промежуточная аттестация по коми языку для 5-6 классов
материал (5 класс) на тему
итоговая аттестация (кимы) по коми языку длу учащихся 5-6 классов . В каждом классе по 4 варианта.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kimy_2.docx | 67.73 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное общеобразовательное учреждение
Ручевская средняя общеобразовательная школа
Утверждаю:
Директор МОУ Ручевской СОШ
_________ (Н.В.Холопова)
Коми кывйысь 6-öд класса велöдчысьяслы тöдöмлун донъялан- мурталан материал
2016-2017 велöдчан во
Специфика
- Лöсьöдысь: Гребенюк Диана Алексеевна, Руч шöр школаын коми кыв да литература велöдысь.
- Подув:
- Школаын вогöгöрся календар график
- Коми кывйысь уджтас ( рабочая программа)
- Коми кывйысь 6-öд классын календарно-тематическöй план
- 6 класслы коми кыв Ким-яс лӧсьӧдӧма велӧдан выль стандартъяс вылӧ подуласьӧмӧн, сылысь тшӧктӧм-корӧмъяссӧ артыштӧмӧн.. Сійӧ лӧсялас школаяслы, кӧні велӧдӧны чужан кыв.
- Уджлöн коланлун:
6-öд класса велöдчысьяслысь коми кывйысь во помын тöдöмлун да кужöмлун донъялöм ФГОС ООО серти
- Нуöдан форма:
Комплекснöй удж ( гижана)
- Ким-лöн артманног:
Коми кывйысь уджыс 2 юкöна: 1 юкöнас пыртöма текст, кодöс колö гижны мичаа орфография да пунктуация боксянь торкавтöг. Мöд юкöнас сетöм текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм.
Уджлöн юкöн | Задание лыд | Медыджыд балл | Задание сикас |
1 юкöн | 1 | 2 | Текст орфография да пунктуация боксянь торкавтöг гижöм |
2 юкöн | 13 | 18 | текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Ставыс | 14 | 20 | Текст орфография да пунктуация боксянь торкавтöг гижöм; текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
- Ким-лöн сюрöс: 6-öд классын коми кыв велöдан юкöнъяс:
Раздел | Задание лыд | Медыджыд балл |
Лексика да фразеология | 3 ( 3,5,13) | 7 |
Фонетика | 1 (9) | 2 |
Морфология | 2 (12, 10) | 2 |
Морфемика | 1 (6) | 1 |
Синтаксис | 2 (7,8) | 2 |
Орфография | 3 (1,11) | 2 |
Пунктуация | 1 (1) | 1 |
Сёрни. Текст | 3 (2,4,14) | 3 |
Ставыс | 14 | 20 |
- Тöдöмлунъяс да кужанлунъяс донъялöм:
№ задание | Тöдöмлунъяс да кужанлунъяс донъялöм: |
1. | тöдны гижӧд сёрниын пунктуация пасъяслысь коланлунсӧ, тӧдчанлунсӧ; пунктуация правилӧяслысь системасӧ; öшыбкатöг гижны кывъяс: öтлаын, торйöн, визьтор пыр; |
2. | кужны тöдмавны стиль боксянь гижöд: сёрнитан, публицистика, научнöй, делöвöй, художественнöй |
3. | кужны вöдитчыны гижӧда сёрниын антонимъясöн |
4. | кужны уджавны текстöн: аддзыны сюрöссö, тэчассö, опорнöй кывъяс |
5. | кужны вöдитчыны гижӧда сёрниын синонимъясöн |
6. | кужны торйöдны форма артмöдан, кыв артмöдан, кыв вежлалан суффиксъяс. гӧгöрвоöдны кывлысь артманногсö: кыввужъясысь, кывдінысь да кыв- вужйысь, кывдінъясысь |
7. | кужны аддзыны сёрникузяысь сюрöса юкöдъяс |
8. | кужны торйöдны прӧстӧй сёрникузя сложнӧй сёрникузяысь |
9. | кужны колана ногöн шуавны да гижны аффрикатаяс, аскодясьысь согласнöй шыяса кывъяс |
10. | нимвежтаслысь тöдны сикасъяс, кужны аддзыны |
11. | тöдны эмакыв гижанног правилöяс, кужны вöдитчыны правилöясöн гижигöн |
12. | кужны торйöдны кывбердлысь морфология признакъяс: качественнöй да относительнöй кывбердъяс. |
13. | кужны гöгöрвоöдны фразеологизмъяслысь вежöртассö |
14. | тöдны текст сикасъясс: юöртöм, серпас, мöвпалöм, тöдны тэкстлысь тэчассö. |
- Сьöкталун серти заданиеяс юклöм:
6-öд класса велöдчысьяслысь унджык заданиеыс пыртöма тöдöмлунъяс донъялöмсö базöвöй тшупöда вылын. Сöмын 9 да13 заданиеясыс лоöны повышеннöй тшупöда.
