"Чаваш Республики - Улап сер-шыве" конспект обобщающего урока.
план-конспект урока (9 класс) на тему

При обучении и воспитании главное нужно опираться на реальные национальные и духовные ценности народа: особое трудолюбие, прирожденное стремление к знаниям, свету, справедливости, духовному и социальному самовыражению. На основе истинного знания прошлой и настоящей истории жизни чувашского народа происходит успех обучения родного языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan_uroka.docx61.74 КБ

Предварительный просмотр:

                КСК(О)У«ЦИВИЛЬСКАЯ СПЕЦИАЛЬНАЯ (КОРРЕКЦИОННАЯ)

                        ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА-ИНТЕРНАТ №2»

       МИНИСТЕРСТВА ОБРАЗОВАНИЯ И МОЛОДЕЖНОЙ ПОЛИТИКИ

                                   ЧУВАШСКОЙ РЕСПУБЛИКИ

   

    1? Видеозапись  урока  по теме%

     «Чёваш Республики – Улёп =.р-шыв.»

     2?Конспект урока?

     3?Презентация к уроку?

 

 Учитель%

            Николаева Наталия Алексеевна

                                       

                                              2012-2013

    Повторительно-обобщающий урок

                         по теме%

 «Чёваш Республики –

                      Улёп =.ршыв.»

 

Фамилия Имя Отчество%    

     Николаева  Наталия Алексеевна

Место работы%

КСК(О)У«Цивильская специальная(коррекционная)

     общеобразовательная школа-интернат №2»

 

Должность% учитель

Домашний адрес% г? Цивильск   ул? Советская 112-58

 

Телефон  автора%                       8 917 066 91 22

         

       

                         Чёваш Республикин в.рент\пе =амрёксен политики министерстви

                                хавшак сывлёхлё ачасене в.рентсе \стерекен

                      «+.рп\ри п.т.м.шле п.л\ паракан ятарлё(т\рленме пулёшакан)

                                                     2-м.ш интернат –шкул»

         «Согласовано»                                                                                                      «Утверждаю»

   Зам.директора по УР                                                                                               Директор КС(К)ОУ

  ___________________                                                                                           «Цивильская специальная

 Ильина Е.Е.                                                                                                  (коррекционная)школа-интернат№2»

 «31» мая 2013г.                                                                                                  Константинова И.Г.___________          

                                                                                                                                                  «31»мая 2013г.          

«Чёваш Республики –

                              Улёп =.р-шыв.»

         

          9-м.ш класра ИКТпа усё  курса ирттерн.

                                  урок план.

                           п.т.млет\ урок.

                                                                                                     

                                                                                                      ,= тёвакан.

                                                                           +.рп\ри п.т.м.шле п.л\ паракан ятарлё

                                                                            (т\рленме пулёшакан) 2-м.ш интернат-

                                                                               шкул.нче чёваш ч.лхи в.рентекен

                                                                                Николаева Наталия Алексеевна

                                                      2012-2013

            Урок теми%  Тёван =.р-шыв - Улёп =.р-шыв.?

Урок т.ллев.%

  1. Чёваш Республикинчи хула яч.сене =ир.плетсе хёварасси*

Урок задачисем%

1) ачасен =ыхёнуллё пуплевне аталантарасси*

2) предметпа  интереслентерсе ярасси*

3) чёваш халах. Ра==ейри тата п.т.м т.нчери вырён.пе п.лтер.шне курма:

    туйма хёнёхтарасси*

4)Чёваш республикинчи хуласен историй.пе интереслентересси*

6)п.т.млет\  тума в.рентесси*

Урокра кирл. хат.рсем% «Чёваш Республики - Улёп =.ршыв.» презентаци: Е? Енька «Тёван Ен» к.неке:О?И?Печников «Чёваш сёмах.» 8кл?

 

+.н. сёмахсем%  С.ве- Свияга: Сёр- Сура:  Атёл- Волга: Ульяновская область – Ульяновск обла=.: Татария – Тутарстан республики: Нижегородская область -Чул хула обла=.: Марий Эл  республики

 Урок т.с.% п.т.млет\ урок.

                                     

                                           Урок юхём.

  (Ачасем класа Р?Грачева юрлакан «Пурёнасч.» юрёпа к.ре==.: парта хушшине

                                                                                                                            шёппён лара==.?)

I? Ачасене урок темипе паллаштарни?

1? Чёваш алфавитне аса иле==.?  Алфавит тёрёх пу= ватмёшсем шутла==.? Тёван  =.р-шыв =инчен ваттисен сёмах.сене вуласси: ёнланасси: =ырасси?

