Технологические карты для уроков английского языка в 6 классе
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс)

Немченко Марина Геннадьевна

Технологические карты для уроков английского языка в 6 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon tehnologich._karta.doc149 КБ

Предварительный просмотр:

Учет достижений учащихся

Фамилия, имя учащегося______________________________________________________________

Класс _____________________Учебный год _____________________________________________

Предмет ___________________Количество часов на изучение блока-модуля __________________

Ф.И.О. учителя ______________________________________________________________________

Условные обозначения:    - отлично

                                         □ - хорошо

                                         ∆  - удовлетворительно

№ блока-модуля ______________

Тема блока-модуля ___________________________________________________________________

В КОНЦЕ ТЕМЫ

УЧЕНИК ДОЛЖЕН:

 З

 Н

 А

 Т

 Ь

  • the Vocabulary on the topic;
  • some information & the main facts from the history of London;
  • the famous London’s sights;
  • how to tell & ask the direction / how to get from one place to another;
  • the formation & the usage of Present Perfect;
  • the difference between Present Perfect & Past Simple.

 У

 

 М

 Е

 Т

 Ь

  • pronounce & write the new words correctly;
  • comprehend the sentences containing the new words;
  • name the famous London’s sights;
  • act out the dialogues.

  • fill in a suitable word;
  • look at the plan & say how to get from one place to another;
  • describe the town where you live;
  • ask a person questions about the places he has been to using the active Vocabulary of the topic & the Present Perfect Tense;
  • speak about: - the Great Fire of London;

                          - the famous sights of London.

  • talk to a partner about the place you live in / Moscow / London;
  • talk to a partner about the main events from the history of London;
  • make up a dialogue “How can I get to …?”.

ФОРМИРУЕМАЯ

ОБЛАСТЬ ЗУН

Темы учета и контроля

Само

оценка

Оценка

учителя

  1. Town life.
  2. It’s interesting to know …(some information about London).
  3. How can I get to …?
  4. Grammar: the Present Perfect Tense.
  5. This is London.
  6. The Romans.
  7. The Great Fire of London.
  8. The Places to Visit.
  9. Westminster.
  10. Home Reading.
  11. Listening Comprehension.

ФОРМИРОВАНИЕ И

ЗАКРЕПЛЕНИЕ

ОБЩЕУЧЕБРЫХ И

СПЕЦИАЛЬНЫХ

УМЕНИЙ И

НАВЫКОВ

  1. Монологическая и диалогическая речь.
  2. Умение работать с тематическим текстом.
  3. Умение работать по методике КСО: ВЗ.

ВИД КОНТРОЛЯ

  1. МВ:  - the Great Fire of London;

              - the Places to Visit.

  1. ДР: ex.6 p.156; ex.7 p.165.
  2. Dictation.
  3. Listening Comprehension.
  4. Grammar Test.

Учет достижений учащихся

Фамилия, имя учащегося______________________________________________________________

Класс _____________________Учебный год _____________________________________________

Предмет ___________________Количество часов на изучение блока-модуля __________________

Ф.И.О. учителя ______________________________________________________________________

Условные обозначения:    - отлично

                                         □ - хорошо

                                         ∆  - удовлетворительно

№ блока-модуля ______________

Тема блока-модуля ___________________________________________________________________

В КОНЦЕ ТЕМЫ

УЧЕНИК ДОЛЖЕН:

 З

 Н

 А

 Т

 Ь

  • the Vocabulary on the topic;
  • the names of the rooms;
  • the prepositions of place;
  • the construction there is/are;
  • the information about the traditional English homes;
  • the formation of the alternative question;
  • the construction to be going to…;

 У

 

 М

 Е

 Т

 Ь

  • pronounce & write the new words correctly;
  • comprehend the sentences containing the new words;
  • name the rooms in a flat & say what people usually do in each room;
  • change general questions into the alternatives;
  • mare up sentences using to be going to … according to the modal;
  • act out the dialogues.

