тесты по родному языку и литературе
тест по литературе (7 класс) на тему
тесты для оценивания знаний учащихся 7-8 классов по эрзянскому языку и мордовской литературе
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
тесты по родному языку и литературе 7-8 класс | 84 КБ |
Предварительный просмотр:
Эрзянь келень коряс тест 7-це классонтень
1. Кона валзюлмавксось теезь прил. + сущ. схеманть коряс?-
а) сексень чить, маней чить, ожо лопат, сэтьме варма;
б) раужо киска, нузякс овто, молемс моразь, кувака ки;
в) неть читнестэ, покш венчсэ, эрзянь койтне, евтнесь евкс.
2. Кона валрисьмесь пшкадема марто?-
а) Степан атя котьмась толбандянть велькссэ.
б) Сак седе курок тей Ваня!
в) Танинень авазо аштесь тейтерьканть удало ды кунсолось.
3. Кона валрисьмесь вейкеть пелькс марто?-
а) Веленек ашти килейбуло вакссо ды кувалманзо чуди вирень ванькс лейне.
б) Сельведь байге прась эйкакшонть чамас ды тона аварьгадсь.
в) Ломантне весе лиснесть кудотнестэ стякшность кинть кавто чирева аволить пиже тарадсо.
4. Кона существительнойтнень кевкстемаст кие7 мезе?-
а) метьказ, гуй, яксярго, локсей, вирез;
б) покштя, сырькай, патя, Леля, ялакс;
в) озяз, сеське, педлий, мекш, укска.
5. Падежень, ламочинь, невтемачинь ды азорксчинь суффикстэ кодат?-
а) валонь теицят;
б) валонь полавтыцят;
г) формань теицят.
6. Кона сермадовксось виде?-
а) Существительноесь – кортамо пелькс признаконь смусть марто.
б) Существительноесь - кортамо пелькс, кона невти предмет.
в) Эрзянь кельсэ теке существительноесь полавтневи 2 склонениява.
7. Косо невтезь валтнэ весе прилагательнойть?-
а) розень нуема, чурька лопань тансть, ашо цецянь пусмо;
б) лелянь евксонзо, вирень кастома, кежень кирдема,
в) паксянь нартемкс, тумонь тенсть, лень кал.
8. Косо весе прилагательнойтне мастор существительноентень эпитетт?-
а) васоло, сувов, кезэрень, пандонь, ятонь;
б) тиринь, сюпав, покш, цецяв, уцяскав;
в) кежей, нусманя, кенярксов, маней, ежов.
9. Косо весе прилагательнойтне теевсть суффикс вельде?-
а) экше лембе, сэнь, паро, кельме, ташто;
б) исень, оев, берякш, човов, теинька, ашола;
в) важов, ожола, мазый, келей, зряза, сэтьме.
10. Кона числительнойтне составнойть ды сермадовить башка?-
а) 10, 100, 1000;
б) 459, 588, 115
в)1, 24,25
11. Косо существительнойтне путовить ансяк вейкень числас?-
а) ведьгемень вейке чи (?чить), тёжа вейке ие (?иеть);
б) колмо сазорт (?сазор), вете ялакст (?ялакс), кавто кемть (?кем);
в) кемгавтово ошт (?ош), комськолмово ковт (?ков).
12. Зяро тесэ местоименият?-
Кие пезны те латконтень, сенень лезды. Зяро сюкпрят ёвтыть тензэ весе!
а) вете
б) кото
в) сисем
13. Кодамо куронь эрьвейкее, лия, весе местоимениятне?-
а) невтемань
б0 определительной
в) относительной
14. Сермадодо текст эсенк веленк пертьпельксэнь мазычиде. Кодамо типень карми улеме текстэнк?-
а) евтнема
б) рассуждения
в) описания.
15. Кона прилагательнойтне эпитет килей валонтень?-
а) авардиця, пиже, кудряв, мазый, штапо;
б) алкине, сырнень, нусманя, од, каштан;
в) ёлганя, човине, сэрей, кувака, якстере, рацяня.
