I-Организационный момент
|
|
|
Цель: Формирование мотивации учения Задачи: -формировать целеполагания -совершенствовать навык диалогической речи ,отвечая на общие вопросы этикетного характера
Методы: коммуникативный ( вопрос-ответ) Приемы: речевая зарядка Формы:коллективная
| -Good morning boys and girls. -I am glad to see you. -How are you,Sasha? -I am OK. Who is on duty today? -Is anyone absent? -Thank you for your answer. - P-1 ,say me please! What day is today? -Good. What date is today? -That’s right. Thank you.
| -Good morning our teacher. -We are glad to see you,too. -I’m fine. Thank you! And you? -I am on duty today. -Dasha is absent today ,because she is ill.
P-1: It is Monday.
P-2: Today is the……….of March.
|
II-Опрос учащихся по заданному на дом материалу.
|
|
|
Цель: проверить домашнее задание Задачи: - учащиеся должны индивидуально проверить дом\зад; -учитель проверяет выполнение задания; -эффективно и корректно исправляют допущенные ошибки,обсуждая и устраняя пробелы в знаниях. Методы:коммуникативный Приемы: -объяснение -самопроверка Формы: -коллективная -индивидуальная
|
I think you are ready for your English lesson. -And what about your homework? Have you got any problem? P-4 ,What was your homework?
P-4, have you done it?
-Very good. Now pupils, let’s check your homework. Please open your copybooks. You must put in the missing words. Let’s start. Who wants? -Well,P1 let’s begin. -Thank you! P2,go on please!
-P3,do you agree with P2? -Good. Thank you! -P4,the next is for you. -Well done,P4! -P8 go on please! -P8 , be attentive .Correct youself!
-OK. Thank you! -P9,come here and show me your homework please. I will check your homework.
-You have done it well. Your mark is 5 for your homework. -P2 ,You have some mistakes. Be attentive please. Your mark for homework is only 3.
-Today we have a very interesting lesson. What do you think about this?
-Yes, it is an invitation from the Browns. Mr Brown and his family invite us to visit them. I think ,that you are like the idea of inviting to visit this family. Here is a picture of their new house. Jim and Jill live in this house. Today we will study their house in details and then we try to name the rooms of their house . Look at the picture. -Do you like it,P-5 ? -Is it big? |
P-3:No,I have not any problem with it.
P-4: Ex 6 p 19
P-4 : Yes, I have done my homework.
P1: The forest will be green in spring. P2: The children will skate and play hockey in summer. P3 : No ,I don’t agree with P2. The children won’t skate and play hockey in summer.
P4: Jill won’t have a picnic in winter.
P8: Tomorrow it will windy. Jim won’t fly a kite. P8: Tomorrow it will windy. Jim will fly a kite.
P: It is a letter.
P-5: Yes , I do. I like it. P-6: Yes, it is big. |
III -Изучение нового материала. 1. Введение лексики по теме «Мой дом» и ее фонетическая отработка.
|
|
|
Цель: - формирование умений адекватного произношения лексики по теме; -организация тренировочных упражнений. Задачи: -подготовить учащихся к усвоению нового материала; -формировать фонетические навыки и умения по заданной теме; -тренировать навыки аудирования Методы: наглядный поисковый Формы: коллективная( вопрос-ответ), устный фронтальный опрос, индивидуальный. Приемы: чтение слов,прослушивание аудиозаписи,рисунок.
| -Open your textbooks page 20,exercise 1. We can see the house, where Jim and Jill live.We will learn to name the rooms . Listen to the speaker and repeat the words, please. -hall -wall -room -bedroom -living room -bathroom -toilet -pantry -window -door -Try to read the words one by one. - Good !Thank you! -P-7,say me, how many rooms have got the Browns? What have they got in their house?
-P-8,Do you like their bedroom? -Is it small or big? P-9 -P-9, And what about your bedroom in your house? -Thank you P-9.Very good! I like your answers.
-What do you think about kitchen? P-2 -What about your kitchen? -OK,P-2 Dima, what do you think about living room? Do you like it?
|
P-7 : They have got in their house bedroom, living room, bathroom, hall. P-8 : Yes ,I like their bedroom. P-9 :I think, that a bedroom is not small. P-9 :My bedroom is small.
P-2 :I think ,that the kitchen is comfortable. P-2 : Our kitchen is comfortable ,too.
Dima : Yes, I like their living room. It is big. |
2. Совершенствование фонетических навыков и навыков чтения.
|
|
|
Цель: формирование навыков чтения,соблюдая правила ударения в словах и фразах. Задачи: научить правильно произносить ,читать и понимать содержание, формировать навыки изучающего чтения. Методы: наглядный ,поисковый. Формы: коллективная и индивидуальная. Приемы: чтение ,прослушивание
|
It is time to say how many rooms the Browns have got? What are they?
-Excellent !Thank you!
-Listen and read the sentences with the new words from exercise 3 p 21 after the speaker , try to read them and translate the sentences. |
P-1: The Browns have got 7 rooms. They are: living room, bedroom ,kitchen, hall, bathroom and toilet.
