План-конспект урока для учащихся 7 класса «Me and My World» (Travel experiences)
план-конспект занятия по английскому языку (7 класс)

Лукашенко Светлана Евгеньевна

Представленный план-конспект урока английского языка для 7 класса “Me and My World” (Travel experiences) разработан для совершенствования коммуникативных навыков учащихся. В ходе урока ученики будут тренировать умение вести диалог о путешествиях, воспринимать информацию на слух и из текста, а также использовать лексику, связанную с путешествиями. Урок предусматривает работу в парах и группах, интерактивные упражнения и элементы проектной деятельности.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan-konspekt_uroka_7_klass.docx19.67 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока для учащихся 7 класса

«Me and My World»

(Travel experiences)

  1. Начало урока. Приветствие.

Teacher: Listen to a song and say, which of the photographs you think it fits best.

Pupil:

T: You have guessed already, what topic we are going to discuss today.

P:

T: That’s right. We are going to speak about your travel experiences and how much travelling means in our life.

  1. Основной этап.

  1. T: Look at the words of the song. Some of them are missing. Can you guess, what sort of word you need for any of the spaces? Listen to the song again and write down the missing words.

P: a – shining, b – sky, c – silver, d – shining, e – road, f – hard, g – high, h- out, i – never, j – gold, k- land.

  1. T: Why is the singer travelling, do you think?

P:

T: Look again at the photos. Why are the people in them travelling?

P:

T: We can talk about reasons for travelling, using nouns and verbs.

Reasons for travelling:

On holiday                                 to meet new people               to find better weather

Om business                               to see the world                    to discover new cultures

For pleasure                               to visit your family               to broaden your mind

   

                                                                      on a trip                                              

                                                   to go           on a tour

                                                                      on holiday

  1. T: Look at the photo and answer the questions (p. 38 New Opportunities)

P:

  1. T: Let’s practise some vocabulary related to the topic. Put the key words into the correct column in the table (NO, p. 38).

P:  

  1. T: One of the reasons for travelling is to see the world. Let’s play a game. You have to match the countries with their capitals.

COUNTRIES

CAPITALS

  1. Canada
  2. Japan
  3. India
  4. Australia
  5. Spain
  6. Egypt
  7. Kenya
  8. Norway
  9. Vietnam
  10. France
  1. Tokyo
  2. Madrid
  3. Canberra
  4. Ottawa
  5. Delhi
  6. Hanoi
  7. Cairo
  8. Paris
  9. Oslo
  10. Nairobi

Keys:

1d, 2a, 3e, 4c, 5b, 6g, 7j, 8i, 9f, 10h

  1. T: I see you know the countries and their capitals well. It’s high time we flew to our destination. Look at the table and complete the information. Before listening to the recording, make sure you know what needs to be filled in (Прослушивание аудиозаписи).

T: Let’s check your answers. Now take turns to read out each line, e.g. Flight AF 2146 to Ottawa departs from Gate 12.

  1. T: So we have a few minutes before our departure. Let’s play another game.  Look at the presentation. You can see some English words there. But the letters are not in the right order. Will you make up the words using these letters.

eracriag

egalugg

ltghif

tpomasflr

susotmc

esactius

rac

Carriage

Luggage

Flight

Platform

Customs

Suitcase

Car

 

  1. T: Use the following adjectives to describe a noun from the previous task, e.g.

a suitcase, a car. Adjectives:

1. Italian, nice, leather, big, new, red for a suitcase (a nice big new red Italian leather suitcase)

2. American, dangerous, old, white for a car (a dangerous old white American car)

Remember that when we use more than one adjective, we usually put them in a certain order (opinion, size, age, shape, colour, origin, material, purpose).

  1. T: Some people travel to far away destinations to see exotic animals like sharks. How long do you think it will take us to travel to Australia or New Zealand?

P: It will take us about 12 hours to get there.

T: Before such a tiring trip we need some rest (Физкультминутка “Little shark).

T: Now we are ready to act a role play “At the airport”. Divide into A/B pairs. Pupil A works in a travel agency at the airport. Pupil B wants to buy a ticket. Read your role cards, check that you understand the vocabulary and start working in pairs. As soon as you are ready, do your role play for the class.

  1.  Резервное задание.

T: Look at the pictures showing different ways of travelling.  Compare and contrast them.  

P1: In photo 1 there is a family ready to travel by train. While in photo 2 we can see a young an who is about to board a plane.

P2: The photos have a few things in common. First of all, in both photos people look happy, they are smiling. Besides, both were taken just a few minutes before the start of the trip – a very exiting moment for every traveler.

P3: However, there are some differences. In the left hand photo we can see a family with a child, while the other photo shows a young man with a backpack. Unlike the young man, the family is not travelling light. They have got a big suitcase.

P4: As for me,  I’d prefer to travel…

  1. Подведение итогов урока (раздать карточки для рефлексии)

T: So our lesson is coming to the end. Finish the sentences about the lesson:

  • The topic of the lesson was…
  • It was interesting to get to know/ to do…
  • Now after the lesson I can…
  • This is the first time, I have done…
  • The most enjoyable task was…

Домашнее задание

T: And now please write down your home assignment.

Comment on the quote by Rudyard Kipling: “He travels the fastest who travels alone.”

   


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока для учащихся 1 класса по предмету "классический танец"

Данный урок был проведен с учащимися первого класса. В плане-конспекте перечислены  цель урока, тип, задачи урока, основные приемы и методы работы с учащимися, а также применяемые педагогические ...

Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

План-конспект открытого урока в 4 классе по теме "Сезоны и погода" и самоанализ урока

План-конспект открытого урока в 4 классе по теме "Сезоны и погода" и самоанализ урока. На уроке учащиеся систематизируют свои знания по теме, выполняя различные виды заданий, просматривая фрагменты из...

План-конспект открытого урока в 8 классе по 1 теме "Schön war es im Sommer" Thema der Stunde: " Планы на отдых у молодёжи разные."

1. Учить читать короткие тексты с полным пониманием прочитанного и определять содержание текста с ситуацией.                          ...

План-конспект открытого урока в 3 классе. школы с углубленным изучением английского языка. УМК И.Н.Верещагина, Т.А.Притыкина. Тема урока «Одежда. Времена года».

Урок разработан с целью повторить и закрепить слова по пройденной теме "Одежда", ввести новую тему «Времена года» и новые слова,  организовать их первичную тренировку, ...

План-конспект открытого урока в 6 классе «Миногонты дзырдарæзт фалхат кæныны урок.»

laquo;Нæртон дзырдтæн сæ фæлмæдæр у Мад!»                                         ...