Контрольно-измерительный материал для 2-4 классов по коми языку
методическая разработка на тему
Тексты итоговых контрольных работ по коми языку в начальных классах
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kontrolno-izmeritelnyy_material.doc | 184 КБ |
Предварительный просмотр:
Проверочная работа по коми языку. 2 класс.
1 четверть.
1. Исправь ошибки:
Мама, батя, чёй, öджыд мам, пол, почь, вöк.
2. Раздели слова на две группы и напиши в два столбика.
Мам, чой, кöч, бать, акань, пон, кань, ыджыд бать, пи.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________
3. Напиши по-русски.
п | о | н | |
к | к | ||
в | к | ||
ч | й |
4. Нарисуй:
турунвиж карандаш
гöрд мач
сьöд ош
кольквиж шур-шар
Контрольная работа по коми языку.
1 четверть. 3 класс.
1. Напиши предложения на коми языке.
Меня зовут … .
__________________________________________________
Мне 9 лет.
__________________________________________________
Я учусь в гимназии в 3 классе.
__________________________________________________
Я учусь хорошо.
2. Исправь ошибки и запиши эти слова.
Мама, батя, чёй, öджыд мам, пол, почь, вöк.
__________________________________________________
3. Раздели слова на две группы и напиши в два столбика.
Мам, чой, кöч, бать, акань, пон, кань, ыджыд бать, пи.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________
4. Соедини слова стрелочкой:
ар зима
тöв лето
гожöм весна
тулыс осень
Контрольная работа по коми языку.
1 четверть.
4 класс.
Диктант.
Чача каньпи.
Менам эм чача. Тайö каньпи. Сiйöс шуöны Муркаöн. Чача еджыд рöма, небыд да мича. Ме радейта ворсны чачаöн.
Грамматические задания.
1. Проспрягай глагол.
КОТÖРТНЫ
- Напиши глаголы в … лице, в …числе.
Пуны - 1л, ед.ч
Сёрнитны – 2 л., ед ч.
Йöктыны – 3 л., ед ч.
Велöдчыны – 1л, мн ч.
Пöжавны – 2л.,мн.ч.
Гижны – 3 л., мн.ч.
Проверочная работа за 1 полугодие по коми языку. 2 класс.
__________________________________________________
1. Прочитай рассказ и ответь на вопросы.
Мöс, кань да пон – гортса пемöсъяс. Кань диван вылын. Пон одзöс дорын. Мöс керка дорын.
- Кодì диван вылын?
________________________________________________________________
- Кодì одзöс дорын?
________________________________________________________________
- Кодì керка дорын?
________________________________________________________________
2. Переведи первое предложение рассказа на русский язык и напиши его.
________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Каких домашних животных ты ещё знаешь? Напиши.
________________________________________________________________
4. Найди ошибки в парах. Рядом напиши правильную пару слов.
ме – мы _________________________
красный – лöз _________________________
заяц – ур _________________________
5. Напиши на коми языке.
9 - _________________
2 - _________________
10 - ________________
5 - _________________
6. Продолжи строчку.
Менö шуöны ___________________ .
7. Найди лишнее слово, подчеркни его.
Рок, пурт, шыд, нянь.
Пань, тасьтì, ва, чашка.
Вок, чой, рок, пöль.
Дöрöм, керка, пась, гач.
Контрольная работа за 1 полугодие по коми языку. 3 класс.
__________________________________________________
- Прочитай рассказ и ответь на вопросы.
Танялöн чужан лун. Сы дорö локтìсны ёртъяс. Найö чолöмалìсны Таняöс чужан лунöн. Козьналìсны мича небöгъяс да чачаяс. Челядь ворсìсны, сьылìсны. Чужан лун зэв гажа.
- Кодì локтìс Таня дорö?
________________________________________________________________
- Мый козьналìсны ёртъяс?
_______________________________________________________________
- Кутшöм чужан лун?
_______________________________________________________________
2. Переведи первое и пятое предложения рассказа на русский язык и напиши их.
________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________
- Напиши ответы на вопросы.
- Кыдзи тэнö шуöны?
______________________________________________________________
- Кымын тэныд арöс?
______________________________________________________________
- Кöнì тэ велöдчан?
______________________________________________________________
- Кутшöм классын велöдчан?
______________________________________________________________
- Найди пару.
джодж комната
дзоридз полка
вежöс мой дом
джадж цветок
горт пол
- Напиши послелоги (вылын, улын, дорын).
