Конспект открытого урока в 7 классе по теме: "Work experience".
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Пласкина Мария Владимировна

Вашему вниманию представляется конспект урока английского языка в 7 классе. Обучение в этом классе ведется по УМК Вербицкой М.В. "Forward". Данный урок является обобщающим по теме «Опыт работы». На предыдущих уроках отрабатывалась лексика по данной теме, навыки чтения и прослушивания текстов. Осуществляются метапредметные связи, дети учатся самостоятельно рефлексировать полученные знания и навыки в собственной жизни. Проходя данную тему, дети познают мир вокруг себя для расширения возможностей в дальнейшей карьере.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_otkrytogo_uroka.doc86.5 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект открытого урока

по английскому языку

в 7 «А» классе

на тему: “Work experience”.

Конспект открытого урока по английскому языку

по теме: “Work experience”.

План урока:

  1. Организационный момент
  • Речевая зарядка (разговор о погоде и т.д.)
  • Ознакомление с названием, тематикой и задачами урока
  1. Фонетическая зарядка (отработка звуков, песня)
  2. Основная часть урока
  • Отработка ЛЕ и РО
  • Обучение чтению с извлечением конкретной информации
  1. Физкультминутка
  2. Основная часть урока
  • Аудирование
  • Обучение диалогической речи
  • Закрепление ЛЕ и РО
  1. Объявление домашнего задания
  2. Подведение итогов урока

Цели урока:

  • Обобщить знания учащихся по теме: “Work experience”.
  • Совершенствовать навыки и умения.

Задачи:

1. Образовательные:

  • Углубить и расширить знания учащихся по пройденной теме.
  • Закрепить пройденный лексический материал.

2. Развивающие:

  • Развитие навыков диалогической речи.
  • Развитие навыков устной речи и аудирования.
  • Развитие памяти, логики, мышления, активности учащихся.

3. Воспитательные:

  • Повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка.
  • Воспитать умение работать в парах и индивидуально.
  • Формировать ответственную гражданскую позицию к выбору

будущей профессии.

Оснащение: тематические картинки, карточки с заданиями, видео (песня), видео (аудирование), ИКТ технологии.

Ход урока

  1. Организационный момент

Приветствие

Учитель: - The bell has gone. Stand up, please.

                    Good morning! I am glad to see you.

                    Boys and girls, now turn and say “good morning” to our guests.

Ученики: - Good morning!

               

Речевая зарядка (разговор о погоде и т.д.)

Учитель: - Sit down please.

        Now please answer my questions:

  1. How are you today? (I’m fine, and you? I’m OK. Very well.)
  2. What date is it today?
  3. What day is it today?
  4. Who is absent today?
  5. What is the weather like today?

OK. Thank you

Учитель задает вопросы, а дежурные отвечают на вопросы учителя (разговор о погоде, о том, кого нет на уроке и т.д.)

Ознакомление с названием, тематикой и задачами урока

Учитель: - There are some pictures on the blackboard, look at them. Try to guess what we are going to talk about.

  • What are they doing?
  • How old are they?
  • What do they get while they work?

  • You’re right. Today we are going to talk about “Work experience”. We’ll do different exercises: we’ll sing a song, we’ll remember the words on the topic, watch the news and so on.

Учитель сообщает задачи урока.

  1. Фонетическая зарядка (отработка звуков, стихи)

На доске написаны слова на фонетическую отработку звуков.

Учитель: - Look at the screen and repeat after me.

                   

                   

[ei]

[ai]

[ɜ:]

[˄]

[iː]

tailor

mind

shirt

country

teacher

babysitter

night

work

plumber

Greek

day

fireman

world

leak

fight

teeth

Ученики повторяют слова за учителем.

Учитель: - Now let’s sing the song.

“People work”

Nigel Naylor, he’s a tailor, he makes trousers, suits and shirts.

Penny Proctor, she is a doctor, comes to see you when it hurts.

Peter Palmer, he’s  a farmer, he’s got cows and  pigs and sheep.

Wendy Witter, babysitter, minds the kids when they’re asleep

                                    People work in the country, people work in the town

                                    People work day and night to make the world go round.

Mabel Meacher, language teacher, teaches English, French and Greek.

Gary Gummer, he’s a plumber, call him when you’ve got a leak.

Patty Prentice, she’s a dentist, keeps your teeth both clean and white.

