Главные вкладки
Открытый урок SAFETY FIRST FOR OIL WORKER AT WORK
план-конспект урока по английскому языку
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
dokument_microsoft_word.docx | 10.11 КБ |
samootsenka.docx | 17.83 КБ |
maket_prezentatsii_1_1.pptx | 2.42 МБ |
konstrukt_uchebnogo_zanyatiya_urkina_l.m.-_ispr.docx | 131.53 КБ |
Предварительный просмотр:
4.Match the columns.
a) 1. Wear safety boots! 2. Don’t enter! 3. Don’t use a mobile phone here. 4. Emergency exit this way! 5. Be careful. Dangerous liquid! 6. Don’t touch! 7. Wear safety goggles in the area! 8. Don’t park here! 9. Be careful! Explosive material! 10. Don’t switch on! 11. Danger of an electric shock! 13. Wear a hard hat! 14. Watch out! Danger! | b) a) Руками не трогать! b) Парковка запрещена! c) Осторожно! Взрывоопасные вещества. e) Не включать! f) Осторожно! Высокое напряжение! h) Запасной выход! i) Осторожно! Опасно! k) Не входить! l) Для безопасности оденьте очки! m) Осторожно! Опасные растворы! n) Надеть каску! |
Открытое занятие по дисциплине “Иностранный язык” специальность
Цели и задачи:
- обобщить и систематизировать знания по теме занятия;
- раскрыть особенности системы мер безопасности в работе нефтяника, принятых в международном сообществе;
- развивать память и внимание с помощью упражнений различного характера;
- развивать умение работать в команде при выполнении задания;
- воспитывать уважение и ответственное отношение к своей профессии;
- воспитывать осознание принадлежности к мировому сообществу;
SAFETY FIRST FOR OIL WORKER AT WORK
Teacher: Good afternoon, students!
Students: Good afternoon, teacher!
Teacher: I’m glad to see you.
Students: We are glad to see you too.
Mistakes once a life – when he chooses profession...
The second mistake may be fatal... Today we are going to speak about safety first for oil worker at work. Tell me: is it important for oil worker to know and follow safety measures?
Student: Yes. I think it’s very important.
Teacher: During the lesson we’ll revise
• Safety signs
• Potential hazards at work
• First aid rules
• Means of individual protection
• Protective equipment
• Safe work practices and learn
• How to report an accident
Teacher: To get the Certificate you need: listen to me and your friends’ reports attentively, be active and do the tasks in your work books. Let’s start and take the first step up! Yesterday we read and translate the new words, and then writing in your exercise-books.
Teacher: Look at the screen or task 3 in your work-books. Which of these signs are warning, prohibition or mandatory?
Student 1 (2, 3...):
1) prohibition 2) mandatory
3) warning 4) prohibition
5) warning 6) prohibition 7) mandatory 8) warning
Teacher: OK, now a more difficult task. Look at task 4. Match the signs to the instructions. Keep in mind - there is one odd instruction.
Студентам даётся 2 минуты на выполнение задания по рабочей тетради. Проверка выполнения осуществляется фронтально.
Students: 1 I 2 G 3 F 4 C 5 A 6 D 7 H 8 B
Teacher: Well done. I think it’s time to move up. Electricians at work are exposed to several hazards. What are they? Mr. Dmitriev has prepared a report.
Listen and say what are the three main electrical hazards?
Student: Electricity is a source of power. Electricians, electronic technicians, power line workers work with electricity directly. Working with or around electricity exposes workers to lots of hazards. We are going to remind you about some of them. Here are three hazardous groups. (полный текст сообщения находится в приложении)
Teacher: Thank you, Mr. Dmitriev. Now (addressing the group), answer my question: what are the three main electrical hazards?
Student: Electric shock, electrical burns, еlectrocution.
Teacher: Right you are.
Teacher: Have a look at the chart in task 5. It shows the general relationship between the degree of injury and amount of current effecting the human body.
The current level is not shown. Complete the chart. What amount of current is allowed for the first line? Perception level. Slight tingling sensation. Still dangerous under certain conditions...
Student 1: 1 mA
Teacher: Right. The second line: Slight shock felt; not painful but disturbing. Average individual can let go. However, strong involuntary reactions to shocks in this range may lead to injuries.
Student 2: 5 mA
Teacher: Good of you! So, the next....
