Темэ: «Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у Алий и «Мадинэ» поэмэм къызэрыщыгъэлъэгъуар »
план-конспект урока (9 класс) на тему
Учитель:Мамиева Альбина Артуровна.
Урок: Кабардинская литература.Тип урока: Подготовка к сочинению.
Цель урока: Активизация учебной и творческой деятельности учащихся средствами литературы, народного фольклора музыки, искусства, обеспечение обще культурного и музыкального развития путем постижения народных традиций.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_konspekt_poema_madina.docx | 227.16 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок – зэ1уха
Темэ: «Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у Алий и «Мадинэ» поэмэм къызэрыщыгъэлъэгъуар »
МКОУ " ООШ №4 Г.П.Терек" адыгэбзэмрэ адыгэ литературэмрэ и егъэджак1уэ Мамий Альбинэ.
Аннотация
Учитель:Мамиева Альбина Артуровна.
Урок: Кабардинская литература.
Дата проведения: 06.02.2015год.
Место проведения: МКОУ ООШ №4 ГП Терек, 9класс.
Тип урока: Подготовка к сочинению.
Цель урока: Активизация учебной и творческой деятельности учащихся средствами литературы, народного фольклора музыки, искусства, обеспечение обще культурного и музыкального развития путем постижения народных традиций.
Задачи:
1. Организовать повторение и закрепление по теме: «Пасэзэманымадыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у Алий и «Мадинэ» поэмэмкъызэрыщыгъэлъэгъуар».
2. Развитие эстетического вкуса учащихся. Способствовать развитию интеллектуальных умений и навыков, диалектического мышления, памяти.
3. Способствовать мыслить, осознавать и доказывать мнение, не забывая своих традиций, воспитывать любовь к искусству горцев, музыке, к родной литературе, к народной музыке. Выбор структуры урока был сделан соответственно типу урока.
Этапы урока
1. Организационный (приветствие, сообщения темы урока, задач на уроке).
2. Этап проверки домашнего задания.
3. Подготовка учащихся к работе на основном этапе.
4. Основной этап.
5. Закрепление.
6. Подведение итогов.
7.Домашнее задание.
На уроке использованы следующие методы обучения: поисковые, исследовательские. Методы контроля: устные, письменные, групповые, индивидуальные.
Всю работу на уроке я спланировала, учитывая психологические и возрастные особенности класса и рекомендации психолога школы.
На первом этапе прозвучало приветствие, сообщение темы урока и задач на урок.
На следующем этапе учащиеся провели поисково-исследовательскую работу. Продемонстрировали любовь к музыке, к искусству, к литературе, к обычаям и традициям адыгского народа. Содержание урока способствует всестороннему развитию личности.
На основном этапе учащиеся полностью раскрыли тему сочинения: «Образ адыгской женщины в поэме Алий Шогенцукова «Мадина»».Выяснилось, что учащиеся в основном правильно отнеслись к идее поэмы.
Бзэм зезыгъэужь урок
Мурадыр:1. Адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэныр Мадинэ и образым къызэрыхэщыр.
2. Пасэ зэманым псэуа адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ нобэрей адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ зэгъэпщэн. 3.Еджак1уэхэм я гупсысэр тэмэму зык1элъахьыфу гъэсэным елэжьын.
Къехьэл1апхъэхэр: «Мадинэ» оперэм и пычыгъуэ . Поэмэм ехьэл1ауэ еджак1уэхэм ящ1а сурэтхэр. Адыгэ ц1ыхубзым, адыгэхабзэм ехьэл1а тхыгъэхэр зэрыт тхылъхэр, презентацэ, компьютер, проектор.
Эпиграф:
Ц1ыхубзыр гъащ1эм и дыгъэщ, ц1ыхубзыр дунейм и мазэщ.
АгънокъуэЛашэ./
I.Урокымхуэгъэхьэзырын
Егъ.:Фи махуэ ф1ыуэ!
Едж.: Нэхъыф1ыжу!
Егъ.: Фыт1ыс. Дэ нобэ оперэм щыщ 1ыхьэ дедэ1уэнущи, къэфщ1эну п1эрэ ар? Къардэн Хьэсэн и «Мадинэ» оперэм щыщ 1ыхьэ Мадинэ и арием егъэдэ1уэн.