Пызан ______________сулалö улöс. Пызан ______________ сулалö выза.
Пызан ______________ узьö кань.
6. Найди лишнее слово, подчеркни его.
Рок, пурт, шыд, нянь. Вок, чой, рок, пöль.
Пань, тасьтì, ва, чашка. Дöрöм, керка, пась, гач.
Контрольная работа за 1 полугодие по коми языку. 4 класс.
__________________________________________________
1. Прочитай рассказ и ответь на вопросы.
Юра олö Эжваын. Сылöн эм ерт. Сìйöс шуöны Геняöн. Сылы дас оти арöс. Геня ыджыд тушаа, еджыд юрсиа, лöз синма зонка. Ёртъяс öтлаын велöдчöны нёльöд классын кызь сизимöд школаын. Урок бöрын ворсöны, ветлöны бассейнö, отлаöн вöчöны гортса удж. Регыд Юралöн чужан лун. Геня козьналас ёртыслы бур небöг.
öтлаын – вместе
регыд – скоро
- Кыдзи шуöны Юралысь ёртсö?
________________________________________________________________
- Кутшöм Геня?
________________________________________________________________________________________________________________________________
- Кöнì велöдчöны ёртъяс?
________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Переведи два последних предложения рассказа на русский язык и напиши их.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Напиши ответы на вопросы.
- Кыдзи тэнö шуöны?
______________________________________________________________
- Кымын тэныд арöс?
______________________________________________________________
- Кöнì тэ велöдчан?
______________________________________________________________
- Кутшöм классын велöдчан?
________________________________________________________________
4. Найди лишнее слово, подчеркни его.
Рок, пурт, шыд, нянь. Вок, чой, рок, пöль.
Пань, тасьтì, ва, чашка. Дöрöм, керка, пась, гач.
5.Найди пару.
чечча умываюсь
вода узьны кушаю
мысся убираю
сёя встаю
идрала ложусь спать
шойчча делаю домашнее задание
вöча гортса удж отдыхаю
6. Отгадай метаграмму.
Р- öн менö сёйöны,
С- öн менö юöны. _________________________________________
Контрольная работа по коми языку за 3 четверть. 2 класс.
____________________________________________
- Найди слова противоположные по смыслу. Соедини стрелочкой.
небыд шоныд
выль ичöт
ыджыд важ
кöдзыд чорыд
еджыд сьöд
2. Найди лишнее слово, подчеркни его.
Рок, пурт, шыд, нянь.
Пань, тасьтì, ва, чашка.
Вок, чой, рок, пöч.
Дöрöм, керка, горт, öдзöс.
3. Продолжи строчку.
Менö шуöны ___________________ .
4. Прочитай рассказ и ответь на вопросы.
Мöс, кань да пон – гортса пемöсъяс. Кань диван вылын. Пон одзöс дорын. Мöс керка дорын.
- Кодì диван вылын?
________________________________________________________________
- Кодì одзöс дорын?
________________________________________________________________
- Кодì керка дорын?
_________________________________________________________________
5. Переведи текст, напиши на русском языке.
Менам эм чача. Тайö каньпи. Сiйöс шуöны Муркаöн. Чача еджыд рöма, мича. Ме радейта ворсны чачаöн.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольная работа по коми языку
за 3 четверть. 3 класс.
_________________________________________________________________
Чтение. Установите соответствие тем А – Ж отрывкам 1- 6. Напишите тему текста.
А) Тулыс
Б) Выль во.
В) Менам лун
Г) Сёян-юан
Д) Велöдчанін
Е) Котыр
Ж) Паськőм.
- Миян котыр олö Сыктывкарын. Котырын эм бать, мам, чой, ыджыд вок да ме. Батьлы комын кöкъямыс арöс, мамлы комын квайт. Ичöт чой ветлö садйö. Ыджыд вок велöдчö квайтöд классын.
___________________________________
- Ме ола Шойнатыын. Велöдча нёльöд классын. Миян велöдчанін кык судтаа. Велőдчанiнын эм уна класс, ыджыд котраланін, сёянін, лыддьысянін.
___________________________________
- Вот и Выль во. Вежöсын ыджыд коз. Коз вылын мича чачаяс. Коз улын козинъяс. Коз дорын Кöдзыд пöль, Лымныв да уна челядь. Найö пасйöны гажлун.
