Технологическая карта урока "Страны изучаемого языка. Порядок слов в предложении".
учебно-методический материал по английскому языку (5 класс)
Данная технологическая карта предназначены для проведения урока в 5 классе по теме "Порядок слов в предложении", УМК Кузовлев.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tehnologicheskaya_karta.doc | 59 КБ |
prezentatsiya_k_uroku.pptx | 2.43 МБ |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока
Тема урока: Страны изучаемого языка. Порядок слов в предложении.
Учитель: Нурмеева Альбина Салимовна
Место работы: МБОУ СОШ №4 г.Агрыз
Должность: учитель иностранного языка
Предмет: английский язык
Класс: 5 Б
Базовый учебник: Кузовлев В.П., Перегудова Э.Ш., Стрельникова О.В., Дуванова О.В. "Английский язык. 5 класс."
Цель урока: | Формирование способности обучающихся к активному поиску новых знаний |
Задачи: | Развитие способности к выведению языковых закономерностей, формулированию грамматического правила, совершенствовать грамматические навыки говорения. |
Тип урока | Урок открытия новых знаний |
Межпредметные связи | География Обществознание |
Ресурсы | Технические: проектор, компьютер. Методические: учебник, аудиоматериал. Дидактические: раздаточный материал, фото Великобритании, карточки для рефлексии. |
Планируемые результаты | Личностные: знакомство с тем, как зарубежные сверстники проводят свободное время в Уэльсе; расширение представлений об англоязычном мире, развитие возможностей самореализации средствами иностранного языка. Предметные: совершенствование в умении аудировать с целью извлечения конкретной информации, развитие навыков грамматического материала (порядок слов в предложении). Метапредметные: - коммуникативные: умение вступать в учебный диалог с учителем, соблюдать правила речевого поведения; - познавательные: формировать умение извлекать конкретную информацию; - регулятивные: умение планировать свое действие в соответствии с конкретным заданием, умение видеть свою ошибку и вносить необходимые коррективы в исполнение. |
Методы | Объяснительно – иллюстративные (упражнение, беседа, практическая работа, схемы) Проблемно – сообщающие (Объяснение с опорой на наглядность). Частично – поисковые (выбор предметов подтверждений с опорой на наглядность, перенос общих признаков известного на новое). Исследовательские (работа с текстом по поиску). |
№ | Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность обучающихся |
1 | Начало урока. Мобилизирующий этап. Фонетическая зарядка. | Good morning, students! Take your seats. I’m happy to be your teacher today and I’d like you not to be afraid, don’t sleep and you, I and our lesson will be cool like this British Cat. Let’s start. I’m Albina Salimovna and I’ve come to you with our friends Paul and Oliver. Now I’d like you to greet them with friendly battle: We are from Agryz School number four, You are from Britain, Open the door. We’ve got rivers And beautiful park. We love our school, Good luck! | Учащиеся приветствуют учителя . Вместе с учителем проговаривают речовку. |
2 | Актуализация знания. Развитие умений в аудировании с извлечением конкретной информации. | That’s nice! So, what country are Paul and Oliver from? That’s right. Great Britain consists from 4 parts. Do you remember them? Now listen to the story and answer my question: Where are Paul and Oliver now? Let’s listen one more time and say What about is Paul talking? | Paul and Oliver are from Great Britain. They are Scotland, England, Northern Ireland and Wales. Paul and Oliver are from Wales. Paul is talking about spending free time. |
3 | Целеполагание | Do you know how to tell about spending free time? Look at the screen. Help! Help! Help! The students of school number 4 have got a problem. Mr. Black Magic casted a spell upon them. Now the children do not know how to tell about spending free time: they do not know the word order. They cannot work! But Mr. Black Magic forgot his magic bag. Who will open it? Can anybody help them? Have we got a problem? Can you read it? But Mr. Black Magic forgot his bag. Where is it? Look under your desks. Let’s say a spell together: Magic magic bag Come here back, back. Учитель находит волшебную сумку под столом. | Now, we don’t. Yes, we have. Учащиеся ищут волшебную сумку. |
4 | Открытие нового знания, развитие умений составления правильного порядка слов в предложениях. | I have found it under my table. Let’s look what is there. There are some cards here. Each group will choose a card. You can see questions on the one side of paper and one sentence on the other side. You can see numbers from 1 till 5 on the blackboard. You must find the word according to your question and put it near the right number. Let’s work in groups.In summer Oliver often swims in the river. Well-done! There are some more cards in our bag. Let’s have a look. Match the words with questions, divide into groups (Children People Paul and Oliver Often Usually Sometimes Always In summer In August On holiday At weekends At the sport centre In the Wales park In the picnic area Have picnics Play sports Watch birds Have countryside walks Ride a bikeRide a horse Fish Climb mountains Buy souvenirs) | Учащиеся работают в группах, располагают слова в соответствии с заданием. |