Егъ.:Мы фызэдэ1уа произведенэм хэт щыгъуазэ? Сыт хуэдэ оперэм щыщ мы пычыгъуэр? Сыт хуэдэ художественнэ тхыгъэм тращ1ык1ыжа мы тхыгъэр?
Едж.: Мы произведенэр Къардэн Хьэсэн и «Мадинэ» оперэм щыщщ. Мадинэ и ариещ.
Eгъ.:Хэт ар зыгъэзащ1эр?
Едж.:Бэгъэтыжь Светэщ.
5-нэ слайдыр къэгъэлъэгъуэн.
Къэхутэныгъэ лэжьыгъэ. Презентацэ еджак1уэхэм ящ1ын.
5-слайд.
Бэгъэтыжь Светэ- уэрэджы1ак1уэ 1эзэщ. Къэбэрдей - Балъкъэрым и щ1ыхь зи1э уэрэджы1ак1уэщ. |
Егъ.: Сыт хуэдэ гупсысэхэр къытхуигъэушрэ мы пычыгъуэм дыщеда1уэк1э?
Егъ.: Гук1э зэхэфщ1ауэ п1эрэ поэмэм и пычыгъуэмрэ макъамэм и зэпыщ1эныгъэмрэ?
Едж.: Мадинэ поэмэм макъамэ гуак1уэ, къулей щ1элъым къыхэк1к1э къыщ1эк1ынщ, Къардэн Хьэсэн къыщ1игъэсэбэпар а поэмэр ик1и аращ «Мадинэ» ф1эщ1ыгъэц1эр щ1ритар.
3-4 слайдхэр къэгъэлъэгъуэн. Къэхутэныгъэ лэжьыгъэ. Еджак1уэхэм презентацэ ящ1ын.
3-слайд.
Къардэн Хьэсэн къэгъэлъэгъуэн. Къардэн Хьэсэн Къэбэрдей-Балъкъэрым и композитор ц1эры1уэщ. Ар февралым и т1ощ1рэ щым Шэджэм езанэкъуажэм 1923 гъэм къыщалъхуащ. Ленинград дэт консерваториер къиухащ. Къэбэрдей-Балъкъэрым и гимнырзыхилъхьащ. |
4-слайд.
Абы оперэ зыбжанэ итхащ. «Мадинэ» и мызакъуэу абы итхащ «Къамботрэ Лацэрэ» оперэри, «Мыщэ и къуэ Батыр», нэгъуэщ1 1эджи. Оперэр япэдыдэу 1970 гъэм театрым къыщагъэлъэгъуауэ щытащ. |
Егъ.: Щоджэнц1ык1у Алий и ц1эр зезыхьэ театрым щагъэувауэ щытащ спектакл.Феплъамэ,хэтсымэ л1ыхъужь нэхъыщхьэхэм я ролхэр зыгъэзэщ1ар? Фц1ыхуу п1эрэт ахэр?
Едж.:Мадинэ и ролыр игъэзэщ1ащ Бэгъэтыжь Светэ.Заур и ролыр игъэзэщ1ащ Жылокъуэ Мухьэмэдин.
«Мадинэ» и ариер игъэзэщ1ащ ди лъэпкъ уэрэджы1ак1уэ нэхъыф1 дыдэхэм ящыщ зым-Бэгъэтыжь Светэ .
Егъ.:Ц1ыхубзым и образыр къыхэщу сытхуэдэ тхыгъэ Щоджэнц1ык1у Алий и 1эдакъэм къыщ1эк1ар? «Мадинэ» и закъуэкъым тхак1уэм къигъэщ1а образыр. Дигу къэдгъэк1ыжынщ «Щ1ымахуэ жэщым» къыхэщ фызабэ тхьэмыщк1эр.
Едж.: Ц1ыхубзым пщ1эи щхьэи имы1эу зэрыщытыр «Щ1ымахуэ жэщым» къыхощыж.
Егъ.:Мис зы нэгъуэщ1 тхыгъи «Тек1 бжэщхьэ1ум».
Егъ.:Сыт хуэдэ хьэл-щэнхэр къыхэщрэ мы тхыгъэми?
