"Чаваш Республики - Улап сер-шыве" конспект обобщающего урока.
план-конспект урока (9 класс) на тему
При обучении и воспитании главное нужно опираться на реальные национальные и духовные ценности народа: особое трудолюбие, прирожденное стремление к знаниям, свету, справедливости, духовному и социальному самовыражению. На основе истинного знания прошлой и настоящей истории жизни чувашского народа происходит успех обучения родного языка.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_uroka.docx | 61.74 КБ |
Предварительный просмотр:
КСК(О)У«ЦИВИЛЬСКАЯ СПЕЦИАЛЬНАЯ (КОРРЕКЦИОННАЯ)
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА-ИНТЕРНАТ №2»
МИНИСТЕРСТВА ОБРАЗОВАНИЯ И МОЛОДЕЖНОЙ ПОЛИТИКИ
ЧУВАШСКОЙ РЕСПУБЛИКИ
1? Видеозапись урока по теме%
«Чёваш Республики – Улёп =.р-шыв.»
2?Конспект урока?
3?Презентация к уроку?
Учитель%
Николаева Наталия Алексеевна
2012-2013
Повторительно-обобщающий урок
по теме%
«Чёваш Республики –
Улёп =.ршыв.»
Фамилия Имя Отчество%
Николаева Наталия Алексеевна
Место работы%
КСК(О)У«Цивильская специальная(коррекционная)
общеобразовательная школа-интернат №2»
Должность% учитель
Домашний адрес% г? Цивильск ул? Советская 112-58
Телефон автора% 8 917 066 91 22
Чёваш Республикин в.рент\пе =амрёксен политики министерстви
хавшак сывлёхлё ачасене в.рентсе \стерекен
«+.рп\ри п.т.м.шле п.л\ паракан ятарлё(т\рленме пулёшакан)
2-м.ш интернат –шкул»
«Согласовано» «Утверждаю»
Зам.директора по УР Директор КС(К)ОУ
___________________ «Цивильская специальная
Ильина Е.Е. (коррекционная)школа-интернат№2»
«31» мая 2013г. Константинова И.Г.___________
«31»мая 2013г.
«Чёваш Республики –
Улёп =.р-шыв.»
9-м.ш класра ИКТпа усё курса ирттерн.
урок план.
п.т.млет\ урок.
,= тёвакан.
+.рп\ри п.т.м.шле п.л\ паракан ятарлё
(т\рленме пулёшакан) 2-м.ш интернат-
шкул.нче чёваш ч.лхи в.рентекен
Николаева Наталия Алексеевна
2012-2013
Урок теми% Тёван =.р-шыв - Улёп =.р-шыв.?
Урок т.ллев.%
- Чёваш Республикинчи хула яч.сене =ир.плетсе хёварасси*
Урок задачисем%
1) ачасен =ыхёнуллё пуплевне аталантарасси*
2) предметпа интереслентерсе ярасси*
3) чёваш халах. Ра==ейри тата п.т.м т.нчери вырён.пе п.лтер.шне курма:
туйма хёнёхтарасси*
4)Чёваш республикинчи хуласен историй.пе интереслентересси*
6)п.т.млет\ тума в.рентесси*
Урокра кирл. хат.рсем% «Чёваш Республики - Улёп =.ршыв.» презентаци: Е? Енька «Тёван Ен» к.неке:О?И?Печников «Чёваш сёмах.» 8кл?
+.н. сёмахсем% С.ве- Свияга: Сёр- Сура: Атёл- Волга: Ульяновская область – Ульяновск обла=.: Татария – Тутарстан республики: Нижегородская область -Чул хула обла=.: Марий Эл республики
Урок т.с.% п.т.млет\ урок.
Урок юхём.
(Ачасем класа Р?Грачева юрлакан «Пурёнасч.» юрёпа к.ре==.: парта хушшине
шёппён лара==.?)
I? Ачасене урок темипе паллаштарни?
1? Чёваш алфавитне аса иле==.? Алфавит тёрёх пу= ватмёшсем шутла==.? Тёван =.р-шыв =инчен ваттисен сёмах.сене вуласси: ёнланасси: =ырасси?