Заданиелöн сьöкталун серти тшупöдъяс | Задание лыд | Медыджыд балл |
базöвöй | 13 (1-8; 10-12, 14) | 13 |
повышенннöй | 1 (13); 1 (9) | 7 |
ставыс | 14 | 20 |
9.Ким-сö гижöм вылö урчитöма 60 минут
10. * 2-8, 10-12, 14 заданиеяс донъялан муртöсъяс:
Заданиеяслöн № | Донъялан муртöсъяс |
2-8, 10-12,14 Быд торкалöмысь либö вочакыв гижтöмысь | 1 балл 0 балл |
- 1,9 и 13 заданиеяс донъялан муртöсъяс
Заданиелöн № | Донъялан мутрöсъяс | Баллъяс |
1 | Орфография да пунктуация торкöмъяс абуöсь. | 2 |
Орфография торкöмъяс абуöсь, но эм пунктуация ( 1 и унджык) торкöмъяс либö пунктуация торкöмъяс абуöсь, но эм орфография (1 и унджык) торкöмъяс |
1 | |
Вöчöма орфография торкöмъяс (1 и унджык) и вöчöма пунктуация торкöмъяс ( 1 и унджык) |
0 | |
9 | Правильнöя вайöдöма став шыяссö да индöма шытэчас сертиыс петкöдчöмсö |
2 |
Вöчöма ( 1 и унджык) öшыбкаяс шыяс боксянь кывъяс видлалöмын либö неправильнöя индöма шытэчас сертиыс петкöдчöмсö | 1 | |
Вöчöма ( 1 и унджык) öшыбкаяс шыяс боксянь кывъяс видлалöмын и неправильнöя индöма шытэчас сертиыс петкöдчöмсö | 0 | |
13 | Кужöма вайöдны 5 зумыд кывтэчаслы лöсялана вежöртассö | 5 |
Кужöма вайöдны 4 зумыд кывтэчаслы лöсялана вежöртассö | 4 | |
Кужöма вайöдны 3 зумыд кывтэчаслы лöсялана вежöртассö | 3 | |
Кужöма вайöдны 2 зумыд кывтэчаслы лöсялана вежöртассö | 2 | |
Кужöма вайöдны 1 зумыд кывтэчаслы лöсялана вежöртассö | 1 | |
Абу кужöма вайöдны зумыд кывтэчаслы ни öти лöсялана вежöртас | 0 |
Медыджыд баллыс, кодöс вермас босьтны велöдчысь - 20
11. Őтувъя план
№ | Содержание донъялöм | Код кодификатор серти | Сьöкталун серти тшупöд | Балл |
1 | Орфография да пунктуация правилöяс | VII.1; VII.4 | Б | 2 |
2 | Сёрни стильяс | V.16. | Б | 1 |
3 | Лексика: антоним | V.5. | Б | 1 |
4 | Текст гöгöрвоöм | I.4. | Б | 1 |
5 | Лексика: синоним | V.5. | Б | 1 |
6 | Форма артмöдан суффиксъяс; гӧгöрвоöдны кывлысь артманногсö: кыввужъясысь, кывдінысь да кыв- вужйысь, кывдінъясысь | V.7. V.6. | Б | 1 |
7 | Сёрникузя: грамматика подув | V.12. | Б | 1 |
8 | Сложнöй серникузя | V.12. | Б | 1 |
9 | Фонетика боксянь видлалöм | V.4. | П | 2 |
10 | Морфология боксянь видлалöм | IV.2. | Б | 1 |
11 | Эмакывъяс гижанног | VII.1. | Б | 1 |
12 | Морфология боксянь видлалöм | IV.2. | Б | 1 |
13 | Зумыд кывтэчасъяс | III.1. | П | 5 |
14 | Текст сикасъяс | V.16. | Б | 1 |
12.Баллъяс отметка вылö вуджöдöм
Баллъяс | 19-20 | 16-18 | 12-15 | 14 и этшаджык |
Отметка | 5 | 4 | 3 | 2 |
13. Предметные результаты освоения образовательной программы, проверяемые заданиями работы
Код раздела ( по русскому языку)
I
Предметные результаты освоения основной образовательной
программы,проверяемые заданиями экзаменационной работы
совершенствование видов речевой деятельности (аудирования, чтения, говорения и письма), обеспечивающих эффективное овладение разными учебными предметами и
взаимодействие с окружающими людьми в ситуациях формального и неформального межличностного и межкультурного общения;
I.1. создание устных монологических высказываний разной коммуникативной направленности в зависимости от целей, сферы и ситуации общения с соблюдением норм современного русского
литературного языка и речевого этикета; умение различать монологическую, диалогическую и полилогическую речь, участие в диалоге и полилоге;
I.2. развитие навыков чтения на русском языке (изучающего, ознакомительного, просмотрового) и содержательной переработки
прочитанного материала, в том числе умение выделять главную
мысль текста, ключевые понятия, оценивать средства
аргументации и выразительности;
I.3. овладение различными видами аудирования (с полным пониманием, с пониманием основного содержания, с выборочным извлечением информации);
I.4. понимание, интерпретация и комментирование текстов
различных функционально-смысловых типов речи (повествование,
описание, рассуждение) и функциональных разновидностей языка,
осуществление информационной переработки текста, передача его
смысла в устной и письменной форме, а также умение характеризовать его с точки зрения единства темы, смысловой цельности, последовательности изложения;
1.5. умение оценивать письменные и устные речевые высказывания с точки зрения их эффективности, понимать основные причины коммуникативных неудач и уметь объяснять их; оценивать собственную и чужую речь с точки зрения точного, уместного и выразительного словоупотребления;
1.6.выявление основных особенностей устной и письменной речи, разговорной и книжной речи;
I.7. умение создавать различные текстовые высказывания в соответствии с поставленной целью и сферой общения (аргументированный ответ на вопрос, изложение, сочинение, аннотация, план (включая тезисный план), заявление,
информационный запрос и др.);
II.
понимание определяющей роли языка в развитии интеллектуальных и творческих способностей личности, в процессе образования и самообразования;
II.1. осознанное использование речевых средств для планирования и регуляции собственной речи; для выражения своих чувств, мыслей и коммуникативных потребностей;
II.2. соблюдение основных языковых норм в устной и письменной речи;
II.3. стремление расширить свою речевую практику, развивать культуру использования русского литературного языка, оценивать свои языковые умения и планировать их совершенствование и развитие;
III
использование коммуникативно-эстетических возможностей русского и родного языков;
III.1. распознавание и характеристика основных видов выразительных средств фонетики, лексики и синтаксиса (звукопись; эпитет, метафора, развернутая и скрытая метафоры, гипербола, олицетворение, сравнение; сравнительный оборот; фразеологизм, синонимы, антонимы, омонимы) в речи;
III.2. уместное использование фразеологических оборотов в речи;
III.3. корректное и оправданное употребление междометий для выражения эмоций, этикетных формул;
III.4. использование в речи синонимичных имен прилагательных в роли эпитетов;
IV.