  • fill in a suitable word;
  • look at the plan of a room & say what furniture there is and where it is;
  • describe your room / flat;
  • describe your friends flat;
  • speak about the traditional English home;
  • speak about your nearest plans for the future using to be going to;
  • make up the alternative questions;

  • describe the flat / house you would like to live in;
  • ask a person questions about his flat / house for more information;

ФОРМИРУЕМАЯ

ОБЛАСТЬ ЗУН

Темы учета и контроля

Само

оценка

Оценка

учителя

  1. The Place We Live In.
  2. Alec tells about his country house & his flat in Moscow.
  3. The Keys.
  4. Grammar: the alternative question.
  5. English Homes.
  6. Where do you live?
  7. Grammar: to be going to…
  8. Holidays in Brighton.
  9. New Flat.
  10. A Letter from Africa.
  11. My Flat.
  12. A Burglar in the house.
  13. Home Reading.
  14. Listening Comprehension.

ФОРМИРОВАНИЕ И

ЗАКРЕПЛЕНИЕ

ОБЩЕУЧЕБРЫХ И

СПЕЦИАЛЬНЫХ

УМЕНИЙ И

НАВЫКОВ

  1. Монологическая и диалогическая речь.
  2. Умение работать с тематическим текстом.
  3. Умение работать по методике КСО: ВЗ.

ВИД КОНТРОЛЯ

  1. МВ:  - English Homes;

               - My Flat.

  1. ДР: ex.13 p.112; ex.11 p.124; ex.10 p.139.
  2. Dictation.
  3. Listening Comprehension.
  4. Grammar Test.

Учет достижений учащихся

Фамилия, имя учащегося______________________________________________________________

Класс _____________________Учебный год _____________________________________________

Предмет ___________________Количество часов на изучение блока-модуля __________________

Ф.И.О. учителя ______________________________________________________________________

Условные обозначения:    - отлично

                                         □ - хорошо

                                         ∆  - удовлетворительно

№ блока-модуля ______________

Тема блока-модуля ___________________________________________________________________

В КОНЦЕ ТЕМЫ

УЧЕНИК ДОЛЖЕН:

 

 З

 Н

 А

 Т

 Ь

  • the Vocabulary on the topic;
  • the means of transport;
  • the difference in usage of who & which;
  • the difference between the modal verbs must & have to;
  • the usage of phrasal verb to get;
  • the difference between Present Perfect & Past Simple.

 У

 

 М

 Е

 Т

 Ь

  • pronounce & write the new words correctly;
  • comprehend the sentences containing the new words;
  • say how people can get to different places;
  • say what you must / have to do using the modal;
  • make up sentences using which / who according to the context;
  • explain the difference in usage of Present Perfect & Past Simple;
  • use correctly the phrasal verb to get according to the situation.

  • tell about the means of transport you used during your last trip;
  • speak about advantages & disadvantages of different means of transport, give your preference;
  • tell how to get to different places in your town;
  • speak about your last trip / journey;
  • use the verbs in the correct Grammar tense, according to the context.

  • discuss with a partner your weekend;
  • discuss different means of transport;
  • make up a dialogue about travelling to some place.

ФОРМИРУЕМАЯ

ОБЛАСТЬ ЗУН

Темы учета и контроля

Само

оценка

Оценка

учителя

  1. Means of transport. Present Perfect & Past Simple.
  2. The Weekend.
  3. Magic Mustard. (part I)
  4. At the Railway Station. Who & Which.
  5. Magic Mustard. (part II)
  6. Must & Have to.
  7. Magic Mustard. (part II)
  8. Phrasal verb to get. How to get to … ?
  9. A Voyage by Sea.
  10. Lorie, who Liked Honey.
  11. Summary Revision.
  12. Home Reading.
  13. Listening Comprehension.

ФОРМИРОВАНИЕ И

ЗАКРЕПЛЕНИЕ

ОБЩЕУЧЕБРЫХ И

СПЕЦИАЛЬНЫХ

УМЕНИЙ И

НАВЫКОВ

  1. Монологическая и диалогическая речь.
  2. Умение работать с тематическим текстом.
  3. Умение работать по методике КСО: ВЗ.

