Разработка внеклассного мероприятия "We are going to travel"
план-конспект по теме
Разработка внеклассного мероприятия "We are going to travel"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
we_are_going_to_travel_5_form_biboletova.doc | 89.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Внеклассное мероприятие
по английскому языку:
Учитель английского языка
первой квалификационной категории
Хвостов Н.В.
Тема урока: «We are going to travel»
Цели урока:
Практические: контроль речевых умений по теме “Путешествие”
Образовательные: продолжать совершенствовать лексико-грамматические навыки чтения, аудирования и говорения по теме урока.
Развивающие: развивать мышление, память, самостоятельность, совершенствовать навыки связной речи, развивать интеллект и познавательные способности.
Воспитательные: развивать коммуникативные навыки; формировать мотивацию к изучению иностранного языка; воспитывать толерантность; интерес к людям, живущим в других странах, их обычаям и культуре.
Оснащение: раздаточный материал, доска, интерактивная доска , учебник, плакат с кроссвордом.
Ход урока:
I Вводная часть урока
1.Организационный момент
а) Приветствие (T→ C)
T: Good morning, children!
P: Good morning, teacher!
T: I’m very glad to see you!
P: We are glad to see you too.
T: Take your sits. Who is absent today?
P: …… is/are absent (all are present)
T: Ok, thank you
б) Сообщение темы урока
T: The topic of our lesson today is “We are going to travel”. We will revise with you the words. We’ll visit two strange countries and know some information about new transport.
2. Фонетическая разминка ( Т→С→Р1, Р2….)
T: The topic of our lesson today is “We are going to travel” When we travel we miss our home. Yes? So let’s remember proverbs about home.
P : My home is my castle.
P:East or West home is best.
T: OK, Well done
II Основная часть
1.Проверка домашнего задания. Развитие навыков монологической речи( учащиеся рассказывают о том, как и где они провели лето, используя лексику по теме “Travelling” и Past Simple) (Р1→Т, Р2→Т)
T: So…When we are far from our homes, we miss them and our relatives. This year you had summer holidays. And now, please, tell the class what did you do during your holidays.
P1: This summer I was at the village. I went there by bus. My grandparents live there. I helped them in the garden. I like village because there is fresh air and the river not far from the house.
T: Thanks. You had a really good summer.
P2: Last summer I went to the seaside with my parents. These ten days were the best in my life. We swam, ate different exotic fruits. We went to Water park. It was great. I liked my last summer holidays very much.
T: Thank you too. Your summer was amazing!
P3: I went to the camp this summer. I missed my parents when I was there. But I met a lot of new friends there. We went to the forest and gathered mushrooms. Every morning we did exercises. Next summer I’m going to the camp again.
T: Thank you. Well, you had wonderful trips. And now, let’s make a small journey to the Land where people don’t know how to write the word. Let’s help them and put all the letters in order.
2.Развитие навыков орфографии ( учащиеся из набора букв составляют и записывают на доске слова, выходя по очереди)
n,a,r,r,g,e,a (arrange)
d,o,a,c,c,o,t,n,I,m,a,o (accommodation)
r,o,s,p,e,o,p (propose)
c,l,o,s,i,a (social)
e,l,n,a,p (plane)
o,l,l,c,a (local)
v,i,t,a,i,n,n,o,i,t (invitation)
T: Well done, thank you! But we have one more problem. All these people forgot the words. Let’s help them to find the word. (таблица изображена на интерактивной доске, учащиеся по очереди выходят к доске и обводят слово)
c | p | t | o | n | g | y | q | u | C |
p | i | c | n | i | c | o | u | p | a |
s | o | n | a | t | a | k | i | t | r |
t | w | e | e | k | e | n | d | u | z |
h | o | m | e | m | u | s | i | c | t |
e | u | t | p | j | a | z | c | j | h |
a | n | r | r | a | n | g | e | m | e |
t | d | i | s | p | o | r | t | u | a |
r | o | p | e | m | a | g | a | z | i |
e | n | o | a | p | h | n | e | w | s |
- cinema
- music
- car
- picnic
- home
- news
- trip
- sea
- theatre
T: Ok, that was great. Did you like this Land?
P: ……. Yes or No
3. Совершенствование лексических навыков ( на экране изображены различные виды транспорта, учащиеся высказывают свое мнение по поводу одного из них) ( P1→T→P2→T)
T: Now we should come back home. How can we get there? We know that there are different types of transport. Could you tell me, please, what is your favorite one?