Алфавит
Аа(1) Ёё(2) Бб(3) Вв(4) Гг (5) Дд(6) Ее(7) Ёё(8) ,.(9) Жж(10) Зз(11) Ии(12) Йй(13) Кк(14) Лл(15) Мм(16) Нн(17) Оо(18) Пп(19) Рр(20) Сс(21) +=(22) Тт(23) Уу(24) /\(25) Фф(26) Хх(27) Цц(28) Чч(29) Шш(30) Щщ(31) ъ(32) Ыы(33) ь(34) Ээ(35)Юю(36)Яя(37)
Алфавитпа усё курса панё вёрттёнлёхсене тупёр?
23-2-4-1-17 22-9-20 30-33-4-1
14-24-22 19-7-14 21-33-27-15-1
(«Тёван =.р шыва ку= пек сыхла» ваттисен сёмах.)
23-2-4-1-17 22-9-20 30-33-4-20-1-17
27-1-14-15-12 17-12-16-9-17 23-7 22-24-14
(«Тёван =.р шывран хакли =ук» ваттисен сёмах.?)
II?В.реннине аса илни? Фонозарядка?
1-м.ш слайд% Чёваш Республики- Улёп =.р-шыв.?
2-м.ш слайд%
Ман =.р-шыв –тус-тёванлёх =.р-шыв.:
Чап. ун х.вел пек ялтёрать?
Улёп ев.р эпир паттёр: сывё:
Ырё .м.т мала йыхёрать?
(Ю?Петров?)
1)Сёвва палёртуллё вуласси? Малтан учитель илемл. вулать: унтан ачасем вула==. 2)Ыйтусемпе .=лени%
- сёвёра м.нле =.р-шыв =инчен каланё;
- ёна хёш й.ркесем =ир.плете==.;
III? +.н. сёмахсемпе .=лени% С.ве-Свияга: Сёр-Сура: Ульяновск обла=.- Ульяновская область- Ч.мпер обла=.: Нижегородская область-Чул хула обла=.: Марий Эл - Мари Эл республики ?
IV?+.н. материалпа презентаци тёрёх .=лени?
3-м.ш слайд% Улёп?
Эпир: чёвашсем: хамёр =уралса \сн. =.р-шыва Улёп =.р-шыв. тетп.р? Улёп т.л.нмелле ырё кёмёллё: пит. маттур та хаюллё паттёр пулнё те==.? Вёл чёвашсене вут тупса панё: к\рш.семпе кил.штерсе пурёнма в.рентн.: тёшмансенчен х\т.лен.?
Улёп =.р-шыв. Ра==ей варринче: Атёл х.рринче: С.вепе Сёр шыв.сем хушшинче вырна=нё?
Улёп =.р-шывне таврари халёхсем юратса .=чен те маттур =ынсен =.р. те==.?
Чён малтан «чёваш» сёмаха вырёс летопи=.нче 1521 =улта асённё?
V? Урок т.ллев.пе паллаштарни?
4-м.ш слайд% Чёваш Республикинчи хуласемпе паллаштарасси?
5-м.ш слайд% ЧР Ра==ей варринче анлё Атёл х.рринче вырна=нё?
Ра==ей картти =инче ЧР кётартни
6-м.ш слайд% ЧР территорий.?
Территорийĕ пысăк мар – пĕтĕмпе те 18: 3 пин тăваткал пин =ухрăм? Ку =ав тери п.ч.к те: =ав тери пысёк та? Кăнтăртан =ур=ĕрелле 190 =ухрăма тăсăлать: хĕвел анă=ĕнчен хĕвел тухă= еннелле – 160 =ухрăм: чи ансăр вырăнта – 80 =ухрăм?
ЧР к\ршисем =аксем% =ур=.р енчен-Мари Эл республики: х.вел анё= енчен-Чул хула обла=.: Х.вел тухё= енчен-Тутарстан республики: кёнтёр енчен – Ульяновск(Ч.мп.р) обла=.?
7-м.ш слайд% Климат?
Вăтăм континент климачĕ: вăрманлё – =е=ен хирлĕ вырăн?
8-м.ш слайд% ЧР =ын шуч.?
Республикăра 1 миллион та 353 пин =ын пурăнать: =ав шутра хуласенче – 810:2 пин (пĕтĕм халăхăн 60 проценчĕ)? Кашни тăваткал =ухрăма тивекен халăх йышĕпе Чăваш Республики Ра==ейре тăваттăмĕш вырăнта – пĕр тăваткал =ухрăм =инче 78:8 =ын (Ра==ейре – 8:7)?
