Практика цифровизации образовательного процесса по иностранному языку
методическая разработка по английскому языку

Белова Елена Анатольевна

«Практика цифровизации образовательного процесса

по иностранному языку»

(контрольно-измерительный материал)

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon praktika_tsifrovizatsii.doc29.5 КБ

Предварительный просмотр:

«Практика цифровизации образовательного процесса

по иностранному языку»

(контрольно-измерительный материал)

 Read the text and do the tasks:

Kids and their Brothers and Sisters

        Sophia has got two brothers, Peter and Tom. Peter is thirteen and Tom is sixteen. Many girls in her class think it’s great to have two brothers. But Sophia thinks Peter is a pest (вредина). He is very unfair. He says she can’t watch TV late in the evening and she can’t play on his computer when he’s not at home. And he calls her “baby”!

        Tom is really nice. At weekend he plays table tennis with her. Sometimes he buys ice cream or chewing gum for her.

        Sophia would like to have an elder sister. She thinks it would be great going shopping with her. And she would help her homework.

        Charles has got a sister Anna. Anna is sixteen. Charles likes her and she likes him. When she has got no homework, she plays cards with him. But not at weekends. Then she goes out with her friends.

        Charles’s best friend is Mark. He sits next to Charles at school. He has no brothers or sisters, but he has two lovely dogs. In the afternoon he often goes to the park with them. There they can run and play.

        Lucy is the girl Charles likes best. She lives next door. She has an elder sister. Her name’s Alice. And she has three younger brothers. They always make a lot of noise. So Lucy often comes to his place to watch TV or play games.

I.  Underline the correct variant:

1. A lot of girls in Sophia`s class think it`s awful/exciting to have big brothers.

2. Sophia would like to have a small/big sister too.

3. Charles`s sister plays/doesn`t play cards with him at the weekends.

4. Mark often goes to the park with his friends/dogs.

5. Lucy comes to Charles/ Alice to watch TV.

II. Choose the right option:

1. Peter and Tom are ...

     a) twins

     b) Sophia's best friends

     c) teenagers

2. Peter doesn't let her ...

     a) read his books

     b) stay up late at night

     c) eat ice cream

3. At weekends Tom ...

    a) calls Sophia "baby"

    b) plays sport games with his sister

    c) plays on the computer

4. Mark ...

    a) has three lovely dogs

    b) sits next to Lucy at school

    c) sits next to Charles

5. Alice is ...

   a) Lucy's elder sister

   b) Charles's best friend

   c) Lucy's younger sister

 

The keys:

 I.

 1. exciting

 2. big

 3. doesn`t play

 4. dogs

 5. Charles

II. 1- c

     2- b

     3- b

     4- c

     5- a


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая публикация в сборнике «Профессиональная компетенция учителя как фактор повышения качества образовательного процесса по иностранному языку» 2011 г.

тема публикации - «Владение информационно-коммуникационными технологиями как способ создания условий для самостоятельной работы учащихся по иностранному языку на уроке и внеурочное время»...

Доклад «Формирование гражданственности и патриотизма в образовательном процессе по иностранному языку на основе использования регионального компонента»

Выступление на областной научно-практической конференции «Духовно-нравственное развитие учащихся в образовательном процессе по иностранному языку» с докладом «Формирование гражданственности и патриоти...

«Планирование и организация образовательного процесса по иностранным языкам в основной школе с учетом ФГОС ООО»

УУД и их основная функция - обеспечение главной компетенции обучающихся - умения учиться....

Теоретические основы применения информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе по иностранному языку -2019

Презентация "Теоретические основы применения информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессепо иностранному языку" -2019...

Цифровизация образовательного процесса в условиях школы

Статья о цифровизации образовательного процесса в условиях школы и о том, что информационно-коммуникационные технологии с каждым днем все больше проникают в различные сферы образовательной деятел...

Применение теории множественного интеллекта в организации образовательного процесса по иностранному языку

Аннотация: В настоящее время большую популярность как в обучении в целом, так и в обучении иностранному языку в частности приобретает теория множественного интеллекта американского учёного Г. Гарднера...

Практика диагностики образовательных результатов по иностранному языку

laquo;Практика диагностики образовательных результатов по иностранному языку» КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЙ МАТЕРИАЛ Диагностическая работа по чтению  ...