тесты
материал по английскому языку

тесты

Скачать:


Предварительный просмотр:

I. Find the right translation of the words. 

1. писатель     2. быть богатым      3. гордиться            4. известный       5. соревнование

a) writer           a) to be tired             a) to be proud of       a) intelligent         a) competition

b) singer           b) to be rich              b) to be full of            b) special               b) poem

c) speaker         c) to be free             c) to be rich in            c) famous              c) invitation

 

6. независимый    7. ученый        8. публиковать      9. ответственный    10. вежливый

a) independent       a) daughter       a) to arrange           a) responsible            a) cruel

b) sociable               b) scientist        b) to publish            b) intelligent              b) greedy

c) naughty                c) manager       c) to enjoy               c) talkative                  c) polite

II.Put in if necessary the definite article "the” or "-".

11. Mark lives in… Green Street.                     12. Which is … smallest planet?

a) –                                                                   a) –

b) the                                                                b) the

 

13. … Russia is the largest country.                  14. London is the capital of … United Kingdom.

a) –                                                                   a) –

b) the                                                                b) the

III.Choose the right form of the verb ( Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Future Simple).

15. The girl … a letter now.                             16. Kate … at school last year

a) am writing                                                  a) work

b) writes                                                         b) worked

c) is writing                                                    c) works

17. They … to the south next summer.           18. The cat … its milk every evening.

a) will go                                                        a) is drinking

b) go                                                               b) drinks

c) is going                                                      c) drank 

IV.Read the text. Mark the sentences T (true) or F (false).

It’s Nelly’s birthday today. She is eight now. Nelly likes to invite guests to her birthday party. All her friends will come today. The party begins at four o’clock. It’s twelve o’clock now. Nelly’s mother is making a birthday cake. She is very busy. Nelly is cleaning the flat. She is putting her clothes in the wardrobe and her toys under the bed. When she finishes the cleaning, the flat will be ready for the party. Nelly’s mother is glad that they will have a party. She hopes that everything will be OK and the guests will like the party. Nelly is waiting for her friends’ presents.

19.Nelly is nine.

20.The flat isn’t ready for the party.

21.Nelly is putting her toys in the wardrobe.

            22.Nelly’s mother likes guests.

23.Nelly doesn’t like presents.

24.Nelly’s mother thinks that the party will be OK.

             25.The party will be tomorrow.

 V. Find the right translation of the sentences.

26. Have you ever been to London?                    27. This book is worth reading.

a) Вы были когда-нибудь в Лондоне?           а) Эту книгу необходимо прочитать.

b) Вы собираетесь посетить Лондон?            b) Эту книгу стоит прочитать.

 

28. He was tired of the city.                            29. London is rich in parks and gardens.

a) Он устал от города.                               а) Парки и сады Лондона посещают богатые люди

b) Он покинул город.                                 b) Лондон богат парками и садами.

 VI. Choose the correct item.

30. Your mother's son is your...

a).brother b). husband c). grandfather

35. Seven boys in our class don`t like to…… rubbish.

a).take out b ).put away c).take off

31. Your father is your mother's…

a). husband b ). daughter c ).nephew

36. Next year my family …… the Zoological Society of London.

a).joined b).has joined c).is going to join

32.A female parent is your...

a).father b). cousin c).mother

37. Look at his dirty shirt! He ..... just ….with Nick.

a).watched b). has had a fight c).came

33. My father …… smoking two months ago.

a).get rid of b).gave up c). give up

38. It often ….here.

a).rains b).rain c).raining

34.Do you get…. with your elder brother?

a).ready b).rid of c).along

39. I …..never…a poem yet.

a).have…written b).don`t….write c).didn`t….write



Предварительный просмотр:

Разноуровневые тесты

Pre-intermediate level

  1. Articles
  2. Be
  3. Pronouns
  4. Degrees of comparison
  5. Present Simple
  6. Present  Continious
  7. Modal verbs
  8. Past Simple
  9. Past Continious

Intermediate level

  1. Present perfect
  2. Passive Voice
  3. Infinitive, Gerund
  4. Sequence of tenses
  5. Conditionals

Articles: zero, a, the

  1. This is … cat.
  2. My brother’s … husband is … doctor.
  3. I have … sister.
  4. I can see … picture.
  5. Is this … watch?
  6. What’s … weather like today?
  7. … Earth is … planet.
  8. I have two … sisters.
  9. Is your … father at … home?
  10.  My … cousin has … big … black cat.
  11.   … sun is … yellow.
  12. There is  … jar of … orange … marmalade in … middle of … shelf.
  13. There is … loaf of… white … bread on … upper … shelf of … fridge.
  14. We had … English lessons yesterday.
  15. He goes to … school in … morning.
  16. After breakfast I go to … work.
  17. Whose … bag is that?
  18. In … front of … window you see … armchair.
  19. What is … best season of … year?
  20. In … May … days are … longer.