Ronnie Ryman, he’s a fireman, comes when there’s a fire to fight.

 

                                    People work in the country, people work in the town

                                    People work day and night to make the world go round.

Ученики читают стих, повторяя за учителем, а затем поют песню.

  1. Основная часть урока

Отработка ЛЕ и РО

Учитель: - Match the jobs with their definitions

                                       

  1. A cook                              a. sells and cuts meat
  2. A nurse                             b. writes for magazines and newspapers            
  3. An architect                      c. animal doctor      
  4. A shop assistant               d. works in a store with the cash register.
  5. A hairdresser                    e. cooks in a restaurant
  6. A travel agent                   f.  works in a theatre
  7. A builder                          g. designs houses and buildings

8. A vet                                 h. works in a hospital, helps doctors

9. A cashier                           i. takes orders and serves people in a cafe

10. A journalist                     j. cuts and styles people’s hair                                    

     11. A waiter                          k. helps to build a house or a building

12. A butcher                        l. works in a store and helps people            

                                          to decide what to buy

13. An actor                           m. helps people buy tickets and make hotel

                                      reservations

Ученики соединяют слова и определения в предложения.

- Now, pupils, answer the following questions:

Which job is good for you? Which job is bad for you?

Think of one good and one bad job for yourself. Use going to and the adjectives from the box.

Secretary, mechanic, engineer, shop assistant, factory worker, teacher, builder, hairdresser, vet, doctor, singer, writer, journalist, scientist

Easy tiring interesting demanding badly-paid well-paid boring varied

Ученики отвечают на вопрос «Какая работа тебе подходит (не подходит)?», используя going to и прилагательные.

Обучение чтению с извлечением конкретной информации

Учитель: - Pupils, the next task for you is to read the text carefully.

 

   In Britain, children can have a part time job when they are 13. Lots of teenagers work in the evenings or at weekends as shop assistants, or in restaurants and fast food places. Others deliver newspapers before they go to school in the morning. Girls often find work as baby sitters, in one school near London, 60% of students had part time jobs. But why do they work? Most say that they want to buy new clothes and CDs. They don’t need money for their families.

But part time jobs are often hard, and not very exciting. Most part time jobs don’t get much money – perhaps two or three pounds an hour, if they’re lucky. Of course, there are positive things for teenagers who do part time jobs.

   They get important work experience and learn many things about the world. But the biggest problem is tiring. Students who work in the evening in a supermarket or a restaurant feel tired at school the next morning; you can’t study well when you are tired.

A) Are the sentences true or false? Correct the false ones.

  • You can get a part time job when you are 13.                              
  • Lots of teenagers work in shops before going to school in

the morning.

  • In one School near London 60% of students have part time jobs.
  • They work because they want to buy clothes and CDs.
  • They usually work because their families need money.
  • Teenagers don’t learn a lot when they do a part time job.
  • Some students work in the evening.
  • The biggest problem is money.

B) Answer the questions:

1) How do you get your pocket money?

2) What do you spend it on?

3) Do you save it?

Ученики читают текст, определяют, какие предложения верные, а какие неверные. Затем отвечают на вопросы.

  1. Физкультминутка

Учитель: - Now let’s have a rest. Sasha, come to the blackboard and start doing exercises, and your classmates will repeat them after you.

                            Hands up! Hand down!

                            Hands on hips! Sit down!

                            Stand up! Hands to the sides!

                            Bend left, Bend right.

                            1, 2, 3 – hop!

                          1, 2, 3 – stop!

                             Stand still!

Один из учеников проводит физкультминутку.

Учитель: - Ok. Thank you. Let’s continue our work.

  1. Основная часть урока

Аудирование

Учитель: - Now we are going to watch breaking news about summer jobs. Listen to the information very attentively. Choose the right variant A, B or C in the test.

Test

1. What kind of homework does Niko Siqueiros do during summer holidays?

A) Paper rounds,

B) Working in the garden,

C) Resume writing and sorting for applications

2. Why is he looking for a job?

A) To get extra money, to get some experience,

B) To collect money for buying a bicycle,

C) Not to waste time during summer holiday

3. “Finding summer job this year would be ____________ than last year”.

