Методическая разработка "Проблемы окружающей среды"
методическая разработка по английскому языку (7 класс)
методическая разработка
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
![]() | 2.87 МБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Green issues = ecological problems How to save the Earth ?
Match the words to the pictures 1 A power station a 2 Toxic fumes 3 Factory waste 4 Acid rain c 5 Polluted clouds 6 Loss of natural habitats 7 Water pollution b d e f g
Check your answers 1 A power station b 2 Toxic fumes 3 Factory waste C 4 Acid rain a 5 Polluted clouds f 6 Loss of natural habitats d 7 Water pollution g e
Look at the pictures and fill in the missing letters 1 a ____ r ____ 2 p_____ s_____ 2 3 f____ w______ 4 l______ of n___ h___ 4 5 t_____ f______ 6 p_____ c________ 5 7 w____ p_____ 6 1 3 7
What can you see in the pictures ?
Read the text below and try to guess which words are missing SB Spotlight 7 p. 76-77
Now listen to the text and check your answers. SB Spotlight 7 p. 76-77
Answer the questions. Find the information in the text and prove your answers . 1. Why does the air that we breath e become polluted ? 2. Why does the pollution gathered in the clouds turn into acid ? 3. What’s acid rain ? Why is it dangerous for the environment ? What causes acid rain ? 4. What is soil and water pollution ? 5. What can we do to protect the environment ?
Fill in the gaps the with the words bellow Wipe out, petrol, carry, emit, land, poison, serious damage, heat, the amount of, harmful, reduce 1) burn________ 2) _____toxic fumes 3)______ clouds across long distances 4) ______ on tress , houses, buildings 5)_______fish and plant species 6)_______trees and plants 7) cause ________ 8) ________the air pollution 9) be________to the environment 10) reduce ________of acid rain
Check your answers 1) burn _ petrol _______ 2) _ emit ___ toxic fumes 3)__ carry ____ clouds across long distances 4) _ land _____ on tress , houses, buildings 5)_ wipe out ___ fish and plant species 6)__ poison ___ trees and plants 7) cause __ serious damage __ 8) _ reduce _______the air pollution 9) be __ harmful ______ to the environment 10) reduce __ the amount of ____ acid rain
Replace the highlighted words with synonyms 1) petrol _______ 2) emit ___ 3) carry __ 4) _ land _____ 5)_ wipe out ___ 6)__ poison ___ 7) __ serious damage __ 8) _ reduce _______ 9) __ harmful ______ 10) __ the amount of ____
Check your answers 1) petrol (n) - gas, fuel 2) emit (v) - release, produce, let out, exhale 3) carry (v) __ transport, transmit 4) _ land (v) _ set down, come, get 5)_ wipe out (ph. V) _kill, eliminate, 6)__ poison (v) - kill, spoil, destroy 7) __ serious damage __severe, damgerous harm, 8) _ reduce (v) __ make shorter, degrade, demote 9) __ harmful ( adj ) __ adverse, bad, dangerous 10) __ the amount of (n) ____quantity, measure Make up your own sentences with the words above .
Read the text again and guess what words are missing .
Check your answers
Discuss what we can do to help the environment.
Let’s sum up! What new words and collocations do you remember ? What did you find out about acid rain ? How can we protect the environment and save the Earth ? What are you personally going to do to make a difference ?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА урока в 8 классе по теме «Защита окружающей среды»
Данные материалы могут быть использованы для проведения уроков по теме "Окружающая среда". Используются интерактивные методы обучения, тестовый контроль....

Методическая разработка урока «Защита окружающей среды»
«Защита окружающей среды» на основе УМК М.З. Бибалетовой «Enjoy English-5». Этот урок является итоговым уроком во втором разделе учебника «Ты - лучший друг планеты». Методическое значение предлагаемой...

Методическая разработка внеклассного мероприятия «Экология г.Братска и влияние окружающей среды на организм человека» (для 10-11 классов)
Большинство людей уверены, что об их здоровье должен заботиться врач. Такая позиция, по меньшей мере, наивна. Ни один врач и даже ни одна мать не могут сделать для другого человека того, что человек м...

Методическая разработка литературно-музыкальной композиции "Экология души и экология природы",посвященная 140-летию М.М.Пришвина и охране окружающей среды.
Литературно-музыкальная композиция посвящена 140-летию М.М. Пришвина и охране окружающей среды. Философские и мировоззренческие взгляды М. М. Пришвина отразились как в его художественных произве...

Методическая разработка интеллектуально-познавательной игры "Турнир знатоков "Экологическая мельница", посвященная Всемирному дню охраны окружающей среды
Эта игра посвящена Всемирному дню охраны окружающей среды. Турнир знатоков включает в себя три конкурса:блиц - викторина; экологическая мельница;аукцион.и игры и викторины со зрителям...
Методическая разработка урока по теме "Защита окружающей среды" -7 класс, УМК "Шаги"
В разработке урока использованы ИКТ-технологии, файл содержит мультимедийную презентацию к уроку...
Методическая разработка.Конспект урока для учащихся 6 класса по теме "Экологические проблемы и защита окружающей среды"
Конспект урока для учащихся 6 класса по теме "Экологические проблемы и защита окружающей среды" с выходом на иссследовательский проект....