                                                Алфавит

Аа(1)  Ёё(2)  Бб(3)  Вв(4)  Гг (5) Дд(6) Ее(7) Ёё(8)  ,.(9)  Жж(10)  Зз(11) Ии(12) Йй(13)  Кк(14)  Лл(15)  Мм(16) Нн(17) Оо(18)  Пп(19)  Рр(20)  Сс(21)  +=(22)  Тт(23)  Уу(24)  /\(25)  Фф(26) Хх(27)  Цц(28)  Чч(29)  Шш(30) Щщ(31) ъ(32) Ыы(33) ь(34) Ээ(35)Юю(36)Яя(37)  

        Алфавитпа усё курса панё  вёрттёнлёхсене тупёр?

            23-2-4-1-17   22-9-20  30-33-4-1

          14-24-22  19-7-14  21-33-27-15-1

     («Тёван =.р шыва ку= пек сыхла» ваттисен сёмах.)

                  23-2-4-1-17     22-9-20   30-33-4-20-1-17

                27-1-14-15-12    17-12-16-9-17      23-7     22-24-14

     («Тёван =.р шывран хакли =ук» ваттисен сёмах.?)

II?В.реннине аса илни? Фонозарядка? 

1-м.ш слайд%     Чёваш Республики- Улёп =.р-шыв.?

2-м.ш слайд%      

                           Ман =.р-шыв –тус-тёванлёх =.р-шыв.:

                                 Чап. ун х.вел пек ялтёрать?

                                 Улёп ев.р эпир паттёр: сывё:

                                 Ырё .м.т мала йыхёрать?

                                                             (Ю?Петров?)

 1)Сёвва палёртуллё вуласси? Малтан учитель илемл. вулать:  унтан ачасем вула==. 2)Ыйтусемпе .=лени%

            - сёвёра м.нле =.р-шыв =инчен каланё;

- ёна хёш й.ркесем =ир.плете==.;

III? +.н. сёмахсемпе .=лени%   С.ве-Свияга: Сёр-Сура:  Ульяновск обла=.-  Ульяновская область- Ч.мпер обла=.:  Нижегородская область-Чул хула обла=.:   Марий Эл -  Мари Эл республики  ?

IV?+.н. материалпа презентаци тёрёх .=лени?

3-м.ш слайд% Улёп?

   Эпир: чёвашсем: хамёр =уралса \сн. =.р-шыва Улёп =.р-шыв. тетп.р? Улёп т.л.нмелле ырё кёмёллё: пит. маттур та хаюллё паттёр пулнё те==.? Вёл чёвашсене вут тупса панё: к\рш.семпе кил.штерсе пурёнма в.рентн.: тёшмансенчен х\т.лен.?

 Улёп =.р-шыв. Ра==ей варринче: Атёл х.рринче: С.вепе Сёр шыв.сем хушшинче вырна=нё?

 Улёп =.р-шывне таврари халёхсем юратса .=чен те маттур =ынсен =.р. те==.?

Чён малтан «чёваш» сёмаха вырёс летопи=.нче 1521 =улта асённё?

V? Урок т.ллев.пе паллаштарни?

 

4-м.ш слайд%   Чёваш   Республикинчи    хуласемпе паллаштарасси?

5-м.ш слайд%    ЧР Ра==ей варринче анлё Атёл х.рринче вырна=нё?

                              Ра==ей картти =инче ЧР кётартни

6-м.ш слайд% ЧР территорий.?

 

Территорийĕ пысăк мар – пĕтĕмпе те 18: 3  пин тăваткал пин =ухрăм? Ку =ав тери п.ч.к те: =ав тери пысёк та? Кăнтăртан =ур=ĕрелле 190 =ухрăма тăсăлать: хĕвел анă=ĕнчен хĕвел тухă= еннелле – 160 =ухрăм: чи ансăр вырăнта – 80 =ухрăм?

ЧР к\ршисем =аксем% =ур=.р енчен-Мари Эл республики: х.вел анё= енчен-Чул хула обла=.: Х.вел тухё=  енчен-Тутарстан республики: кёнтёр енчен – Ульяновск(Ч.мп.р) обла=.?

7-м.ш слайд%      Климат?

                         Вăтăм континент климачĕ: вăрманлё – =е=ен хирлĕ вырăн?

8-м.ш слайд% ЧР =ын шуч.?