ВИД КОНТРОЛЯ

  1. ДР: ex.10 p.216; ex.13 p.234;

            ex.14 p.243; ex.5 p.248;

            ex.12 p.250.

  1. МВ: -  A Voyage by Sea. (ex.14 p.252);
  • My Trip / Journey / Voyage.
  1. Listening Comprehension.
  2. Dictation.

                         

Учет достижений учащихся

        

Фамилия, имя учащегося______________________________________________________________

Класс _____________________Учебный год _____________________________________________

Предмет ___________________Количество часов на изучение блока-модуля __________________

Ф.И.О. учителя ______________________________________________________________________

Условные обозначения:    - отлично

                                         □ - хорошо

                                         ∆  - удовлетворительно

№ блока-модуля ______________

Тема блока-модуля   Hobbies

В КОНЦЕ ТЕМЫ

УЧЕНИК ДОЛЖЕН:

 

 З

 Н

 А

 Т

 Ь

  • the Vocabulary on the topic;
  • the word-formation –er/ - or, - tion, - ic;
  • the difference between much, a lot of,  many; a little / little, a few / few;

       less / fewer;

  • some facts about cinemas in England;
  • the difference in usage of to say and to tell; too  and also;
  • some facts from the life of Walt Disney.

 У

 

 М

 Е

 Т

 Ь

  • pronounce & write the new words correctly;
  • comprehend the sentences containing the new words;
  • tell what a hobby is;
  • say what hobbies people can have;
  • say what things people usually collect;
  • tell what a thematic collection is;
  • make up nouns from the verbs;
  • tell the time;
  • fill in much, a lot of ,many; a little / little, a few / few according to the context.
  • say a few words about each hobby people can have;
  • find out if your friend is fond of going to the cinema & seeing different films;
  • describe the film you saw last time;
  • say if there is any difference between Russian & English cinemas;
  • tell your classmates  about your favourite book;
  • speak about your visit to the theatre;
  • fill in tell / say.
  • say all you can about your hobby;
  • talk with your partner about hobbies;
  • say what kind of film you like the best and give your reasons;
  • prove that books play important role in people’s life.

ФОРМИРУЕМАЯ

ОБЛАСТЬ ЗУН

Темы учета и контроля

Само

оценка

Оценка

учителя

  1. What is a hobby? Word formation.
  2. Hobbies. What time is it?
  3. Going to the Theatre.
  4. My first visit to the Bolshoy. Prepositions.
  5. Are you a cinema-goer? Much / a lot of / many, etc.
  6. Going to the cinema in England. Say / tell.
  7. What’s on television tonight? To be a great success / to have great success.
  8. Walt Disney World.
  9. Going to the library. Word formation, less / fewer.
  10. Books in our life.
  11. Summary Revision.
  12. Home Reading Lesson 11.

ФОРМИРОВАНИЕ И

ЗАКРЕПЛЕНИЕ

ОБЩЕУЧЕБРЫХ И

СПЕЦИАЛЬНЫХ

УМЕНИЙ И

НАВЫКОВ

  1. Монологическая и диалогическая речь.
  2. Умение работать с тематическим текстом.
  3. Умение работать по методике КСО: ВЗ.

ВИД КОНТРОЛЯ

  1. ДР: ex.15 p.274; ex.15 p.289;

            ex.15 p.297.

           

  1. МВ: -  My Hobby;
  • My Visit to the Theatre;
  • Books in My Life.
  1. Reading Comprehension.
  2. Listening Comprehension.
  1. Dictation.
  2. Grammar Test.