Едж.: Ц1ыхубзым хьэм хуэдэу зэрыхущытар, пщ1э зэримы1ар.
Егъ.:Адыгэ ц1ыхубзым и образ зэмыл1эужьыгъуэхэр къыщызэригъэпэщащ Щоджэнц1ык1у Алий ди литературэм. Дэ ди къалэнщ абы итха тхыгъэхэм щыгъуазэ зытщ1ыну, абыхэм пщ1э яхуэтщ1ыну. Абы къыхэк1ыуи урокым дэ нобэ къыщызэдгъэпэщащ Щоджэнц1ык1у Алилй и тхыгъэхэм теухуа тхылъ (выставкэ). Мыбы фэ щыгъуазэ щызыхуэфщ1ыфынущ тхак1уэм и гъащ1э гъуэгуанэм, абы итха тхыгъэхэр зытеухуа 1уэхугъуэхэм. Гъащ1эм и дахагъэр зыхэфщ1эфу фыхуэзыгъэсэн куэди къыхэфхынущ.
Егъ.:Щоджэнц1ык1у Алий Мадинэ и образыр телыджэу къигъэлъэгъуащ. Унэм щывгъэхьэзыра Мадинэ и сурэтхэм фытхутепсэлъыхь.
II.Унэ лэжьыгъэр
Едж. сурэтхэм топсэлъыхь. Мы сурэтым сэ къыщызгъэлъэгъуащ адыгэ ц1ыхубзым и дахагъэр, и къабзагъэр.
Едж.:Мадинэ1эсэщ, сабырщ, хьэл-щэндахэ хэлъщ.
Егъ.:Хъарзынэу фи сурэтхэм фытхутепсэлъыхьащ.
Егъ.: Искусствэри, живописри, литературэри- ахэр псори ц1ыхум игупсысэр къызэра1уатэ 1эмалщ. Ди Хэкумсурэтыщ1 1эзэ куэд исщ. Абыхэм ятеухуа фэ вгъэхьэзыра лэжьыгъэхэмфыкъытхуеджэ.
Ет1уанэ гупым я къэхутэныгъэ лэжьыгъэ. Презентацэ.
7-8 слайдхэркъэгъэлъэгъуэн.
7-слайд.
Дуней псом щыц1эры1уэ, сурэтыщ1 1эзэ - К1ыщ Мухьэдинщ. Абы и 1эщэр дахагъэм хуэгъэзащ. Ат1э, «К1ыщ» унэц1эм къызэрытхуи1уатэщи, абы къок1 «1эзагъэ».1эпэм къыпык1 искусствэр зыгъэлажьэ, зыгъэпсалъэ. К1ыщ Мухьэдин и унэц1эр егъэпэж. |
8-слайд.
Сурэтыщ1 К1ыщ Мухьэдин тепсэлъыхьын. К1ыщ Мухьэдин сурэтыщ1 1эзэщ. Абы и лэжьыгъэхэр дуней псом щыц1эры1уэщ. Ар Шэджэм къуажэм 1939 гъэм къыщалъхуащ. Ленинград дэт университетыр къиухащ. 1973 гъэм тхак1уэхэм я союзым хагъэ хьащ. Абы Мадинэ и сурэтыр ищ1ащ. |
Егъ.: Аращи, гуры1уэгъуэ хъуауэ къыщ1эк1ынщ Щоджэнц1ык1у Алийи поэмэм и темэ нэхъыщхьэр.Мурадыр.
1-2слайдхэр къэгъэлъэгъуэн
1-слайд.
Темэ: «Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у Алийи «Мадинэ» поэмэм къызэрыщыгъэлъэгъуар. |
2-слайд
Мурадыр: 1. Адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэнырМадинэ и образым къызэрыхэщыр. 2. Пасэ зэманым псэу аадыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ нобэрей ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ зэгъэпщэн. 3. Еджак1уэхэм я гупсысэр тэмэму зык1элъахьыфу гъэсэным елэжьын. |
III. Урокым и 1ыхьэ нэхъыщхьэм хуэгъэхьэзырын
9-слайд къэгъэлъэгъуэн. Зэрызэпкърах упщ1эхэр.