Выполняют упражнение. |
3. Совершенствование навыков аудирования и диалогической речи. |
|
|
Цель: развитие навыков аудирования Задачи: -научить воспринимать на слух извлекая необходимую информацию; -формировать навыки поискового чтения. Методы: поисковый, наглядный Формы: парная работа, индивидуальная, коллективная.
Приемы:работа в парах, поиск необходимой информации, работа со словарем, выполнение письменного упражнения.
| - Jim and Jill have got a big house. Do you agree with me? P-5 -Well done. Thank you.P-5
-Listen to the dialogues from Ex 4 p21 But at first repeat after me!
Own Share -Now,we shall listen the dialogues and answer my guestions. What mean the word “share”? Translate the sentences with the word “share” Читают диалог,находят предложения и переводят .
-Read the dialogues all together and complete the sentences. На доске даны предложения: ……………has got……………….. ……………….shares a room…………… ……………lives in a flat.
-Good P-2 come to the blackboard and complete the first sentence! -Fine P-2!Go to your seat. P-3! The second is for you.
-Excellent! That’s right. You were very attentive. -P1,the next sentence is for you,come to the blackboard and complete. -Good,thank you!
-Now we act out the dialogues. P1 is Jim P2 is Andrew P3 is Jill P4 is Rose Учитель оценивает чтение учащихся. P1-Excellent. Your reading is very good. P2 Good for you! P3 Not bad! P4,Do you like your reading! OK. Thank you.
|
-P-5 :Yes, agree with you. Jim and Jill have got a big house.
P-6: I share a room with my sister. Я делю комнату с моей сестрой.( проживаю,живу вместе)
Читают диалог вместе за учителем.
P-2 :Andrew has got a room of his own. Андрей имеет свою комнату. P-3: Jim shares a room with her sister. Джим делит комнату с сестрой.
P-3:Rose lives in a flat. Роуз живет в квартире.
P4:Not bad ,I think! |
IV- Закрепление учебного материала. 1. Активизация изученного материала по теме «Мой дом».
|
|
|
Цель: актуализация лексических единиц по теме Задачи: -тренировать в употреблении лексики -обучение умению вести диалог-расспрос Методы: Поисковый Формы: групповая и индивидуальная Приемы: работа в группах, работа с таблицей | Work in groups of 4 and ask some questions about Your 4 classmates ‘ houses. Complete the table from Ex 5 p 21. Use the word combinations and the sentences from Ex 4 p 21 in your textbooks. -P1,Say how many rooms you have got? Name them! -Excellent! -P2,try again. Repeat please! |
P1: I have got three rooms in my flat. |
- Физкультминутка ( c целью профилактики опорно-двигательного аппарата предлагается выполнить следующие упражнения)
|
|
|
|
Hands up! Hands down! Shake! Shake! Stand up! On the tiptoes Turn around. Step a side, Step left! Step right! |
Дети выполняют упражнения. |
2. Совершенствование лексико-грамматических навыков. Тренировка в употреблении оборота There is\there are. |
|
|
Цель: совершенствование грамматических навыков Задачи: -тренировать в употреблении оборота в речи. Методы: коллективный Наглядный Формы: коллективная, индивидуальная Приемы: объяснение,самопроверка.
| Ex 7 p22.Rex tells Tiny about the Browns’ house. But he misses some words. Help Tiny to fill in the words.Учащиеся выполняют упражнение в тетрадях. Ученик выполняет на компьютере. Затем его работа проектируется на доску и проверяется индивидуальною -P1 begin reading , please. -P1 Look at the sentence and read it again. Be attentive! -P2-go on reading. -Do you like your reading? I don’t like it too. Try again , please. Затем работа ученика за компьютером проектируется на доску и проверяется индивидуально. -Well done! You have not any mistakes. I give you 5 for your work.
|
P1: There are two bedrooms in the house.
P2:There are two doors in the hall.
P2 читает заново.
|
V -Подведение итогов урока. Задание на дом. |
|
|
Цель: проверка изученных лексических единиц по теме «Мой дом» Задачи: - обобщить всю проделанную работу; -объяснить домашнее задание; -подвести итоги урока. Методы: -поисковый( анализ, самоанализ); -коммуникативный; -дедуктивный( объяснение домашнего задания). Формы: коллективная и индивидуальная. Приемы: подведение итогов урока ,анализ проделанной работы.
| That’s all for today. Please answer my question. Today we learn new words. What theme do we talk today about?
-Name the new words.
-What do we do at the lesson?
-What didn’t you understand? -OK. Can you use these new words in your life?
-I am glad to hear that. Everybody is good today. P1,your mark is a 4 today. You have worked good. P2………… P3………..You have got a 5 .Well done! -Your homework will be ex 8,9,10 p23. You must read the story, answer the questions and complete the sentences. -P( плохой ученик)your homework is ex 10. You must read and translate the story. -Our lesson is over. Good morning, when it’s morning, Good night, when it’s night And when it’s time to go away Good-bye, good-bye, good-bye Good-bye, my dear friends. |
P6-Today we talked about “house”
-hall -wall -room -bedroom -living room -bathroom -toilet -pantry -window -door P8:We read words and dialogues, did many exercises, answered the questions. P8: No, we understood everything. -P9: Yes, we can use these words ,if we will tell our friends Jim and Jill about our house.
|