Текущая аттестация ООД.04 ЭРЭО 2024
учебно-методический материал по английскому языку
Предварительный просмотр:
|
УТВЕРЖДАЮ
Зам. директора по УиНМР
__________________Н.В. Слюдова
«__»_____________20 г.
ПРОГРАММА ТЕКУЩЕЙ АТТЕСТАЦИИ
учебной дисциплины
ООД.04 Иностранный язык (Английский язык)
по специальности среднего профессионального образования
13.02.13 Эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования (по отраслям)
2024
Одобрена МО Протокол №___ от «___»_____________20 г Председатель МО: _________________Н.Б. Красникова |
Автор:
О.Г.Горлова, преподаватель английского языка высшей квалификационной категории ГБПОУ «Арзамасский коммерческо-технический техникум»
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
При проведении текущей аттестации преподавателями должны быть достигнуты следующие цели:
- определение степени усвоения студентами информации, содержащейся в изучаемых теоретических материалах по грамматике английского языка, и их готовности к решению задач, поставленных как во время практических занятий, так и в ходе самостоятельной работы (при подготовке к занятиям, подготовке к устному опросу);
- стимулирование формирования практических умений и навыков, необходимых при овладении иноязычной речью в рамках возможного применения её в будущей профессиональной деятельности;
- формирование готовности студентов самостоятельно применять накопленные знания при решении практических задач с использованием иноязычной речи;
- оценка уровня полученных студентами знаний в области изучения английского языка, необходимых им для успешной работы в организации работодателя;
- проверка степени достижения целей учебной программы дисциплины «Иностранный язык (Английский язык)».
Формы контроля, которые необходимо выполнить обучающемуся по профессиям, для которых читается дисциплина
Накопление знаний (в виде информации, базовых умений и навыков) у студентов, обучающихся по специальности 13.02.13 Эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования (по отраслям), контролируется преподавателем путем проведения следующих видов контроля:
- текущего контроля.
Ожидаемые результаты обучения
В результате изучения учебной дисциплины «Иностранный язык (Английский язык)» к студентам предъявляются следующие предметные требования:
- Сформированность коммуникативной иноязычной компетенции, необходимой для успешной социализации и самореализации, как инструмента межкультурного общения в современном поликультурном мире;
- Владение знаниями о социокультурной специфике англоговорящих стран и умение строить своё речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре родной страны и англоговорящих стран;
- Достижение порогового уровня владения английским языком, позволяющего выпускникам общаться в устной и письменной формах как с носителями английского языка, так и с представителями других стран, использующими данный язык как средство общения;
- Сформированность умения использовать английский язык как средство для получения информации из англоязычных источников в образовательных и самообразовательных целях.
1.ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ
Наименование раздела/темы дисциплины | Кол-во часов | ||
Всего часов | В том числе форме практической подготовки | В том числе лабораторные и практические | |
Раздел 1. Иностранный язык для общих целей | 81 | 0 | 81 |
т.1.1 Повседневная жизнь семьи. Внешность и характер членов семьи. | 12 | 0 | 12 |
т.1.2 Молодежь в современном обществе. Досуг молодежи: увлечения и интересы. | 10 | 0 | 10 |
т.1.3 Условия проживания в городской и сельской местности. | 8 | 0 | 8 |
т.1.4 Покупки: одежда, обувь и продукты питания. | 12 | 0 | 12 |
т.1.5 Здоровый образ жизни и забота о здоровье: сбалансированное питание. Спорт. | 9 | 0 | 9 |
т.1.6 Туризм. Виды отдыха. | 8 | 0 | 8 |
т.1.7 Страна/страны изучаемого языка. | 10 | 0 | 10 |
т.1.8 Россия | 12 | 0 | 12 |
Раздел 2. Иностранный язык для специальных целей | 34 | 0 | 34 |
т.2.1 Современный мир профессий. Проблемы выбора профессий. Роль иностранного языка в вашей профессии. | 8 | 0 | 8 |
т.2.2 Промышленные технологии | 10 | 0 | 10 |
т.2.3 Технический прогресс: перспективы и последствия. Современные средства связи. | 10 | 0 | 10 |
т.2.4 Выдающиеся люди родной страны/стран изучаемого языка, их вклад в науку и мировую культуру. | 6 | 0 | 6 |
Дифференцированный зачет | 2 | 0 | 2 |
Итог: | 117 | 0 | 117 |
- ВИДЫ КОНТРОЛЯ
Приобретенные студентами в ходе изучения дисциплины “Иностранный язык (Английский язык) ” умения и знания, включающие в себя:
- сформированность коммуникативной иноязычной компетенции, необходимой для успешной социализации и самореализации, как инструмента межкультурного общения в современном поликультурном мире;
- владение знаниями о социокультурной специфике англоговорящих стран и умение строить своё речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре родной страны и англоговорящих стран;
- достижение порогового уровня владения английским языком, позволяющего выпускникам общаться в устной и письменной формах как с носителями английского языка, так и с представителями других стран, использующими данный язык как средство общения;
- сформированность умения использовать английский язык как средство для получения информации из англоязычных источников в образовательных и самообразовательных целях контролируются преподавателем в рамках текущего контроля.