Teacher: You see how dangerous the electric shock is. If you experience electric shock, you, perhaps won’t be able to help yourself, but if your co-worker is in trouble you should try to save him. Mr Ruzhbeliaev is going to remind you of the first aid rules for electric shock. Listen to his report and say: What must you do first of all?
Student: Shock victims must be removed immediately from the source of electricity. To protect yourself from shock, turn off the power before touching the victim, wire or equipment...
Teacher: Thank you. So, what must you do first of all?
Student: We must turn off the power.
Teacher: I think not only electricians but people of other professions should know this. Let’s watch video episode 1. Then you will do task 6 in your work books.
So, first – watch the video, then – look through task 6, third – watch the video again and choose the correct item.
Студенты просматривают видеофрагмент1 два раза, затем выполняют задание в рабочей тетради.
Teacher: Well, are you ready to check up?
Student: 1. A man has climbed a power pole. 2. The rescue man was informed that power had been put off the line. 3. When he touched the wire 50 thousand volts jawed him. 4. Fortunately his safety strap prevented him from falling. 5. He was treated for surprisingly minor injuries.
Teacher: Does everyone agree with the choice? Yes! Well done.
Teacher: The man didn’t die only due to safety equipment and his co-workers’ help. So, never neglect means of individual protection. What means of protection do you need?
Student: Protection gloves, hard hat, protection boots, goggles, ear plugs, tight trousers and sleeves, safety strap, climbers...
Teacher: Well, I see you know them. What do you think: Is there any difference in MIPs for working on the power pole and in the basement?
Student: Yes. Some MIPs are different for different conditions of work.
Teacher: Let’s play. Dasha and Max will be electricians. Mr Iskoskin and Mr Ivanov will help them. I’ve got some MIPs on my table. Find suitable things and put them on. Max’s working on the pole, Dasha – in the basement. The time is limited for 2 minutes.
Teacher: Your time is up. Show your results and give short comments about them.
Student (assistant 1): Our electrician works at height, so he needs safety strap, protective gloves, tight clothes, a tool belt and a hard hat. He also needs a safety strap and goggles.
Teacher: Is everything correct? Thank you. Now, let’s listen to the second team.
Student (assistant 2): Our electrician works in the basement. So she needs protection boots, a hard hat, tool belt, protective gloves and a torch, perhaps. She may also need a rubber mat to stand on.
Teacher: Thanks. Take your seat, please.
Teacher: I think this electrician also needs GFСI.
This device is widely used in all western countries inside and outside the buildings.
Listen to the recording 2 times and fill in the gaps in task 7 with appropriate words. You may put the number of the gap next to the word.
Студенты прослушивают аудиозапись два раза и выполняют задание в рабочей тетради.
Teacher: Now let’s check up.
Student: A ground fault circuit interrupter is an electrical device which protects personnel by detecting potentially hazardous ground faults and quickly disconnecting power from the circuit. A potentially dangerous ground fault is any amount of current above the level that may deliver a dangerous shock. Therefore, GFСIs are required in such places as dwellings, hotels, construction sites, near swimming pools and hot tubs and other wet places.
Teacher: Brilliant!
Teacher: And with GFСI we make a step up to Protective equipment. Listen to report of Mr Pashkanov and answer my questions:
1. What protective shields are used in Europe?
2. What kinds of plugs are used for grounding?
3. What circuit protection devices do you know?
Student: There are various ways of protecting people from the hazards caused by electricity, including insulation, guarding, grounding and electrical protective devices.
Teacher: Thank you, Mr Pashkanov. Now answer my questions:
1. What protective shields are used in Europe?
Student: Plexiglas shields are used in Europe as protective ones.
Teacher: What kinds of plugs are used for grounding?
Student: Three prong plugs are used for grounding.
Teacher: What circuit protection devices do you know?
Student: Fuses, circuit breakers, GFCIs....
Teacher: Mr Pashkanov has mentioned Lock-out tag outs. These items must be put on the faulty equipment. Look through task 8 in your work books. Watch the video episode 2 and put the steps of lockout procedure into correct order.
Студенты смотрят видеофрагмент 2 и выполняют задание в рабочей тетради.
Teacher: So, let’s check up.