9-м.ш слайд% ЧР хуласем
Чăваш Республикинче тăхăр хула% Шупашкар (442 пин =ын): +ĕнĕ Шупашакар (121 пин =ын): Канаш (57 пин =ын): Улатăр (48 пин =ын): +ĕмĕрле (43 пин =ын): Куславкка (13 пин =ын): Сĕнтĕрвăрри (11 пин =ын): +ĕрп\ (11 пин =ын): Етĕрне (11 пин =ын)?
1) +ыру .=.%
- Хал. хула яч.сене вырёсла тата чёвашла яч.сене т.р.с вырна=тарёпёр
Шупашкар - Чебоксары: +ĕнĕ Шупашакар – Новочебоксарск: Канаш –Канаш: Улатăр - Алатырь:+ĕмĕрле- Шумерля: Куславкка- Козловка: Сĕнтĕрвăрри – Марпосад: +ĕрп\ - Цивильск:Етĕрне – Ядрин?
2)Таблицёпа .=лени% (Ч?с? 8-м.ш кл?стр?69 у=атпёр)
- Хал. ачасем: эпир сир.нпе таблица тёвёпёр? +ак таблицёна хула яч.сене =ын шуч.пе чи пысёк хула яч.нчен пу=лёпёр та: чи сахал =ын шуч.пе п.текен хула яч.семпе в.=л.п.р?
Хула яч.сем | =ын шуч. |
3) Ачасем хула яч.сене вырёсла тата чёвашла каласа туха==.? Унтан кашни ушкён контур картти =ине хула яч.сене =ырса туха==.? +ак .=е тёвас ум.н пурте «Тёван Ен» к.некепе .=ле==.?
4) ЧР т.п хули =инчен кала=ни?
10-м.ш слайд% Шупашкар?
Тĕп хулара Шупашкарта пурăнакан халăх ытларах чăвашсенчен (61:6 процент) тата вырăссенчен (34:5 процент) тăрать?«Шупашкар» хули –пир.н республикён т.п хули пулни =инчен кала=ни?О? Кёйкёр юрлакан «Шупашкара кил» юрё итлени?
14-м.ш слайд% +.рп\- Цивильск
+.рп\ - хулине 1589 =улта ник.слен.? Вёл Мён +авал ятлё юхан шывён сылтём =ыран.нче вырна=нё? +ĕрпӳ — +.рп\ районĕн администраци вырна=нё хула? Мăн +авалпа К.=.н +авал п.рлешнĕ вырăнта: Шупашкартан 37 =ухрăмра вырна=нё? 1589 =улта чёваш ял. вырён.нче Мускав Патшалёх.н =ар-пу= вырăнне туса хунă? 1781 =улта +.рп\не уес хули статусне панă?
+.рп\рен 8 =ухрăмра Шупашкар-Канаш чугун =ул иртсе каять? Чугун =ул тата автомобиль =ул.семпе +.рп\ п.т.м =.ршывпа =ыхёнать? Чугун =ул станций. хуларан 7 =ухрёмра? Хула вит.рех Хусан-Шупашкар-Чулхула авто=ул иртсе каять? +.рп\рен Ульяновскпа Сызрань еннелле теп.р авто=ул пу=ланать?Кунта =.р-шыв.пе паллё Тихвин монастир. пур? Город Цивильск основан в 1589 году? Цивильск издревле известен своими знаменитыми ярмарками: на которые приезжали торговать и покупать со всего Поволжья?
VI? В.реннине =ир.плетни?
1?Ушкёнпа .=лесси? «Тёван =.р-шыв» кластер тёвасси
(Ч?с? 8-м.ш кл?стр?85 «Хаклё =.р.м-шывём» сёвва вулани: Тёван =.р-шыва ёнлантаракан сёмах майлашёв.сене тупасси: кластер тёвасси?
Тёван =.р-шыв- Чёваш Республики: =уралнё =.р-шыв: тёван к.тес: сар х.вел: =ут пуласлёх: чун-ч.ре ёшши?
VII? П.т.млет\? Пурте п.рле сёвва вулани? Ыйтусемпе .=лени?
Савнё =.р.м-шывём: м.н тери аван
Эс =умра пулсассён манпала ялан?
П.р санпа савнатёп: сансёр тунсёхлатёп:
Санпа =е= пуласч. .м.р-.м.р ман?
(Юхма Мишши)
VIII? Ачасен .=не хаклани
Теори бази?
