Дополнительное задание к тексту The Language к учебнику Афанасьева О. В. Михеева И.В. 9 класс
методическая разработка (9 класс) на тему

Шахрай Ирина Анатольевна

Дополнительное задание к тексту ст 60 к учебнику Афанасьева О. В.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл text_language.docx14.2 КБ

Предварительный просмотр:

Read the text and answer the questions. Give full answers.

  1. Why was the storyteller upset after his arrival in English?
  2. What helped him to relax and comfort?
  3. What was the most common or popular adjective in England?
  4. What should a person do to give a good impression according to the storyteller’s opinion?
  5. What languages can help people to learn English?
  6. Why?
  7. What phrase can help us to convince the porter to be more polite?
  8. What does this phrase mean?
  9. Why does it work?
  10. Do you know any Latin or Greek expressions?

Find the synonyms

  1. to take -          2. satisfactory/reasonable -   3. persuade/make sure -         4. comfort -     5. to learn/to discover -     6. dark/unlighted -     7. to whisper -     8. borrowings -     9.  well-educated /polite -    10. forward –

Read the text and answer the questions. Give full answers.

  1. Why was the storyteller upset after his arrival in English?
  2. What helped him to relax and comfort?
  3. What was the most common or popular adjective in England?
  4. What should a person do to give a good impression according to the storyteller’s opinion?
  5. What languages can help people to learn English?
  6. Why?
  7. What phrase can help us to convince the porter to be more polite?
  8. What does this phrase mean?
  9. Why does it work?
  10. Do you know any Latin or Greek expressions?

Find the synonyms

  1. to take -          2. satisfactory/reasonable -   3. persuade/make sure -         4. comfort -     5. to learn/to discover -     6. dark/unlighted -     7. to whisper -     8. borrowings -     9.  well-educated /polite -    10. forward -

Read the text and answer the questions. Give full answers.

1.Why was the storyteller upset after his arrival in English?

  1. What helped him to relax and comfort?
  2. What was the most common or popular adjective in England?
  3. What should a person do to give a good impression according to the storyteller’s opinion?
  4. What languages can help people to learn English?
  5. Why?
  6. What phrase can help us to convince the porter to be more polite?
  7. What does this phrase mean?
  8. Why does it work?
  9. Do you know any Latin or Greek expressions?

Find the synonyms

  1. to take -          2. satisfactory/reasonable -   3. persuade/make sure -         4. comfort -     5. to learn/to discover -     6. dark/unlighted -     7. to whisper -     8. borrowings -     9.  well-educated /polite -    10. forward -

Read the text and answer the questions. Give full answers.

1.Why was the storyteller upset after his arrival in English?

  1. What helped him to relax and comfort?
  2. What was the most common or popular adjective in England?
  3. What should a person do to give a good impression according to the storyteller’s opinion?
  4. What languages can help people to learn English?
  5. Why?
  6. What phrase can help us to convince the porter to be more polite?
  7. What does this phrase mean? Я отказываюсь признавать ваш раздражительный протест.
  8. Why does it work?
  9. Do you know any Latin or Greek expressions?

Find the synonyms

  1. to take -  to pick up      
  2.   2. satisfactory/reasonable – tolerable терпимый, вынослевый, удовлетворительный
  3.    3. persuade/make sure -  convince убеждать, уговаривать
  4.  comfort -  consolation утешение
  5.  to learn/to discover -  to find out
  6. dark/unlighted – unlit неосвещенный
  7. to whisper – to mutter бормотание, шепот
  8. borrowings – expressions
  9. well-educated /polite – highly cultured
  10. forward – onward далее, вперед    from 1970 onward  с 1970 и позже


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа к учебнику Афанасьевой О. В, Михеевой И. В. "Новый курс английского языка 8 класс"

Рабочая программа содержит:1) Пояснительная записка2) Учебно-методические средства обучения3) Требования к уровню подготовки учащихся 8 класса4) Учебно-тематический план5) Содержание учебного курса "Н...

Рабочая программа к учебнику Афанасьевой О. В, Михеевой И. В. "Новый курс английского языка 9 класс"

Рабочая программа содержит:1) Пояснительная записка2) Учебно-методические средства обучения3) Требования к уровню подготовки учащихся 9 класса4) Учебно-тематический план5) Содержание учебного ку...

тематическое планирование по учебнику О.В.Афанасьева, И.В. Михеева для 7 класса

Рабочая программа по английскому языку для общеобразовательных учреждений и школ с углубленным изучением английского языка. 4 часа в неделю....

Задания для отработки активной лексики.10 класс. Unit 3. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.

В данной самостоятельной работе учащиеся тренируют свой активный вокабуляр (Раздел 3 учебника )...

Разработка дополнительных заданий к текстам в книге для чтения (Reader) для 8 класса О.В.Афанасьевой, И.В. Михеевой

Здесь представлен список слов из текстов и упражнения на отработку этой лексики, также образец работы со сложным не художественным текстом, который помогает понять и пересказать его, биографический ма...

«Банк заданий для подготовки к итоговой аттестации части «Аудирование» (на основе аудиовизуальной методики) к учебнику Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. English 9»

Банк заданий разработан к учебнику Афанасьевой О.В., Михеевой И.В.. English 9 в помощь учителям при подготовке к итоговой аттестации части «Аудирование». За основу составления упражнений был взят ауди...