___________________________________
- Урокъяс бöрын Витя локтіс гортас. Медводз сёйис, сэсся ветліс вузасянінö да идраліс вежöссö. Шойччыштiс да пуксис пызан сайö вöчны гортса удж. Пызан вылын куйлісны небöгъяс да тетрадьяс.
____________________________________
- Ыджыд мам пöжаліс картупеля шаньга да кöвдум. Ме отсалі сылы пöжасьны. Мам пуис шома шыд да вöчис кос моркова компот. Бать весаліс да пражитіс чери. Ок и чöскыда сёйим!
___________________________________
- Воис гажа тулыс. Ставыс ловзьö шонді югöръяс улын. Мыччысьöны медводдза дзоридзьяс. Регыд воссяс ю. Воасны лунвылысь лэбачьяс.
____________________________________
Аддзы да гиж текстысь эмакыв + кывбöр:
Урокъяс бöрын Витя локтіс гортас. Медводз сёйис, сэсся ветліс вузасянінö да пелькöдіс вежöссö. Шойччыштiс да пуксис пызан сайö вöчны гортса удж. Пызан вылын куйлісны небöгъяс да тетрадьяс.
_____________________________________________________
Миша локтіс лыддьысянінö. Пызан сайын пукалicны нывкаяс да зонкаяс. Сійö босьтіс серпаса небöг да пуксис лыддьысьны. Őти серпас вылысь аддзис зонкаясőс. Миша гöгöрвоис: тайö висьтыс челядь йылысь.
Юалőмъяс:
1.Кытчö локтіс Миша?
_______________________________________________________
2.Мый сійö босьтіс лыддьысянінысь?
___________________________________________________________________
3.Кодъяс йылысь вőлi тайő небőгыс?
________________________________________________________
Списывание.
Менам эм гожся да тöвся паськöм. Гожöмнас ме пасьтала кокни платтьöда кöмала тупли. Тöвнас ме пасьтала шоныд пась, шапка, кепысь да кöмала гын сапöг. Важöн нывкаяс новлiсны ковта да сарапан, а юраныс – чышъян.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольная работа за 3 четверть. 4 класс.
Бур ёрт.
Петялöн эм кык ёрт – Вася и Серёжа. Найö велöдчöны витöд классын.
Урок помын велöдысь сетiс налы гортса удж: лыддьыны висьт да артавны пример.
Гортын Петя лыддис висьтсö, а примерсö эз артав. Аски асывнас сiйö локтic школаö да корис ёртъяссö отсавны сылы.
Вася сетic Петялы тетрадьсö да шуис:
- На, гиж. Менам ставыс стöч.
А Серёжа шуис:
- Эн гиж, Петя. Ме тэныд гöгöрвоöда, а тэ сэсся ачыд арталан.
сетiс – дала
артавны – решить
корис – попросил
отсавны – помочь
гöгöрвоöда - объясню
ачыд – сам
сэсся - потом
1. Перепиши четвёртое и пятое предложения.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Ответь на вопросы и запиши ответы на коми языке.
- Кутшöм классын велöдчöны ёртъяс?
________________________________________________________
- Мый велöдысь сетiс налы урок помын?
________________________________________________________
- Мый вöчис и эз вöч Петя гортын?
________________________________________________________
- Кодi бур ёрт?
________________________________________________________
3. Переведи последние два предложения на русский язык и напиши их.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Выпиши из текста по 3 слова в два столбика имена существительные, глаголы.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Напиши на коми языке, где и в каком классе ты учишься, как ты учишься.
________________________________________________________________________________________________________________
Списывание.
Низь.
Низь – вöрса пемöс. Сiйö олö пармаын, кöнi быдмöны сус пуяс, ньывъяс, козъяс.
Низь неыджыд, ичöтик юра, паськыд лапаяса, пемыд гöна. Тайö дона куа пемöс. Вöрпалöн сьöктаыс килограмм да джын. Кузьтаыс ветымын сантиметр.
Низь тöвнас кыйö кöчьясöс да визяордаясöс. А гожöмнас сёйö вотöсъяс, сус кольяс.
Годовая контрольная работа по коми языку.
2 класс.
________________________________________________________________________
1. Найди названия четырёх животных и напиши их.
лöканьдзiнпонаньмöсыпетук
__________________________________________
2. Найди пары слов. Соедини их линиями.