P: I like to travel by…………
4. Развитие навыков чтения и знакомство с новыми фактами о транспорте. (использование раздаточного материала с текстом, в котором есть пропуски. Учащиеся заполняют их выбирая правильный вариант из таблицы изображенной на экране) (Р1, Р2,Р3……)
T: …….said that his favorite transport is train. This morning I got a newspaper and there is a very interesting article about trains. But there are some spaces and you should choose the best word for each space.
Trains – the Best Way to Travel
For many people, going (1) _____ train is the most exciting way to travel. You don’t have to wait (2)_____ hours at the airport with thousands (3) _____ other passengers. You just go (4) _____ station a few minutes before the train (5) _____, buy a ticket, get on train and the journey begins.
You can look at things (6) _____ the windows, have a sleep, read a book or go for a walk up and down the train. There is usually someone interesting to talk (7) _____ and when you get hungry, you can eat your picnic. If you didn’t bring (8) _____ picnic with you, there’s often a restaurant or a small cafe on the train where you can buy (9) ____ food and a drink
A B C
1 On At By
2 For In At
3 And From Of
4 At To In
5 Will leave Left Leaves
6 By Through Inside
7 For At To
8 A Some The
9 A Any Some
Keys: 1c, 2a, 3c, 4b, 5c, 6b, 7c, 8a, 9c.
5. Физкультминутка
T: Ok, I think you are tired a little and let’s do physical exercises!
Hands up! Hands down!
On the hips! Sit down.
Hands up! To the sides!
Bend left! Bend right!
One, two,three…..hop!
One,two,three…..Stop!
Stand still. Sit down!
6. Развитие навыков аудирования. ( работа с раздаточным материалом – карта с маршрутом. В итоге верного прохождения этого маршрута, у ребят должно получиться слово queen’s castle. Один из учащихся следует маршруту возле экрана. Затем проверка получившихся словосочетаний. Один из учащихся записывает словосочетание на доске. )
T: Well. Now we will do with you a small travelling. But it is unusual one. I have a map and now I ‘ll give them and you should follow the route and write down the letters you’ll find on your way.
(На доске учитель записывает слова, которые незнакомы учащимся.) (Т→С)
Through - через
Forest - лес
Village - деревня
Swan lake - лебединое озеро
Walk through the gate and go along the road as far as the bridge. Cross the river over the bridge, turn right and go as far as the crossroads. Turn left and walk along the forest on your left as far as the village. Turn left at the crossroads and go through the village to the hill. Have a little rest under the tree and then go down the hill. Go past the church and take the second turning to the right. Walk along the bank of the swan lake. It will be on your right. And in a minute you will get to ...
T: That was great, wasn’t it?
С: Yes, it was.
7. Развитие навыков диалогической речи. (работа с учебником ,учащиеся разыгрывают диалог) (T →P;P→P1, P→P2)
T: Ok. Do you usually plan your trips or weekends?
S: (Yes or No)
Now open your SB p . 31
Here we can see two girlfriends, they are talking on the phone. Let’s imagine that you are spies and you can bug(подслушивать) them and know about their plans.
8. Закрепление грамматических навыков (P1, P2…..)
T: Now we know what Linda is going to do at her weekend. And I want you to write about your plans using construction: “ I’m going to…..”. Now open your copybooks and write one sentence. You have two minutes.
9.Домашнее задание (объяснение домашнего задания записанного на доске)
T: Please, open your diaries. Now look at the blackboard and write down your home task SB. Ex 19 p.31 WB Ex 11 p. 15
(Учащиеся открывают дневники и пишут домашнее задание)
III Заключительный этап
Подведение итогов урока.(оценка деятельности учащихся) (T→C)
T:Thank you for this lesson. You were very active today
So for this lesson you have got the following marks. …, you have got a …, …, you have got a …
So. The lesson is over. Good bye!
C: Good bye teacher!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Unit 2. We are going to travel
Презентация к уроку в 5 классе к УМК Enjoy English по теме: "Мы собираемся в путешествие"....
Урок по теме « We are going to travel »
Урок по теме « We are going to travel »...
Контрольная работа для 5 класса по теме"We are going to travel"
Контрольная работа содержит задания для проверки качества знаний по теме "Разделительные вопросы", "Специальные вопросы", "Оборот to be going to"...
Урок-презентация для 5 класса по теме "We are going to travel" по УМК М.З.Биболетова
Данный матерал может быть использован учителем для окрытых уроков....
We are going to travel
Тема урока: Хорошо ли ты знаешь правила поведения?Тип урока: Контроль навыков диалогической речиВид урока: Урок применения практических знаний. Цели урока: Тренировка навыков устной речи по...
We are going to travel
План-конспект урока по английскому языку для 5 класса...
We are going to travel
Открытый урок для 5 класса по теме "We are going to travel"....