Методическая разработка в форме КВН по теме : "Who is the best in English?"
методическая разработка по английскому языку (5 класс)
Тема: “Who is the best in English? ” -методическая разработка в форме КВН для учащихся 5-х классов. Задачи:1.Контроль лексических и грамматических навыков. 2. Развитие творческих способностей, поддержание практических навыков говорения , расширение их кругозора. 3.Создание условий для достижения успеха в изучении иностранного языка. 4.Развитие мотивации для дальнейшего изучение английского языка.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
metodicheskaya_razrabottka_v_forme_kvn.docx | 23.69 КБ |
Предварительный просмотр:
КВН В 5-x классах
“Who is the best in English?”
Составитель: учитель английского языка
МOУ СОШ № 31
Рожкова Любовь Михайловна
2019 год
КВН в5-х классах.
Тема: “Who is the best in English? ”
Задачи:1.Контроль лексических и грамматических навыков.
2. Развитие творческих способностей, поддержание практических навыков говорения , расширение их кругозора.
3.Создание условий для достижения успеха в изучении иностранного языка.
4.Развитие мотивации для дальнейшего изучение английского языка.
ОФОРМЛЕНИЕ: 1. Today the Lively and Quick- witted will win.
2.Лозунги болельщиков: Cheer up!
Keep up your spirits!
Never say “die”!
Don’t give in!
Good for you!
Right you are!
We are with you!
Capital! Fine!
Ведущий 1. Dear Ladies and Gentlemen!
Welcome to our Club of the Merry and Quick- witted! Now you will see a competition between the teams of 5 ‘’A” and 5”B”.
You must know the rules. They are very easy. You may sing and dance together with our participants and you must support them by clapping. And now let me introduce our teams.
Под музыкальную заставку ТВ передачи КВН выходят две команды:
5 «А»- “Clever Bears”
5 «Б»- “Cute Koalas”
Ведущий 2. Let me introduce you our judges (представляет членов жюри). We ask you, judges, not to be too critical and forgive our participants the mistakes they may make.
Ведущий 1. Who are you? 5 «А»: “Clever Bears” Капитан: And I am the Captain.
.
Ведущий 2. Now the team of 5 «В» will welcome you.
Команда: We are Coalas.
Капитан: I am the captain of the team.
Ведущий 1. And now we welcome you to the second round of our competition. Each team will correct the mistakes in sentences 1-5.
5 «А»
1.tom is 11. 2. He is in my history class.
3.their names are fiona and dan Mitchell.
4.She’s betty and i’m bill.
5. we study english and maths on tuesdays and fridays.
Ведущий 1. Every team should find only verbs in this list .
Fast, write, best, sing, song, ask, smile, subject, think, spider, watch, wall, stop. thing, make, mirror, relax.
Ведущий . Now I give to each team’s friends poems and riddles about animals. You can help your team to get point. Try to guess. What is the animal?
1.I’m big and I’m strong
And my trunk is very long.
2.It is little and grey
It lives under the floor
Where is no door.
3.It is brown. It has a long tail. It can climb, run and jump .It is funny. It lives in the forest.
4.It’s my little friend. It is the dog’s son.
5.It is big. It is green .It can run and swim. It can’t jump. It lives in the rives.
6.This animal can go without food and water for a long time. What is it?
Ведущий. At first you should remember what the forms of the verb “to be” in Present are.
Invitation. Hello! My name…..Miss Grammar. I…..from Grammarland. My country ….not big. But there…. many castles, houses there. My country …very old. It ….many, many centuries old. A lot of people visit my country because they want to improve their English. Welcome to Grammarland. Yours, Miss Grammar. |
Ведущий. Do you know well the Present Simple and the Present Continuous Tense?
I’ll give you some cards. You can see some sentences on the cards. Complete the sentences with one of the variants.