16. Невтинк валтнэнь, конатнесэ сермадови чевте тешкс:
а) чур…ка, чат…монить, сэред…кс, кед…ге;
б) кар…семс, эч…ке, пе…ч, вер…гизт;
в) вен…стизь, сэт…ме, кер…тне, сыр…нень
17. Кона валтнэсэ гайтнеде букватнеде ламо?-
а) ютко, сёлги, неия, ялга, сельме;
б) сеель, ёмамс, ютамс, Ёндол;
в) эрексия, каямс, кедтнеяк, муеве.
18. Муемс ламо смусть марто валтнэнь:
а) атлас, суффикс, базар, вар;
б) кель, пурдамс, пиже, нерь;
в) пурдамс, числительной, каямс, юр.
19. Муемс кандовиця смусть марто валтнэнь:
а) сась кудов, виде ки, тусто вирь, кувака кель;
б) мазый варштавкс, кельме ёжо, эрямонь лавсь, вейсэнь ки;
в) пандо чама, кеме пикс, виде ойме, уцяскань канст.
Ответнэ эрзянь келень коряс 7-це классонтень
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
а | б | в | б | б | б | в | б | в | б | а | б | б | в | а | а | в | б | б |
Эрзянь келень коряс тест 8-це классонтень
1. Косо ламокирдань тевтеемань невтиця глаголт?-
а) гайгезевемс, якстерьдемс, поладомс, амольдямс;
б) тапарямс, синтремс, зэрькаемс, лексемс, аволямс;
в) тапардамс, синдемс, зэрькадемс, лекстямс, аволдамс.
2. Косо весе глаголтнэ кармавтома наклонениянь?-
а) валгодо, калгтадо, сялгтадо, лоткавттадо, путтадо;
б) валгт, нельгтяно, сялгт, лакавтт, путт, путодо, содак;
в) иля валго, илядо калга, иляк путо, илинк лакавто.
3. Косо весе глаголтнэ тетезь глаголсто?-
а) кевензамс, ашолдомс, кавонзамс, лембендемс;
б) озакшномс, алыямс, кемекстамс, нузялдомс;
в) аштевемс, мадстемс, кочксемс, вешкстамс.
4. Кодат ёнксонзо глаголонь форманть – причастиянь?-
а) глаголонь ды существительноень;
б) глаголонь ды прилагательноень;
в) глаголонь ды наречиянь.
5. Кона суффикстнэ причастиянь?-
а) –в, -и, -ня, -ця, -кс;
б) –иця/- ыця, -икс, -зь, -вт/-вть, -нь, -ий/-ый;
в) –зь, -мсто/-мстэ, -до.
6. Косо ансяк ютазь шкань причастия марто валзюлмавкст?-
а) якась кромождозь, кортась мизолдозь, чийсть кижнэзь;
б) кенерезь кстыйть, ушодомс тев, кортась тошказь;
в) пештязь парго, рестазь капстат, пужозь цецят.
7. Кона те валрисьментень путовиця определениятне весе кармить улеме эпитет?- Сась… тундось.-
а) важов, валдо, гайтев, сэняжа, шумбра;
б) лакий, гайгиця, талныця, морыця, мизолдыця;
в) паро, лембе, коське, пиземев, мазый.
8. Зяро депричастият тесэ?-
Истя эсь пачканзо арсезь, Наста чарькодизе эсензэ манявоманть. Сон капшазь совась кудонтень, саизе нацяс сюлмазь канстонзо ды эряскадозь лиссь мекев. (Коломасов В.).
а) Ниле
б) колмо
в) веете.
9. Косо арасьчинь форматне весе деепричастият?-
а) апак ловно книга, апак салто ям, апак штерде понат;
б) теизе апак арсе, апак Орша тусь, мольсь апак Пеле;
в) киряксты апак ландя, апак пупорькшне кортась, апак тее Ки.