- Текущий контроль
Текущий контроль предназначен для проверки качества усвоения материала по изученной теме, стимулирования своевременной учебной работы студентов и получения обратной связи для планирования и осуществления корректирующих и предупреждающих действий, а также, при необходимости, и коррекции методики проведения занятий.
Текущий контроль проводится в форме устного и письменного опросов по вопросам, изученным на предыдущем практическом занятии, в форме контрольного чтения, лексико-грамматических тестов и аудирования, может проводиться дистанционно с использованием ресурсов электронной системы управления обучением Moodle.
Результаты текущего контроля оцениваются по пятибалльной шкале и регистрируются в журнале учебных занятий.
Критерии оценки устного опроса
Результаты текущего контроля оцениваются по пятибалльной шкале и регистрируются в журнале учебных занятий.
Для оценки результатов текущего контроля выбраны следующие критерии:
- 5 – «отлично» - в ходе устного опроса студент дал правильные ответы на заданные ему вопросы;
- 4 – «хорошо» - ответы на заданные студенту вопросы (в процессе устного опроса) являются неверными или неполными на треть;
- 3 – «удовлетворительно» - ответы на заданные студенту вопросы (в процессе устного опроса) являются неверными или неполными наполовину;
- 2 – «плохо» - ответы на заданные студенту вопросы (в процессе устного опроса) являются неверными или неполными более чем наполовину;
- 1 – «очень плохо» ответы на заданные студенту вопросы (в процессе устного опроса) являются неверными.
Критерии оценки письменного опроса
Результаты текущего контроля оцениваются по пятибалльной шкале и регистрируются в журнале учебных занятий.
Для оценки результатов текущего контроля выбраны следующие критерии:
- 5 – «отлично» - в ходе письменного опроса студент дал правильные ответы на заданные ему вопросы, не допустил грамматических и орфографических ошибок;
- 4 – «хорошо» - ответы на заданные студенту вопросы (в процессе письменного опроса) являются неверными или неполными на треть, нарушен порядок слов в английских предложениях;
- 3 – «удовлетворительно» - ответы на заданные студенту вопросы (в процессе письменного опроса) являются неверными или неполными на половину, нарушен порядок слов в английских предложениях, имеются орфографические ошибки;
- 2 – «плохо» - ответы на заданные студенту вопросы (в процессе письменного опроса) являются неверными или неполными более чем на половину, нарушен порядок слов в английских предложениях, имеются орфографические ошибки, неверно используются грамматические конструкции;
- 1 – «очень плохо» ответы на заданные студенту вопросы (в процессе письменного опроса) являются неверными, высказывания на иностранном языке абсолютно не читаемы.
- ИНФОРМАЦИОННОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ
3.1. Основные печатные и/или электронные издания
1. Афанасьева О.В. Английский язык. Базовый уровень. 10 кл.: учебник/О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, К.М. Баранова.-М.: Издательство «Просвещение», 2023.-253 с. Электронная библиотека Юрайт.
2. Афанасьева О.В. Английский язык. Базовый уровень. 11 кл.: учебник/О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, К.М. Баранова.-М.: Издательство «Просвещение», 2023.-205 с. Электронная библиотека Юрайт.