1?ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ СТАНДАРТ ОСНОВНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ (Утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от «17» декабря 2010 г? № 1897)?
2?ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ СТАНДАРТ среднего (полного) общего образования (УТВЕРЖДЕН приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от «17» мая 2012 г? № 413)?
3?? П.т.м.шле п.л\ паракан вётам шкулта чёваш литератури в.рентессин патшалёх ви=и (стандарч.)\\ В?Н?Пушкин?- Чёваш Республикин В.рент\ институч. 2000 =ул?
4??Чёваш сёмах.? Вырёс шкул.н 8-м.ш класс. валли: О?И? Печников: М?Н?Печникова Чёваш Республикин В.рен\ тата =амрёксен политикин министерствин шкулсенче усё курма с.нн.? Т\рлетсе =.нетн. 2-м.ш кёларём Шупашкар Чёваш к.неке издательстви 2008-283с?
5? Чёваш халёх пултарулёх.? Ваттисен сёмах.сем? О?Н?Терентьева пухса хат.рлен.- Шупашкар: Чёваш к.неке издательстви 2007=?
6? Вырёс шкул.н 8-м.ш класс.нчи чёваш ч.лхи урок.сем%меслет с.н.в.сем/О?И?Печников:М?И?Печникова?-Шупашкар% Чёваш Республикин в.рен\ институч.н издательство центр.:2010?-143с?
7?Волков М?К? Чăваш чĕлхине иккĕмĕшле е ютла вĕрентессин меслетлĕхĕ(методики) \\ М?К?Волков: О?И?Печников - Шупашкар: 2008=?
8?Е?Енька «Родной край» Учебное пособие для 4 кл?-Чебоксары%
Чувашское книжное издательство 2007?-96 с?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Технологическая карта урока. Тема урока « Десятичные дроби» ( обобщающий урок-путешествие по теме) 5 класс
Технологическая карта урока 5 класс А.Г.Мордкович "Десятичные дроби"...
Урок-игра "Взаимодействие тел". Провожу его как обобщающий урок по одноименной теме в 7 классе (последний урок перед Новым годом), где дети могут показать степень усвоения данного материала, в групповой деятельности освоить, то что не удалось ранее.
Обучающимся заранее, в качестве домашнего задания, предлагается составить кроссворд по материалу изученной темы, на отдельном листке должны быть записаны ответы на вопросы кроссворда. Класс делится на...
Форма урока: «Математическая сказка». Тип урока: обобщающий урок с применением игровых технологий
Учитель математики МБОУ «Сойменская ООШ»Серегина Татьяна ВикторовнаФорма урока: «Математическая сказка». УМК: «Математика». Учебник для 5 класса общеобра...
Разработка конкурсного урока: "Времен связывающая нить :урок в школьном музее. Обобщающий урок по Великой Отечественной войне.
Конкурсная работа по Великой Отечественной войне: "Времен связывающая нить: урок в школьном музее". Урок проходит на базе школьного музея "Отечество" (музей Великой Отечественной войны) в форме брейн-...
Урок PBL. Разработка урока литературы по теме «В чем суть истинного героизма? (Обобщающий урок по рассказу Л.Н.Толстого «Петя Ростов» (отрывок из романа «Война и мир»)).
Цель:Определение значения героизма в жизни человека через анализ образа Пети Ростова.Задачи:Образовательные:1. Формирование навыков анализа различного рода эпизодов в тексте, умение пересказывать их и...
Методическая разработка учителя английского языка Адыловой Л.Р. МБОУ «ОКЛ им. Г. Т. Берегового» г. Симферополь Республика Крым Рабочий материал к уроку английского языка по теме «Образование в Великобритании» Учебник «Spotlight» 8 класс
Методическая разработка может быть использована на уроке английского языка, поможет ознакомить учащихся с системой образования в Великобритании. Учащиеся узнают об одном из самых престижных учебных за...
Методическая разработка учителя английского языка Адыловой Л.Р. МБОУ «ОКЛ им. Г. Т. Берегового» г. Симферополь Республика Крым Рабочий материал к уроку английского языка по теме «Еда» «Spotlight
Рабочий материал к уроку английского языка по теме «Еда» «Spotlight Данная разработка содержит интересные задания к тексту "Обенто, вкусная традиция", позволит учащимс...
Комментарии
Родной язык.
Всегда надо помнить, что умение хранить и чтить прошлое - один из признаков культуры.