Открытый урок на тему "Школьная жизнь"
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме

Открытый урок в 7 классе на тему  "Школьная жизнь"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_7_klass_na_seminar.doc58 КБ

Предварительный просмотр:

МБОУ «Черемуховская средняя общеобразовательная школа»

Открытый урок по английскому языку

“School life”

Подготовила и провела учитель

английского языка

Морозова Альфия Фанусовна

10 февраля, 2012 г

План – конспект открытого урока в 7 классе


Тема урока:  «Школьная жизнь»

Цели и задачи:

  1. Развивать умение воспринимать на слух поэтический текст и
    выражать свое отношение к нему.
  2. Развитие лексических навыков по теме «Школа».
  3. Закрепление навыков монологической речи.
  4. Активизация фонетических и орфографических навыков.
  5. Обеспечить работу по систематизации и отбору лексических средств,
    необходимых для решения предложенной задачи.

Оборудование: ноутбук, проектор, презентация Power Point, раздаточный материал, УМК “Enjoy English – 4” авторы М.З. Биболетова, Н.В. Трубанева.

Ход урока:

Слайд 1

  1. Организационный момент.

Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! Let’s greed our guests.

Sit down, please!

Who is on duty today?

What is the date today?

Who is absent today? Thank you, sit down, please.

Слайд 2

Write down the date, class work and the theme of our lesson – “School life”

Слайд 3

  1. Постановка целей и задач урока.

Today we will:

  1. speak about our school life,
  2. learn new words and word combinations;
  3. learn the definition between to learn and to study;
  4. work with the texts;
  5. do different exercises.

Are you ready to work?

OK!

Let’s start!

Слайд 4

  1. Фонетическая зарядка.

First, let’s listen to the tape. Mind the stresses of the words. And then you will read the words.

Listen, read and remember

   ‘English  

                                        ‘Edu‘cation          

‘History  

                                       ‘Infor‘mation

‘Literature  

                                        ‘Eco‘nomics

‘Drama    

                                        ‘Mathe‘matics

‘Science  

                                         ‘Chi‘nese

‘Chemistry  

                                          ‘Japa‘nese

Tech’nology

Bi’ology

Слайд 5

  1. Ознакомление учащихся с новым стихотворением по теме «Школа».

Ok, well done!

Now let’s listen to the new poem and learn to read it. Open your books at page 71, ex. 45.

(прослушиваем стихотворение)


Now read the poem line by line after me! Let’s translate the poem.

Very good!

How do you think, does the author like his school?

Who wants to read the poem?

Thank you, good!

Слайд 6

  1. Закрепление монологической речи.

Some pupils like their school years, others don’t like.

Let’s make sentences to agree or disagree with the author of the poem.

Look at exercise 46, page 7.

Слайд 7

Преимущества:

  1. to become smarter
  2.  to study interesting subjects
  3.  to learn new things
  4.  to prepare for adult life
  5.  to have a lot of friends
  6.  to develop your mind
  7.  to become smarter

Слайд 8

Недостатки:

  1. to have no time for sports and hobbies
  2.  to get up early in the morning every day
  3.  to be tired of doing homework
  4.  to have many tests
  5.  to work too hard
  6.  to have boring lessons
  7.  to be afraid of some teachers

  1. Развитие лексических навыков по теме «Школа»

Every day a lot of pupils go to school to study. They learn many new things there.

Слайд 9

Let’s read the examples from exercise 47, page 71 and compare the words “to study” and “to learn”.

( Разбираем правило употребления слов “to study” and “to learn”).

To learn – учить, учиться, выучить, заучивать, изучать.

Например: учить стихи, новые слова, правила.

To study учиться, изучать, исследовать. 

Например: учиться за границей, изучать языки, изучать предметы.

Will you read the sentences and translate them.

Well done, thank you.

  1. Физкультминутка.

  1. Первичное закрепление введенного лексического материала.

Слайд 10

Let’s try to use the words “to learn” and “to study” in the sentences of ex.48 at page 71.

We’ll do it in written form. Write down ex.48, p.71. I’ll give you 5-6 minutes.

Слайд 11

OK. Let’s check!

You’ll never study a foreign language without learning grammar rules.

The head of expedition studied the map carefully and then left the room.

It takes times to learn how to do things correctly.

How many new words have you learned by heart at this lesson?

What do you think of studying  (+ing) abroad?

Слайд 12

 All pupils want to study in a perfect school. Let’s read what the teenagers from different countries think  of a perfect school. Exercise 52, page 72.

Let’s read and translate the texts.

Слайд 13

Читаем первый текст и отвечаем на вопросы.

Marina (Russia).

What about the building of the school?

How do the teachers talk to their students?

Do the students come to school in time?

What about school radio and newspaper?

Who wants to study in this school?

Слайд 14

Читаем второй текст и отвечаем на вопросы.

Alfred (Norway)

When does the perfect school start?

What about school uniform?

What about the subjects?

Who wants to study in this school?

Слайд 15

Читаем третий текст и отвечаем на вопросы.

George (New Zealand)

What can you say about his perfect school?

What is about discipline?

What about the subjects?

Do you like his perfect school?

  1. Подведение итогов урока.

Today we spoke about school, school life, read the texts about the teenagers opinion of a perfect school.  Do you like our lesson? Do we manage all of our aims?

Слайд 16

  1. Домашнее задание.

Then write down your home task. It is to make a project “My perfect school” (домашнее задание объясняется подробно).

  1. Оценивание учащихся.

All of you work hard today. I think that … worked very good today, did everything and were active, and I put them ‘excellent’, …. Worked also good, but not enough, I put them ‘good’. The rest of pupils – be more active!!!!

Слайд 17

Thank you for your work. Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация для открытого урока "Статистика в жизни одного класса"

Данная презентация использовалась для проведения урока математики в 9 классе по теме "Статистика в жизни одного класса"....

Открытый урок. "...Никого в жизни нет и не будет родней"

Урок по рассказу Паустовского К.Г. "Телеграмма"....

Открытый урок - "Наша школьная жизнь"

Полный конспект с заданиями по теме "Школа" для 4 классов школ обучающихмя по учебницу Верещагиной....

Открытый урок "Свет в жизни живых организмов"

Урок природоведения для 5 класса в котором говорится о значении света в жизни живых организмов....

Открытый урок "Здоровый образ жизни"

Открытый урок "Здоровый образ жизни" с использованием педогогической технологии В.В. Лебедева "Достижение прогнозируемых результатов"...

Открытый урок по теме "Жизнь и творчество М. А. Булгакова"

Урок-знакомства с сложной судьбой М. А. Булгакова...

Открытый урок по теме "Жизнь продолжается" 5 класс к учебнику Э.Л.Введенский, А. А. Плешаков

Урок биологии по теме " Жизнь продолжается " (новые ФГОС) Предмет: Биология Класс 5 (Учебник «Биология. Введение в биологию. 5 класс. / Э.Л. Введенский, А.А. Плешаков) Тема урока: Жизнь продолжает...