Choose the right variant: 1. Listen! My friend…………..the song. (sings, sing, is singing) 2. I ……….some problems at school. (have, has, am having). 3. They ……….to visit theatres and museums. (likes, are liking, like) 4. Where is Mum? She ……….cooks, cooking, is cooking). 5. I can ………..a lot of girls in the street. (am seeing, sees, see) |
Ведущий: Put the words in a right order.
1.Usually, we ,football ,on, play, Saturdays.
2. doesn’t up, get, he, six ,o’clock, at.
3.goes,to,she, bed, sometimes, late.
4. TV, watches, never the, in, Marry, morning
5. his, mum, often, Tom, meets, after, school.
Ведущий 2. A good captain is the flag of the team. Competition of captains. The captain raises the signal cart if he knows the Russian equivalent of the English proverb.
1 команда 2 команда
- Better late than never. 1. A friend in need is a friend indeed.
- You know a man by his friend. 2. All is well that ends well.
- It’s never too late to learn. 3. Well begun is half done.
- He laughs best who laughs last. 4. Every family has a black sheep.
- Two heads better than one. 5. Never put of till tomorrow what you can do
Ведущий.Match the transcription with the word.
[wen], [wit ], [wai], [we ], [wot], [hu:], [hau].
Why, how, when, who, what, where, which.Ведущий. Fill in her,my,his, its,your.
1.I wash ……….hands and face in the morning.
2.Jim likes to play with……..friends.
3.Jill! Don’t forget to clean ……teeth.
4.Where does Bob ride ……bike?
5.The dog likes ……ball.
Ведущий:
……..are you doing?
Что ты д елаешь?
Choose the right word to fill in each sentences.
……….are you?
Как твои дела?
……….is going to Spain?
Кто едет в Испанию?
…………..friends do you have?
Сколько у тебя друзей?
……..is your house?
Где твой дом?
…….are you happy?
Ведущий 1. Here you see the word “Sportsmen”. Make as many words as you can out of this word.
1 гр 2гр
sport | men |
port | ten |
sort | nose |
rose | most |
stop | pet |
pot | more |
post | rest |
pen | nest |
note | on |
top | no |
tom | to(or) |
Ведущий 1. Now your task is to read a tongue-twister. Say each of these tongue-twisters as quickly as you can.
- William wants to know whether the weather will be wet.
- A gentle judge just judges justly.
Подводятся итоги. Команда-победитель получает приз, а остальные ,принимавшие участие в работе,- открытки ,сувениры, конфеты.
Good luck !
- gt
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методические разработки в форме итоговых тестов по биологии для 6-11 классов
Тесты в форме ЕГЭ по биологии для разных классов...
Методическая разработка в форме диагностического бланка по программе "Развитие психомоторики и сенсорных процессов" для учащихся 1-4 классов специальных (коррекционных) образовательных учреждений 8-вида.
Бланки для диагностики....
Методическая разработка урока по обществознанию по теме "Формы участия граждан в общественной жизни"
На уроке учащимся предлагается поразмышлять над вопросами:- Каким образом обычный гражданин может повлиять на принимаемые властями решения?- Какие из предложенных способов являются законными, а какие ...
Методическая разработка "Сценарий обобщающего урока по теме "Электростатика" по дисциплине "Физика" в форме физического боя
Один из зрелищных видов урока-игры по завершении изучения темы "Электростатика" в школе или колледже. Приведён подробный сценарий урока со всей атрибутикой....
Методическая разработка занятия "Формы размножения организмов"
Материал представляет собой методическую разработку занятия "Формы размножения организмов" по дисциплине "Биология" для специальностей среднего профессионального образования. Методическую разработку м...
Методическая разработка в форме игры в 6 классе по теме "Причастие"
Игра "Морской бой" Цель и задачи: систематизировать знания о причастии, формировать умение определять грамматические признаки причастия, графически выделять причастный оборот....
Методическая разработка "Презентация к уроку на тему "Имена существительные,которые имеют форму только единственного числа""
Методическая разработка "Презентация к уроку на тему "Имена существительные,которые имеют форму только единственного числа""...