Методическая разработка урока «Уголок культуры. Музей Мадам Тюссо» 10класс
методическая разработка по английскому языку (10 класс)
Целевое назначение – применение предметных знаний, умений, навыков для решения учебных задач повышенной сложности – написания короткой статьи о достопримечательности в твоей стране.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
madam_tyusso.docx | 26.42 КБ |
Предварительный просмотр:
Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение
Центр образования №195
Адмиралтейского района Санкт-Петербурга
Методическая разработка урока «Уголок культуры.
Музей Мадам Тюссо» 10класс
Учитель английского языка - Вольская Ольга Николаевна
2021-2022уч. год
Комбинированный урок.
Целевое назначение – применение предметных знаний, умений, навыков для решения учебных задач повышенной сложности – написания короткой статьи о достопримечательности в твоей стране.
Цели урока:
личностные: развитие
- осознанного отношения к обучению по теме,
- повышения мотивации к изучению английского языка через средства обучения,
- уважительного отношения к культуре и традициям других стран и своей страны;
метапредметные:
- познавательные:
- научить находить и выделять необходимую информацию,
- сокращать объём информации,
- создать информационную конструкцию (текст) в соответствии с учебным заданием,
- предсказывать события;
регулятивные:
- действовать по плану,
- адекватно оценивать свою деятельность;
коммуникативные:
- научить слушать и слышать собеседника,
- работать в паре;
предметные:
- развитие навыков просмотрового/поискового чтения,
- грамматических навыков, словообразования,
- умения высказаться по прочитанному,
- навыков написания короткой статьи,
- навыков аудирования,
- отработка новых лексических единиц.
Оборудование: интерактивная доска, классная доска, раздаточный материал, учебник «Sроtlight 10»
Ход урока
Перед началом урока на классной доске пишу слова:
branch-отделение
queue- очередь, стоять в очереди
pound- фунт стерлингов; 1фунт=72,5 руб
organ- орган
arena- арена
hug- обнимать
devoted- посвященный
permanent exhibition- постоянная выставка
list-список
patented- запатентованный
measure- измерять
incredible- невероятный
befamous for-быть чем-либо знаменитым;
bepopular with-быть популярным среди кого-либо;
1.Организационныймомент
Goodmorning,children!
What date is it today?
Who is absent today?
I think we won`t check up our homework today because we have a lot to do. We`ll do it next time.
Today we are going to speak about famous museums of the world. One of them is Madame Tussauds-a well-known London landmark.
2.Предсказание содержания.
Look at the picture. What kind of museums is Madame Tussauds?
3.Let us read the task and begin doing ex.1 and 2.
Учащиеся читают вслух, выписывают в тетрадь новые слова и переводят текст.
Обсуждаем и раскрываем скобки.
4Now let us listen and check our answers.
We have just known a lot about Madame Tuessauds and now I am going to show you some interesting pictures of it.
5. Presentation.
Slide 1.
MT is the biggest and the most popular wax models museum in the world. It has got about 1000 wax pieces from different eras and 19 branches all over the world.
Slide2.
In is one of the symbols of London. It is a must-see in London and the world` s best fun.
Slide 3.
It is located in a luxury district in the center of London.
Slide 4.
As for tickets they are quite expensive.
How much are the tickets? What do you think?
33 pounds for adults and 29 pounds for children.
Slide5.
To get inside you have to queue at list for 2 hours.
Slide 6.
Here is a portrait of Madame Tussauds. Her life was exiting.
First she helped the doctor to make wax models of human organs and got interested in it. During the French Revolution she was taken to prison and spent her time there together with Josefin Bagarne, future Napoleon` s wife.
When the Royals were executed she made their death masks. The oldest models in the museum were made by madame Tussauds herself.
Slide7-12.
The museum is a gallery of halls.
Models in each hall are devoted to a certain theme.
The biggest hall is called «The world arena». It includes wax models of outstanding politicians and well-known people of culture and science (Churchill, Putin, and Einstein).
You can also see here the members of the Royal family.
Slide 13-15.
