

N

T

Q

U

Q

A

M

Q

C

P

R

G

N

M

X

D

S

T

U

P

T

U

O

D

Q

I

M

A

X

I

C

X

E

J

T

R

G

F

R

U

O

X

M

E

H

W

V

M

C

B

M

S

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл computer_game2.ppsx310.57 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

CLEVER PROGRAMMIST

Слайд 2

ROUND 1 : COMPuTER ITEMS

Слайд 3

ROUND 2 : jumbled word daormhbreto motherboard tcfiogrinunao configuration rkbyeaod keyboard treenitn internet ronitmo monitor rerpsosco processor tolppa laptop udsplokreaes loudspeakers

Слайд 4

ROUND 3 : What’s this? A part used to store large amounts of data. hard drive

Слайд 5

Any physical part of a computer. hardware

Слайд 6

A programme that destroys your computer system. virus

Слайд 7

Any computer program. software

Слайд 8

A device that optically skims images, printed text, handwriting, or an object, and converts it to a digital image. scanner

Слайд 9

The brain of the computer. processor

Слайд 10

ROUND 4 : A MISSING WORD 1.Information is given into the computer in the form of ____ a) ideas; b) characters; c) rules. 2.The basic function of a computer is _____ information. a) to switch; b) to keep; c) to process. 3.The data needed for solving problems arc kept in the ___ a) memory; b) input device; c) output device. 4.Inputting information into the computer is realized by means of ____ a) a printer; b) letters; c) diskettes. 5.A computer can carry out arithmetic-logical operations __ a) quickly; b) instantaneously; c) during some minutes . characters to process memory diskettes instantaneously

Слайд 11

ROUND 5 FACT FILE 1645 Babbage’s “Analytical Engine” 1833 Hollerith’s 1 st electronical counting machine 1842 The Mark I is designed 1890 Pascal’s calculator 1945 Augusta Ada Lovelace’s first program

Слайд 12

A G P S K A F M D F M L E O V I L C P A N R O R P O F T E A S K L P I S P N L I O F O P Q F M P U M G R C M L G P X M C T W L V O T O L C R O M I F G I L M E W T E R O M U E N T N C U P S C F A S A E Y P I E I F W E A D B U Y R L R S R N T N T O A R Q T W K W H R V F G O E L O S A A P T I D R A O B Y E K O R R O G W T U B O T E N R E T N I S R R R D A P A A N W N T Q U Q A M Q C P R G N M X D S T U P T U O D Q I M A X I C X E J T R G F R U O X M E H W V M C B M S FIND COMPUTER WORDS


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.

Урок английского языка  в 4 классе  по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт».  Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...

урок английского языка в 8 классе по теме CLEVER INVENTIONS ( dishwasher)

Разработка урока английского языка в 8 классе по теме " Clever Inventions-dishwasher" ( New Millennium English-8)...

Конспект урока английского языка для 3 класса "Clever animals".

Конспект урока для 3 класса по учебнику Spotlight....

Урок английского языка в 5-м классе «С днем рождения!». Кейс-технологии на уроках английского языка Фарафонова А.П., учитель английского языка

Цель: Развитие коммуникативных компетенций связанных с речевой деятельностью учащихся. Задачи: Научить составлять пожелания с днем рожденья в рамках иноязычной культуры письменной речи.Познакомить с ж...

Презентация к уроку английского языка в 3 классе Clever animals

Повторение к уроку 10b, числительные, множественное число существительных (исключения)...