 Республикăра 1 миллион та 353 пин =ын пурăнать: =ав шутра хуласенче – 810:2  пин  (пĕтĕм халăхăн 60 проценчĕ)?  Кашни тăваткал =ухрăма тивекен халăх йышĕпе Чăваш Республики Ра==ейре тăваттăмĕш вырăнта – пĕр тăваткал =ухрăм =инче 78:8 =ын (Ра==ейре – 8:7)?

9-м.ш слайд%          ЧР хуласем

Чăваш Республикинче   тăхăр хула% Шупашкар (442 пин =ын): +ĕнĕ Шупашакар (121 пин =ын): Канаш (57 пин =ын): Улатăр (48 пин =ын): +ĕмĕрле (43 пин =ын): Куславкка (13 пин =ын): Сĕнтĕрвăрри (11 пин =ын): +ĕрп\ (11 пин =ын): Етĕрне (11 пин =ын)?

1) +ыру .=.%

- Хал. хула яч.сене вырёсла тата чёвашла яч.сене т.р.с вырна=тарёпёр

Шупашкар - Чебоксары: +ĕнĕ Шупашакар – Новочебоксарск: Канаш –Канаш: Улатăр - Алатырь:+ĕмĕрле- Шумерля: Куславкка- Козловка: Сĕнтĕрвăрри – Марпосад: +ĕрп\  - Цивильск:Етĕрне – Ядрин?

 

2)Таблицёпа .=лени% (Ч?с? 8-м.ш кл?стр?69 у=атпёр)

- Хал. ачасем: эпир сир.нпе таблица тёвёпёр? +ак таблицёна хула яч.сене =ын шуч.пе чи пысёк хула яч.нчен пу=лёпёр та: чи сахал =ын шуч.пе п.текен хула яч.семпе в.=л.п.р?

           Хула яч.сем

                    =ын шуч.

3) Ачасем хула яч.сене вырёсла тата чёвашла каласа туха==.? Унтан кашни ушкён  контур картти =ине хула яч.сене =ырса туха==.? +ак .=е тёвас ум.н пурте «Тёван Ен» к.некепе .=ле==.?

4) ЧР т.п хули =инчен кала=ни?

10-м.ш слайд% Шупашкар?

 Тĕп хулара Шупашкарта пурăнакан халăх ытларах чăвашсенчен (61:6 процент) тата вырăссенчен (34:5 процент) тăрать?«Шупашкар» хули –пир.н республикён т.п хули пулни =инчен кала=ни?О? Кёйкёр юрлакан «Шупашкара кил» юрё итлени?

 

 14-м.ш слайд% +.рп\- Цивильск

+.рп\ - хулине 1589 =улта ник.слен.? Вёл Мён +авал ятлё юхан шывён сылтём =ыран.нче вырна=нё?  +ĕрпӳ — +.рп\ районĕн администраци вырна=нё хула? Мăн +авалпа К.=.н +авал п.рлешнĕ вырăнта: Шупашкартан 37 =ухрăмра вырна=нё? 1589 =улта чёваш ял. вырён.нче Мускав Патшалёх.н =ар-пу= вырăнне туса хунă? 1781 =улта +.рп\не уес хули статусне панă?

+.рп\рен 8 =ухрăмра Шупашкар-Канаш чугун =ул иртсе каять? Чугун =ул тата автомобиль =ул.семпе +.рп\ п.т.м =.ршывпа =ыхёнать? Чугун =ул станций. хуларан 7 =ухрёмра? Хула вит.рех Хусан-Шупашкар-Чулхула авто=ул иртсе каять? +.рп\рен Ульяновскпа Сызрань еннелле теп.р авто=ул пу=ланать?Кунта =.р-шыв.пе паллё  Тихвин монастир. пур?   Город Цивильск основан в 1589 году? Цивильск издревле  известен своими знаменитыми ярмарками: на которые приезжали торговать и покупать со всего Поволжья?

VI? В.реннине =ир.плетни?

   1?Ушкёнпа .=лесси? «Тёван =.р-шыв» кластер тёвасси 

(Ч?с? 8-м.ш кл?стр?85 «Хаклё =.р.м-шывём» сёвва вулани: Тёван =.р-шыва ёнлантаракан сёмах майлашёв.сене тупасси: кластер тёвасси?

Тёван =.р-шыв-  Чёваш Республики: =уралнё =.р-шыв: тёван к.тес: сар х.вел: =ут пуласлёх: чун-ч.ре ёшши?                                                                                                                                                                                                                                                                  

VII? П.т.млет\? Пурте п.рле сёвва вулани? Ыйтусемпе .=лени?