10. Кодамо ёнкс (признак) невти наречиясь, бути чарькодевти глагол?-
а) предметэнь ёнкс;
б) признаконь ёнкс;
в) тевтеемань ёнкс.
11. Кодамо ёнкс невтить неть наречиятне – пек паро, вельть од?-
а) признаконь ёнкс;
б) предметэнь ёнкс4
в) тевтеемань ёнкс.
12. Косот валмельгакстнэ?-
а) ютась вакска, мольсь видьстэ, пештизе велькска;
б) веленек вакска, Тонь видьстэ, минек велькска;
в) сонзэ удалга, тусь удалга, кудонть алдо, лиссь алдо.
13. Зяро тесэ валмельгакстнэде?-
а) колмо
б) ниле
в) веете.
14. Кодат неть союзтнэ – и, ды, но, а, то-то, эли (или), а то?
а) подчинительнойть;
б) сочинительнойть
в) противительнойть.
15. Кона валрисьмесь вейкеть пелькс марто?-
а) Веленек ашти килейбуло вакссо ды кувалманзо чуди вирень ванькс лейне.
б) Сельведь байге прась эйкакшонть чамас ды тона аварьгадсь.
в) Ломантне весе лиснесть кудотнестэ стякшность кинть кавто чирева аволить пиже тарадсо.
16. Кона валрисьмесь пшкадема марто?-
а) Степан атя котьмась толбандянть велькссэ.
б) Сак седе курок тей Ваня!
в) Танинень авазо аштесь тейтерьканть удало ды кунсолось.
17. Муемс примыкания марто валзюлмавкстнэнь:
а) кавто ковт, ловныця эйкакш, вирень чувто, диктантонь сермадома;
б) кортнемс книгадо, туемс пангос, сеть чувтотне, лоткамс оймсеме;
в) молемс кортнезь, совамс ютамсто, костязь тикше, пек сэрей.
18. Валзюлмавкстнэстэ муинк валонь виде лувонть:
а) паксянь ки, сядо иень, вирень Ян, лембе тундонь чи;
б) чокшнень тевть, кенериця сюро, эрзянь лужаня Моро, эчке казямо вайгель;
в) цецяв кужо, валдо покш комната, мазыйстэ викшнезь, лексемс коштто.
19. Кона валзюлмавкстнэ теезь глагол + существительной схеманть коряс:
а) серьгедемс Моро, евтамс вал, неемс ялгань, сакшномс чуросто;
б) ловномс книга, сыргамс эрязасто, якамс школав, поводемс оршамопель;
в) эрямс велесэ, лисемс кудосто, почодомс салсо, эрзянь кель.
Ответнэ эрзянь келень коряс 8-це классонтень
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
б | в | в | б | б | в | а | б | б | в | а | б | б | б | в | б | в | б | а |
Тест тиринь литературань коряс 7-це классонтень
1. Содамоевксось - те
а) истят нурькинестэ ды мазыйстэ евтазь арсемат, конатнень яла мернекшнить тонавтомань, превс путомань кисэ.
б) фольклоронь истямо пелькс, конаньсэ предметэнтень эли явлениянтень максовить аволь видестэ евтазь енкст-признакт, конатнень коряс эряви содамс сонзэ.
2. Кодамо размерсэ сермадозь те стихотворениясь («Сексь» П.Гайнинь)
Сексесь – наян авась
Учи теле атянть.
Сон ацнесь паксява
Тюжа парсей пацят.
а) ямб
б) хорей
3. Кинь те портретной характеристикась?
Прок виде пиче сэрезэ,
Гайги баяга мештезэ.
Пек бойка, теке ендол.
Тевс-роботас церась кол.
а) Пичаень
б) Галень
4. Кинь неть эрямонь иетне (1909-1989):
а) Куляскин Д.С.
б) Моро А.М.
в) Радин В.И.
5. Содамс произведениянть ушодксонь коряс:
Ламонь келей мештест
Ордент, медальть пештизь,
Вандолдыть чинть ало,
Валдо толсо палозь.