3.2. Дополнительные источники
1. Безкоровайная Г.Т., Койранская Е.А., Соколова Н.И., Лаврик Г.В. Planet of English: электронный учебно-методический комплекс английского языка для учреждений СПО. – М., 2021. – 256с.
2.Cambridge Dictionary. Англо-английский словарь. - URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/ (дата обращения: 15.09.2021).
3. Cambridge Dictionary. Grammar Cтатьи по грамматике английского языка. - URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/ (дата обращения: 15.09.2021).
4. Лаврик Г.В. Planet of English/ Social and Financial Services Practice Book =Английский язык. Практикум для профессий и специальностей социально-экономического профиля СПО: учебное пособие — М.: «Академия», 2021
Приложения к программе текущей аттестации
Министерство образования и науки Нижегородской области |
Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение |
Арзамасский коммерческо-технический техникум |
УТВЕРЖДАЮ
Зам. директора по УиНМР
__________________Н.В. Слюдова
«__»_____________20 г.
Комплект
контрольно-измерительных материалов
для текущего контроля знаний
Специальность: 13.02.13 Эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования (по отраслям)
Дисциплина: ООД.04 Иностранный язык
Курс: I
Преподаватель (и) О.Г.Горлова
Рассмотрено на заседании МО
Протокол №___ от ____ 20 г.
Председатель МО Н.Б. Красникова
Текущий контроль
Самостоятельная работа по теме: «Описание внешности и характера человека»
Вариант I
1. Вставь в пропуски: have got/has got.
1. Vika ________ fair hair.
2. Masha and Sasha ____ a beard.
3. I ____ a blue eyes.
4. You ___ green eyes.
5. Cat ____ small nose.
2. Составь предложения. Слова, которые написаны с заглавной буквы – первые в предложении.
1. My/has/a/ black/ long/tail/got/dog.
2. brother/ My/ red/ and/ hair/have/ sister/got
3. Напиши негативные предложения.
He has got a little sister.
We have got an interesting book.
4. Задай вопросы к предложениям.
They have got a sister.
She has got a long hair.
Вариант II
1. Вставь в пропуски: have got/has got.
1. Pavel________ a short hair.
2. They _____ a small noses.
3. My rabbit ____ a big eyes.
4. Marry ___ a plump lips.
5. He ___ a dark hair.
2. Составь предложения. Слова, которые написаны с заглавной буквы – первые в предложении.
4. got/ blue/ have/ eyes/ You
5.Cat/ a/ has/ small/got/nose
3. Напиши негативные предложения.
I have got a brother.
We have got 5 lessons today.
4. Задай вопросы к предложениям.
You have got a brown eyes.
He has got an oval face.
Тема: «Семья и семейные отношения, домашние обязанности»
Вариант I
1. In 1941 when my grandfather was only 16 years old the Great Patriotic War … .
a) began c)was begun
b) has begun d)was beginning
2. Your ______ is the one that all the family have.
a) name c)nickname
b) surname d)
3. My favourite uncle is Uncle Jeremy, who, strange to say, … never … .
a) got married c)was married
b) has got married d)was getting married
4. He is the brother of my mother. He is my…
a) nephew c) uncle
b) son d) cousin
5. He is the husband of my aunt. He is my…
a) uncle c) cousin
b) father d) brother
6. She is the mother of my mother. She is my…
a) aunt c) daughter
b) niece d) grandmother
7. She is the daughter of my sister. She is my…
a) niece c) mother
b) aunt d) cousin
8. She is the wife of my uncle. She is my…
a) mother c) aunt
b) daughter d) niece
9. She is the daughter of my aunt. She is my…
a) cousin c) mother
b) niece d) grandmother
Вариант II
1. She is the daughter of my mother. She is my…
a) aunt c) grandmother
b) sister d) cousin
2. He is the father of my father. He is my…
a) grandfather c) uncle
b) grandson d) cousin
3. He is the father of my brother. He is my…
a) uncle c) father
b) son d) grandfather
4. He is the son of my uncle. He is my…
a) cousin c) grandfather
b) father d) brother
5. She is the sister of my mother. She is my…
a) grandmother c) aunt
b) daughter d) cousin
6. He is the son of my brother. He is my…
a) cousin c) uncle
b) nephew d) father
7. My mother's parents are still alive but we very rarely see them because they … on a small Scottish island far away.
a) live c) are living
b) has lived
8. My step-son … in farming and he wants to study agriculture at the university next year.
a) interested c)was interested
b) is interested d)was interesting
9. When two persons …, the man is called the husband; the woman becomes his wife.
a) is married c) has married
b) are married d) have married
Самостоятельная работа по теме: «Мой дом»
Дополните предложения
- There … a washing machine in the kitchen.