расширение и систематизацию научных знаний о языке; осознание взаимосвязи его уровней и единиц; освоение базовых понятий лингвистики, основных единиц и грамматических категорий языка;
IV.1. идентификация самостоятельных (знаменательных)
служебных частей речи и их форм по значению и основным грамматическим признакам;
IV.2. распознавание существительных, прилагательных, местоимений, числительных, наречий разных разрядов и их морфологических признаков, умение различать слова категории состояния и наречия;
IV.3. распознавание глаголов, причастий, деепричастий и их морфологических признаков;
IV.4. распознавание предлогов, частиц и союзов разных разрядов, определение смысловых оттенков частиц;
IV.5. распознавание междометий разных разрядов, определение грамматических особенностей междометий;
V
формирование навыков проведения различных видов анализа
слова (фонетического, морфемного, словообразовательного, лексического, морфологического), синтаксического анализа словосочетания и предложения, а также многоаспектного анализа текста;
V.1. проведение фонетического, морфемного и словообразовательного (как взаимосвязанных этапов анализа структуры слова), лексического, морфологического анализа слова, анализа словообразовательных пар и словообразовательных цепочек слов;
V.2. проведение синтаксического анализа предложения, определение синтаксической роли самостоятельных частей речи в предложении;
V.3. анализ текста и распознавание основных признаков текста, умение выделять тему, основную мысль, ключевые слова, микротемы, разбивать текст на абзацы, знать композиционные элементы текста;
V.4. определение звукового состава слова, правильное деление на слоги, характеристика звуков слова;
V.5. определение лексического значения слова, значений многозначного слова, стилистической окраски слова, сферы употребления, подбор синонимов, антонимов;
V.6. деление слова на морфемы на основе смыслового, грамматического и словообразовательного анализа слова;
V.7. умение различать словообразовательные и формообразующие морфемы, способы словообразования;
V.8. проведение морфологического разбора самостоятельных и служебных частей речи; характеристика общего грамматического значения, морфологических признаков самостоятельных частей речи, определение их синтаксической функции;
V.9. опознавание основных единиц синтаксиса ( словосочетание, предложение, текст);
V.10. умение выделять словосочетание в составе предложения, определение главного и зависимого слова в словосочетании, определение его вида;
V.11. определение вида предложения по цели высказывания и эмоциональной окраске;
V.12. определение грамматической основы предложения;
V.13. распознавание распространенных и нераспространенных предложений, предложений осложненной и неосложненной структуры, полных и неполных;
V.14. распознавание второстепенных членов предложения, однородных членов предложения, обособленных членов предложения; обращений; вводных и вставных конструкций;
V.15. опознавание сложного предложения, типов сложного предложения, сложных предложений с различными видами связи, выделение средств синтаксической связи между частями сложного предложения;
V.16. определение функционально-смысловых типов речи, принадлежности текста к одному из них и к функциональной разновидности языка, а также создание текстов различного типа речи и соблюдения норм их построения;
V.17. определение видов связи, смысловых, лексических и грамматических средств связи предложений в тексте, а также уместность и целесообразность их использования;
VI.
обогащение активного и потенциального словарного запаса, расширение объёма используемых в речи грамматических средств для свободного выражения мыслей и чувств адекватно ситуации и стилю общения;
VI.1. умение использовать словари (в том числе – мультимедийные) при решении задач построения устного и письменного речевого высказывания, осуществлять эффективный и оперативный поиск на основе знаний о назначении различных видов словарей, их строения и способах конструирования информационных запросов;
VI.2. пользование толковыми словарями для извлечения необходимой информации, прежде всего – для определения лексического зачения ( прямого и переносного) слова, принадлежности к его группе однозначных или многозначных слов, определения прямого и переносного значения, особенностей употребления;
VI.3. пользование орфоэпическими, орфографическими словарями для определения нормативного написания и произношения слова;
VI.4. использование фразеологических словарей для определения значения и особенностей употребления фразеологизмов;
VI.5. использование морфемных, словообразовательных, этимологических словарей для морфемного и словообразовательного анализа слов;
VI.6. использование словарей для подбора к словам синонимов, антонимов;
VII
овладение основными нормами литературного языка (орфоэпическими, лексическими, грамматическими, орфографическими, пунктуационными), нормами речевого этикета; приобретение опыта их использования в речевой практике при создании устных и письменных высказываний; стремление к речевому самосовершенствованию, овладение основными стилистическими ресурсами лексики и
фразеологии языка;
VII.1. поиск орфограммы и применение правил написания слов с орфограммами;
VII.2. освоение правил правописания служебных частей речи и умения применять их на письме;
VII.3. применение правильного переноса слов;
VII.4. применение правил постановки знаков препинания в конце предложения, в простом и в сложном предложениях, при прямой речи, цитировании, диалоге;
VII.5. соблюдение основных орфоэпических правил современного русского литературного языка, определение места ударения в слове в соответствии с акцентологическими нормами;
VII.6. выявление смыслового, стилистического различия синонимов, употребления их в речи с учетом значения, смыслового различия, стилистической окраски;
VII.7. нормативное изменение форм существительных, прилагательных, местоимений, числительных, глаголов;
VII.8. соблюдение грамматических норм, в том числе при согласовании и управлении, при употреблении несклоняемых имен существительных и аббревиатур, при употреблении предложений с деепричастным оборотом, употреблении местоимений для связи предложений и частей текста,
конструировании предложений с союзами, соблюдение видовременной соотнесенности глаголов-сказуемых в связном тексте.
Муниципальное общеобразовательное учреждение
Ручевская средняя общеобразовательная школа
Утверждаю:
Директор МОУ Ручевской СОШ
_________ (Н.В.Холопова)
Коми кывйысь 6-öд класса велöдчысьяслы тöдöмлун донъялан- мурталан материал
1 вариант
- Лыддьöй текстсö да гижöй öшыбкатöг.
- Ляпкыдик мыр вылö пуксис ичöтик лэбач, пемыдвиж королёк, да сíсьмöм мыр пытшкысь тэрыба кутíс кокавны гагъясöс. 2) Миян вöръясын олысь лэбачьяс пиысь королёк медся ичöт, некымын сьöкта и эм, дарöм тай ичöт, а сёйнысö ён 3) Во чöжöн вöръясысь сíйö бырöдö миллионысь унджык гагöс да пучöйöс.4) Королёк позъялö пожöм да коз пуяс вылö.5) Ассьыс резина мач кодь гöгрöс позсö öшöдö пу лапъяс костö.6) Колькъясыс анькытш тусь кодь посниöсь.7)Тайö ичöтик лэбачсö аддзывлан зэв шоча, сíйö олö ылí вöръясын. 8) Őтлаавны кö коми пармаса медся ыджыд пöткакöд-чукчикöд, королёк кажитчас «лилипутöн». 9) Пöрысь чукчи сьöкыдджык королёкысь матö сюрс пöв.
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
- Тöдмалöй текстыслысь стильсö.
Вочакыв:________________________________
- 2 сёрникузяын вайöдöй «ён» кывлы антоним.
Вочакыв:_________________________________
4.Индöй лöсявтöм сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1) Миян вöръясын королёк медся ичöт.
2) Сылöн колькъясыс кизь кодь посниöсь.
3) Позйыс резина мач кодь гöгрöс.
4) Королёк-пемыдвиж юра лэбач.
Вочакыв:_________________________________
5.1 да 6 сёрникузяясысь аддзöй öткодь вежöртаса кывъяс-синонимъяс.
Вочакыв:_________________________________
6. 2 сёрникузяысь вайöдöй качество петкöдлысь кывбердъяс, кодъяс артмöмаöсь форма артмöдан суффиксъяс отсöгöн да петкöдлöны ичöтмöдан вежöртас.
Вочакыв:__________________________________
7. 4 сёрникузяысь гижöй грамматика подувсö.