                         

Учет достижений учащихся

Фамилия, имя учащегося______________________________________________________________

Класс _____________________Учебный год _____________________________________________

Предмет ___________________Количество часов на изучение блока-модуля __________________

Ф.И.О. учителя ______________________________________________________________________

Условные обозначения:    - отлично

                                         □ - хорошо

                                         ∆  - удовлетворительно

№ блока-модуля ______________

Тема блока-модуля   America ( the USA )

В КОНЦЕ ТЕМЫ

УЧЕНИК ДОЛЖЕН:

 

 З

 Н

 А

 Т

 Ь

  • the Vocabulary on the topic;
  • some facts from the discovery of America;
  • some facts from the life of Christopher Columbus;
  • some information about the first settlements in South & Central America;
  • some information about the first English settlements in America;
  • some facts from the history of Thanksgiving Day;
  • some information about native Americans;
  • American holidays;
  • American symbols;
  • the way people live in America;
  • some places of interest in Washington, D.C. & New York;
  • the word formation: compounds, N →V, V →N, ^ ful;
  • the usage of Present Perfect with since / for;
  • the modal verbs  can& may.

 У

 

 М

 Е

 Т

 Ь

  • pronounce & write the new words correctly;
  • comprehend the sentences containing the new words;
  • fill in a suitable word;
  • make up new words using the rules of word formation;
  • say what the word America means;
  • make up as many questions as you can about the first English settlements in America;
  • say all you can remember about cowboy clothes;
  • name the holidays that people celebrate in America;
  • name the American symbols;
  • name the places of interest in Washington D.C. & New York;
  • choose the correct Grammar Tense & approve your choice;
  • ask polite questions using the modal verbs.
  • speak about Christopher Columbus using a plan;
  • speak about the first settlements in South & Central America;
  • speak about the first English  settlements in  America;
  • speak about Thanksgiving Day;
  • say what you’ve learnt about the life of Native Americans;
  • speak about the holidays people celebrate in America;
  • say everything you know about Americans symbols;
  • speak about the capital of America.
  • talk with your partner about Christopher Columbus;
  • make up a report about Christopher Columbus;
  • give your reasons why the Americans went west;
  • write a story about the first English settlements in America;
  • compare the way Americans  celebrate Christmas & Thanksgiving Day;
  • talk with your partner about every day life in America.

        

ФОРМИРУЕМАЯ

ОБЛАСТЬ ЗУН

Темы учета и контроля

Само

оценка

Оценка

учителя

  1. The Discovery of America.
  2. Let’s Remember Columbus.
  3. Christopher Columbus’s Voyages.
  4. The History of Thanksgiving Day.
  5. HR: The American Year (part I).
  6. Native Americans.
  7. HR: The American Year (part II).
  8. The Wild West.
  9. HR: A Letter from New York.
  10. American Symbols.
  11. Every Day Life in America.
  12. HR: Tom Thumb.
  13. Washington, D.C.
  14. HR: Beatrix Potter.
  15. Summary Revision: the USA.

ФОРМИРОВАНИЕ И

ЗАКРЕПЛЕНИЕ

ОБЩЕУЧЕБРЫХ И

СПЕЦИАЛЬНЫХ

УМЕНИЙ И

НАВЫКОВ

      1. Монологическая и диалогическая речь.

  1. Умение работать с тематическим текстом.
  2. Умение работать по методикам КСО: ВЗ, ВД.

ВИД КОНТРОЛЯ

1.МВ:    

  • The Discovery of America;
  • Thanksgiving Day;
  • Native Americans;
  • The Wild West;
  • American Symbols;
  • Everyday Life in America;
  • Washington D.C.

       2. ДР: ex.15 p.337

       3. Dictation.

       4. Test: What have you learnt about America?                        

Учет достижений учащихся

        

Фамилия, имя учащегося______________________________________________________________

Класс _____________________Учебный год _____________________________________________

Предмет ___________________Количество часов на изучение блока-модуля __________________

Ф.И.О. учителя ______________________________________________________________________

Условные обозначения:    - отлично

                                         □ - хорошо

                                         ∆  - удовлетворительно

№ блока-модуля ______________

Тема блока-модуля   World Around Us

В КОНЦЕ ТЕМЫ

УЧЕНИК ДОЛЖЕН:

 

 З

 Н

 А

 Т

 Ь

  • the Vocabulary on the topic;
  • some conversational formulas;
  • some new information about the world around us;
  • the names of some countries & their capitals;
  • some information about 12 flowers of the year;
  • the formation & the usage of Past Continuous;
  • the formation & the usage of Present Indefinite Passive;
  • the formation & the usage of Past Indefinite Passive;
  • word formation Adj +  -th = N;
  • the construction used to;
  • the construction neither … nor.