Student: 1. Notify personnel; 2. Initial evaluation; 3. Shut down, isolate, lock or block; 4. Apply completed tags; 5. Flag if appropriate; 6. Clear the area; 7. Try equipment
Teacher: Good. You all worked in summer and your supervises always told you: do this, don’t do this. OSHA has introduced many instructions for electricians. Listen to report of Mr Kavkasin. He will tell you about some of them.
Student: So, workers can reduce electrical hazards by following some basic precautions...
Teacher: Right you are, Mr. Kavkasin. Who knows whose life it will take...
Teacher: Things happen. And even if you follow all safety measures you are still in danger. If you got into an accident at work you must report about it in correct and clear form.
Let’s watch the 50000 volt video again and then you will report the accident for the emergency doctors.
Студенты смотрят видеофрагмент 1 ещё раз и выполняют задание в рабочей тетради.
Teacher: OK, let’s see what you have written in your report.
Student reads the report aloud.
Teacher: Now you know how to report about an accident. And we have reached the top of the pole.
Teacher: Finally I’d like to ask you to evaluate your work. Look at page 8 in your work-books and mark the after action review.
Students fill the after action review form in the workbook.
Teacher: Now, show me your results, please. I see, you know safety measures for electrician at work. And I’m happy to give you Safety Course Certificates.
(преподаватель вручает каждому студенту сертификат и комментирует за какой вид деятельности на занятии студент заслужил награду)
Teacher: Before finishing our lesson I wish to say that no matter what type of electrical hazards confronts you, always stop to notice what’s going on and think about a safe plan of action. Thoughtful action is the best strategy for any electrical emergency.
Be safe. And don’t take chances! Thank you for the excellent work! Good-bye.
Students: Good-bye.
Предварительный просмотр:
Self-esteem card
(Карточка самооценки)
№ | Stages of the lesson (Этапы урока) | Выполнил без ошибок (no mistakes) | Выполнил с ошибками (with mistakes) | Испытывал большие затруднения (have a trouble) |
1 | Lexical task (работа с новыми словами) | |||
2 | Listening (восприятие текста на слух) | |||
3 | Reading (чтение и понимание текста) | |||
4 | Work on the lesson(работа на уроке) | |||
5 | Work in groups (групповая работа) | |||
6 | Documents (оформление документов, защита) | |||
7 | Speaking (активное участие в беседе на уроке, реагирование на вопросы учителя, одноклассников) |
Self-esteem card
(Карточка самооценки)
№ | Stages of the lesson (Этапы урока) | Выполнил без ошибок (no mistakes) | Выполнил с ошибками (with mistakes) | Испытывал большие затруднения (have a trouble) |
1 | Lexical task (работа с новыми словами) | |||
2 | Listening (восприятие текста на слух) | |||
3 | Reading (чтение и понимание текста) | |||
4 | Work on the lesson(работа на уроке) | |||
5 | Work in groups (групповая работа) | |||
6 | Documents (оформление документов, защита) | |||
7 | Speaking (активное участие в беседе на уроке, реагирование на вопросы учителя, одноклассников) |
Self-esteem card
(Карточка самооценки)
№ | Stages of the lesson (Этапы урока) | Выполнил без ошибок (no mistakes) | Выполнил с ошибками (with mistakes) | Испытывал большие затруднения (have a trouble) |
1 | Lexical task (работа с новыми словами) | |||
2 | Listening (восприятие текста на слух) | |||
3 | Reading (чтение и понимание текста) | |||
4 | Work on the lesson(работа на уроке) | |||
5 | Work in groups (групповая работа) | |||
6 | Documents (оформление документов, защита) | |||
7 | Speaking (активное участие в беседе на уроке, реагирование на вопросы учителя, одноклассников) |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
«Нам важно, чтобы эти ребята, сегодняшние подростки, стали профессионалами своего дела, готовыми трудиться в экономике 21- го века. На это направим новый национальный проект «Кадры», – заявил Владимир Путин.
April, 1 st The Oilman mistakes once a life – when he chooses profession The second mistake – may be fatal…
ЦЕЛЬ: 1. ИЗУЧЕНИЕ И ПРИМЕНЕНИЕ НА ПРАКТИКЕ ГОВОРЕНИЯ НОВОЙ ЛЕКСИКИ ЗАДАЧИ: 1. познакомиться с лексикой по средствам индивидуальной защиты; 2. изучить знаки безопасности и цвета на английском языке; 3. выполнить задания по работе с документами на английском языке.