Вочакыв:__________________________________
8.3-7 сёрникузяяс пиысь аддзöй сложнöй сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
Вочакыв:___________________________________
- Лыддьöй кывъяссö. Орччöдöй шуанногсö да гижанногсö. Квадратнöй скобкаясö гижöй сíйö согласнöй шыяссö, кутшöм кылö кывъяссö шуигас.
быДтыны- [ ]
иЗтор - [ ]
соДтыны- [ ]
тöДтöм- [ ]
Помалöй сёрникузясö,чут местаö пуктöй колана кыв.
Гора согласнöй шысö аскодялö бöръя гортöмыс и лоö…
Вочакыв:___________________________________
- Сетöм кывъясысь аддзы да гиж сöмын нимвежтасъяссö.
Татшöм, коркö, няньтор, кыкöн, миян, некод, наян, öти, мыйкö.
- Гиж эмакывъяссö правилöяс серти:
пуысь (пуö)
ведра (джын)
сус (пу)
гын (сапöг)
ю (сай)
Вочакыв:_______________________________________
12.Сетöм кывбердъясысь гижöй сöмын относительнöй кывбердъяссö. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1.Сиктса 2.Гожся 3. Вöрса 4. Пашкыр 5. Асъя 6. Кодзула
Вочакыв:___________________________________________
13. Бöрйöй зумыд кывтэчасъяслы лöсялана вежöртассö мöд столбиксьыс. Вочакывтö гижöй лыдпасъясöн.
1.Унмöй локтö | 1.Нинöм оз вöч |
2. Гуга жель оз бергöд | 2.Дыр кад мысти |
3.Бать кок пöв | 3. Дзик öткодьöсь |
4.Уна ва визувтас | 4.Видны |
5.Пуж петкöдлыны | 5. Узьны окота |
Вочакыв:___________________________________________________
14. Лыддьöй текст заводитчöмсö, индöй сикассö.
Пармаын олö сöмын öти сикас ош-руд ош. Тушаыс сылöн кыз яя да ыджыд. Юрыс паськыд, синмыс ичöтик, голяыс дженьыд да кыз.Кокыс вит чуня, гырысь гыжъяса.
Вочакыв:_________________________________
Вочакывъяс
№ | 1 вариант |
2. | научнöй |
3. | Омöль, жеб |
4. | 2 |
5. | Ичöтик-посниöсь |
6. | Ляпкыдик, ичöтик |
7. | Королёк позъялö |
8. | 7 |
9. | [ т ], [с ], [т ] ,[ т]-гортöммöм, оглушение |
10. | Татшöм, миян, некод, мыйкö. |
11. | Пуысь пуö, ведра джын, сус пу, гын сапöг, ю сай |
12. | 12356 |
13. | 1-5, 2-1,3-3, 4-2, 5-4 |
14. | Серпасалöм |
2 вариант
- Лыддьöй текстсö да гижöй öшыбкатöг.
- Кыдзи вöчны гербарий? 2)Косьтöм быдмöг тí йитанныд кабала лист бердö, улíас вöчанныд гижöд быдмöг йывсьыс. 3)Лист бердас быдмöгсö позьö вурыштны сунисöн. 4) А позьö и клеитны векньыдик кабала лентаöн. 5) Косьтöм быдмöгъясыс зэв жугласьысьöсь, сы вöсна накöд колö вöдитчыны видзчысьöмöн. 6) Тí вöчинныд гербарнöй лист. 7) Найöс эн кольöй дыр кежлö югыдíнö: вермас вежны рöмсö-бледöдны. 8) Дась гербарий листъяссö пуктöй папкаö. 9) Вот и лои гербарий. 10) Сíйöн позьö пöльзуйтчыны биология урок вылын
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
- Тöдмалöй текстыслысь стильсö.
Вочакыв:________________________________
- 7 сёрникузяын вайöдöй «югыдíнö» кывлы антоним.
Вочакыв:_________________________________
4.Индöй лöсявтöм сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1) Косьтöм быдмöгъясыс зэв ёнöсь.
2) Лист бердас быдмöгсö позьö вурыштны сунисöн, а позьö клеитны.
3)Быдмöг йывсьыс позьö вöчны гижöд .
4) Дась гербарий листъяссö пуктыны папкаö.
Вочакыв:_________________________________
5.3 да 4 сёрникузяясысь аддзöй öткодь вежöртаса кывъяс-синонимъяс.
Вочакыв:_________________________________
6. 4 сёрникузяысь вайöдöй качество петкöдлысь кывберд, кодí артмöма форма артмöдан суффикс отсöгöн да петкöдлö ичöтмöдан вежöртас.
Вочакыв:__________________________________
7. 8 сёрникузяысь гижöй грамматика подувсö.
Вочакыв:__________________________________
8.3-6 сёрникузяяс пиысь аддзöй сложнöй сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
Вочакыв:___________________________________
- Лыддьöй кывъяссö. Орччöдöй шуанногсö да гижанногсö. Квадратнöй скобкаясö гижöй сíйö согласнöй шыяссö, кутшöм кылö кывъяссö шуигас.
тулысБыд- [ ]
öТдортны - [ ]
лёКгаг- [ ]
пöСЬджык - [ ]
Помалöй сёрникузясö,чут местаö пуктöй колана кыв.
Гортöм согласнöй шысö аскодялö бöръя гораыс и лоö…
Вочакыв:___________________________________
- Текстысь аддзöй да гижöй став нимвежтасъяссö
Вочакыв:_________________________________
11.Гиж эмакывъяссö правилöяс серти:
петук (моз)
сьылан (кыв)
ниа (пу)
турун (юр)
пызан (выв)
Вочакыв:_______________________________________
12.Сетöм кывбердъясысь гижöй сöмын относительнöй кывбердъяссö. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1.Карса 2. Тöвся 3. Тэрыб 4. Кöрт 5. Шоныд 6. Тöлыся
Вочакыв:____________________________________________
13. Бöрйöй зумыд кывтэчасъяслы лöсялана вежöртассö мöд столбиксьыс. Вочакывтö гижöй лыдпасъясöн.
1.Пожйöн ва новлыны | 1.Гусясьысь |
2. Кык бана шаньга | 2.Дöзмыны |
3.Квайт чуня | 3. Сьöкыд удж вöчны |
4.Чуш нюжöдны | 4.Ковтöм удж вöчны |
5.Мыр бертны | 5. Őтарö- мöдарö сёрнитысь |
Вочакыв:___________________________________________________
14. Текстлысь индöй сикассö.