BE (Present/ Past)

1. My granny … wonderful.

A) am    b) is   c) are

2. Where … he?

a) is    b) are   c) am

3. My sister … at home.

a) am   b) is   c) are

4. Art … long, life … short.

a) am   b) are   c) is

5. How … you?

a) am   b) is   c)are

6.What … the time?

a) Is   b)are  c) am

7. We … interested in music.

a)is   b) am    c) are

8. Her clothes … dirty.

a)am   b)is    c)are

9. Money … paid.

a)be   b)are   c)is

10. … you ill?

a)is   b)are   c)am

11. Where … you yesterday?

a)were   b)are   c)was

12. She … busy last week.

a)was   b)is   c)were

13. When she … young, she … a teacher.

a)were   b)was   c)am

14. … your father at home yesterday?

a)are   b)is   c)was

PRONOUNS: some, any, no

1. There is … money in my bag.

a)some   b)no   c) any

2. There is … time left.

a)some   b) no   c) any

3. I see … boys in the garden.

a)some   b)any   c)no

4. I haven’t got … books.

a)no  b) some   c) any

5. I want … milk in my tea.

a) no   b)some   c) any

6. Would you like … coffee?

a)no    b)any   c) some

7. Is there… cheese?

a) any   b)some   c)no

8. Have you got … butter?

a)some   b)no   c)any

9. Can I give you … questions?

a)any    b)some   c)no

10. Were there … of kids at the gym?

a)some   b)any   c)no

ПРОИЗВОДНЫЕ ОТ  some, any, no, every

1. There is … white in the box.

2. Give me … to read.

3. … needs good friends.

4. Is there … in the office?

5. … is OK!

6. Do you know … about it?

7. Has … here got a red pen?

8. It’s cold. Give me … warm.

9. It’s easy. … can answer.

10. Did you go … on Sunday?

11. I don’t see him …

12. There are flowers …

13. To know … is to know…

14. … is ready for the lessons.

15. … happened with him.

Many, much, few, little

1. He has got … friends.

2. There are … English books  in the library.

3. I have … time, so I can’t go with you.

4. He has so … books, but he reads very …

5. Have you got … work?

6. There is … soup in my plate. Give me more.

7. There is … cheese.  Add some.

8. There’s … money left.

9. How … milk did you drink?

10. How … lessons do you have a day?

 

        

Degrees of comparison

1. Russia is (large) country.

2. The Alps are (high)than the Urals.

3. She speaks German (good) than English.

4.  He is (clever) student in class.

5. This garden is (beautiful) in our town.

6. Our cat is (small) than our dog.

7. February is the (short) month.

8. It’s the  (dangerous) animal in the world.

9. He is (old) in the family.

10. (good) late than never.

11. This book is the (interesting) of all.

12. Which is (beautiful) place in the country?

13. Your bag is (heavy) than mine.

14. The (tall) trees in the world grow in California.

15. Kate is … lazy … her brother.

16. Pete is … tall …Mike.

17. English is … difficult … German.

18. This book is not … thin … that one.

19. She is … lazy … her brother.

20. The London underground is the (old) in the world.

Present Simple

 

1. Tom (to play) tennis on Sunday.

2. We (to go) to the country in the winter.

3. My sister ( to eat) sweets every day.

4. He (to help) mother around the house.

5. I usually (to work) in the garden in the morning.

6. I (not to read) books in the evening.

7. You often (to hang out) with friends ?

7. She (to study) at college?

8. Where she (to study)?

9. I (not to drink) coffee in the evening.

10. Where animals (to live)?

11. My Mum often (not to go) shopping.

12. She seldom (to make) mistakes.

13. He (not to sleep) after dinner.

14. How often he (to surf) the Net?

15. She (to cook) dinner every day.

Present continuous

1. She (to work) at the post office.

2. Look! The child (to cry).

3. Her dad (to watch) TV at the moment.

4. What your sister (to do) now?

5. Listen! Who (to play) the piano?

6. Mum (to make) a cake now.

7. They (to do) homework now.

8. The bird (to fly).

9. Dad (read) a newspaper while Mum (to wash ) up.

10. We (to go) to the country at the weekend.

        

Modal verbs

1. My granny … knit very well.

a) can   b) may   c) must

2. Mike … speak English.

a) must   b) can   c) may

3. … I come in?

a) may   b) must   c) can

4. You … smoke here.

a) mustn’t   b) can   c)maynot

5. You … not go to the park today.

a) can   b) may    c) must

6. He … join the party because he is busy.

a) mustn’t   b) cannot   c) may

7. She … stop eating much.

a) must   b) can    c)maynot

8.  … I help you?