A) More difficult,

B) More exciting,

C) Easier

4. What type of job is he looking for?

A) Outdoor and caregiver job (to walk dogs)

B) Job in the service industry (fast food),

C) Office job (to do computer work)

5. How many teenagers will find a job this summer, according to Northeastern University?

A) 1 in 4,

B) 2 in 4,

C) 1 in 5

6. What advice does the reporter give in finding job?

A) Try writing CV and having a job interview,

B) Try looking in the non-traditional summer job,

C) Try looking in traditional job

7. What kind of job does the YMCA give?

A) To print out documents, to make photocopies, to do computer work,

B) To do an acting job, to sing at local events, to entertain kids,

C) To work with kids in summer camps, to teach swim lessons, guarding

8. Lindsay Armstrong had unsuccessful hunt for ______________ job.

A) office,

B) caregiver,

C) food-service

9. What advice does she give in order to find a job?

A) To be responsible and patient,

B) To be pretty outgoing, not to be afraid to be silly,

C) To be hard-working and creative

Ученики внимательно смотрят видео, слушают информацию. Потом выбирают правильные варианты в тесте.

Учитель: - Ok. Well done. Thank you for your work.

Обучение диалогической речи

Учитель: - At home you wrote a CV (resume). Now, pupils, will you work in pairs and try to make up a dialogue. Let one of you be the hiring manager and the another one be an applicant. I’d like you to act out a Job Interview. You will have some time to prepare your performance.

Ученики работают в парах, составляют диалоги, разыгрывают ролевую игру «Собеседование при приеме на работу».

Закрепление ЛЕ и РО по теме

  • Now, pupils, let’s play a game. There are cards with professions on your desks. Rise up the correct card in the sentences.

1) He works in the theatre, he is a famous ___________. (An actor)

2) My mother works in the office. She is ___________ . (A secretary)

3) ______________ keeps financial records. (An accountant)

4) I’m going to be ____________ . I’ll work in a hospital and I’ll operate on people. (A surgeon)

5) I work in a courthouse. I’m _______________ . (A lawyer)

6) Mr. Smith is ________ . He delivers letters every morning. (A postman)

  1. Объявление домашнего задания

Учитель: - Now please open your diaries. Write down your home task – ex. 4 page 35 (read and translate)

Ученики записывают домашнее задание.

  1. Подведение итогов урока

Учитель: - Look at the screen, choose a smile for your own according to you work at the lesson. Be objective.

5 – I did all my best. Excellent.

4 – I tried as much as I could. Rather good.

3 – I should learn English better. Not very well.

Thank you for your work. I think we’ll stop there. Don’t forget to give me your diaries. I’ll give you a mark. The lesson is over. Goodbye.

Учитель подводит итоги урока, ученики оценивают свою работу на уроке. Учитель выставляет оценки.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока. 2 Класс. Тема: "учимся играя."

План-конспект открытого урока. Тема: Учимся играя. Класс: 2 «А» УМК М.З.Биболетова «EnjoyEnglish-1» Lesson39...

Конспект открытого урока 5 класс "School"УМК "Enjoy English"

Конспект открытого урока 5 класс "School"УМК "Enjoy English"   ...

Конспект открытого урока 8 класс

Открытый урок в 8 классе Тема урока: «Колокольные звоны на Руси»       Цели урока: • восприятие образного содержания музыкальных произведений русских компо...

Конспект открытого урока по классу фортепиано «Развитие духовности и общей культуры через развитие образно-музыкального мышления»

Автор Ульева Ирина Николаевнапедагог дополнительного образования,педагог-организатов ЦДТ "Царицыно"Главная задача педагога дополнительного образования – найти такую форму работы с детьми, чтобы заняти...

КОНСПЕКТ ОТКРЫТЫЙ УРОК 9 КЛАСС Zukunftspläne

5ЫЙ ГОД ОБУЧЕНИЯ ,ТеМА  Zukunftspläne...

План – конспект открытого урока 7 класс. Тема: «Освоение техники выполнения броска в кольцо с 2 шагов в прыжке».

План – конспект урока 7класс.Тема: «Освоение техники выполнения броска в кольцо с 2 шагов в прыжке.»Цель: «Усвоение учащимися броска в кольцо с 2 шагов в движении при игре в баскетбол» Зада...

конспекты открытых уроков 5 класс по русскому языку и литературе

Урок-спектакль " Части речи" (обобщение изученного)Урок по сказке А.С. Пушкина " Сказка о мертвой царевне"...