анбур кукла
аддзысьлытöдз до свидания
зонка тёплый
пöль весна
вит пять
акань мальчик
ош алфавит
шоныд дедушка
тулыс рубашка
дöрöм медведь
3. Ответь на вопрос.
Кыдзи тэнö шуöны?
_______________________________________
4. Вычеркни лишнее слово.
Пöч, бать, кöч, чой.
Лöз, гöрд, шоныд, сьöд.
Акань, пон, мöс, кань.
Тулыс, войт, гожöм, ар.
5. Раздели слова на 2 столбика.
Пань, гач, кöм, пурт, платтьö, стöкан, тяпи, тасьтi.
Тасьтi - пань | Паськöм. |
6. Прочитай текст. Ответь на вопросы.
Тайö Войт. Войтлöн лöз шапкп, еджыд пась, гöрд кепысь, сьöд гын сапöг. Войт олö выль шоныд керкаын. Войт радейтö сёйны нянь да юны йöв. Войтлöн радейтана вогöгöрся кад – тулыс.
1).У Войта …шапка.
а) синяя б) красная в) белая
2). Войт живёт …
а) В старом тёплом доме б) в новом тёплом доме в) в новом тёплом доме
3). Войт любит есть…
а) яблоко б) хлеб в) кашу
4). Войт любит пить…
а) молоко б) воду в) чай
5). Любимое время года Войта…
а) зима б) весна в) лето г) осень
7. Нарисуй:
гöрд яблöг лöз мач
кольквиж шондi турунвиж кепысь
8. Прочитай текст. Вставь подходящие по смыслу слова.
Ме ______________________. Менö шуöны _____________________________.
Меным ______________________ арöс. Менам эм мам, _________________________
_____________________________. Эм и радейтана гортса пемöс _______________.
Годовая контрольная работа по коми языку.
3 класс.
________________________________________________________________________
1. Прочитай текст. Вставь подходящие по смыслу слова.
Ме ______________________. Менö шуöны _____________________________.
Меным ______________________ арöс. Менам эм мам, _________________________
_____________________________. Эм и радейтана гортса пемöс _______________.
Ме радейта чача _________________. Сiйö ___________________________ рöма.
Мэнам радейтана вогöгöрся кад - __________________________ .
Мэ ола _______________. Велöдча __________________________________________.
2. Прочитай текст. Ответь на вопросы.
Тайö Войт. Войтлöн лöз шапкп, еджыд пась, гöрд кепысь, сьöд гын сапöг. Войт олö выль шоныд керкаын. Войт радейтö сёйны нянь да юны йöв. Войтлöн радейтана вогöгöрся кад – тулыс.
1). У Войта …шапка.
а) синяя б) красная в) белая
2). Войт живёт …
а) В старом тёплом доме б) в новом тёплом доме в) в новом тёплом доме
3). Войт любит есть…
а) яблоко б) хлеб в) кашу
4). Войт любит пить…
а) молоко б) воду в) чай
5). Любимое время года Войта…
а) зима б) весна в) лето г) осень
3. Напиши, тайö шойччан лунö либӧ велӧдчан лунӧ?
а) Гажлун дырйи бать-мамкӧд ветлім пӧль-пӧч ордӧ. (……………….)
б) Рытнас ме вӧчи коми кывйысь гортса удж. (……………..)
в) Ми ёртъяскӧд каникул дырйи ветлім вӧрӧ. (……………)
г) Перемена дырйи ветлім лыддьысянінӧ.(………………..)
- Найди слова противоположные по смыслу. Соедини стрелочкой.
небыд | шоныд |
выль | ичöт |
ыджыд | важ |
кöдзыд | сьöд |
еджыд | чорыд |
- Восстанови текст. Вставь пропущенные буквы.
В…к пас…талiс л…з д…рöм. Ч…й пас…талiс тур…нвиж сара…ан. Мам пас…талiс гöрд платть… . Бат… пастал…с …джыд д…р…м.
Напиши предложения на русском языке.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Нарисуй:
гöрд яблöг лöз мач
кольквиж шондi турунвиж кепысь
Тест по коми языку. 4 класс.
1 вариант.
_______________________________________________________________________________
Тест по коми языку. 4 класс.
- вариант.
