Разработка урока по тувинскому языку (Ужуглел) 1 класс на тему: "Звук Ш и буквы Шш"
план-конспект урока (1 класс)
Данный урок был проведен на городском методическом объединении учителей 1-х классов школ города Кызыла.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Разработка урока по тувинскому языку (Ужуглел) на тему: "Звук Ш и буквы Шш" | 45 КБ |
Предварительный просмотр:
/ж\глел кичээли
Темазы: «Ш» деп \н болгаш Ш ш деп \ж\ктер
Сорулгазы: Ш деп \н болгаш Ш ш деп \ж\ктерни таныштырары.
Планнаттынган т\ёнелдери:
Предметтиг: С=стер иштинден Ш деп \нн\ ылгап тып билири; ол \нн\ё артикуляциязын хайгаараары; ук \нн\ё улуг, бичии \ж\ктери-биле таныштырары; слогтар, домактар номчудары; сюжеттиг чурук-биле ажылдаары.
Личностуг: Уругларныё чугаазын; кичээнгейин; сактып алырын сайзырадыры; мал-маганга хумагалыг болурун кижизидери.
Метапредметтиг: бот-боттарын хынажып билирин; кылган ажылдарын т\ёнеп, \нелеп билирин чедип алыры; бот-боттарынга дузаны \езинде чедирип билири; чурукка чугаа туругзуп билирин чедип алыры.
Арга-методтары: беседа, корг\з\г, тайылбыр, оюн,
Херекселдери: компьютер, ном, чурук, карточкалар, кыдырааш,
Чорудуу:
- Организастыг кезээ: Кичээлге сен белен сен бе?
Хынап к=рем, эргим эжим.
Демир-\ж\\ё, карандажыё,
Касса, номуё, кыдыраажыё
Д=герези бар-дыр бе?
Кичээлдээринге белен силер бе?
- Оюн «Артык \ж\кт\ тып»
л, м, н, э, р
- Ч\ге ынча деп бодап тур силер?
- Ч\ге ажык \н дээр бис?
- Ч\ге ажык эвес \н дээр бис?
- Б=л\к-биле ажыл:
Карточка-биле ажыл:
1-ги б=л\к: …мчи, с…ри, ……р…м.
2-ги б=л\к: ……р…м, ч…р……, Ч…ч…на.
3-к\ б=л\к: …мчи, с…ри, ……р… м.
Хынаары
Кыдыраашка ажыл:
Чараштыр бижилге: э э – 6 катап бижиир
е е – 2 х=йн\ бижиир
Чуруктуг диктант:
8, селеме, серээ, эм. (Самбырада 1 ==реникчи бижип турар).
Салааларга физминутка
Т\ёнел: Кажан с=ске дедир э-ни бижиирил?
Кажан с=ске кыска е-ни бижиирил?
- Самоопределение к деятельности: (белеткел)
- Мен ш\л\к номчуурумга, силер кончуг кичээнгейлиг дыёнааш, ч\\ деп \н катап-катап адаттынып турар-дыр чугаалаар силер.
- Ч\\ деп \н х=й адаттынып турар-дыр?
- Бо кичээливисте ч\\ деп \нн\ ==ренир-дыр бис?
- Работа по теме урока:
- Артикуляциязын хайгаараары:
- Ш-Ш-Ш деп ч\\ ынчаар дагжаарыл?
- Ш деп \нн\ адап к=р\ёерем. (ададыр)
- Ш деп \нн\ адап турдувуста дылывыстыё бажы бичии к=д\рл\ бээр, диштеривистиё аразындан агаар \н\п турар боор.
- Ш деп \н кандыг \н-д\р кым билип каапты?
- Ч\ге ынча деп бодап тур силер?
- Ш деп \нн\ё \ж\ктери-биле таныштырары:
(Экранга Ш деп \ж\кт\ё элементилерин к=рг\зер)
- Ш деп \нн\ё \ж\\ каш элементиден тургустунган-дыр кичээнгейлиг топтап к=р\ёерем.
- Ам боттарыёар сакпыттар дузазы-биле Ш деп \нн\ё \ж\\н тургузуп к=р\ёерем
- Ш деп \нн\ё \ж\\ бо-дур уруглар. (Башкы к=рг\з\п таныштырар).
- Бо дээрге парламал улуг, бичии \ж\\. А бо дээрге бижимел улуг, бичии \ж\\.
ФИЗМИНУТКА
Балыктар дег эштиил,
Пагалар дег шураал,
Аът ышкаш маёнаал,
Б=мб\к ышкаш самнаал
Б==лденип ойнаал.