One of the halls is called «List A party» where you can see word` s celebrities (Анжелина Джоли, Бред Пит, the «Beatles»), shake hands with Джорж Клуни and talk to Леонардо ди Каприо.
Slide16.
Here you can meet movies characters-Spiderman, Hulk and many others.
Slide17.
Do you know «The Beatles»? Those who don`t know them can get to know.
Slide 18.
`One of the halls is devoted to Hollywood stars. Here you can see actors of different generations.
Slide 19.
In this picture you can notice that in is possible not only to take a model by hand or hug it, but even kiss it.
Slide20.
Here is how models are made. First modals can live for a few years. Madame Tussauds` sons developed her business and found the ways to improve it. New technologies are used and they are patented. The skin of the models looks like a real skin and special plastic is used for nails and eyes.
Computer program imitates human voice and some models can even move.
It takes about 800 hours to make each model.
Celebrities have to spend long hours to be measured.
Only 20 models are made every year.
Every model costs50 000 dollars (about 3.5 million rubles).
The most famous is Chamber of Horrors. It shows the darkest and the bloodiest pages of history.
Here you can see the guillotine, Dracula, Jack the Ripper and many well-known criminals.
Also there are heads of seven wives of Henry the 8th and the King, the Queen and aristocrats, who were executed during the French Revolution.
There are people, who want to spend a night in this hall and they are not few.
Children can`t go inside this hall.
Conclusion.
Those who visited this museum say, «It`s incredible. Models look like real people».
If you take a picture of a model and a real person, it`s hard to find a fake. That`s why there is always a queue in front of this museum. People want to get closer to celebrities.
6.Now answer questions in ex.4 and in pairs prepare a short summary of the text.
Use the expressions on the blackboard.
7. Understanding the meaning of famous/popular. On the blackboard:
S-Petersburg is famous for its museums.
This singer is popular with teenagers.
8.Writing a short article.
Our city is a center of tourism, there are a lot of tourist attractions here.
What can we write about?
Let`s try to write about the Hermitage.
Раздаю раздаточный материал:
The Hermitage one of the biggest museums in the world 5 buildings architect Rasstrelly was founded in 1764 by Katherine the Grate a rich collection of European artists ,2 works by Leonardo da Vinci lots of sculptures, ancient arts and crafts items (древние предметы искусства и быта) visited by thousands of tourists. It`s a must-see in S-Petersburg.
In pairs write a short article.
Let`s listen.
Reflection.
At this lesson we have known how to write a short article about an attraction.
Do you like our unusual lesson and do you think it`s useful to have such skills?
Where can we use them?
And now about your homework. Collect information and pictures about an attraction in our country using the Internet.
You can use some of the language from the text and our examples.
Our lesson is over. Goodbye.
Литература: Spotlight 10. Teacher`s book.
Реализация ФГОС общего образования: развивающая система учебных заданий. Учебно-метадическое пособие. ГБОУ Центр повышения квалификации специалистов Василеостровского района г. С-Петербурга. Матвеева Т.Е. Сапон С.А. 2015г.
Различные интернет ресурсы.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания. Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированн
урок по физической культуре с ипользованием инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания...
учебно-методическая разработка урока "Заповедный уголок Башкортостана"
данная разработка предназначена для изучения регионального компонента, т.е. по географии Башкортостана. Содержит в себе все этапы урока, включены учебно-методический материал, статистические данные, п...
Методическая разработка урока в 10классе с применением кейс-метода "Learning from the past"
Урок можно проводить с любым УМК....
методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.
Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в 6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...
Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"
Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...
Методическая разработка урока "В зоопарке" методическая разработка по английскому языку (5 класс)
Данный урок основан на учебнике Spotlight 5. Тема урока: В зоопарке . УМК: «Английский в фокусе» (Spotlight- 5) Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Тип урока: урок актуализ...
Методическая разработка урока «Лучшая методическая разработка по ФГОС» Тема . Сигналы и знаки при кодировании информации. Символы как средство кодирования информации.
Цель урока: изучить технологии получения, обработки и использования информации, т.е. дать представление о сущности информации и формах её материального воплощения.Задачи:- образовательные:...