- There … central heating in the house.
- There … two armchairs and a table near the wall.
- There … a wall unit and two wardrobes in the room.
- There … bookshelves in the study.
- There … chairs and a table in the room.
- There …the vase on the table.
- There …a bookshelf in a room.
- There… a bed and bedside tables in the bedroom.
- There… in the kitchen a cupboard.
- Between the armchairs there …a table.
Тест по теме: «Распорядок рабочего дня студента»
1. They … for us near the door.
a) Are waiting
b) Waits
c) Is waiting
d) Am waiting
2. Harry … television every day.
a) Is watching
b) Watch
c) Watches
d) Are watching
3. What … in the garden now?
a) They are doing
b) Are they doing
c) Do they do
d) They do
4. Ann … French at all.
a) Isn’t speaking
b) Not speaks
c) Doesn’t speaking
d) Doesn’t speak
5. Mr. Scott … German to Ann at the moment.
a) Speaks
b) Is speaking
c) Are speaking
d) speaking
6. I am busy now. I … to the radio.
a) Am listening
b) Listen
c) Am listen
d) Listening
7. They … to the seaside every summer.
a) Are going
b) Goes
c) Go
d) Is going
8. No, I … the newspaper at the moment.
a) Am not reading
b) Don’t read
c) Don’t reading
d) Amnt reading
9. No, she … in this house.
a) Isn’t live
b) Don’t live
c) Doesn't live
d) Lives not
Самостоятельная работа по теме: «Мое хобби»
- Раскройте скобки
I (to love) (to read) and (to listen) to the music.
He (not to like) (to play) chess.
We (to like) (to correspond) with each other very much.
Bob (to hate) (to wash) the dishes.
We (to enjoy) (to travel) round our country.
They (to like) (to chat) with each other in the evenings.
Mary and her mum (to love) (to do shopping).
My parents (not to like) (to go) to the theatre.
I (to hate) (to stay) at home at the weekends.
What do you really (to enjoy) (to do)?
What do you (to like) (to make)?
She (to continue) (to work) in the school library?
Finally it (to stop) (to rain).
After you (to finish) (to study) take some time to relax.
Unfortunately many people (to dislike) (to do) morning exercises.
2.Make up sentences and write them down.
Model: Mary likes growing flowers.
I We Her uncle My brother His parents Their teacher Our friend Nick Mary Director | to be fond of to be interested in to be good at to hate to like to enjoy | to woodwork to grow flowers to cook to travel to play table games to dance to go to museums to fish to collect coins to do sport |
Самостоятельная работа по теме: «Досуг и развлечения»
Вариант I
1.Прочитайте, что некоторые британцы говорят о своих увлечениях.
a) Подбери к текстам заголовки. Один заголовок лишний.
1) We are very fond of having picnics. On Sundays our family goes to some nice place in the country. We like to sit in the open air and enjoy nature. It's a pleasure to have lunch in a forest or near the water. We can also play ball or swim if the weather is fine.
2) My best friend and I often go to the discos. We listen to music and dance there. It's fun! Rock is our favourite type of music. And we enjoy listening to jazz.
3) We have two dogs. Their names are Terry and Rex. We love them so much! Every day we take them for a walk in the park. They are so polite and nice when they meet other dogs there. I think they say "Hello!" to them in their dog language.
4) All my friends love sport. Our favourite sports are horse riding, football and swimming. Every school and college has its own football team. We often have sport competitions at our school. It's great when your team wins!
a) We are fond of sports.
b) British weekend
c) How can we spend free time
d) Pet lovers
e) Most British are nice and polite.
b). Закончите предложения, используя информацию текста.
