Урок английского языка в 3 классе (программа Верещагиной) по теме «Повседневная жизнь» (Daily Life)
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс)
Урок обобщения и систематизации лексики по теме, а также активизации грамматических времен Present Simple и Present Continuous. Используется технология объяснительно-иллюстративного обучения, а также метод обучения в сотрудничестве и метод формирования учебной деятельности школьников. Конспект урока на тему "Повседневная жизнь" (по программме Верещагиной). Содержит презентацию.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_angliyskogo_yazyk_av_3_klasse_povsednevnaya_zhizn.docx | 21.51 КБ |
present_simple_present_continuous.pptx | 425.07 КБ |
Предварительный просмотр:
Галявина Маргарита Валерьевна
Учитель английского языка
ГБОУ гимназия № 107
Санкт-Петербург
Урок английского языка в 3 классе (программа Верещагиной) по теме «Повседневная жизнь» (Daily Life)
Урок обобщения и систематизации лексики по теме, а также активизации грамматических времен Present Simple и Present Continuous. Используется технология объяснительно-иллюстративного обучения, а также метод обучения в сотрудничестве и метод формирования учебной деятельности школьников.
Цель урока: активизировать речевые навыки учащихся для описания ежедневных и сиюминутных ситуаций.
Задачи урока:
- научить учащихся использовать Present Continuous для описания сиюминутных ситуаций;
- научить учащихся использовать время Present Simple для описания ежедневных ситуаций;
- научить учащихся использовать лексику по теме;
- развивать внимание, мышление, звуковую и зрительную память, воображение;
- способности к объяснению, противопоставлению, самооценке;
- привить интерес и положительное отношение к изучению английского языка и культуры;
- научить учащихся работать в команде.
Оборудование: компьютер, мультимедиа проектор, колонки, экран; раздаточные материалы (Приложение 1, Приложение 2).
Ход урока:
- Организационный момент
Приветствие (1 мин.)
- Введение в тему: (3 мин.) To know the theme of our today’s lesson let’s remember all the material we have already studied. Tell me please, what do we usually do in the morning? ……… what do we usually do in the afternoon? ….. what do we usually do in the evening?
OK. Why is it important to do all these things?.......And how do you think what is the topic of our lesson? ……OK. And what can help us to discuss this topic? ….OK. How many present times are there in Russian? …….And how many present times in English do you know? What are they? ….Good. Let’s remember the rules. Look at the screen. We use Present Simple to speak about our regular actions. Yes? …Look at the sentence on the screen. Let’ read and translate it. OK. Now I want you to translate from Russian into English (4 мин).
- Я делаю зарядку каждый день.
- Я делаю домашнее задание каждый день.
- Я смотрю телевизор вечером.
- Я завтракаю каждый день.
- Я читаю каждый день.
- Я чищу зубы каждый день.
- Я принимаю душ каждый день.
- Я одеваюсь каждый день.
- Я обедаю каждый день.
- Я просыпаюсь каждый день.
OK. And now Present Continuous. We use Present Continuous to speak about which actions? ….What is the main word?...OK. Look at the blackboard. Let’s read the sentence.
Фонетическая зарядка: (3 мин)
The sound [ᵑ] is rather difficult. Let’s practice it…..Well done.
(OK. Let’s continue. Now your task is show the action and make a sentence. Are you ready?
Take a shower; have breakfast; do homework; do exercises, jump; dress; get up; read; clean the teeth; watch TV).
Well done. You are very good students.
- Актуализация времен Present Simple и Present Continuous (18 мин.):
But look. We have a guest today. He is one of my favourite cartoon heroes. His name is Winnie. He likes English very much. He is studing Present Simple and Present Continuous. But he made some mistakes. He mixed all the words. Help him to solve the puzzle. Look at the screen. There are the words. Everybody of you will get the card. There are two columns: and Present Continuous You task is to match the words with the titles. You have got two minutes. Is it clear? (5 мин.)
Now let’s check. Read the words which you have wrote to Present Simple. And Present Continuous. Now look at the screen and check yourself one more time. ….Was it difficult?...OK. Winnie is happy that you helped him.
Now we’ll train the tenses. Which forms of sentences do you know? ….. (7 мин.) At first Present Simple. Do you remember how to form positive and negative forms and questions? …..OK. Look at the screen. Here you can see 11 sentences in positive form in Present Simple. Everybody of you will get the card with one of these sentences. Your task is to make negative and questions. Is it clear? I give you two minutes. ….Are you ready? Let’s check.
(7 мин.) Now the same task with Present Continuous. Tell me please how to form positive and negative forms and questions in Present Continuous? Here you can see 11 sentences in positive form in Present Continuous. The task is the same: to make negative and questions. Is it clear? I give you two minutes. ….Are you ready? Let’s check.