Результат: Применение английской лексики при работе с технической документацией
Personal protective equipment (P.P.E.)
safety signs, symbols, and colors
Safety signs: colors and shapes a) Green and white squares or rectangles b) Black and yellow triangles c) Red and white circles d) Blue and white circles
There are four main kinds of safety sign: 1 Black and yellow triangles (b) These signs warn us about hazards. The signs give warnings like Danger! Overhead crane or High voltage . 2 Red and white circles (c) These signs usually have a red band across them . They tell us we must not do things . For example Do not smoke here or Do not switch off this machine. 3 Blue and white circles (d) These signs tell us 'You must wear or do the thing in the picture'. For example Wear goggles or Read the instructions before you use the machine. 4 Green and white squares or rectangles (a) These signs give information about safety . For example, they tell us This way to the emergency ex i t or Lifejackets are here .
It's my job 1 Which picture shows Danny? 2 What is his opinion about safety?
Task: Fill out work permit orders, noting «yes» if events are help for this risk, «no» – if this event is not help. Presentation with answer. Start with: «We want to introduce/ present you…..» Задание: Заполнить наряды допуска на работу, отмечая «да», если по данному риску проводятся мероприятия, «нет» – если данное мероприятие не проводится. Выступление с ответами.
Questions for you: 1/ What geometric shapes are used in safety sings? 2/ What color is dangerous in production? 3/ What PPE protects your feet from slipping?
ЦЕЛЬ: 1. ИЗУЧЕНИЕ И ПРИМЕНЕНИЕ НА ПРАКТИКЕ ГОВОРЕНИЯ НОВОЙ ЛЕКСИКИ ЗАДАЧИ: 1. познакомиться с лексикой по средствам индивидуальной защиты; 2. изучить знаки безопасности и цвета на английском языке; 3. выполнить задания по работе с документами на английском языке.
Результат: Применение английской лексики при работе с технической документацией
Work safe …. Be safe….
Предварительный просмотр:
ГБПОУ ЯНАО «Губкинский профессиональный колледж»
Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение Ямало-Ненецкого автономного округа «Губкинский профессиональный колледж» РЕГИОНАЛЬНЫЙ ЭТАП ВСЕРОССИЙСКОГО КОНКУРСА «МАСТЕР ГОДА-2024» КОНСТРУКТ УЧЕБНОГО ЗАНЯТИЯ Учебная дисциплина: ОГСЭ 03. Иностранный язык Тема: Техника безопасности Составитель: Уркина Лариса Михайловна, преподаватель г. Губкинский, 2024 |
- МЕТОДИЧЕСКИЙ ПАСПОРТ УЧЕБНОГО ЗАНЯТИЯ
Составитель | Уркина Лариса Михайловна |
Целевая аудитория | 3 курс |
Учебная дисциплина | ОГСЭ 03. Иностранный язык |
Тема учебного занятия | Техника безопасности |
Цель | Овладение умениями применять на практике говорения новой лексики |
Задачи | Образовательные: применить в говорении новую лексику при работе с технической документацией |
Развивающие: развивать умение анализировать изученный материал; способствовать умению работать в группе и развитию формирования у обучающихся способностей к рефлексии | |
Воспитательные: воспитывать интерес к дисциплине через связь с получаемой специальностью | |
Тип учебного занятия | Применение знаний, умений и навыков |
Вид учебного занятия | Практическая работа |
Организация образовательного пространства | Формы работы: фронтальная, индивидуальная, групповая |
Дидактические средства: рабочие материалы, видеоролики, техническая документация. | |
Оборудование: комплект мультимедийного оборудования | |
Технологии, методы | Кейс-стади, проблемный диалог Словесный, наглядный, интерактивный, практический |
Ожидаемые результаты | Формируемые личностные результаты, метапредметные (УУД) и предметные результаты: Личностные результаты:
Метапредметные результаты (УУД): Регулятивные:
Познавательные:
Коммуникативные:
Предметные результаты:
|
- МЕТОДИЧЕСКАЯ СТРУКТУРА УРОКА
Модуль | Деятельность преподавателя | Деятельность студента | Методы и приёмы обучения | УУД |
Организационный | Включение в деловой ритм. Приветствие | Подготовка к работе | Словесный – приветствие |
|