1). On Sundays the British like______________________________________ .
2). They think it's pleasant to________________________________________.
3). Some boys often go to the disco to_________________________________.
4). Many British familieskeep_______________________________________ .
Вариант I
1. Прочитайте, что некоторые британцы говорят о своих увлечениях.
a) Подберите к текстам заголовки. Один заголовок лишний.
1) We are very fond of having picnics. On Sundays our family goes to some nice place in the country. We like to sit in the open air and enjoy nature. It's a pleasure to have lunch in a forest or near the water. We can also play ball or swim if the weather is fine.
2) All my friends love sport. Our favourite sports are horse riding, football and swimming. Every school and college has its own football team. We often have sport competitions at our school. It's great when your team wins!
3) We have two dogs. Their names are Terry and Rex. We love them so much! Every day we take them for a walk in the park. They are so polite and nice when they meet other dogs there. I think they say "Hello!" to them in their dog language.
4) My best friend and I often go to the discos. We listen to music and dance there. It's fun! Rock is our favourite type of music. And we enjoy listening to jazz.
a) We are fond of sports.
b) British weekend
c) Most British are polite and reserved
d) Our pets.
e) How can we spend free time
b). Закончите предложения, используя информацию текста.
1). They enjoy looking after them and every day they__________________.
6). The most favourite sports among the British are____________________.
7). Most British school shave______________________________________.
8) It’s great when the team________________________________________.
Ключ:
Вариант I
Задание (а) 1- b 2-c 3-d 4-a
Задание (b) 1) ...to enjoy nature
2- c 2 )...to have lunch in the forest
3- d 3)...to listen to the music and dance there
4- a 4)...dogs
Вариант II
Задание(a) 1- b 2- a 3- d 4- e
Задание (b) 1)...take them for a walk in the park
2)...horse riding, football, swimming
3)...its own football team
4) win
Самостоятельная работа по теме: «Городская и деревенская инфраструктура»
Вариант I
Прочитайте текст, ответьте на вопросы. Используйте краткие ответы. Каждый правильныйответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество 3 балла.
Living in the City.
Living in the city has both advantages and disadvantages. From one hand, it is always easier to find a good job or to visit interesting places and exhibitions. There is also a good choice of public transport. From the other hand, the noise and pollution level in big cities is really high. As for me, I quickly become tired of it. I live in Krasnodar with my family. It’s the biggest city in Krasnodar region and its capital. It is also the cultural, political and social center of the region. I should say that the city is really beautiful and many people from smaller towns and villages come to work and study here. What they like about the city is that there are lots of interesting things to do and places to see. They also like job and study opportunities. There are lots of good universities and large companies in Krasnodar. There are also many ways to spend the weekends, for example, visiting a museum, going to the cinema or theatre, shopping, eating in good restaurants, going to concerts, etc. If people want to relax they go to parks for a walk or to read a book. In general, the city offers various opportunities and you never get bored. However, there are some disadvantages as well. Sometimes it’s difficult to find a cheap apartment, so living in a city becomes very expensive. The roads are full of cars which pollute the air and the traffic is really heavy on weekdays. Public transport is also over-crowded. That’s why many people leave the city at weekends. They try to relax in the countryside, where the air is much fresher and there isn’t any noise from cars. We also go away each Saturday and Sunday to visit my grandparents.
Вопросы:
- What is easier to find in the city?
- What ways to spend the weekends are there in the city?
- Where do many people go on weekends?
Вариант II
Прочитайте текст, ответьте на вопросы. Используйте краткие ответы. Каждый правильныйответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество 3 балла.
Living in the City.