а) «Вишка партизан»
б) «Анеявикс ломань»
в) «Марят, Родина»
6. Кона произведениясь аволь А.В.Рогожинэнь
а) «Пичай»
б) «Галё»
в) «Литова»
6. Кие неть строчкатнень авторост:
Тон изнямосо славас сыть.
Ошот, велеть сырнесэ артат.
Заводт, стройкат тосо касыть,
Косо нуварькшнесть чаво таркат.
а) А.М.Моро
б) А.В.Рогожин
в) П.У.Гайни
7. Кодамо произведениясто саезь неть валтнэ:
«А мон арсян, Тимофей Иваныч, тесэ кодамояк уголовной тевсэ а качады. Тон ведь мондень парсте содасак Суворова Катянь ваямонть историянзо. Сонсь Катя ды оштё кавто ломанть ваясть матонзо.»
а) «Кедровой пештть»
б) «Надя»
в) «Кешань приключениянзо»
8. Кие чачсь неть иетнестэ 1906-19416
а) Г.И.Ельмеев
б) А.Ф.Зиньков
в) С.И.Родькин
9.Кодамо те морось: Ды сон велентень, церась кадокшнось
Сисем кудос сон ансяк ве узере…
а) эпической
б) исторической
в) лирической
10. Кодамо жанрас кандови «Галё» произведениясь?
а) ёвтнема
б) поэма
в) легенда
11. Сермадомс алкуксонь фамилияст:
а) П.У.Гайни –
б) А.М.Юргай -
в) А.М.Моро –
12. Кона морось ловови лирическоекс:
а) «Моро Пугачевдо»
б) «Вирь чиресэ»
в) «Умарина»
13. Содамс произведениянть ушодксонь коряс:
Фома атя озадоль умарь пиресэ эземне лангсо. Шержев прязо комавтозель, олазь сельмензэ вансть летьке модантень. Сон ледстни кувака эрямонзо …
а) «Цянавонь само шка»
б) «Тайганть велькссэ увт»
в) «Алешка»
14. «Ушмань Байкась» произведениянть авторось:
а) Я.Я.Кулдуркаев
б) М.А.Бебан
в) П.И.Левчаев
Ответнэ 8-це классонь тиринь литературань тестэнтень
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
а | а | б | б | б | а | в | а | б | б | а)Поздяев б)Сафронов в)Осипов | в | а | б |
Тест тиринь литературань коряс 8-це классонтень
1. Лирической морокс лововить сеть,
а) конатне евтнить народонть эрямосо содавикс событиядо эли истямо тевде-валдо, конат кадсть покш тешкст весемень мельс-превс;
б) конатнень эйсэ евтнезь ломантнень ежомарямост ды кенярдомаст, шназь эрямонь паро енкстнэ ды сялдозь весе берянесь;
в) конатне лацевить морамонь ды налксемань туртов.
2. Стихотворениянь кодамо размерсэ сермадозь те саевксэсь?
а) Кшинтень моро моратано.
Кшись прок сырнень валдо чись.
а) ямб
б) хорей
3. Кинь ланга истя сермады авторось: «…Тевтеме сельгень прамс а ашти: викшни руцят-пацят, сюворды пракстат ды лият мезть. Течияк зорява стясь, ервалдызе чаманзо ды совавтсь уштомс пенгть…»
а) Ульянань
б) Татюнь
в) Литовань
4. Кинь неть эрямонь иетне (1906-1936)
а) Кулдыркаев Я.Я.
б) Раптанов Т.А.
в) Кишняков И.П.
5. Содамс произведениянть ушодксонь коряс;
Аволь вирь атя вирьсэ сери,
Овтонь вайгельсэ эйкакшт тандавтни-
Те пижни истя велень озатя,
Велень озатясь пурны эрзятнень.
6. Кона произведениясь аволь Раптановонь:
а) «Тол Иван»
б) «Чихан пандо ало»
в) «Умарина»
7. Поэтической строчкатнень авторось:
Ней васолат, мастор песат,
Эйстэнь, тетянь-авань енкс.
