Урок по теме Профессии
план-конспект урока (5 класс)
Ход урока английского языка «ПРОФЕССИИ»
Оргмомент. Приветствие.
Goodmorning, children!
I am glad to see you. How are you?
Определение темы
Let`s begin our lesson.Let’s guess the topic of our lesson. Who are these people? What are their jobs?
T: - What theme are we going to discuss today? What are we going to speak about?
P: - About people live in town, their jobs, their actions, activities.
Let’s repeat the names of professions.
You can see the stages of our lesson here. Let's put the blocks in the right order
Look at the screen. This is magic square. Find the names of professions here
Match the phrases to the jobs. (Что эти люди делают на работе? Соотнесите фразы с названиями профессий).
Learningsapp. You know the names of professions. You must match the names of the professions to the actions
T: - What do these people do at work?
4) Обобщение и систематизация знаний
Игра-карточки.
Let’s stand up! You have cards. Read the description to the neighbour. He (She) must guess the name of the profession. Then your neighbour reads to you, and you guess. Swap cards. Move through the class and choose new partner.
Физминутка
I can teach. I am rich.
I can fly. Do not cry.
I can cook without book
I can drive. It’s my life.
I can fix. Count to 6
I grow trees. Sit down, please.
Работа с текстом. Аудирование.
- Lets work with text. Listen and correct these sentences.
- Put the parts of this text in right order
- Read the text and fill(e)swhere it is necessary. Remember present simple.
Подготовка учащихся к обобщенной деятельности
Воспроизведение на новом уровне
5) Применение знаний и умений в новой ситуации
Игра в группах с кубиком (с местоимениями) + карточки из шляпы (действия). Составить предложения.
Wok in groups. Roll the dice and choose a card from the box. Make sentences with these words. Add an ending(e)s with he,she,it
6)ДЗ Speaking. Make a story about the profession (5-10 sentences) that you like. Learn by heart (mark 4/5). Prepare an expressive reading (mark 3)
7) Рефлексия (подведение итогов занятия)
We return to our mountain. Let's arrange the flags. Where are you now? who has a different opinion?
Good job! And the result of our lesson is SPEAKING. We will all reach the top.
Let's fill out the self-assessment sheets. Write your name.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
profesii.doc | 31.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Ход урока английского языка «ПРОФЕССИИ»
Оргмомент. Приветствие.
Goodmorning, children!
I am glad to see you. How are you?
Определение темы
Let`s begin our lesson.Let’s guess the topic of our lesson. Who are these people? What are their jobs?
T: - What theme are we going to discuss today? What are we going to speak about?
P: - About people live in town, their jobs, their actions, activities.
Let’s repeat the names of professions.
You can see the stages of our lesson here. Let's put the blocks in the right order
Look at the screen. This is magic square. Find the names of professions here
Match the phrases to the jobs. (Что эти люди делают на работе? Соотнесите фразы с названиями профессий).
Learningsapp. You know the names of professions. You must match the names of the professions to the actions
T: - What do these people do at work?
4) Обобщение и систематизация знаний
Игра-карточки.
Let’s stand up! You have cards. Read the description to the neighbour. He (She) must guess the name of the profession. Then your neighbour reads to you, and you guess. Swap cards. Move through the class and choose new partner.
Физминутка
I can teach. I am rich.
I can fly. Do not cry.
I can cook without book
I can drive. It’s my life.
I can fix. Count to 6
I grow trees. Sit down, please.
Работа с текстом. Аудирование.
- Lets work with text. Listen and correct these sentences.
- Put the parts of this text in right order
- Read the text and fill(e)swhere it is necessary. Remember present simple.
Подготовка учащихся к обобщенной деятельности
Воспроизведение на новом уровне
5) Применение знаний и умений в новой ситуации
Игра в группах с кубиком (с местоимениями) + карточки из шляпы (действия). Составить предложения.
Wok in groups. Roll the dice and choose a card from the box. Make sentences with these words. Add an ending(e)s with he,she,it
6)ДЗ Speaking. Make a story about the profession (5-10 sentences) that you like. Learn by heart (mark 4/5). Prepare an expressive reading (mark 3)
7) Рефлексия (подведение итогов занятия)
We return to our mountain. Let's arrange the flags. Where are you now? who has a different opinion?
Good job! And the result of our lesson is SPEAKING. We will all reach the top.
Let's fill out the self-assessment sheets. Write your name.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок по теме "Профессии"
Данный урок позволит закрепить уже имющиеся знания детей по теме "Профессии"...
Приложение к уроку по теме "Профессии"
Презентация для интерактивной доски по теме "Профессии"...
Открытый урок по теме "Профессии" в 5 классе.
Тема урока: Профессии.Дата проведения урока: 05.02.2013гУМК: “Enjoy English – 5” М.З. БиболетоваТип урока: комбинированный (комплексный)Задачи и цели урока 1....
Конспект урока по теме "Профессии" для 5 класса
Материал разработан на основе УМК Enjoy English для 5 класса. Целью урока является отработка употребления в речи лексических единиц по теме "Профессии"...
Открытый урок на тему "Профессии" 6 класс
Учебные пособия:учебник “English” 6 класс (автор в.п.Кузовлев)...
Открытый урок по теме "Профессии"
план-конспект открытого урока "Профессии в 5 классе" с презентацией УМК "Enjoy English" Биболетова...
конспект урока на тему "Профессия"
конспект урока по теме "Профессия" разработан к УМК М.З. Биболетовой 5-6 кл...