Шарикти \рер, \рер, чара урер
Шарик =жер.
Ш деп \ж\кт\ уруглар баш болгаш холдарыныё дузазы-биле к=рг\зер.
3) Касса-биле ажыл: Кассаларындан тыптырар
4) Слогтар номчудар: ша шо шу шы ши ше
Ша деп слогка р деп \ж\кт\ немээр. ШАР деп с=ст\ сайгарар.
5) С=стер номчудары: ша-ла шо-ру ши-рээ
Словарь ажылы: ша-ры шу-ру ши-ри
ша-рым шоор ш\\р
чааш
- Мен силерге с=стер адаарымга силер кичээнгейлиг дыёнааш, Ш деп \н кайызында дыёналып турарын тодарадыр силер.
Шай, ашак, баш.
Т\ёнел: Тыва с=стерде Ш деп \н с=ст\ё кайызынга-даа чоруур.
- Закрепление изученного материала:
а) чурук-биле ажыл:
_ Чурукта кымны к=р\п тур силер?
- Оолдуё ады кым ирги?
- Шура ч\н\ канчап чоруурул?
- Шура ч\н\ мунуп алганыл?
- Шары дээрге –чазап каапкан буга-дыр. Эр инек.
Шаанда кижилер шарыга аар ч\ък ч\д\рер турган. Оон шарыны мунуп база турган.
б) Чугаа тургузары:
Чайын Шура кырган-авазыныё аалынга келген. Ол шары мунуп алгаш инектер кадарган. Инектер оъттуг черге оъттаан. Шура кежээ оол.
(2-3 ==р. айтырар)
Физминутка для глаз.
в) с=з\глелди номчууру болгаш сайгарары:
- Кым – шынчы оолул?
- Шура кандыг оолул?
- Кым шары мунар?
- Шура ч\н\ мунарыл?
- Оон Шура канчаарыл?
- Кым инээн ончалаар?
- Ачазы инээн канчаарыл?
- Бо с=з\глелде Ш деп \н кирген с=стерни тыпкаш, номчуптар. Санаптыёарам каш с=с бар-дыр.
- Рефлексия:
- Ам Ш деп \нн\ё \ж\\н кайы-хире танып алган эвес бис хынап к=рээлиёерем.
1. Оюн «/ж\кт\ тып»
/ж\ктер аразындан ==ренген \ж\\н тывар.
2. Эжи-биле ажыл:
Чуруктардан Ш деп \н кирген с=стерни тыпкаш, кадарлаар.
- Кичээлдиё т\ёнели:
- Бо х\н кичээливисте ч\н\ ==рендивис?
- Тыва с=стерге Ш деп \нн\ё \ж\\ кайызынга чоруур болду?
- Онаалга: номчуур ар. 49.
1-ги б=л\к: э е
…мчи
с…ри
ч…м
2-ги б=л\к: э е ээ
… …р…м
ч…р
Ч…ч…на
3-к\ б=л\к: э е ээ
… мн… ….р
С…р…н
…р…маа
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок обучения грамоте в 1 классе на тему: "Звуки [ф] [ф,] [ш], буквы Ф,ф,Ш,ш" с использованием игровых технологий.
На этом уроке в игровой форме дети знакомятся с новыми звуками и буквами....
Презентация к уроку обучения грамоте в 1 классе по теме «Звуки [м],[м] и буквы М,м.»
Презентация к уроку обучения грамоте в 1 классепо теме «Звуки [м],[м/] и буквы М,м.»....
урок русского языка 1 класс по теме "Звуки. буквы"
Данный крок проведён в 1 классе по теме "Звуки и буквы", программа "Щкола России"...
Технологическая карта урока обучения грамоте в 1 классе по теме: «Звуки [л] и [л’], буквы Л, л. Закрепление» УМК «Перспективная начальная школа»
Конспект урока...
Интегрированный урок обучения грамоте в 1 классе по теме «Звуки [л], [л/] и буквы Л, л»
Интегрированный урок обучения грамоте в 1 классе....
Методическая разработка урока обучения грамоте в 1 классе по теме "Звук [э], буквы Э,э"
Урок составлен в соответствии с современными требованиями с использованием краеведческого материала....
Методическая разработка урока по русскому языку 1 класс "Школа России" по теме "Строчная буква э"
Цуканова Е. А.учитель начальных классовМОУ «СОШ №1»города ВалуйкиБелгородской областиМетодическая разработка урока по русскому языку 1 класс «Школа России»Тема: Строчная буква ...