Тест в рамках промежуточной аттестации 4класс, базовый уровень
тест по английскому языку
Промежуточная аттестация.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
promezhutochnaya_attestatsiya_4_klass_2020-2021.docx | 22.08 КБ |
Предварительный просмотр:
Тест в рамках промежуточной аттестации 4класс, базовый уровень
ВАРИАНТ 1
Ф.И._________________________Класс __________ Баллы_____ Отметка_________
Раздел 1.Лексика. Вычеркните лишнее слово.
1.boots, shoes, trainers, trousers
2.ocean, river, lake, desert, sea
3.granny, postman, grandpa, dad, brother
4.sheep, horse, cow, camel, whale
5. Maths, PE, Thursday, English, Russian
6.apple, onion, carrots, garlic, potato
7.dog, cat, lion, tiger, chair
8.cheese, juice, butter, milk
9.pen, ruler, eraser, pencil, ball
10.autumn, summer, winter, snake
Раздел2.Грамматика. Выберите и обведите правильный вариант
- Monkeys … the trees yesterday.
A climbed B are climbing C climbing
- There … a big grey cat on my bed.
A is B are C am
- Tom …at Peter’s house yesterday.
A was B is C were
- I was in Italy one week… .
A yesterday B ago C now
- He … to school every day.
A go B goes C went
- They… visit their granny tomorrow
A will B are C is
- He visits … friends on Saturdays.
A her B ours C his
- Monkeys are _____________than hippos.
A clever B cleverer C the cleverest
- My father reads …books.
A many B much C not much
- All the_________ in the class have got new books.
A child B children C childs
Раздел 3.1.Чтение. Подберите каждой реплике подходящий ответ.
1. Was Paul at school yesterday? 2. Were John and Jane on holiday last week? 3. Was the food nice at lunchtime? 4. Were the shops open yesterday? 5. Can elephants play computer games? |
|
Раздел 3.2. Чтение. Прочитайте текст, определите какая информация в предложениях после него правильная (Т), какая информация неправильная (F)
Dear Carol,
Thank you for your letter. We are having a fantastic holiday. Oakwood is a little village in the south of England with a park, a castle and some lovely gardens. People here are really friendly. The lady we are staying with is about fifty-five but she is very energetic. She is really nice.
I think we are lucky. This is our second holiday this year and we are doing just what we want to do: sleeping, eating and playing games. The sea is rather cold so we don’t swim often but we spend a lot of time on the beach. The food is lovely, too. We will be back on Tuesday, June, 21.
Best wishes,
Yours, Mary.
1. Mary is in Oakwood now. _____
2. There is a park in Oakwood . _____
3. They aren’t staying at a hotel. _____
4. They don’t play games. ______
5. Oakwood is near the sea. ______
Раздел 4. Письмо. Напиши письмо своему новому другу по переписке. Его зовут Ben. Закончи приведенные ниже предложения.
Dear___________,
Thank you for your letter. My name is_______________. I am from________________.
I am ______________________.
My birthday is____________________________________________.
I live with________________________________________________.
I can_____________________________________________________.
My favourite colour is______________________________________.
Best wishes,
__________________
Тест в рамках промежуточной аттестации 4класс, базовый уровень
ВАРИАНТ 2
Ф.И.______________________Класс __________ Баллы_____ Отметка_________
Раздел. Лексика. Вычеркните лишнее слово.
1.brother, aunt, uncle, cousin, mouse
2.seahorse, bear, sheep, rabbit, ruler
3.vegatables, cheese, potato, shelf, toast
4.book,kitchen, rubber, pencil case, tail
5.living room, bathroom, uniform, kitchen, cupboard
6. cooker, mouth, legs, eyes, head
7.earplane, jack- in- the-box, pencil case, teddy bear, musical box
8.thirty, ninety, sixty, picture, seventy
9.station, garage, hospital, theatre, fridge
10.Ireland, Scotland, Britain, Wales, Irkutsk
Раздел. Грамматика. Выберите и обведите правильный вариант
- Tom __________ supper yesterday.