1. Адыгэ ц1ыхубзыр хэт и образымк1э поэмэм къыщыгъэлъэгъуа ик1и сыт хуэдэу къэгъэлъэгъуа? 2. Адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэн удэзыхьэхыу Мадинэ хэлъыр сыт? 3. Мадинэ насыпыф1э хъуным хэт сымэ зэран къыхуэхъуар? 4. Гъащ1эм щек1уэк1 залымыгъэм хуэдэ 1эмалхэмк1э пэуврэМадинэ? 5.Сыт абы хузэф1эк1ар? 6. Мадинэ и образыр сыт щ1элъап1эр? |
Егъ: Дауэ иухрэ поэмэр?
Едж:Мадинэ Пылыжь Джэрий док1уэ. Ар насыпыншэмэхъу. И къуэ закъуэр ц1ыхубз уэчыл хъуну щогугъу. Мадинэ апхуэдэ гъащ1эмк1э арэзыкъым. Ар зэныкъуэкъужурэ сымаджэ мэхъури мал1э.
Егъ:Мадинэ зыхэпсэук1а зэманыр игъащ1эм сытк1э зэранхуъхъуа?
Едж: Вывод. Феодализмэр трахыжа щхьэк1э къэмынэу, а зэманым псори зи 1эмыщ1э илъу щытахэр мылъку зыбгъэдэлъхэмрэ къулейхэмрэт.
Егъ: Пасэ зэманым псэуа адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэным рэнобэрей ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ зэщхьу п1эрэ? Зэдывгъапщэт. Едж:Ди зэманым ц1ыхубзыр щхьэхуит хъуащ, я пcэук1эри нэхътынш хъуащ.
Егъ:Фэ зыхэфлъхьа ,вгъэхьэзыра планхэм фыкъытхуеджэ. Сэ фхуэзгъэхьэзыра планым едывгъэлъытыт. Сыт хуэдэ гупсысэхэм, гукъэк1хэм дыхуишэрэ Щоджэнц1ык1у Алийи «Мадинэ» поэмэм?
Едж.къоджэр.
IV.Урокым и 1ыхьэ нэхъыщхьэр. Тест лэжьыгъэ
10. Слайдк1э къэпщытэн
1.б 2.а 3.б 4.в 5.б 6.в, г, д 7. а, в, г 8.б, в 9. а 10. б |
Тест лэжьыгъэ
1.Щоджэнц1ык1у Алий къалъхуащ:
А.1975 гъ.
Б.1900 гъ.
В.1908 гъ.
2.Щоджэнц1ык1у Алий:
А. Усак1уэщ.
Б. Драматургщ.
В. Артистщ.
3.Щоджэнц1ык1уАлийи «Мадинэ» тхыгъэр:
А. Романщ.
Б. Поэмэщ.
С. Рассказщ.
4. «Мадинэ тхыгъэм усак1уэм къыщигъэлъэгъуэжар:
А. Дызэрыт зэманырщ.
Б. Хэку зауэшхуэм и зэманырщ.
В. Къэбэрдейр феодальнэ псэук1эм щимытыжа лъэхъэнэрщ.
5.Щоджэнц1ык1у Алийи «Мадинэ»тхыгъэм къыщыгъэлъэгъуар:
А. Пасэ зэманым ц1ыхубзхэр щхьэхуиту зэрыщытар.
Б. Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзыр гугъу ехьу, пщыл1ып1эр трахыжа нэужьи я щхьэ хуимыту зэрыщытар.
6.Гурымыхь образхэр:
А.Умар.
Б.Заур.
В.Пылыжь Джэрий.
Г.Къасым.
Д.Молэ.
7.Гурыхь образхэр:
А.Мадинэ.
Б.Пылыжь Джэрий.
В. Дадусэ.
Г. Заур.
Д. Щ1алэ ц1ык1ур.
8.Хэт сымэ Мадинэ и насыпым зэран хуэхъуар?
А.Дадусэ.
Б.Къасым.
В.Пылыжь Джэрий.
9.Сыт къызыхэк1ар Умар ф1ы дыдэу илъагъу и пхъур абы ф1ыуэ илъагъуа щ1алэр къигъанэу нэгъуэщ1ым иритыныр?
