Технологическая карта урока крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС по теме "Словосочетания"
план-конспект урока (5 класс) на тему

Ашуров Нурий Назимович

Конспект технологической карты урока крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС  

по теме "Словосочетания" на крымскотатарском языке

Скачать:


Предварительный просмотр:

Урок крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС

Тема: Словосочетание. Тип урока Урок открытия новых знаний.

Цели урока (образовательные): Знать определение словосочетаний, опознавать их в тексте и устной речи,  определять  принадлежность к тематическим группам, уметь употреблять в речи в соответствии с жизненной ситуацией. расширить словарный запас детей.

Универсальные учебные действия:

Регулятивные: Высказывать предположения на основе наблюдений. Формулировать тему, проблему урока. Искать пути её решения.  Соотносить цели и результаты своей деятельности. Определять степень успешности работы.

Познавательные: Выделять главное, свёртывать информацию до ключевых понятий. Искать пути решения проблемы, строить логически обоснованные рассуждения, группировать слова по самостоятельно выбранным основаниям.  

Коммуникативные УУД: планировать учебное сотрудничество с учителем и сверстниками, соблюдать правила речевого поведения.

 Уметь высказывать и обосновывать свою точку зрения, слушать и слышать других, быть готовым корректировать свою точку зрения.

Дерс къысымы

(Этап урока)

Къысым макъсады

(Цель этапа)

Окъув малюматнынъ мундериджеси

(Содержание учебного материала)

ФОУД

Оджа фаалиети

( Деятельность учителя)

Талебелер арекети

( Деятельность обучающихся)

Инкишаф эттирильген Универсаль Окъув Арекетлери

(Формируемые УУД)

I.Окъув арекетине себеплештирюв (Мотивация к учебной деятельности.)

Янъы малюмат алувына меракъ догъурмакъ.

Селямлашув, Сыныфны дерске азырлыгъыны тешкерюв, дуйгъулы алнынъ яратувы, мувафакъиетлер тилей.

Оджанен селямлашув.

Дерске озь  азырлыгъыны бельгилейлер.

Дерске илишмеси.

Оджа ве сыныфдашларына урьмет этюви. Озь-озюнинъ дерске азырлыгъыны баалав. (Л)

II. Эв вазифесини тешкерюв.

Талебелерге охшав-кичильтюв ялгъамаларнынъ язылышы акъкъында бильгилерини янъылама.

Тешкерюв диктант:

( -чыкъ, -чик )

1 Джевиз( чик)

2.  араба (чыкъ)

3. Къалем  (чик)

4. Къыз (чыкъ)

5. Япракъ (чыкъ)

6.  Эв (чик)

7. Торгъай (чыкъ)

8. Мышыкъ (чыкъ)

9. Нефес (чик)

10. Балыкъ (чыкъ)

Фронталь,

чифт,

шахсий

Сёзлерни окъуй.

Арекет вастасы иле чалыша, охшав-кичильтюв ялгъамаларны язалар. Озьлерини  ве бир-бирини тешкерелер,  къарар боюнджа баа къоялар.

Талиль этюв, тенъиштирюв, умумийлештирюв, нетидже чыкъармакъ арекет вастасы иле чалышув(П). Янъышларны тапмакъ ве догъуртмакъ, бааламакъ (Р). Озюни  ве бир-бирини тешкерюв (К).

III. Ишиндеки къыйынлыкъ-лар,бильгилерини актуаль этюв.

IV.Меселе чезюв эсасында  янъы малюматны анълатув.

V.Нутукъ инкишафны пекитюв

VI.Рефлексия

VII. Эв вазифеси

Янъы малюмат боюнджа керекли окъутув мундериджеси-ни ачыкъламакъ.

Къыйынлыкълар ашувыны къайд  этмек.  (зафиксировать преодоление затруднения).

Агъзавий шекильде янъы мевзуны айтып берюв, озь бильгилерини янъыдан тюшюнип алмакъ.

Озь арекетининъ

нетиджесини баалав

 

Фронталь,шахсий, чифт.

Фронталь,шахсий, чифт.

1. Сиз тахтада Къара денъиз фотосюретини зиярет этесинъиз.

* Фотосюретте нени коресинъиз? Джевапларны дирекке язамыз. (1-й дирек: Къара денъиз, ялы, дагълар, сув, тереклер).

* Сиз не айта билесинъиз, денъиз, сувы ве чевре-четте олгъан табиаты насылдыр? Джевапларны тахтада язамыз. (2-джи дирек: тыныкъ сув, юксек чам, юдже  дагълар, ве иляхре.)

*  Дикъкъатнен бакъынъыз къайсы директе  денъиз, сув ве табиат акъкъында толуджа малюмат бериле? Бир сёз я да сёз бирикме иле язылгъан директе?  (Эльбетте толуджа бу сезлер 2-джи директе язылгъан).

