"Путешествие в страну профессий" 5 класс
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

 Чекмарёва Елена Ильинична

"Путешествие в страну профессий" Урок в 5 классе по учебнику М. З. Биболетовой "Enjoy English"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_1.docx19.02 КБ

Предварительный просмотр:

Урок  английского языка

в 5 классе

по теме: «Путешествие в страну профессий»

Тема урока: «Путешествие в страну профессий»

Класс: 5

Программа :«Enjoy English 2-11» М. З. Биболетова, Н. Н, Трубанева

УМК: «Enjoy English 5» М. З. Биболетова

Тип урока: обобщающий.

Оборудование: проектор,  ПК, интерактивная доска, ММП по теме «Профессии», мяч, раздаточный материал (тексты для чтения, упражнения для словарной работы, мини-проекты).

Цели урока:

1) активизировать лексические навыки по теме «Профессии»;

2) совершенствовать навыки поискового чтения;

3) повторить грамматические конструкции: формы настоящего простого времени глагола to be, оборота to be going to… в высказываниях о будущей профессии;

4) совершенствовать навыки аудирования и говорения;

5) продолжать обучение работе с проектом.

Форма урока: игра-путешествие

Технологии, методы и приемы работы:

1) частично-поисковый метод;

2) игровая методика;

3) технология использования ММП;

4) элементы проектной методики.

Ход урока

  1. Организационный момент.

Good morning! How are you today? Let’s begin our lesson.

Today we are going to travel. We’ll see a country of different people.

At first, let’s repeat names of professions. (Видеоурок)

Here’s the magic Engine. It will help you. But we should read and show a special poem about it. Are you ready? Begin. (Читаем и показываем стихотворение)

A Magic Engine

Engine, Engine number nine

Going down Chicago line

See it sparkle, see it shine

Engine, Engine number nine

  1. But to make our Engine run fast we should find a special word. Look, read, copy out:

1) job – регулярно оплачиваемая работа

2) profession – профессия, специальное образование

3) Occupation – род занятий

Which word should we use? Right you are. This is the word profession.

Oh, wonderful. We begin.

  1. The first station is «Scrambled word».

Unscramble them, please:

corodt

doctor

marnfie

fireman

nesur

nurse

fmerar

farmer

liponceman

policeman

  1. Thanks for a good job. And the next station is «Broken bridges». Build them up. Use the forms of the verb «to be» and fill in the blanks.

My sister ___ a doctor.

You ____ a driver.

I ____ a lawyer.

We ____ students.

His father ___ a policeman

  1. This station is called «Lost answers»

Who writes poems?

Who works with computers?

Who helps children to learn?

Who flies in airplanes?

Who drives a car?

Who helps sick animals?

Who draws  beautiful pictures?

  1. The next station is «Mixed sentences». Match the words and the sentences

         He protects people.                                                        a policeman

         He takes care of our teeth.                                            a postman

         He studies at school.                                                      a vet

         She brings letters and newspapers.                              a dancer

         She helps sick animals                                                   a pupil

         She works in a theatre.                                                  a dentist

  1. Динамическая пауза.  We are tired.

Let’s play, OK? (A ball-game)

8. This station is called «Riddles».

        Read and guess, what are these people?

Mr. Hopkins works out-of-doors almost the whole year. He works at the   weekends. His family has some animals. His wife and two sons help him to take care of animals. Mr. Hopkins likes his job.

       What is Mr. Hopkins ?

***

       There are a lot of different books and magazines at her work place. Mrs. Clifford works both with people and books. She helps people to find necessary books and magazines, tells them about writers and their novels. She thinks her job is very important.

What is Mrs. Clifford ?

9. Look we are in the «Magic forest». Fill in the gaps with the words in the     box.

A sportsman ………. fast

His father ……….  a car.

A housewife………. well.

Students ………. poems .

A postman……. …letters.

10. You`ve met a lot of different professions. Imagine that you have «a time machine». Tell me please:         «What are you going to be»?

                                            «I’m going to be a/an ______ ».

Well, you know a poem about your future professions. Who can recite it?

What Are You Going to Be?

What Are You Going to Be?

I`ll be a …,

That`s the life for me.

   Thank you. Now write your own poem about your future profession.

   And retell me please about your future profession.

11. And our last station is «Happiness».

12. Thank you for a good work. Here are your marks for today.

Your homework is to learn your poem by heart.

Приложение 1

There are a lot of different books and magazines at her work place. Mrs. Clifford works both with people and books. She helps people to find necessary books and magazines, tells them about writers and their novels. She thinks her job is very important.

What is Mrs. Clifford ?

Mr. Hopkins works out-of-doors almost the whole year. He works at the weekends. His family has some animals. His wife and two sons help him to take care of animals. Mr. Hopkins likes his job.

What is Mr. Hopkins ?

Приложение 2

Match the words and the sentences

He takes care of our teeth.                    a policeman

He studies at school.                                 a postman        

He protects people.                                 a vet

She brings letters and newspapers.      a dancer

She helps sick animals.                          a pupil

She works in a theatre.                          a dentist


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Упражнения к книге для чтения на английском языке "Алиса в стране чудес" Л.Кэролла (адаптировано, обработка Г.К.Магидсон-Степановой), материалы к обобщающему уроку "Путешествие по стране чудес"

Методические разработки заданий к книге Л.Керолла "Alice in wonderland" включают упражнения по главам. Разработка итогового урока- путешествия. Цель урока- обобщение умений и навыков в игровой форме- ...

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Игра–путешествие «Путешествие в страну шахматных чудес»

Цель:  Популяризация шахмат среди учащихся начальных классов и родителей, развитие чувства коллективизма, ответственности, сплоченности.В игре участвуют сборные команды начальных классов. С...

Урок - путешествие "Путешествие по стране Морфемии. Корни - ЛАГ-, -ЛОЖ"

Урок проводится в форме путешествия по острову Морфемия. Соответстствует требованиям ФГОС. Помогает в увлекательной  и динамичной форме изучить тему " Корни -ЛАГ-,-ЛОЖ"...

Нетрадиционный урок-путешествие по технологии для 7 класса "Путешествие в страну рукоделия" (раздел "Художественные ремесла").

Данную разработку можно использовать для проведения внеклассного мероприятия, повышающего интерес обучающихся 7 класса к предмету технология и подготавливающего младших школьников к изучению предмета ...