A cooked B cook C cooks
- It _______Vicky’s tenth birthday.
- was B were C are
- I ________to school every day.
A goes B go C doesn’t go
- We _______ reading a book now.
A am B is C are
- Whales are ______than dolphins.
A big B bigger C more big
- _________tomatoes are there in the salad?
A How many B How much C How any
- Tom visited the zoo _________ Saturday.
A last B every C next
- All the_________ in the class have got new books.
A child B children C childs
- Inna _______go to the mountains next month.
A will B did C do
- This is my pet. ________name is Fluffy.
A It’s B Its C Our
Раздел .Чтение. Подберите каждой реплике подходящий ответ.
A. Nice to meet you, too B. I’m OK. And you?
A. I’m from Russia. B. This is my new friend, Olga |
A I’ ten. B I’m fine.
A. I’m thirteen. It’s OK. B. Nice to meet you. I’mJohn. |
Раздел. Чтение. Прочитайте текст, определите какая информация в предложениях после него правильная (Т), какая информация неправильная (F)
Hi, Sue!
How are you? My name is David and I’m 10 years old. I’m from England and I’m at Green School. I’m new to the school. My favourite subject is Math and I also like English and Science. My lunch break is from 12.30 to 1.30 every day. Tom and Wendy are in my Maths class, but they aren’t in my English and Science classes. My PE lesson is on Fridays.
Well, that’s about it.
Please write soon and tell me about your scool.
Bye for now,
David.
- David is 9 years old.______________
- He is from England.______________
- His favourite subject is Information Technology.____________
- David starts lunch at 12.30._____________
- David’s PE lesson is on Monday.__________
Раздел . Письмо Напиши письмо своему новому другу по переписке. Его зовут Ben. Закончи приведенные ниже предложения.
Dear___________,
Thank you for your letter.
My name is_____________________________________________.
I am from_______________________________________________.
I am ____________________________________.
My birthday is____________________________________________.
I live with________________________________________________.
I can_____________________________________________________.
My favourite colour is______________________________________.
Best wishes,
____________________
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольная работа по химии для учащихся 10 класса (профиль), в рамках промежуточной аттестации
Материал предназначен для проведения контрольной работы в рамках промежуточной аттестации. в 10 классе....
Методическая разработка комплекта контрольных работ по учебной дисциплине иностранный язык для оценки умений и знаний студентов 3 курса в рамках промежуточной аттестации.
Данные контрольные работы можно проводить на дифференцированном зачете/итоговом занятии с целью проверки умений, знаний студентов всех специальностей в рамках промежуточной аттестации.Контрольная рабо...
Итоговое тестирование по литературе для 5 класса в рамках промежуточной аттестации
Представленное тестирование содержит чётко сформулированные вопросы, позволяющие провести объективный внутренний мониторинг знаний основополагающих аспектов курса литературы в 5 классе среди обучающих...
Итоговое тестирование в рамках промежуточной аттестации по литературе 5 класс
Тестирование охватывает весь изученный материал по литературе в 5 классе, а а также проверяет уровень теоретических знаний пятиклассников по литературе....
Презентация как одна из форм контрольно - оценочной деятельности обучающихся в рамках промежуточной аттестации в профильной школе.
В условиях модернизации российского образования наиболее пристальное внимание уделяется двум основным процессам – информатизации образования и профильному обучению. Эти п...
Итоговая контрольная работа в рамках промежуточной аттестации с аттестационными испытаниями по математике 8 класс
Итоговая контрольная работа в рамках промежуточной аттестации с аттестационными испытаниями по структуре и содержанию приближена к новой форме итоговой аттестации в 9 классе. Работа рассчитана на учащ...
Комплексная проверочная работа по английскому языку в рамках промежуточной аттестации (8 класс)
Проверочная работа в формате ОГЭ для учащихся школ с углубленным изучением английского языка (8 класс)...