Вочакыв:_________________________________
Вочакывъяс
№ | 1 вариант |
2. | публицистика |
3. | пемыдíнö |
4. | 1 |
5. | Лист-кабала |
6. | векньыдик |
7. | пуктöй |
8. | 5 |
9. | [ з], [д ], [г ] ,[ з ʾ]-гораммöм, озвончение |
10. | Тí, накöд,найöс, сíйöн |
11. | Петук моз, сьыланкыв, ниа пу, турун юр, пызан выв. |
12. | 1246 |
13. | 1-4,2-5,3-1,4-2,5-3. |
14. | мöвпалöм |
3 вариант
1. Лыддьöй текстсö да гижöй öшыбкатöг.
1) Со öтка кыдз. 2) Улысса вожсö кодкö чегöма. 3) Чегöм вож местаас артмöма неыджыд розь, а сэтысь тюрöбöн петö зарава да кыдзлöн кок кузя исковтö муас. 4) Őтка кыдз вылö виччысьтöг пуксисны кык пыста. 5) Вожйысь вожйö чеччалíгтыр, найö лэччисны пыр улöджык. 6) Асьнысö кутíсны збоя. 7) Лэччисны зарава дорöдзыс, табанитчисны кокъяснас сюмöдö да заводитíсны чöсмасьны юмов зараваöн. 8) Тяпкöдöны вомнысö, весиг синъяссö куньлöны. 9) Тадзи найö чöсмасисны минут дас, сэсся лэбзисны орчча пу вылö и öтвылысь заводитíсны сьывны.
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
- Тöдмалöй текстыслысь стильсö.
Вочакыв:________________________________
- 6 сёрникузяын вайöдöй «збоя» кывлы антоним.
Вочакыв:_________________________________
4.Индöй лöсявтöм сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1) Пыстаяс кутíсны асьнысö збоя.
2) Кыдзлысь улысса вожсö кодкö чегöма.
3) Пыстаяс чöсмасисны зараваöн минут кык .
4) Зараваыс вöлí юмов.
Вочакыв:_________________________________
5.3 сёрникузяын «исковтö» кывлы вайöдöй öткодь вежöртаса кыв-синоним.
Вочакыв:_________________________________
6. 3 сёрникузяысь вайöдöй кывберд, кодí артмöма приставка отсöгöн.
Вочакыв:__________________________________
7. 4 сёрникузяысь гижöй грамматика подувсö.
Вочакыв:__________________________________
8.1-6 сёрникузяяс пиысь аддзöй сложнöй сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
Вочакыв:___________________________________
- Лыддьöй кывъяссö. Орччöдöй шуанногсö да гижанногсö. Квадратнöй скобкаясö гижöй сíйö согласнöй шыяссö, кутшöм кылö кывъяссö шуигас.
быДтыны- [ ]
иЗтор - [ ]
соДтыны- [ ]
тöДтöм- [ ]
Помалöй сёрникузясö,чут местаö пуктöй колана кыв.
Гора согласнöй шысö аскодялö бöръя гортöмыс и лоö…
Вочакыв:___________________________________
- Текстысь аддзöй да гижöй став нимвежтасъяссö
Вочакыв:_________________________________
11.Гиж эмакывъяссö правилöяс серти:
ош (кодь)
сьöла (оз)
пи (пу)
пывсян (сай)
чоя (вока)
Вочакыв:_______________________________________
12.Сетöм кывбердъясысь гижöй сöмын относительнöй кывбердъяссö. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1.Пöдса 2. Кымöра 3. Сола 4. Сюсь 5. Пызьöсь 6. Ситеч (платтьö)
Вочакыв:____________________________________________
13. Бöрйöй зумыд кывтэчасъяслы лöсялана вежöртассö мöд столбиксьыс. Вочакывтö гижöй лыдпасъясöн.
1.Пель сайö сюркнявны | 1. Омöля кылö |
2. Юр сиравны | 2.Кöсйысьны вöчны мустöм удж |
3.Вомтö эн паськöдлы | 3. Тöд вылын кутны |
4. Сьöкыд пеля | 4.Нинöм оз вöч |
5.Чаг оз бергöд | 5. Эн сёрнит |
Вочакыв:___________________________________________________
14. Текстлысь индöй сикассö.
Вочакыв:_________________________________
Вочакывъяс
№ | 1 вариант |
2. | художествоа |
3. | Збоя-рама |
4. | 3 |
5. | визувтö |
6. | неыджыд |
7. | Пуксисны кык пыста |
8. | 3 |
9. | [ т ], [с ], [т ] ,[ т]-гортöммöм, оглушение |
10. | Кодкö, найö, асьнысö. |
11. | Ош кодь, сьöлаоз, пипу, пывсян сай, чоя-вока |
12. | 1256 |
13. | 1-3, 2-2,3-5, 4-1, 5-4 |
14. | Юöртöм |
Вариант 4
- Лыддьöй текстсö да гижöй öшыбкатöг.
- Матыстчö тöв. 2) Муяс да видзьяс вевттьысисны нин еджыд шебрасöн.
3)Войяснас трачкöдчö кöдзыд, тыяс да куръяяс кöдзыдыс дорис вöсньыдик йиöн. 4) Коръя пуяс важöн нин шыбитíсны ас вывсьыныс мичлунсö,сулалöны пасьтöмöсь, тíралöны быд тöв пöльыштöмысь. 5) Оз нин тыдавны пелысь пуяс вылын гöрд вотöсъяс. 6) Но арся мичлунысэз на быдлаын быр. 7) Со керка бокас, град йöрын, сулалö некымын жов пу. 8) Быд вожйын öшалöны чим гöрд розъяс. 9) Тусьясыс гырысьöсь, ылöдз тыдалöны, вежтö петкöдлöны.
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
2.Тöдмалöй текстыслысь стильсö.
Вочакыв:________________________________
3.1 сёрникузяын вайöдöй «матыстчö» кывлы антоним.
Вочакыв:_________________________________
4.Индöй лöсявтöм сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1) Град йöрын сулалö жов пу.
2) Пелысь пуяс вылын гöрд вотöсъяс оз нин тыдавны.
3) Кöдзыд трачкöдчö войяснас .
4) Кöдзыд дорис тыяс кыз йиöн.
Вочакыв:_________________________________
5.4 сёрникузяын «пасьтöмöсь» кывлы вайöдöй öткодь вежöртаса кыв-синоним.
Вочакыв:_________________________________
6. 3 сёрникузяысь вайöдöй качество петкöдлысь кывберд, кодí артмöма форма артмöдан суффикс отсöгöн да петкöдлö ичöтмöдан вежöртас.
Вочакыв:__________________________________
7. 5 сёрникузяысь гижöй грамматика подувсö.