Бу сёз бирикмелерни дефтерге кочюринъиз.

Энди дерснинъ мевзу ве макъсадыны бельгилейик.

2. Чифт бирлешмесинде иш тешкиль этиле.

Балалар, сёз бирикмелер акъкъында эр бир бильген малюматларны хатырланъыз ве джедвельнинъ бир сутуне язынъыз:

Мен биле эдим

Мен бильдим

Мен бильмек истейим

Талебелерге  тахтада  чифт бирлеш-месинде чалышмагъа ярдым эткен  суаллер язылгъан:  

1. Сёз бирикме не демек?

2. Сёз бирикмеси насыл сёзлерден ибарет?

3. Сёз бирикмелернинъ багъ васталары?

4.Баш сёз манасына коре сёз бирикмелернинъ насыл чешитлери олалар?

Талебелерге мевзугъа багълы  догъру тизильген метин даркъатыла.

Метин бойле ишаретлернен бельгилене:

«V» - бильген эдим

«+» - янъылыкъ

«-« - башкъаджа белледим

«?» - суаллерим бар

Мевзунен багълы метин:

1.Эки я да экиден зияде там маналы сёзлернинъ бирлешмесине сёз бирикмеси дерлер.Меселя:  юксек чам, юдже  дагълар.

2.Сёз бирикмесини тешкиль эткен сёзлер бири-биринен ялгъамалар, ярдымджы сёзлер я да интонация вастасынен багъланырлар. Меселя: далгъалы денъиз, дагъгъа бармакъ.

3.Сёз бирикме баш ве таби сёзден ибарет.

4. Баш сёзнинъ манасына коре сёз бирикмелери учь чешит олалар: исим,фииль  ве зарф.

5. Сёз бирикмесининъ чешити баш сёзнинъ чешитинде ола

1. Энди метинни  окъупп, не акъкъында окъугъанынъызны айтып корюнъиз .

№54- вазифени беджермек.

Къоюлгъан макъсадкъа  ириштинъизми? Насыл малюмат  сизинъ эсинъизде къалды?

Дерсте берильген малюматнs

текрарламакъ.

№48, №53 ишлерни беджермек.

Чифтке бирлешип озь языларыны музакере этелер.

Бир-эки бирлешме малюматларыны окъуйлар.

Окъув вазифе эсасы бильген я да бильмеген малюмат боюнджа къоюла.


Метин устюнде шахсий иш алып барув.

Метинни ишаретлернен бельгилей, янъы бир малюмат бильмек ичюн я да янъышлардан вазгечмек.

Сёзлер я да сёз бирикмелернен джедвельнинъ 2 сутуны толдура.

3 сутунге суаллерни язалар(эгер олса).

Назарий бильгилерини агъзавий шекильде айтып берелер.

Оджанынъ суаллерине джевап берелер.

Дёнеме  ишлер беджерилюви. (Р) Фикирлерни  козетюв эсасында сёйлеви. Дерснинъ мевзу ве меселесини ифаде этмек. (Р)

Талиль,Тенъишти-рюв,

умумийлештирме (П);

Маналы окъув (П);

Эсас ве экинджи дереджели малюматны тарифленюв. (П);

Моделирование (П);

Суаллер тизмек(К)

 Къыйын вазиетлерни мустакъиль чезюв.

Сербест  нутукъ  тюшюнджелерни  ве билюв  анъламларны къурмакъ бильмек. (П),

Бильги  тизилишини  беджерюви. (П)

Алгоритм  шеклинде ишини беджерюв. (П)

Арекет шартлар ве усул  рефлексиясы. (П);

Джерьяннынъ (процесс)  фаалиет  екюнини баалав. (П)

Озь фикирлерини толу ве етерли дереджеде ифаде этмек(К)

Чешит тюрлю тюшюнджелерни козь огюнде тутмакъ (К)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока русского языка 5 класс. Тема: "Роль языка в жизни общества. Язык и человек"

Тип урока: Урок объяснения нового материалаЦель: Формировать представление об изучаемом предмете; сообщить учащимся, что язык – это средство человеческого общения; познакомить с учебником, опред...

Технологическая карта урока английского языка, выполненная в соответствии с рекомендациями АППО г.Санкт-Петербурга.

Технологическая карта урока по теме "Весёлый отдых летом". Учебник "Английский язык. 5 класс. Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс. Самоанализ урока....

Технологическая карта урока английского языкав 5 классе по теме "Путешествие по России" по учебнику "Rainbow English" 5 класс

Технологическая карта открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "Путешествие по России" учебник "Rainbow English"...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time»/ Модуль 3 урок 1

Цель урока: Активизация лексики по теме «Свободное время»...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time». Модуль 3 урок 2

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time». Модуль 3 урок 2...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Present Simple – in interrogative sentences». Модуль 3 урок 3

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Present Simple – in interrogative sentences». Модуль 3 урок 3...