Технологическая карта урока хакасской литературы по теме "Торымас" ("Кедровая шишка")
план-конспект урока (5 класс) на тему

Сагалакова Ольга Петровна

Урок хакасской литературы в соответствии с требованиями ФГОС составлен для учащихся 5 класса и нацелена на ознакомление учащихся с литературной сказкой и произведением писателя С.Е.Карачакова "Торымас" ("Кедровая шишка")

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tehnologicheskaya_karta_uroka_hakasskoy_literatury.docx27.95 КБ

Предварительный просмотр:

Тилiстiг(идiглiг) eгредiгдегi пос тiлiнiy урогыныy eзeрии

(тиксi eгренiс идiглерiн алuыдар урогы)

Eгретчiнiy Ф.А.-С.: Чебодаева К.С., Сагалакова О.П., Чебочакова Н.Е., Албычакова З.Ф., Бурнакова Н.Л.

Предмет: Хакас литературазы

Класс: 5

Уроктыy темазы: С. Карачаков «Торымас»

Уроктыy кjрiмi:  наа пiлiстер азар урок

Уроктыy кjстее:  Авторскай нымахнаy таныстырары паза автор нымахта пиктеен саuысты iлезiне сыuарары,  чахсы полuаны хаxан даа ибiркее туза аuылчатханын сизiндiрерге.

п/п

Уроктыy чардыuы

Eгретчiнiy тоuызы

Олuаннарныy тоuызы

Тиксi eгренiс идiглерi

Паалиры (1-5 паалаu)

1.

Тимнеглiг тус.

Eгренxiлернiy пiлiстерiнзер айланары.

Eгретчi,  торымнар кjзiдiп, сурча:

-Хайди саuынчазар,  пу торымнар уроктыy темазынаy хайди палuалыстыu полар?

- «Торым» сjстi иссе, сiрернiy хайдаu саuыстар тjрiпче, сjстер алай сjс пiрiгiстер, адап, пас салыyар.

Соонxа eгретчi писательлернiy портреттерiн кjзiтче  (Штыгашев В.Н., Катанов Н.Ф., Карачаков С.Е. паза аалдаuы саблыu кiзiнiy портредi).

–Хайзы пу кiзiлернiy аразында  нымахтыy авторы полар?

-Ноuа iди саuынчазар?

Нандырчалар.

Торымнаyар палuалыстыu сjстернi паза сjс пiрiгiстерiн пасчалар, удур-тjдiр исчелер.

Саuыс-кjгbс алuыдар салтарлар: пос тоuызынаy устиры, алнынзар кjстирb

Кjстеглbг идbглер: кjстег турuызары 

Чоох алuыдар: Алuан пiлiстерiн, орта палuалыстырып,  толдыра чоохтаuларнаy тузаланары. Саuынuан саuысты орта читiрерi

2.

Олuаннарны тоuысха кjстирi

-Олuаннар,  амды сiрернеy пу нымахнаy мындаu оyдайнаy танызарбыс:  пастаuы абзацты мин тыыда хыuырам.  Сiрер хыuырuаны хоостыра сурыuлар пирерге кирексер. Олох туста сiрер  текст хоостыра таныбас сjстернi карандашнаy сурыuлыu таныuнаy таныхтап одырыyар.

Олuаннар eгретчiнi сизiктiг исчелер

 Олuаннар eгретчi хыuырuаны хоостыра сурыuлар пирчелер.

Кjстеглbг идbглер: тоuысты алнынзар кjстирb 

Чоох алuыдар: сурыuлар турuызары

Пbлbс пeдbрxеy тиксb eгренbс идbглерb: пос алынxа чарыдары, сидbк сурыuны bлезbне сыuарары

- Аннаy андар ниме пу нымахта полар тiп саuынчазар, чоохтап пирiyер?

 

Олuаннар полuаны ла позыныy саuызынаy eлесче.

3.

Наа пiлiстер азары

Олuаннарuа тоuыс пирче текстнеy аннаy андар тоuынарuа кjстег пирче.

Iкiнxi –алтынxы абзацтарны олох оyдайнаy хыuырып, сурыuлар пирчелер. Полuан на абзац соонда eгретчi тохтадыбысча, олuаннар, хыuырuан кiзее,  сурыuлар пирчелер.

Eгретчi пирген кjстеглернi толдырчалар. Iкiнxi –алтынxы абзацтарны  eгренxiлер теести хыuырчалар, искеннерi сурыuлар пирчелер хыuырuаны хоостыра. Таныбас сjстернi олuаннар, чоохты хыuырып, карандашнаy  таныхтап одырчалар.

Кjстеглbг идbглер: тоuыстыy изертbзbн кjрерb паза оyарары 

Пbлbс пeдbрxеy тиксb eгренbс идbглер: пiлiстернi алары, хыuырuаны хоостыра орта сизiнерi

Чоох алuыдар: удур-тjдiр истiзерi, сурыuлар орта килiстiре турuызары, удур-тjдiр истiзерi

Соонxа олuаннар eгретчiнiy полызиинаy таныбас сjстернiy тузаларын чарытчалар.