Living in the city has both advantages and disadvantages. From one hand, it is always easier to find a good job or to visit interesting places and exhibitions. There is also a good choice of public transport. From the other hand, the noise and pollution level in big cities is really high. As for me, I quickly become tired of it. I live in Krasnodar with my family. It’s the biggest city in Krasnodar region and its capital. It is also the cultural, political and social center of the region. I should say that the city is really beautiful and many people from smaller towns and villages come to work and study here. What they like about the city is that there are lots of interesting things to do and places to see. They also like job and study opportunities. There are lots of good universities and large companies in Krasnodar. There are also many ways to spend the weekends, for example, visiting a museum, going to the cinema or theatre, shopping, eating in good restaurants, going to concerts, etc. If people want to relax they go to parks for a walk or to read a book. In general, the city offers various opportunities and you never get bored. However, there are some disadvantages as well. Sometimes it’s difficult to find a cheap apartment, so living in a city becomes very expensive. The roads are full of cars which pollute the air and the traffic is really heavy on weekdays. Public transport is also over-crowded. That’s why many people leave the city at weekends. They try to relax in the countryside, where the air is much fresher and there isn’t any noise from cars. We also go away each Saturday and Sunday to visit my grandparents.
Вопросы:
- In what town does the author live?
- What is difficult to find in the city?
- Whom does author visit on weekends?
Тест по теме: «Физкультура и спорт»
Вариант I
1.Выберите правильный вариант ответа:
1.Участвовать в спортивных соревнованиях:
А) to take part B) to keep fit C) to compete
2.Парусный спорт:
A) а skating B) а swimming C) а sailing
3. Мастерство:
A) a sense B) a skill C) an injury
4.Быть выносливым:
A) to be tough B) to be self -confident C) to be competitive
5.Побить рекорд:
A) to win B) to break a record C) to throw
2.Поставьте глагол в подходящую форму:
1. Sport (to teach) _____ you to win and to lose.
2. The Olympic Games (to dedicate) ____ ________to the Olympian Gods.
3. The Olympic Flag (to be) ______________ the symbol of the Olympic Games since 1920.
4. The first Modern Olympic Games (to take) ________place in Greece in 1896.
5. By about 650 BC the Games (to held) ______________over five days.
3.C вашей точки зрения:
1. Sport takes a lot of time and energy.
2. Sport makes people strong and healthy.
3. Sport develops a sense of coordination.
4. Sport is dangerous.
5. Sport teaches to be competitive.
4.Запишите ваш любимый вид спорта:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.Выпишите одно слово, которое по каким-либо признакам выпадает из логического ряда: | |
-football | |
-skiing | |
-basketball | |
-volleyball | |
-tennis |
Вариант II
1.Выберите правильный вариант ответа:
1.Быть бодрым и здоровым:
А ) to take part B) to keep fit C) to compete
2.Плавание:
A) а skating B) а swimming C) а sailing
3. Участие в группе поддержки:
A) a cheerleading B) a skill C) an injury
4.Быть уверенным в себе:
A) to be tough B) to be self -confident C) to be competitive
5.Победить:
A) to win B) to break a record C) to throw
2.Поставьте глагол в подходящую форму:
1. The first Modern Olympic Games (to take) ________place in Greece in 1896.
2. Sport (to teach) _____ you to win and to lose.
3. The Olympic Games (to dedicate) _____ ________to the Olympian Gods.
4. The Olympic Flag (to be)_____________ the symbol of the Olympic Games since 1920.
5. By about 650 BC the Games (to held) ______________over five days.
3.C вашей точки зрения:
1. Sport takes a lot of time and energy.
2. Sport makes people strong and healthy.
3. Sport develops a sense of coordination.
4. Sport is dangerous.
5. Sport teaches to be competitive.
4.Запишите ваш любимый вид спорта:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.Выпишите одно слово, которое по каким-либо признакам выпадает из логического ряда: | |
-football | |
-skiing | |
-basketball | |
-volleyball | |
-tennis |
Самостоятельная работа по теме: «Виды спорта»
Вариант I
Выбери подходящее по смыслу слово. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество 5 баллов.
Rugby.
There is a certain type of(1) ______ called rugby. The game is called so because it was originated at Rugby — a well-known English public school. As well as common football it is a game played by two(2) _____ of fifteen (3)______ each. The game takes place on a field 100 meters long and 80 meters wide. There are goal posts at both ends of the field. Rugby is played with an oval or egg-shaped ball which can be carried by hands and kicked. The (4)______ is passed from hand to hand in order to be thrown across the goal line. It is a rather violent(5) ______, which is why the players must be big and strong. Another requirement for the players is to wear helmets, masks and chest and shoulder
Game, football, players, teams, ball.