 У

 

 М

 Е

 Т

 Ь

  • pronounce & write the new words correctly;
  • comprehend the sentences containing the new words;
  • say what a person used / didn’t use to do;
  • name some countries in Europe, Asia, America & their capitals, say what language people speak in these countries & what nationalities they are;
  • choose any flower for any month you like & say everything you know about it;
  • act out the dialogue minding the stress & the intonation.

                                           

  • accept / refuse the invitation;
  • express your doubt;
  • ask questions for more information;
  • say why some animals are in danger nowadays.

  • prove that the Earth is in danger now;
  • make up a report about   some flowers that are in danger nowadays.

ФОРМИРУЕМАЯ

ОБЛАСТЬ ЗУН

Темы учета и контроля

Само

оценка

Оценка

учителя

  1. The World around us. Some CF.
  2. The beauty of the world. Used to.
  3. Continents and countries.
  4. Continents and countries. Languages and national flags.
  5. Grammar: the Past Continuous Tense.
  6. English-speaking countries. Neither … nor.
  7. Animals in danger.
  8. Grammar: Present Indefinite Passive.
  9. Twelve flowers of the year.
  10. Grammar: Past Indefinite Passive.
  11. The Earth is in danger.

ФОРМИРОВАНИЕ И

ЗАКРЕПЛЕНИЕ

ОБЩЕУЧЕБРЫХ И

СПЕЦИАЛЬНЫХ

УМЕНИЙ И

НАВЫКОВ

  1. Монологическая и диалогическая речь.
  2. Умение работать с тематическим текстом.
  3. Умение работать по методике КСО: ВЗ.

ВИД КОНТРОЛЯ

  1. ДР: ex.7p.84; ex.9 p.116;

            ex.12 p.129; ex.13 p.144

           

  1. МВ: -  Continents & Countries;
  • English- speaking countries;
  • Animals in danger;
  • The Earth is in danger.
  1. Reading Comprehension.
  2. Listening Comprehension.
  1. Dictation.
  2. Grammar Test.

                         

Учет достижений учащихся

        

Фамилия, имя учащегося______________________________________________________________

Класс _____________________Учебный год _____________________________________________

Предмет ___________________Количество часов на изучение блока-модуля __________________

Ф.И.О. учителя ______________________________________________________________________

Условные обозначения:    - отлично

                                         □ - хорошо

                                         ∆  - удовлетворительно

№ блока-модуля ______________

Тема блока-модуля   Round-up lessons

В КОНЦЕ ТЕМЫ

УЧЕНИК ДОЛЖЕН:

 

 З

 Н

 А

 Т

 Ь

  • the Vocabulary on the topics Weather Forecast, Climate, Ecology;
  • new international transcription symbols;
  • personal, possessive & reflexive pronouns;
  • degrees of comparisons of adjectives, irregular forms;
  • word-building^ V+ er, tion, ment= N, Adj + ness= N, AV, NV;
  • some phrasal verbs;
  • the usage of modal verbs should and must;
  • the formation & the usage of
  • Present/ Past Indefinite
  • Present/ Past Continuous
  • Present Perfect / Present Perfect Continuous in active and passive voice;
  • sequence of Tenses;
  • if  / when clauses;
  • some environmental problems;
  • the reasons of protecting the environment.

 У

 

 М

 Е

 Т

 Ь

  • pronounce & write the new words correctly;
  • comprehend the sentences containing the new words;
  • read the words in transcription;
  • spell the transcribed words;
  • form different degrees of comparisons of adjectives according to the rule;
  • form new words according to the modal;
  • say what type of weather is good/bad for doing smth;
  • describe the weather;
  • describe the typical winter/summer weather in different places.