Мотивационно-целевой | Организует обсуждение основной цели национального проекта «Образование» и значимости Чемпионатного движения «Профессионалы» | Участвуют в обсуждении ключевых целей национального проекта, значимости Чемпионатного движения «Профессионалы» | Словесный – беседа Наглядный - типовой комплект учебного оборудования | Коммуникативные - умение формулировать, аргументировать и отстаивать своё мнение |
Задает подводящие к теме проблемные вопросы вопросы | Участвуют в формулировании темы и цели урока, обсуждении результатов урока | Словесный – беседа | Коммуникативные - умение вступать в диалог, выражать свое мнение Регулятивные – постановка темы и цели | |
Практико-деятельностный | Организует работу по введению и совершенствованию лексических навыков | Изучают новую лексику Работаю фронтально Сопоставляют новые слова с элементом одежды индивидуальной защиты | Практический, наглядный Прием «Средства индивидуальной защиты» | Регулятивные - умение организовывать свою деятельность Личностные - умения самостоятельно делать выводы; Познавательные - осознание потребности открытия новых знаний и умений Коммуникативные - умение формулировать, аргументировать и отстаивать своё мнение |
Организует работу с ранее изученной лексикой в упражнениях (цвета и формы) | Участвуют в выполнении упражнений | Словесный – беседа Практический | Личностные - умения самостоятельно делать выводы; Познавательные - умение делать выводы. Коммуникативные - умение организовывать взаимодействие; работать в команде | |
Организует аудирование | Участвуют в совершенствовании умений аудирования | Практический Прием «аудиозапись» | Личностные - умения самостоятельно делать выводы; Познавательные - умение делать выводы. | |
Организует просмотр видеообращения Организует работу с документацией Организует работу по защите выполненных групповых работ | Участвуют в работе с документацией. Работают в группах. Защищают выполненную групповую работу | Практический Прием «Видообращение» | Регулятивные - умение организовывать свою деятельность Личностные - умения самостоятельно делать выводы; Познавательные - осознание потребности открытия новых знаний и умений Коммуникативные - умение формулировать, аргументировать и отстаивать своё мнение | |
Рефлексивно-оценочный | Подводит итог Организует рефлексию. Словесно оценивает обучающихся | Участвуют в содержательной рефлексии, осуществляют самопроверку по эталону. Осуществляют самооценку собственной учебной деятельности, соотносят цель и результаты Делают вывод | Словесный – диалог, беседа. Прием «Карта самопроверки» | Познавательные - умение делать выводы. Коммуникативные - умение формулировать, аргументировать своё мнение |
Домашнее задание | Озвучивает задание, указывает сроки выполнения |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
методическая разработка открытого урока «Учебная речевая деятельность «My working day»
Данная методическая разработка предназначена для преподавателей иностранных дисциплин средних специальн...
Методическая разработка открытого урока по английскому языку на тему "The world of work".
Методическая разработка открытого урока...
План-конспект открытого урока английского языка в 6 классе по теме "My Working Day & My Lifestyle" ( по ФГОС)
Урок составлен в соответствии с ФГОС, использую несколько технологий: коммуникативного обучения,игровые,здоровьесберегающие и информационно-компьютерные.Тесты 2-х видов для контроля сформированности У...
Конспект открытого урока в 7 классе по теме: "Work experience".
Вашему вниманию представляется конспект урока английского языка в 7 классе. Обучение в этом классе ведется по УМК Вербицкой М.В. "Forward". Данный урок является обобщающим по теме «Опыт работы». На пр...
Открытй урок в 10-м классе "Schooldays & work"
Комбинированный урок в 10-м классе "Schooldays & work" на совершенствование коммуникативных умений обучающихся, восприятия речи на слух, развитие умений монологической и диалогической речи, о...
Открытый урок в 11 классе на тему "Architectural Styles. Project Work."
Прочитать тест об архитектурных стилях, составить их классификацию и перевести на английский язык. Выбрать архитектурный шедевр Лондона, прочитать информацию о нем. Написать сочинение об архитек...
Конспект открытого урока в 4 классе (SPOTLIGHT). Тема: WORK AND PLAY!
Конспект отркфтого урока в 4 классе , учебник - "Спотлайт".Тема - "Работай и играй"...