     

       Савнё =.р.м-шывём: м.н тери аван

 

      Эс =умра пулсассён манпала ялан?

 

      П.р санпа савнатёп: сансёр     тунсёхлатёп:

 

      Санпа =е= пуласч. .м.р-.м.р ман?

                                       (Юхма Мишши)

VIII? Ачасен .=не хаклани

           

                                                 

                                Теори бази?

1?ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ СТАНДАРТ ОСНОВНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ (Утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от «17»  декабря  2010 г? № 1897)?

2?ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ СТАНДАРТ среднего (полного) общего образования (УТВЕРЖДЕН приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от «17» мая 2012 г? № 413)?

3?? П.т.м.шле п.л\ паракан вётам шкулта чёваш литератури в.рентессин патшалёх ви=и (стандарч.)\\ В?Н?Пушкин?- Чёваш Республикин В.рент\ институч. 2000 =ул?

4??Чёваш сёмах.? Вырёс шкул.н 8-м.ш класс. валли: О?И? Печников: М?Н?Печникова  Чёваш  Республикин  В.рен\ тата =амрёксен политикин  министерствин шкулсенче усё курма с.нн.? Т\рлетсе =.нетн. 2-м.ш кёларём  Шупашкар Чёваш к.неке издательстви 2008-283с?

5? Чёваш халёх пултарулёх.? Ваттисен сёмах.сем? О?Н?Терентьева пухса хат.рлен.- Шупашкар: Чёваш к.неке издательстви 2007=?

6? Вырёс шкул.н 8-м.ш класс.нчи чёваш ч.лхи урок.сем%меслет с.н.в.сем/О?И?Печников:М?И?Печникова?-Шупашкар% Чёваш Республикин  в.рен\ институч.н издательство центр.:2010?-143с?

7?Волков М?К? Чăваш чĕлхине иккĕмĕшле е ютла вĕрентессин меслетлĕхĕ(методики) \\ М?К?Волков: О?И?Печников -  Шупашкар: 2008=?

8?Е?Енька «Родной край» Учебное пособие для 4 кл?-Чебоксары%

    Чувашское книжное издательство 2007?-96 с?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-игра "Взаимодействие тел". Провожу его как обобщающий урок по одноименной теме в 7 классе (последний урок перед Новым годом), где дети могут показать степень усвоения данного материала, в групповой деятельности освоить, то что не удалось ранее.

Обучающимся заранее, в качестве домашнего задания, предлагается составить кроссворд по материалу изученной темы, на отдельном листке должны быть записаны ответы на вопросы кроссворда. Класс делится на...

Форма урока: «Математическая сказка». Тип урока: обобщающий урок с применением игровых технологий

Учитель математики МБОУ «Сойменская ООШ»Серегина Татьяна ВикторовнаФорма  урока:  «Математическая  сказка». УМК: «Математика». Учебник  для  5  класса  общеобра...

Разработка конкурсного урока: "Времен связывающая нить :урок в школьном музее. Обобщающий урок по Великой Отечественной войне.

Конкурсная работа по Великой Отечественной войне: "Времен связывающая нить: урок в школьном музее". Урок проходит на базе школьного музея "Отечество" (музей Великой Отечественной войны) в форме брейн-...

Урок PBL. Разработка урока литературы по теме «В чем суть истинного героизма? (Обобщающий урок по рассказу Л.Н.Толстого «Петя Ростов» (отрывок из романа «Война и мир»)).

Цель:Определение значения героизма в жизни человека через анализ образа Пети Ростова.Задачи:Образовательные:1. Формирование навыков анализа различного рода эпизодов в тексте, умение пересказывать их и...

Методическая разработка учителя английского языка Адыловой Л.Р. МБОУ «ОКЛ им. Г. Т. Берегового» г. Симферополь Республика Крым Рабочий материал к уроку английского языка по теме «Образование в Великобритании» Учебник «Spotlight» 8 класс

Методическая разработка может быть использована на уроке английского языка, поможет ознакомить учащихся с системой образования в Великобритании. Учащиеся узнают об одном из самых престижных учебных за...

Методическая разработка учителя английского языка Адыловой Л.Р. МБОУ «ОКЛ им. Г. Т. Берегового» г. Симферополь Республика Крым Рабочий материал к уроку английского языка по теме «Еда» «Spotlight

Рабочий материал к уроку английского языка по теме «Еда» «Spotlight Данная разработка содержит интересные задания к тексту "Обенто, вкусная традиция", позволит учащимс...


 

Комментарии

Всегда надо помнить, что умение хранить и чтить прошлое - один из признаков культуры.