Вочакыв:__________________________________
8.1-6 сёрникузяяс пиысь аддзöй сложнöй сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
Вочакыв:___________________________________
9. Лыддьöй кывъяссö. Орччöдöй шуанногсö да гижанногсö. Квадратнöй скобкаясö гижöй сíйö согласнöй шыяссö, кутшöм кылö кывъяссö шуигас.
тулысБыд- [ ]
öТдортны - [ ]
лёКгаг- [ ]
пöСЬджык - [ ]
Помалöй сёрникузясö,чут местаö пуктöй колана кыв.
Гортöм согласнöй шысö аскодялö бöръя гораыс и лоö…
Вочакыв:___________________________________
10.Текстысь аддзöй да гижöй став нимвежтасъяссö
Вочакыв:_________________________________
11.Гиж эмакывъяссö правилöяс серти:
Выль (тор)
Вой ( выв)
Воöн (джынйöн)
Пач (водз)
Козйысь (козйö)
Вочакыв:_______________________________________
12.Сетöм кывбердъясысь гижöй сöмын относительнöй кывбердъяссö. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1. Сук 2. Юртöм 3. Курыд 4. Войся 5. Школаса 6. Колхознöй
Вочакыв:____________________________________________
13. Бöрйöй зумыд кывтэчасъяслы лöсялана вежöртассö мöд столбиксьыс. Вочакывтö гижöй лыдпасъясöн.
1. Колян вося лым он босьт | 1. Скуп, нинöм оз сет |
2. Паськыд вома | 2.Ставсö висьтавлö |
3.Вирыс пузис | 3. Скöрмис |
4. Мышкас и водзас синмыс | 4. Ставсö аддзö |
5. Куран кок | 5. Быдлаö круасьлö, ставсö дзугö |
Вочакыв:___________________________________________________
14. Текстлысь индöй сикассö.
Вочакыв:_________________________________
Вочакывъяс
№ | 1 вариант |
2. | художествоа |
3. | ылыстчö |
4. | 4 |
5. | кушöсь |
6. | вöсньыдик |
7. | Оз тыдавны вотöсъяс |
8. | 3 |
9. | [ з], [д ], [г ] ,[ з ʾ]-гораммöм, озвончение |
10. | Ас, быд, некымын |
11. | Выльтор, войвыв, воöн-джынйöн, пач водз, козйысь козйö. |
12. | 2456 |
13. | 1-1,2-2,3-3,4-4,5-5. |
14. | серпасалöм |
Муниципальное общеобразовательное учреждение
Ручевская средняя общеобразовательная школа
Утверждаю:
Директор МОУ Ручевской СОШ
_________ (Н.В.Холопова)
Коми кывйысь 5-öд класса велöдчысьяслы тöдöмлун донъялан- мурталан материал
2015-2016 велöдчан во
Специфика
- Лöсьöдысь: Гребенюк Диана Алексеевна, Руч шöр школаын коми кыв да литература велöдысь.
- Подув:
- Школаын вогöгöрся календар график
- Коми кывйысь уджтас ( рабочая программа)
- Коми кывйысь 5-öд классын календарно-тематическöй план
- 5 класслы коми кыв Ким-яс лӧсьӧдӧма велӧдан выль стандартъяс вылӧ подуласьӧмӧн, сылысь тшӧктӧм-корӧмъяссӧ артыштӧмӧн.. Сійӧ лӧсялас школаяслы, кӧні велӧдӧны чужан кыв.
- Уджлöн коланлун:
5-öд класса велöдчысьяслысь коми кывйысь во помын тöдöмлун да кужöмлун донъялöм ФГОС ООО серти
- Нуöдан форма:
Комплекснöй удж ( гижана)
- Ким-лöн артманног:
Коми кывйысь 5- öд классын уджыс 3 юкöна: 1 юкöнас пыртöма тöдöмлунъяс да кужанлунъяс прöверитан, донъялан диктант, кодöс колö гижны мичаа орфография да пунктуация боксянь торкавтöг. Гижан уджнас лоö связнöй текст ( 80 кывйысь), кодí лöсялö арлыд сертиыс 5-öд класса велöдчысьяслы, пыртöма синтаксис боксянь прöстöй сёрникузяяс, лексика боксянь ставлы гöгрвоана кывъяс, орфография боксянь начальнöй да витöд классъясын велöдöм правилöяс вылö кывъяс. Мöд юкöнас сетöм текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм.Сизим задание пиысь, кодöс колö вöчны диктант гижöм бöрын,2 да 3 заданиеясыс лöсьöдöма сы могысь, мед позис донъявны текст содержание гöгöрвоöм, шöр мöвпсö дженьыда тöдчöдны кужöм, 4 задание сетöма «Фонетика» разделысь, кывъяслы фонетическöй транскрипция вöчöм, 5 заданиеын кыв видлавны кыв состав серти, 6 да 7 заданиеяс «Синтаксис» разделысь: аддзыны öтсяма юкöдъяс да сёрникузя синтаксис боксянь видлалöм, 8 заданиеыс –творческöй: индöм тема вылö неыджыд ( 2-3 сёрникузя) мöвпалан гижöд лöсьöдан удж.
Уджлöн юкöн | Задание лыд | Медыджыд балл | Задание сикас |
1 юкöн | 1 | 5 | Диктант орфография да пунктуация боксянь торкавтöг гижöм |
2 юкöн | 6 | 6 и 2 содтöд | текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
3 юкöн | 1 | 2 | индöм тема вылö неыджыд ( 2-3 сёрникузя) мöвпалан гижöд лöсьöдан удж. |
Ставыс | 8 | 15 | Текст орфография да пунктуация боксянь торкавтöг гижöм; текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм; индöм тема вылö неыджыд ( 2-3 сёрникузя) мöвпалан гижöд лöсьöдан удж. |
- Ким-лöн сюрöс: 5-öд классын коми кыв велöдан юкöнъяс:
Раздел | Задание лыд | Медыджыд балл |
Диктант: орфография да пунктуация | 1 | 5 |
Фонетика | 1 (4) | 1 |
Морфемика | 1 (5) | 1 |
Синтаксис | 2 (6,7) | 2 |
Сёрни. Текст | 2 (2,3) | 2 |
Неыджыд текст гижöм | 1 (8) | 2 |
Ставыс | 8 | 13 + 2 бонус= 15 |
- Тöдöмлунъяс да кужанлунъяс донъялöм:
№ задание | Тöдöмлунъяс да кужанлунъяс донъялöм: |
1. | Кужны гижны диктант 80 кывйысь, тöдны пунктуация правилӧяслысь системасӧ; öшыбкатöг гижны кывъяс: öтлаын, торйöн, визьтор пыр; |
2.-3 | Текст содержание вежöртöм-гöгöрвоöм: кужны видлавны да гöгöрвоны текст сюрöс, восьтыны медшöр мöпсö, вочавидзны сюрöс сертиыс юалöмъяс вылö. |
4. | Кужны гижны кывъяс шыяс серти |
5. | Кужны торйöдны форма артмöдан, кыв артмöдан, кыв вежлалан суффиксъяс. – гӧгöрвоöдны кывлысь артманногсö: кыввужъясысь, кывдінысь да кыв- вужйысь, кывдінъясысь. |
6. | Кужны видлавны сёрникузя синтаксис боксянь; тӧдчӧдны сёрникузя подувсӧ, аддзыны содтана юкöдъяс, тӧдны налысь сикасъяссö: содтанпас, тöдчöданпас, ногапас |
7. | Кужны аддзыны сёрникузяысь öтсяма юкöдъяса |
8. | Кужны индöм тема вылö гижны неыджыд ( 2-3 сёрникузя) мöвпалан гижöд . |
- Сьöкталун серти заданиеяс юклöм:
5-öд класса велöдчысьяслысь унджык заданиеыс пыртöма тöдöмлунъяс донъялöмсö базöвöй тшупöда вылын. Сöмын 1 ( зависитö вöчан качество серти) да 8 заданиеясыс лоöны повышеннöй тшупöда.