А. Абы къыщыхъурт и пхъур мылъкум хэсмэ, и 1уэхур нэхъ дэк1ыну.
Б. Тхьэмыщк1эм и пхъур иритмэ, абы къыф1эщ1ырт Мадинэнасыпыншэ хъуну.
10.Мадинэ игъащ1эмк1э арэзы?
А. Арэзыщ.
Б. Бэнэныгъэр къигъанэркъым, ар зэныкъуэкъужурэ, узыфэ бзаджэр къыпкърохьэри мал1э.
11-слайдыр къэгъэлъэгъуэн.Сочиненэм и план.
1. Адыгэ ц1ыхубзым ехьэл1а хьэл-щэнхэр. 2. Мадинэ и образым ахэр зэрепхар. 3. Гъащ1эм щек1уэк1 залымыгъэм адыгэ ц1ыхубзыр зэрыпэувыр Щоджэнц1ык1ум къызэригъэлъэгъуар. 4.Гъащ1эм и щхьэгъэщхь зыхуищ1ыным ,адыгэ ц1ыхубзым и образым зыужьыныгъэ ирет. Ар хабзэ мыхъумыщ1эм и щхьэузыхьщ. 5.Сыт хуэдэ зэман хэмыпсэухьами адыгэ ц1ыхубым хэлъын хуей хьэл-щэн нэхъыщхьэхэр. |
12-слайдыр къэгъэлъэгъуэн. Сочиненэм и къыщ1эдзап1эхэр.
1. Щоджэнц1ык1у Алий и тхыгъэ нэхъыф1хэм ящыщщ… 2.Адыгэ ц1ыхубз! Сыту пщ1эшхуэ уи1э, сыту тхак1уэ куэд птетхыхьа, сыту тхыдэ хьэлэмэти уи1э… …»Динэ и псалъэхэм… |
Сочиненэм и 1ыхьэ нэхъыщхьэ.
- Мадинэ и теплъэр.
- Мадинэ и хьэл-щэныр.
- Мадинэ и анэм зэрыхущытыр.
- Мадинэрэ Зауррэ я зэхущытык1эр.
- Мадинэ и насыпым зэран хуэхъухэр: Пылыжь Джэрий, Къасым.
Егъ:Сочиненэм и к1эухри зэмыл1эужьыгъуэщ.
1.Мадинэ поэмэм сигу къигъэк1 гупсысэхэр…
2.Сэ мытемэр къыщ1ыхэсхар...
Егъ.: Эпиграф вгъэхьэзырахэм фыкъытхуеджэ. (Эпиграфхэмкърегъаджэ). [4:174]
1.Ф1ыгъуэм щыгугъыу дыгъэнэбзийр, унэ бы1уэбышэм дахэр щыгъагъэт. Гъагъэу щыт пэтми и гъащ1эр хьэлъэт…
УэхъутэАбдулыхь.
2.Ди щ1алэгъуалэм фщыремыгъупщэ:черкесс унагъуэм пщащэ къихъуэным, унэм кърихьэр гу1эгъуэ инт, я адэ-анэм къуэяф1эл1амэ, гу1эгъуэу къихьым хуэдизу хьэлъэт.
УэхъутэАбдулыхь.
3.Дэнэ ар,адыгэ ц1ыхубзыр, щыхуеджэр,сыт абы и гупсысэмзызыдиужьыр? Зыщ1ып1и щеджэркъым ар.
Абы и дунейр дыщэ 1уданэк1э хидык1 тхыпхъэщ1ыпхъэм деж щеух:и пщэдейхэм адэри анэри егупсысыркъым
Уэхъутэ Абдулыхь.
Егъ.: Сочиненэр щыфтхк1э чэнджэщхэр зыщывмыгъэгъупщэ.
13- слайдыр къэгъэлъэгъуэн. Чэнджэщхэр.