  • use the active Vocabulary of the lesson in speech;
  • fill in a  suitable word or grammar form of the verb according to the context;
  • turn the Direct Speech into the Reported Speech using the sequence of tenses;
  • pretend a weatherman and forecast the weather;
  • speak about air and water pollution;
  • speak about the role of plants on the planet;
  • explain the problem of greenhouse effect;
  • prove the influence of climate on people’s life / wildlife.

  • conduct the conversation about the weather and climate;
  • make up a report for the ecological conference and describe the environmental problems in your own town;
  • take part in the TV show “Save Our Planet” proving the necessity of protecting our environment.

ФОРМИРУЕМАЯ

ОБЛАСТЬ ЗУН

Темы учета и контроля

Само

оценка

Оценка

учителя

  1. The World around us. Some CF.
  2. The beauty of the world. Used to.
  3. Continents and countries.
  4. Continents and countries. Languages and national flags.
  5. Grammar: the Past Continuous Tense.
  6. English-speaking countries. Neither … nor.
  7. Animals in danger.
  8. Grammar: Present Indefinite Passive.
  9. Twelve flowers of the year.
  10. Grammar: Past Indefinite Passive.
  11. The Earth is in danger.

ФОРМИРОВАНИЕ И

ЗАКРЕПЛЕНИЕ

ОБЩЕУЧЕБРЫХ И

СПЕЦИАЛЬНЫХ

УМЕНИЙ И

НАВЫКОВ

  1. Монологическая и диалогическая речь.
  2. Умение работать с тематическим текстом.
  3. Умение работать по методике КСО: ВЗ.

ВИД КОНТРОЛЯ

  1. ДР: ex.7p.84; ex.9 p.116;

            ex.12 p.129; ex.13 p.144

           

  1. МВ: -  Continents & Countries;
  • English- speaking countries;
  • Animals in danger;
  • The Earth is in danger.
  1. Reading Comprehension.
  2. Listening Comprehension.
  1. Dictation.
  2. Grammar Test.

                         


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта к уроку английского языка "Модальный глагол Must" в 5 классе.

Данная технологическая карта составлена согласно требованиям ФГОС, основой для ее создания является УМК К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман 5 класс (четвертый год обучения). ...

Технологическая карта к уроку английского языка в 5 классе по теме "Спорт".

В технологической карте  представлены все УУД, которые формируются на всех этапах урока....

Технологическая карта к уроку английского языка в 6 классе на тему: «Куда поехать путешествовать», УМК Биболетова М.З.

Технологическая карта включает цель и задачи урока, описание деятельности  учителя и учеников и карту оценивания учащимися своей работы....

Технологическая карта на урок английского языка в 5 классе «В Лондонском зоопарке » (ФГОС второго поколения)

Цель урока: активизация и совершенствование коммуникативных умений учащихся в области чтения и говорения в контексте темы «Лондонский зоопарк» с использованием информационных технологий, совершенствов...

Конспект и технологическая карта открытого урока английского языка в 6 классе по теме Family в соответствии с требованиями ФГОС (УМК Комаровой Ю. А.)

Данный урок 5-й в разделе «Meet my family». Урок  разработан с учетом того, что обучающимся уже знакомы лексические единицы по теме. Данный урок построен таким образом, чтобы обучающиеся продемон...

Технологическая карта к уроку английского языка 6 класс «Путешествие. Виды транспорта»

Класс: 6аДата: 16.04.2015г.Тема: «Путешествие разными видами  транспорта»Цель: обобщить изученный материал по теме «Путешествие разными видами транспорта»...

Технологическая карта к уроку английского языка 2 класс

Изучение нового материала. Урок формирования и первичного закрепления новых знаний.Уровень: начальныйТема урока: Мои каникулы (урок I из 10 в теме «Му holidays»)Цель: знакомство с лексикой по те...