Заданиелöн сьöкталун серти тшупöдъяс | Задание лыд | Медыджыд балл |
базöвöй | 1 (Б/П) , 2-7 | 13 |
повышенннöй | 8 | 2 |
ставыс | 8 | 15 |
9.Ким-сö гижöм вылö урчитöма 60 минут
10.* Диктант донъялан муртöсъяс
1 юкöн | 5 балл –öшыбкатöм уджысь |
4 балл- вöчöма 2 торкалöм разнöй сикас вылö | |
3 балл- вöчöма 3 торкалöм разнöй сикас вылö | |
2 балл- вöчöма 5 торкалöм разнöй сикас вылö | |
1 балл- вöчöма 5 и унджык торкалöм разнöй сикас вылö |
*2- 8 заданиеяс донъялан муртöсъяс:
Заданиеяслöн № | Донъялан муртöсъяс |
2 | Вочакыв: 1 балл-правильнöя вочавидзöма 0 балл-неправильнöя вочавидзöма, либö вочавидзöмыс абу |
3 | Вочакыв: 1 балл-правильнöя вочавидзöма 0 балл-неправильнöя вочавидзöма, либö вочавидзöмыс абу |
4 | Вочакыв: 1 балл-правильнöя вöчöма фонетическöй транскрипция 0 балл-неправильнöя видлалöма кывъяссö шыяс серти, либö транскрипцияыс абу |
5 | Вочакыв: 1 балл-правильнöя вöчöма кыв тэчас серти разбор 0 балл-неправильнöя вöчöма кыв состав разборсö, либö разборыс абу |
6 | Вочакыв: 1 балл-правильнöя вöчöма синтаксис боксянь разбор 0 балл-неправильнöя вöчöма синтаксис боксянь разбор, либö разборыс абу |
7 | Вочакыв: 1 балл-правильнöя вайöдöма сёрникузяысь куимнан öтсяма юкöдъяссö 0 балл-неправильнöя аддзöма öтсяма юкöдъяссö, либö абу тырвыйö вайöдöма |
8 | Вочакыв: гижöма неыджыд текст (2-3) сёрникузяысь, фактическöй öшыбка абу 2 балл-правильнöя вочавидзöма, фактическöй öшыбка абу 1 балл-абу тырвыйö вочавидзöма, эм логика боксянь торкалöм 0 балл-неправильнöя вочавидзöма, эм фактическöй öшыбка, либö вочавидзöмыс абу |
Примечание | 1-7 заданиеяс вылö вочавидзöмъяс граматика боксянь донъялöм: *1-7 задание вылö водзавидзöмын öшыбка абу, то содтыссьö 2 балл став балл дорö *1-7 задание вылö водзавидзöмын 2 öшыбка , то содтыссьö 1 балл став балл дорö *1-7 задание вылö водзавидзöмын 2 унджык öшыбка , то балл оз содтыссьы став балл дорö |
Медыджыд баллыс, кодöс вермас босьтны велöдчысь - 15
11. Őтувъя план
№ | Содержание донъялöм | Код кодификатор серти | Сьöкталун серти тшупöд | Балл |
1юкöн: диктант | Кужны гижны диктант 80 кывйысь, тöдны пунктуация правилӧяслысь системасӧ; öшыбкатöг гижны кывъяс | I.3. I.4. | Б/П | 5 |
2 юкöн: диктант текст дорö заданиеяс | ||||
2-3 | Текст содержание вежöртöм-гöгöрвоöм: кужны видлавны да гöгöрвоны текст сюрöс, восьтыны медшöр мöпсö, вочавидзны сюрöс сертиыс юалöмъяс вылö | I.2. I.4 | Б | 1+1 |
4 | Фонетика: кужны гижны кывъяс шыяс серти | V.4. | Б | 1 |
5 | Морфемика: кыв тэчас серти разбор | V.7. V.6. | Б | 1 |
6 | Кужны видлавны сёрникузя синтаксис боксянь | V.14. | Б | 1 |
7 | Кужны аддзыны öтсяма юкöдъяс | V.14. | Б | 1 |
8 | Кужны гижны неыджыд текст | I.7. | П | 2 |
Ставыс | Диктант и 7 задание 13 балл ( 2 содтöд балл гработа боксянь правильнöя вочавидзöм) |
12.Баллъяс отметка вылö вуджöдöм
Баллъяс | 13-15 Повышеннöй тшупöд | 7-12 Базовöй тшупöд | 0-6 Ичöт тшупöд |
Баллъяс | 15-13 | 12-10 | 9-7 | 0-6 |
5 | 4 | 3 | 2 |
Муниципальное общеобразовательное учреждение
Ручевская средняя общеобразовательная школа
Утверждаю:
Директор МОУ Ручевской СОШ
_________ (Н.В.Холопова)
Коми кывйысь 5-öд класса велöдчысьяслы тöдöмлун донъялан- мурталан материал
1 вариант
- Гижны диктант и вöчны сы кузя заданиеяс
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
- Кодъясöс виччысисны челядь? Гиж лэбач нимсö.
Вочакыв:_________________________________
- Мый могысь челядь вöчалíсны лэбачьяслы оланíн? Гиж дженьыд вочавидзöм.