2.Щыптхк1э щ1эх-щ1эхыурэ къэпщытэжын хуейщ: мык1уэдауэ п1эрэ темэр, къыхэщу п1эрэ гупсысэ нэхъыщхьэр, псори пхузэф1эк1ауэ п1эрэ гупсысэр гунэс пщ1ыну? Сочиненэ тхыныр теоремэр ди ф1эщ пщ1ым ещхьщ. 3. Зыри умыгъэк1эщ1, скобкэхэр къэгъэсэбэп, «хъэт1ыр щыдахэр къыщеджэгъуаф1эрщ». |
V.Темэр егъэбыдыл1эн .Гупк1эрэ сочиненэм и пкъыгъуэхэм елэжьа сабийхэм я лэжьыгъэр къэпщытэжын
Планыр зэрыт слайдыр къэгъэлъэгъуэжын.
VI. Урокыр къызыщ1экъуэжын
14-слайдыр къэгъэлъэгъуэн.
Сочиненэм унэм щелэжьыжын. |
VII.Унэлэ жьыгъэр етын
Сочиненэр нэгъэсыжын, елэжьыжын.
Егъ: Урокым хъарзынэу зыхуэвгъэхьэзыращ, презентацэ зыщ1ахэмрэ, къэхутэныгъэ лэжьыгъэ зыгъэхьэзырахэмрэ, сурэтхэмелэжьахэмрэ, сочиненэм и пкъыгъуэхэм елэжьахэмрэ, «тху» фхузогъэув. Адрейхэри хъарзынэу лэжьахэщ. Тест лэжьыгъэр зыгъэзэщ1эфахэм «пл1ы» фхузогъэув. Щыуагъэ хэзыщ1ыхьахэм: Токъу Амиррэ Дзэгъащтэ Азэмэтрэ «щы» фхузогъэув. Урок къак1уэ ехъул1эныгъэ фи1эну псоми сынывохъуэхъу! Урокыр иухащ. Узыншэу фыщыт!
Выводы
На мой взгляд, урок удался. Успешному усвоению темы урока способствовало использование технических средств: (проектора, компьютера, художественно-изобразительных средств, презентации) которую сделали дети сами.
На уроке мне удалось реализовать поставленные цели и задачи. На следующем уроке продолжу работу со слабыми учащимися. Атмосфера на уроке доброжелательная, спокойная. Стараюсь общаться с детьми на уровне сотрудничества. Общение с учащимися на уровне сотрудничество даёт положительные результаты, так как ребёнок чувствует в таком общении уважительное отношение к нему как к личности.
Спасибо за внимание к моей работе.
Литературэ:
- « Къэбэрдей-Балъкъэрым и композиторхэр »,Б. Темрокъуэ, нап. 8.
- « Къэбэрдей-Балъкъэрым и сурэтыщ1хэр »,Ю. Балъкъэр, нап. 16.
- Журнал « 1уащхьэмахуэ », 2014-гъэ,нап. 23.
- «Хужьэ и къуэладжэ», А. Уэхъутэ, нап. 174.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация «Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у А. и «Мадинэ» поэмэм къызэрыщыгъэлъэгъуар»
Презентация «Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у А. и «Мадинэ» поэмэм къызэрыщыгъэлъэгъуар»...
Урок - конкурс Темэ: «Адыгэшым и уэрэд»
МКОУ «ООШ № 4 ГП Терек»адыгэбзэмрэ адыгэ литературэмрэ и егъэджак1уэ Мамий Альбинэ Урок - конкурсТемэ: «Адыгэшым и уэрэд»...
Классһаа гадуур хэшээл Темэ: «Үлгы һайхан Ивалга нютагнай»
Зорилгонууд:1. Һурагшадай түрэл дайда тухай эрдэм мэдэсые үргэдхэхэ, проект зохѐожо һургаха;2. Ивалга нютагайнгаа түүхэтэй, нангин шүтөөнэй газарнуудтай, аршаан булагуудтай, суута хүнүүдтэй танилсуула...
Урок в 4 классе. Темэ: Сагаалганаар!
4класс. Темэ: Сагаалганаар!Цели урока:Образовательные: познакомить с лексикой по теме «Сагаалган»; развивать умения и навыки устной речи: учить понимать на слух основное содержание текста...
Конспект урока по бурятскому языку. Темэ: Минии дуратай хэшээл
Темэ: Минии дуратай хэшээлЗорилго: 1) хэлэлгын(коммуникативная): «Хэшээлнүүд» гэ...
Темэ: Буряад арадай хубсаhан.
Тип урока: урок усвоения новых знаний...