Вариант II
Выбери подходящее по смыслу слово. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество 5 баллов.
Cricket.
Cricket is a popular summer sport in Britain. There are many cricket clubs in the country. Cricket (1)____wear a certain uniform — white boots, a white T-shirt and white trousers. One cricket (2)______ takes a terribly long time. There are two teams of 11(3) ______ each and test matches between national teams can last up to 5 days. The spectators have to be very patient. The game is played on a pitch with a wicket at each end. The (4)_____ of the game have changed over the years. It is a game which is associated with long sunny summer afternoons, the smell of new-mown grass and the sound of leather (5)_____ beating the willow cricket bat. Cricket is more popular among men, but it is also played by women and girls.
Players, ball, game, rules, player.
Ключ
Вариант I
1 – game, 2 – teams, 3 – players, 4 – ball, 5 - football
Вариант II
1 – player, 2 – game, 3 – players, 4 – rules, 5 - ball
Самостоятельная работа по теме: «Экскурсии и путешествия»
1 Ivan Look! It ____ (open)! A ship ______ (go) through!
Eva We're lucky. The guidebook says that it only ______ (open) two or three times a month!
2 Eva The flag ______ (fly) - that means the Queen is at home. She ______ (not live) here all the time. She often______ (stay) at Windsor Castle or in one of her other homes.
3 Eva That's Napoleon. He _______ (look) at a model of the Battle of Waterloo.
Ivan Come on - let's go and see the next room.
Eva Yes, we ______ (not have) much time. It _____ (close) in twenty minutes.
4 Ivan We _____ (go up)! Wow! Look - there's the Houses of Parliament! And Buckingham Palace over there!
Eva What a pity it _____ (rain). The guidebook _____ (say) you can see Windsor Castle on a clear day.
Тест по теме: «Путешествия на самолёте и корабле»
1. This voyage is … dangerous than the previous one.
a) more
b) much
c) a more
d) far
2. I have met … girl in the world recently.
a) the most pretty
b) the prettiest
c) more prettier
d) pretty
3. You look … than you looked 2 years ago. What’s wrong?
a) the worst
b) badder
c) bad
d) worse
4. This actor is already old. He’s not … tall … he used to be.
a) as/as
b) is/as
c) as/so
d) too/as
5. When will you be back? – I’ll return … .
a) later
b) the late
c) latest
d) more later
6. The … you will make an agreement, the … we will be free.
a) soon/soon
b) sooner/sooner
c) more/more
d) so/so
7. I want a much … (намного меньший) piece of pie. And I want the … (самый маленький) one.
a) less/least
b) little/least
c) more little/least
d) less/most little
8. That river is four times … long …this one. = That river is 4 times longer than this one.
a) as/so
b) not/more than
c) as/as
d) too/than
9. Where is … hospital? Go … along the street and you’ll find it.
a) the near/much far
b) nearest/further
c) near/far
d) the nearest/further
10. In your viewpoint who is … actor at all time?
a) better
b) goodest
c) the goodest
d) the best
Ключ:
1. a
2. b
3. d
4. a
5. a
6. b
7. a
8. c
9. d
10. d
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольно-оценочные средства для текущей аттестации по предмету "История"
Контрольно-оценочные средства по предмету "История" для текущей аттестации учащихся первого и второго курса учреждений начального профессионального образования....
Программа текущей аттестации учебной дисциплины "Английский язык" по программам подготовки специалистов среднего звена 1 курса социально-экономического профиля,2014 год.
Программа описывает виды и формы текущей аттестации студентов....
Рабочая программа СГ.02 ЭРЭО 2024
Рабочая программа для специальности ЭРЭО (ПРОФЕССИОНАЛИТЕТ)...
Промежуточная аттестация СГ.02. ЭРЭО 2024
Промежуточная аттестация СГ.02. ЭРЭО...
Программа текущей аттестации СГ.02.ЭРЭО
Программа текущей аттестации СГ.02.ЭРЭО...
Промежуточная аттестация ООД.04. ЭРЭО 2024
Промежуточная аттестация ООД.04. ЭРЭО 2024...
Текущая аттестация СГ.02. СТ 2024
Текущая аттестация СГ.02. СТ 2024...