Сjстернiy тузаларын чарыдарында араласчалар

Халuанxызын iкiлердеy хыuырчалар, удур-тjдiр алызып, сурыuлар пирiсчелер.

Халuанxызын iкiлердеy хыuырчалар, удур-тjдiр  алызып сурыuлар пирiсчелер.

4.

Алuан пiлiстернi пiрге идерi

Хыuырыбысхан соонда, eгретчi олuаннарны кругка турuызыбысча, полuан на пала позыныy кjyнiнеy нымахнаy танысханы хоостыра eлесче.

Полuан на пала кругта  позыныy кjyнiн чарытча.

Чоох алuыдар: саuыстарнаy eлезерi.

Саuыс-кjгbс алuыдар салтарлар: позын иптiг тудынары

- Олuаннар, сiрер хоосчы полuан ползар, пу нымахха килiстiре хайдаu jyнернеy тузаланарxыхсар ?

Нандырыuлар

5.

Пос алынxа тоuыс,

пирiлген сурыuларuа нандырыuлар табары, паалиры.

Jмелернеy тоuыс.

1-uы jме. Нымахта сын паза сын нимес нимелернi табыyар. Ноuа пiс пу произведениенi нымах тiпчебiс?

2-xi jме. Торымастыy омазын чарыдыyар. Оyныu алай оyныu нимес матырuа сiрер аны кирерзер? Ноuа?

3-xi jме. Автор пу произведение хоостыра ниме чоохтирuа саuынuан полар? Хайдаu нандырыuлар пирерxiксер?

4-xi jме. Торымас чох полuан полза, ниме поларxых тайuада?

Нымахнаy тоuынчалар, соонxа нандырыu тутчалар. Ситкiп истiп, нандырыuларны удур-тjдiр паалапчалар.

Чоох алuыдар: хада eгренчеткен арuыснаy тeзbмнbг паза иптbг хада-пbрге тоuынары, аны чалтырама салтарларuа чидерге кjнbктbрерb, сыныхтиры, идbглерbн тeзедерb паза  паалиры Пbлbс пeдbрxеy тиксb eгренbс идbглер: пbлbстернb пbр системаа аuылары, маyнаныстыu салтарларuа аuылар иy артых оyдайларны табары, орта паза киртbстbг чоох тудары, оyдайларны паза идbглернb пос паалиры

Пbлbс пeдbрxеy тиксb eгренbс идbглер:  посты паалиры

6.

Идbгнb паалиры (урок салтары)

Олuаннар чоохтаuларны тоозыбызарuа киректер:

Пeeн мин танысхам…

Иy хыныu маuаа пiлдiрген…

Мин читiре оyар полбаам…

Хоза мин пiлiп аларxыхпын…

Чоохтаuларны тоосчалар

Чоох алuыдары: саuыстарнаy eлезерb 

Пbлbс пeдbрxеy тиксb eгренbс идbглер: пос паалас

Саuыс-кjгbс алuыдар салтарлар: туза пeдbрbзb

7.

Ибдегi тоuыс.

«Торымас» нымах хоостыра хоос хоостап килерге

Дневниксер пасчалар.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока по литературе в 5 классе Тема урока: «Л.Н.Толстой «Кавказский пленник». Характер героя. Сравнительна характеристика героев рассказа».

Технологическая карта урока по литературе в 5 классеТема урока: «Л.Н.Толстой «Кавказский пленник». Характер героя. Сравнительна характеристика героев рассказа»....

Технологическая карта урока по Литературе, посвященного Году литературы

Цель: мотивировать учащихся к учебной деятельности посредством создания эмоциональной обстановки;определить содержательные рамки урока...

Технологическая карта урока по литературе в 11 классе. Тема урока:"Проблема выбора "( по повести Валентина Распутина "Дочь Ивана, мать Ивана")

Урок общеметодологической направленности.Цель урока: организация условий достижения учащимися образовательного результата по изучаемой теме.Задачи урока: совершенствовать умение характеризовать главно...

Технологическая карта урока по литературе в 11 классе. Тема урока:"Проблема выбора "( по повести Валентина Распутина "Дочь Ивана, мать Ивана")

Урок общеметодологической направленности.Цель урока: организация условий достижения учащимися образовательного результата по изучаемой теме.Задачи урока: совершенствовать умение характеризовать главно...

Технологическая карта урока по литературе в 5 классе. Урок внеклассного чтения: А.А. Фет, Ф.И. Тютчев, С.А. Есенин о родной природе. Урок-концерт.

Технологическая карта урока по литервтуре в 5 классе. Урок внеклассного чтения: "А.А. Фет, Ф.И. Тютчев, С.А. Есенин о родной природе. Урок-концерт"...

Технологическая карта урока по литературе в 10 классе на тему «Отцы и дети» в романе «Отцы и дети» И.С. Тургенева. Предмет: литература Класс: 10 Используемый учебно-методический комплекс: ЛИТЕРАТУРА 10 класс Учебник для общеобразовательных учреждений Баз

Технологическая карта урока по литературе в 10 классе на тему «Отцы и дети» в романе «Отцы и дети» И.С. Тургенева. Предмет: литератураКласс: 10Используемый учебно-методиче...