Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по теме "День рождения"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)
Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по теме "День рождения"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tehnologicheskaya_karta_5_kl_den_rozhdeniya.docx | 25.62 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема: День рождения «It’s my birthday!» 5 класс
Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | ||||||||||||||||
1.Эмоциональное вхождение в урок. Lead in (engage attention and create a context). (3 мин) | -Hello, friends! -How are you? I am glad to see you in good mood. Sit down, please. I think our mood is connected with the weather. -What is the weather like today? -What date is it today? -What season is it now? - It is spring, the weather is fine and we are having a special lesson today- we are receiving guests ! Let’s try to make our lesson useful and interesting -When do we have guests? -What holidays do you know? -What is your favourite holiday? -How do you feel on holiday? | Учащиеся встают, приветствуют учителя и садятся. -Hello, teacher! Учащиеся отвечают на вопросы учителя. –The weather is fine. –The sun is shining brightly. –It isn’t raining. –Today is the twelfth of April. –It is spring now. -We have guests when we have holidays.. –We celebrate Christmas, New Year’s Day, Easter, May Day, birthdays … - My favourite holiday is… -I’m happy | ||||||||||||||||
Этап мотивации учебной деятельности учащихся (5мин) | -Thanks for your answers. -Close your eyes and listen to the music. Try to guess the theme of our lesson Далее учитель подводит к формулированию темы урока: -So, what is the topic of our lesson? - You’re quite right! The topic of our lesson today is “Birthday”. How do you think what are we going to do? Open the clouds please | Учащиеся сидят по группам. Учащиеся слушают музыку . Учащиеся и пытаются отгадать тему урока. Учащиеся догадываются, что речь идет о дне рождения. –Birthday! Today we are going …..написать на доске!!!!!!!! На облаках написано: to learn new words to read about birthday traditions all around the world to talk about birthday celebrations | ||||||||||||||||
Этап актуализации изученного учебного материала (7 мин) | Учитель организует беседу. -Is birthday a special day for you? - Why do you like this day? -Have you got any family traditions? - Do you have a party on that day? -What meal does your mum cook? Mind-Map “Birthday Party ” На столах лежат листы А4, фломастеры для составления кластера. -Your task is to draw a mind-map. You are to write as many words associated with “Birthdaу” as possible. I give you 1 minute. Let’s start. Stand up please and read your words | Учащиеся отвечают на вопросы учителя -Yes, it is. -I like this day because…I get gifts -We’ve got a tradition… -Yes, I do -We celebrate … -My mum cooks… Учащиеся работают в группах. Представитель каждой группы презентует свой кластер. | ||||||||||||||||
Этап создания проблемной ситуации (5 мин) | Учитель предлагает продолжить изучение темы “Birthday” обратившись к тексту учебника. -There are so many words connected with the word “Birthday” in your mind-maps. Now open your books on page 100, read the title of the text and say What is the text about? I give you 2 minutes to read the text “Birthday Treats”. –Have you understood everything? -There are some new words in the text. Let’s have a look on the board . You can see new words and phrases. Listen to me first, then you will read them one by one. Учитель вводит новую лексику для снятия трудностей в понимании текста | about birthday traditions in Britain and in China Учащиеся открывают учебники на стр.100, работают над текстом “Birthday Treats” в течение 2 минут. -Not everything… Учащиеся слушают чтение фраз учителем, далее читают по одному. | ||||||||||||||||
Этап контроля усвоения навыков и коррекции (5 мин) | -You have studied the words. Let’s listen to the text. –Your task is to fill in the table. The first group will write about Britain, the second –China, the third-Russia. Let’s check ourselves with the help of the screen. all lines are filled in – «5» 2 lines are filled in – «4» only 1 line is filled in –«3» now read please what mark have you set for yourself?
| Учащиеся работают в группах. Проверка по эталону, ставят себе оценку Представитель каждой группы презентует свою таблицу. | ||||||||||||||||
Самостоятельная работа | I want you to take a sheet of paper on your desks and complete the text with the words. Then underline the correct item. Put down your names in right corner and start work by yourself. I give you 3 minutes. When you and your neighbour are ready you should exchange your sheets and check each other. | (дети работают индивидуально в своих листочках) Взаимопроверка. | ||||||||||||||||
– let's work with laptops. you see an interactive game on the Learning apps platform.The task is to match the words. https://learningapps.org/watch?v=pto0r4xs522
| Учащиеся работают в группах. | |||||||||||||||||
физкультминутка | Учитель говорит об имениннике и предлагает его поздравить. -Rifat and Ainur’s birthdays are in April. Let’s sing a song for them. | Учащиеся поют песню “Happy birthday to you” | ||||||||||||||||
Этап применения знаний и умений в новой ситуации (развитие умения вносить предложения и писать короткий текст-описание). (7 мин) | Teacher: Now let’s try to tell about your birthday celebration Work in pairs. Make your suggestions for food and drinks
-Shall we make some sandwiches? -I don’t like sandwiches. -What about chocolate biscuits? -I’d love to. Use the pictures to fill the gaps. We have a birthday party. In my family we invite our friends to a birthday party. Everyone brings a small gift. We eat special food . My mum cooks a big birthday cake. We decorate the house with balloons. We play traditional party games with my friends. Let’s check. | birthday party family gift food cake balloons. party games.. | ||||||||||||||||
Этап рефлексии учебной деятельности на уроке. (1 мин) | Can you talk about birthday treats? Can you tell about birthday celebration? Do you know how people in China and Britain celebrate their birthday parties? fill out your self-assessment card. | Заполняют лист самооценки. | ||||||||||||||||
Этап выдачи домашнего задания (1 мин) | Look at the screen. Your hometask. That's all for today! You’ve worked hard Thank you for the lesson! Have a nice day! | Учащиеся слушают и записывают домашнее задание.
|
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"
Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"....
Технологическая карта урока английского языкав 5 классе по теме "Путешествие по России" по учебнику "Rainbow English" 5 класс
Технологическая карта открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "Путешествие по России" учебник "Rainbow English"...
Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time»/ Модуль 3 урок 1
Цель урока: Активизация лексики по теме «Свободное время»...
Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time». Модуль 3 урок 2
Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time». Модуль 3 урок 2...
Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Present Simple – in interrogative sentences». Модуль 3 урок 3
Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Present Simple – in interrogative sentences». Модуль 3 урок 3...
Технологическая карта урока английского языка, 2 класс, УМК "Звёздный английский"
Технологическая карта урока английского языка, 2 класс, УМК "Звёздный английский"...
Технологическая карта урока английского языка по теме "Мой день рождения" (2 класс)
Технологическая карта урока английского языка по теме "Мой день рождения". «Английский в фокусе» Авторы: Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс, Москва, «Просв...