Ялатеке сельмикелень
Валдо чачот, сакшнат онс.
а) А.К.Мартынов
б) М.А.Бебан
в) А.С.Малькин
8. Сермадомс алкуксонь фамилияст:
а) П.У.Гайни –
б) А.М.Юргай -
в) А.М.Моро –
9. Кодамо жанрась ашти романонть ды евтнеманть ютксо?
а) поэмась
б) повестесь
в) сюжетэсь
10. Зяро пельксэс явизе М.Е.Евсевьев мокшэрзянь свадьбанть лувонзо?
а) 6
б)7
в) 8
11. Кодамо те морось содержаниянь коряс?
Мон ильтятан, браткем, салавине,
Ды ичесь авась седе курокке чапакс,
Пидесь авась эсь браткенстэнь тантей прякат.
Ве пряка потмонть пештизе сон сиядо.
Омбоце пряканть потс путсь сон ламо сырне.
Колмоценть потс путсь патязо валдо рисьме.
Истя братонзо авась сон ильтизе.
а) драматической
б) эпической
в) лирической
12. Кие Н.Эркаень «Од родня» повестенть центральной героесь?
а) Евсей атя
б) Мика Учайкин
в) юкка ды Панас
13. Кодамо стихотворной размерсэ сермадозь те стихесь?
Кизна тон, вирне,
Пиже лопават,
Маней пси чиденть
Эйзэть кекшеват.
Яксян потмоват,
Чувтнэнь юткова,
Кой-зярдо ютан
Чейга-латкова.
а) ямб
б) дактиль
в) хорей
14. Кодамо произведениясто саезь неть геройтне: Шишов, Николаев, Вагин.
а) «Алкуксонь вечкема»
б) «Гайгиця баягинеть»
в) «Пингень ортат»
Ответнэ 8-це классонь тиринь литературань тестэнтень
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
а)Поздяев б)Сафронов в)Осипов | б | б | а |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Материалы для участия во Всероссийском конкурсе мастер-класса учителей родного языка и литературы «Туган тел» учителя родного языка и литературы МБОУ «Чувашско-Бурнаевская СОШ» Алькеевского муниципального района Республики Татарстан
Материалы для участия во Всероссийском конкурсе мастер-класса учителей родного языка и литературы «Туган тел» учителя родного языка и литературы МБОУ «Чувашско-Бурнаевская СОШ» Алькеевского...
Презентация к выступлению на районном семинаре учителей чувашского языка и литературы по проблеме "Пути повышения проофессиональной компетентности учителей родного языка и литературы"
Презентация предназначена к выступлению (докладу) "И.Я.Яковлев- первый чувашский просветитель"....
Презентация к выступлению (докладу)на районном семинаре учителей чувашского языка и литературы по проблеме "Пути повышения профессиональной компетентности учителей родного языка и литературы".
Презентация рассказывет о жизни и деятельности чувашского просветителя И.Я.Яковлева...
Материалы на Всероссийский конкурс мастер-класса учителей родного языка и литературы "Туган тел" учителя родного( чувашского) языка и литературы МБОУ "Альшеевская средняя общеобразовательная школа Буинского муниципального района РТ" Зайцевой А.П.
Заявка для участия в заочном туре Всероссийского конкурса Туган тел.Согласие на бработку персональных данных.Сочинение - эссе "Мои методические находки".Портфолио. Материалы по воспитат...
Доклад на РМО учителей родного языка и литературы. Тема:«Фæсурокты куыст ирон литературæйæ».
Доклад на РМО учителей родного языка и литературы. Тема:«Фæсурокты куыст ирон литературæйæ»....
Методическая разработка нетрадиционного урока по литературе в 5 классе (урок-сказка) на тему: «Дидед чIалаз вафалу жен гьар са кас» Выполнила: Рамазанова М.К., учитель родного языка и литературы
Данная методическая разработка составлена к уроку лезгинской литературы в 5 классе в соответствии с темой и учитывая возрастные особенности учащихся. Актуально...