5 | Динамическая пауза | That’s nice. You are real heroes. Do you know russian meaning of this word. You have mind power, you know all these words. But heroes have not only mind power, they also have muscle power and special costumes. Come up to me and choose the masks and take your seats please. Let’s do sport exercises, stand up and repeat after me. Step, step, right, left Step, step, right, left Go, go, go, go Run, run, run, run Turn aroud (2 times) Sit down. Have you got muscle power now? | Учащиеся выполняют движения и повторяют слова вместе с учителем. Yes, we have. |
7 | Закрепление знаний, развитие умений устной речи. | That’s nice! Let’s continue and look, there is something else in our magic bag. One more task for you: Make up sentences and answer the question “How do Paul and Oliver spend free time”. Don’t forget about word order.You’ll work in pares. I’ll give you the cards. Now change with your cards and check your partner’s cards. Are you ready? Look at the screen and check.Well-done! And how do you spend free time? I’ll give you magic cards from our magic bag. You should complete the sentences, you csn see the text where some words are missed, these pictures will help you and answer the question “How do you spend free time?” Now come to the blackboard please, I’ll take your cards. Now we’ve got a song: In summer we usually fish. On holiday we ride a horse. At weekends we climb mountains. In August we have countryside walks. On holiday we watch birds. In summer we buy souvenirs. At weekends we usually have picnics. In August we often play sports. That’s nice! You are real heroes today! | Учащиеся в парах составляют предложения и отвечают на вопрос. 1.Paul and Oliver, have picnics, sometimes, in the picnic area. 2. Paul and Oliver, watch birds, in summer, in the Wales parks. 3. Paul and Oliver, play sports, often, at the sports centre. 4. Paul and Oliver, have countryside walks, on holiday, in the picnic area. 5. Paul and Oliver, ride a bike, every summer, at the sports centre. 6. Paul and Oliver, ride a horse, sometimes, in the Wales parks. 7. Paul and Oliver, buy souvenirs, on holiday, at the Visitor Centre. 8. Paul and Oliver, fish, in August, in the picnic area. Учащиеся составляют предложения |
8 | Рефлексия | You can see yellow, orange and red rays on your desks and three circle at the blackboard. You can choose one of them: yellow colour means that the tasks were easy for you, orange ray-some tasks were difficult, red ray – all tasks were difficult. Now,look at the blackboard, you can see 3 cards of different colours with your homework:yellow cards you must complete the sentences and tell about your free time (excellent mark), orange cards you must complete the sentences-good mark, red cards make up sentences– sad mark. Your work was great today! You are the best heroes! Thank you for your work today. You maybe free, the lesson is over. Goodbye! | Учащиеся иыбирают карточки с домашним заданием. Оценивают свою работу на уроке с помощью лучей солнца. |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Я доволен своей работой на уроке . На уроке я работал не плохо. На уроке мне было трудно.
We are from Agryz School number four , You are from Britain , Open the door . We’ve got rivers And beautiful park . We love our school , Good luck!
Help ! Help! Help! The students of school number 4 have got a problem. Mr. Black Magic casted a spell upon them. Now the children do not know how to tell about spending free time : they do not know the word order . They cannot work ! But Mr. Black Magic forgot his magic bag. Who will open it? Can anybody help them?
1. Paul and Oliver sometimes have picnics in the picnic area. 2 . In summer Paul and Oliver watch birds in the Wales Park. 3. Paul and Oliver often play sports at the sports centre. 4. On holiday Paul and Oliver have countryside walks in the picnic area .
1 . In summer Paul and Oliver ride a bike at the sports centre. 2 . Paul and Oliver sometimes ride a horse in the Wales parks. 3.On holiday Paul and Oliver buy souvenirs at the Visitor Centre. 4.In August Paul and Oliver fish in the picnic area.
In summer we usually fish. On holiday we ride a horse. At weekends we climb mountains. In August we have countryside walks. On holiday we watch birds. In summer we buy souvenirs. At weekends we usually have picnics. In August we often play sports.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Технологическая карта урока русского языка в 5 классе Предложения с обращениями.
Тип урока: Урок рефлексии.Цель урока: систематизация и повторение сведений об обращении.Задачи урока:Образовательные (содержательные): повторить с учащимися понятие «Обращ...
технологическая карта урока русского языка в 5 классе предложение
технологическа карта урока в 5 классе по теме Предложение....
технологическая карта урока Русского языка "Простые и сложные предложения" 5 класс
технологическая карта урока Русского языка "Простые и сложные предложения" 5 класс...
Технологическая карта урока русского языка "Лексикология. Слово и его лексическое значение" (вводный урок)
Урок русского языка (5 класс)....
Технологическая карта урока русского языка "Лексикология. Слово и его лексическое значение (вводный урок)"
Технологическая карта урока русского языка Тема: Лексикология. Слово и его лексическое значение (вводный урок)Класс: 5 Цели: совершенствование умения понимать роль слова в формировании и вы...
Технологическая карта урока английского языка Повторение построения вопросительного предложения со вспомогательными глаголами do\ does
Повторение построения вопросительного предложения со вспомогательными глаголами do\ doe...
Конспект и технологическая карта урока русского языка "Вводные слова. Знаки препинания при вводных словах."
Урок русского языка в 8 классе....