Вочакыв:_________________________________
- Гиж кывъяссö шыяс серти: гаръясыс, öтчыд
Вочакыв:_________________________________
- Кывсö видлав кыв тэчас серти: пышкайяскöд
Вочакыв:_________________________________
- Сёрникузяысь видлавны подув да содтана юкöдъяс:
Муяс вылысь лымйыс сылíс, юяс лöзöдíсны.
7.Сёрникузяысь гижны сöмын öтсяма юкöдъяссö:
Кузь туй бöрад найö эз сьывны, эз пинясьны, эз косясьны пышкайяскöд.
Вочакыв:_________________________________
- Кутшöм мортöс позьö шуны Тöждысьысь? Вочавидзöй 3-4 сёрникузяöн. Заводитöй ассьыныд текстö тадзи:
Тöждысьысь морт- тайö сэтшöм морт, кодí…
Вочакыв:_________________________________
2 вариант
- Гижны диктант и вöчны сы кузя заданиеяс
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
- Кодъясöс виччысисны челядь? Гиж лэбач нимсö.
Вочакыв:_________________________________
- Мый могысь челядь вöчалíсны лэбачьяслы оланíн? Гиж дженьыд вочавидзöм.
Вочакыв:_________________________________
- Гиж кывъяссö шыяс серти: пасьтала, скворечьяс
Вочакыв:_________________________________
- Кывсö видлав кыв тэчас серти: лымйыс
Вочакыв:_________________________________
- Сёрникузяысь видлавны подув да содтана юкöдъяс:
Кыдз пуяс вылын гаръясыс туктíсны, бадьяс вылын вербаяс дзикöдз вижöдíсны.
7.Сёрникузяысь гижны сöмын öтсяма юкöдъяссö:
Кузь туй бöрад найö эз сьывны, эз пинясьны, эз косясьны пышкайяскöд
Вочакыв:_________________________________
- Кутшöм мортöс позьö шуны Тöждысьысь? Вочавидзöй 3-4 сёрникузяöн. Заводитöй ассьыныд текстö тадзи:
Тöждысьысь морт- тайö сэтшöм морт, кодí…
Вочакыв:_________________________________
3 вариант
- Гижны диктант и вöчны сы кузя заданиеяс
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
- Кодъясöс виччысисны челядь? Гиж лэбач нимсö.
Вочакыв:_________________________________
- Мый могысь челядь вöчалíсны лэбачьяслы оланíн? Гиж дженьыд вочавидзöм.
Вочакыв:_________________________________
- Гиж кывъяссö шыяс серти: бадьяс, дзикöдз
Вочакыв:_________________________________
- Кывсö видлав кыв тэчас серти: чöла
Вочакыв:_________________________________
- Сёрникузяысь видлавны подув да содтана юкöдъяс:
Таво амбар бокö сувтöдíм налы выль оланíн.
7.Сёрникузяысь гижны сöмын öтсяма юкöдъяссö:
Кузь туй бöрад найö эз сьывны, эз пинясьны, эз косясьны пышкайяскöд
Вочакыв:_________________________________
- Кутшöм мортöс позьö шуны Тöждысьысь? Вочавидзöй 3-4 сёрникузяöн. Заводитöй ассьыныд текстö тадзи:
Тöждысьысь морт- тайö сэтшöм морт, кодí…
Вочакыв:_________________________________
4 вариант
- Гижны диктант и вöчны сы кузя заданиеяс
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
- Кодъясöс виччысисны челядь? Гиж лэбач нимсö.
Вочакыв:_________________________________
- Мый могысь челядь вöчалíсны лэбачьяслы оланíн? Гиж дженьыд вочавидзöм.
Вочакыв:_________________________________
- Гиж кывъяссö шыяс серти: лэбачьяс, сэтчö
Вочакыв:_________________________________
- Кывсö видлав кыв тэчас серти: пышкайяскöд
Вочакыв:_________________________________
- Сёрникузяысь видлавны подув да содтана юкöдъяс:
Рытнас лэбачьяс разöдчисны сикт пасьтала бöрйыны позъяс да овмöдчыны сэнí.
7.Сёрникузяысь гижны сöмын öтсяма юкöдъяссö:
Кузь туй бöрад найö эз сьывны, эз пинясьны, эз косясьны пышкайяскöд
Вочакыв:_________________________________
- Кутшöм мортöс позьö шуны Тöждысьысь? Вочавидзöй 3-4 сёрникузяöн. Заводитöй ассьыныд текстö тадзи:
Тöждысьысь морт- тайö сэтшöм морт, кодí…
Вочакыв:_________________________________
Диктант текст
Таво тулысыс нюжалíс. Заводитíс сывны коркö мартын, а прамöй тулысыс локтíс сöмын апрель помланьыс. Муяс вылысь лымйыс сылíс, юяс лöзöдíсны. Кыдз пуяс вылын гаръясыс туктíсны, бадьяс вылын вербаяс дзикöдз вижöдíсны.
Ми виччысим, кор воасны миянö скворечьяс. Таво амбар бокö сувтöдíм налы выль оланíн. Кодí сэтчö овмöдчас?
Скворечьяс воöмаöсь войнас. Лэбачьясчöла пукалíсны тополь вожъяс вылын. Кузь туй бöрад найö эз сьывны, эз пинясьны, эз косясьны пышкайяскöд. Лунтыр шойччисны. Рытнас лэбачьяс разöдчисны сикт пасьтала бöрйыны позъяс да овмöдчыны сэнí.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Промежуточная аттестация по русскому языку для обучающихся 6 класса
Аттестационная работа по русскому языку для обучающихся 6-х классов составлена на основе рабочей учебной программы для II гимназической ступени и в соответствии с современными...
Материалы для аттестатиционных испытаний для проведения промежуточной аттестации по немецкому языку в 7-х классах
Аттестационный материал по немецкому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся 7 класса составлен на основе Примерной образовательной программы по иностранным языкам, авторской прог...
Промежуточная аттестация по русскому языку за курс 7 класса
Итоговая контрольная работа: тест, анализ текста, сочинение....
Промежуточная аттестация по русскому языку за курс 10 класса
Работа в формате ЕГЭ в двух вариантах....
Задания для промежуточной аттестации по английскому языку для учащихся 8 классов( УМК Биболетовой).
Задания для промежуточной аттестации по английскому языку для учащихся 8 классов( УМК Биболетовой)....
Контрольно измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по русскому языку за курс 3 класса
Контрольно измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по русскому языку за курс 3 класса....
Контрольно-измерительные материалы для годовой промежуточной аттестации по английскому языку для учащихся 2 класса
Промежуточная аттестация по английскому языку во 2 классах предусматривает проверку знаний учеников по основным видам речевой деятельности «Чтение», языковых навыков и средств оперирования...