- Физкультминутка (3 мин.)
Now it’s high time to have a rest. Let’s have some fun……Well done. Sit down, please.
- Групповая работа (10 мин.)
And now we are going to create a story about Tom. Let’s form two groups. For every team I’ll give some pictures with a boy and pictures of clocks. Your task is to match pictures with the actions of a boy with the correct time. Stick them on this paper in the correct order and write a sentence to each picture. One team will write what Tom usually does at this time and another – what Tom is doing now. Then one of each team will present your story. Is it clear? OK! Let’s start. I give you 5 minutes. (5 минут на проверку)
OK. The time is over. So who wants to tell?
- Подведение итогов урока (3 мин)
Well done. Everybody of you was good today. You showed me your knowledge of this material. I’m very glad. I give everybody of you five.
Now please answer my questions. What can we do now? ….. For what should we use our knowledge?
- Домашнее задание (2 мин.)
Your hometask is to write a story about Winnie’s day in Present Simple.
Список литературы:
Интернет-ресурсы: |
http://www.uchportal.ru/load/192
http://nota.triwe.net/index.html
http://festival.1september.ru/
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
LET’S TALK ABOUT THE RULES PRESENT SIMPLE Мы используем Present Simple , чтобы описать действия, которые мы совершаем регулярно, каждый день ( every day ) . For example: I go to school every day. PRESENT CONTINUOUS Мы используем Present Continuous ,чтобы описать действия, которые мы совершаем в момент разговора, сейчас ( now ) . For example: I am listening to the teacher now.
The Ki ng can si ng in the eveni ng ! Di ng - di ng ! Let’s si ng ! [ŋ]
Winnie prepared a table for us. Is it right? Try to correct mistakes. PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS Always, now, every day, are swimming, She It Vs, to be + V ing , goes, is going, He do – does,
LET’S CHECK
Present Simple Present Continuous goes to be + V ing always are swimming do - does is going He She Vs it now every day
Make negative sentences and questions : They always do homework. She reads books in the evening. I go to school every day. We watch TV every day. He does exercises every day. We get up in the morning. He takes a shower every day. I go to bed in the evening. They have breakfast in the morning. She dresses every day.
Make negative sentences and questions : We are watching TV now. I am swimming now. She is doing exercises now. We are having dinner now. She is sleeping now. They are going to school now. I am cleaning my teeth now. We are dressing now. He is jumping now. They are reading now.
IT IS HIGH TIME TO HAVE A REST!!!
Let’s sing and do! This is my house, This is the door! The windows are clean, And so is the floor! Outside there’s a chimney, As tall as can be, With smoke that goes up, Come and see!
Now let’s have group work
NOW WE CAN: 1. …………………………. 2. …………………………. 3. …………………………..
HOMEWORK Describe the day of Winnie
Thank you Have a good time!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока русского языка. 3 класс. Программа «Школа 2100». Тема: Образование имён существительных с уменьшительно-ласкательным значением.
Цели: -- обобщить знания об имени существительном, как части речи; -- научить образовывать существительные с уменьшительно-ласка...
Урок русского языка, 2 класс, программа "Школа 2100" тема: Упражнение в написании слов с буквами и, у, а после шипящих.
Тема: Упражнение в написании слов с буквами и, у, а после шипящих.Цель:- совершенствовать навыки правописания слов с буквами и, у, а после шипящих;- способствовать развитию орфографической зоркости, р...
Конспект урока русского языка 3 класс программа "Школа России",тема:"Род и число имён существительных".
Tема урока: Род и число имён существительных.Учитель:Титова Елена АркадьевнаТип урока: Закрепление изученного. Цель: формировать умения определять род и число имён существительных ; безошиб...
Конспект урока. Английский язык 3 класс. "употребление лексики по теме "Еда" в устной речи".
Англйский язык 3 класс "Употребление лексики по теме "еда" в устной речи"....
Урок русского языка 3 класс Программа «Школа России», Тема. Суффикс - значимая часть слова. Алгоритм нахождения и выделения суффикса
Урок русского языка3 классПрограмма «Школа России», Тема. Суффикс - значимая часть слова. Алгоритм нахождения и выделения суффикса...
Полный конспект урока английского языка 2 класс Кузовлев В.П. тема «Цвета»
Ученик научится называть цвета по-английски: red, yellow, pink, green, purple, orange, blue, grey, violet, black, brow...
презентация к уроку русского языка , 2 класс , программа "Школа России". Тема: "Какие слова пишутся с большой буквы?"
Данный урок проведен в рамках районного методического объединения учителей; сопровождался презентацией Microsoft PowerPoiht....