________________________________________________________________________________
1. Найди и отметь знаком (Х) верно составленное и записанное вопросительное предложение. 1/ Кутшöм тэ район тэ олан? 2/ Мый тэ вöчан гожöмнас? 3/ Кодъяс грездын Эжва район? 4/ Кодi локтас мый унатор? |
| ||||
2. Найди и отметь знаком (Х) правильный перевод слова - дорога. 1/ ты 2/ туй 3/ грезд 4/ öшинь |
| ||||
3. Найди и отметь знаком (Х) группу слов, в которой во всех словах на месте пропуска пишется буква « i », а не « и ». 1/ пет . с, код ., кут .с; 2/ маз . , ветл ., купайч . ; 3/ вöч .н, н . мöй, в .тöд; 4/ ком ., с . кт, м .ча; |
| ||||
4. Найди и отметь знаком (Х) ряд слов, где указаны слова, обозначающие предметы: 1/ мазi, пыста, кор; 2/ велöдысь, ветлыны, узьны; 3/ морт, пызан, ыджыд; 4/ паськöм, гижö, небыд; |
| ||||
5. Найди и отметь знаком (Х) группу слов, записанных в следующем порядке: слово-действие, слово-признак, слово-предмет. 1/ районса, гöрд, мича; 2/ олöны, кöдзыд, тöв; 3/ сикт, гажа, тшак; 4/ морт, катша, олöны;
|
| ||||
6. Найди и отметь знаком (Х) группу слов во множественном числе 1/ чöд, батьяс, шаньга; 2/ мырпом, öмидз, пув; 3/ урокъяс, ёртъяс, небöгъяс; 4/ вöр, сикт, грездъяс; |
| ||||
7. Найди и отметь знаком (Х) из предложенных слово, чтобы закончить предложение. …чой уджалö лавкаын. 1/ Шоныд 2/ Юъяс 3/ Тöрыт 4/ Менам |
| ||||
8. Найди и отметь знаком (Х ) группу слов, в которой есть лишнее слово 1/ джадж, джодж, пач; 2/ тастi, пань, стöкан; 3/ пенал, ручка, карандаш; 4/ чери, нянь, пызан |
| ||||
9. Найди и отметь знаком (Х) количество звуков и букв в выделенном слове в предложении. Менам мамöй мелi да медся муса. 1/ 4 шыпас, 4 шы; 2/ 5 шыпас, 5 шы; 3/ 4 шыпас, 5 шы; 4/ 5 шыпас, 6 шы; |
| ||||
10. Найди и отметь знаком (Х) группу слов, пропущенных в предложенном тексте. Коми юяс. Печора, Эжва да Сыктыв - миян республикаын медыджыд юяс. Тöвнас найö тупкысьлöны _______.Тулыснас паськыда ойдлöны. Гожöмнас на кузя мунöны ___________, кыскалöны груз да пуръяс. Мича теплоходъяс новлöдлöны _____________. 1/ мича, вылын, гöгöр, дорö; 2/ пыж, ю, вылын, дорö; 3/ йиöн, катеръяс, йöзöс 4/ йöз, ю, керка; |
|
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольно-измерительный материал за курс 8 класса по русскому языку.
Тест (18 заданий) в виде заданий с выбором ответа или краткой записью ответов по русскому языку за курс 8 класса....
Контрольно-измерительный материал за курс 8 класса по русскому языку.
Тест(18 заданий) за курс 8 класса...
Контрольно-измерительный материал за курс 8 класса по русскому языку.
тест (18заданий)...
Контрольно-измерительные материалы для оценки планируемых результатов обучения по русскому языку к разделу «Местоимение» в 6 классе.
Контрольно-измерительные материалы для оценки планируемых результатов обучения по русскому языку к разделу «Местоимение» в 6 классе....
Контрольно-измерительные материалы для проведения итоговой диагностической работы по русскому языку в 6 классе
Контрольно-измерительные материалы для проведения итоговой диагностической работы по русскому языку в 6 классе. Диагностическая работа проводится в конце учебного года (апрель – май) с целью опр...
Контрольно-измерительные материалы для оценки метапредметных планируемых результатов по русскому языку учащихся 5 классов по разделу «Морфология. Имя существительное» с использованием краеведческого материалы.
Федеральный государственный стандарт представляет собой единство требований к результатам, структуре и условиям реализации основной образовательной программы, осуществляемое в соответствии с заданным...
Контрольно-измерительные материалы для формирования функциональной грамотности на уроках английского языка в 11 классе.
Контрольно-измерительные материалы представляют собой несколько заданий, направленных на формирование функциональной грамотности (№1,4-финансовая грамотность, 2,3-читательская грамотность).На выполнен...