a) must   b) may   c) can

9. … I use you pen?

a) may   b) can   c) must

Past  Simple/ Past Continious

1. I (to play) computer games yesterday.

2. She (to play) the piano the whole evening.

3. I (to do) homework from 6 till 8yesterday.

4. In the summer I (to visit) granny.

5. When I (to come) home, my little sister (to sleep).

6. When I (to wake) up, my parents (to drink) tea.

7. She (to look out) of the window when I (to see) her.

8. He (to find) a ball as he (to play) in the yard.

9. At this time yesterday I (to go) home.

10. You (to travel) to Great Britain last year?

11. The lesson (to begin) at 5 yesterday.

12. He ( to repair) his bicycle the whole day yesterday.

13. We (to talk) when he (to call).

14. You (to have) dinner at 9 yesterday?

15. He (not to go) shopping yesterday.

Present Perfect



Предварительный просмотр:

Тест I
1. Определите название формы по приведенным примерам.

  1. has taken
  2. will be coming
  3. have been reading
  4. understood
  5. have understood
  6. were applauding
  7. will have been working
  8. had been playing

2. Образуйте соответствующие формы от данных глаголов.

  1. Past Continuous (swim)
  2. Future Perfect (learn)
  3. Present Simple (cut)
  4. Future Continuous (watch)
  5. Present Perfect Continuous (walk)
  6. Past Simple (stand)
  7. Present Perfect (wait)
  8. Future Simple (decide)

3.Выберите правильный вариант

1. This time next week, we ... round the islands.

will be cruising     will cruise     will have cruised    will have been cruised

2. When ... they ... married?

 are / got    will / being     will / have been married    will / get

3. I am not sure if she ... her exams.

will be passing    will have passed     will pass    will have been passed

4. I am tired of living in such a small apartment. I ... to a bigger house next year.

will be moving     am going to  move    will have moved    will have been moving

5. My car is being repaired and I don’t know when it ... ready.

will be    will have been    is being     is going to

6. She ... all the newspapers by 9 o’clock.

 will deliver    will have delivered    will have been  delivered    will be delivering

7. I ... my dentist tomorrow at 5.

will be seeing    will see     will have seen    am going see

8. I ... cleaning the house until you come back.

 will have     won’t have finished    will be finishing    will have been finishing

9. Well, I like this pair better than the other one. I ... it!

will be taking     will have taken     will take    will have been taking

10. She has resigned from her job because she ... all over the world.

 will travel     will be travelling     will have travelled    is going to travel

4. Заполните пропуски глаголом will или конструкцией be going to.

Пример: I'm too tired to walk home. I think I ... take a bus. – I'm too tired to walk home. I think I will take a bus.

  1. We ... buy a cottage in two months.
  2. I ... travel round the world in July.
  3. - Did you visit Mary? 'Oh no, I forgot. I ... do it now.'
  4. I think I ... stay at home and read tonight.
  5. Look at the road! It ... be an accident.

5. Переведите предложения, используя будущее время глаголов.

  1. Песни твоей сестры будут очень популярными.
  2. Я уверен, что Ник скоро передумает.
  3. Я поеду домой в начале декабря.
  4. Вечером мой брат напишет письмо своему другу в Америке.



Предварительный просмотр:

Exit test 6th form

Surname, Name _________________________________Class_________

Choose the correct item.

  1. Did they …..board games last week?

A plays   B play   C played

  1. We watched a film and then went for a walk in the …..

A school   B park   C stadium

  1. Aunt Polly ….. a cake at the moment.

A is doing   B is making   C makes

  1. Does he …… French?

A is studying   B studies  C study

  1. There isn’t …. milk left.

A some   B any   C a

  1. The ….. is in the living room.

A fridge   B bookcase   C sink

  1. Football and basketball are ….. games.

A indoor   B outdoor   C board

  1. An elephant is the …. animal.

A big   B bigger   C biggest

  1. We saw him two years ….

A last   B ago   C next

  1. She’s not ….. to drive a car.

A going   B will   C go

  1. …she like swimming?

A do B is  C does

  1. We don’t …. to do this exercise.

A must   B have   C need

  1. It’s Women’s Day ….8th March.

A on   B in   C at

  1. How …. going  to the theatre?

A about   B much   C like

  1. Maths is the ….lesson on Monday.

A one   B first  C two

  1. They usually go to school ….bus.

A on   B by   C in

  1. I …speak English, but I can’t speak French.

A must   B can   C have to

  1. We didn’t … to the museum a month ago.

A go   B went   C going

  1. You must ….your hands before dinner.

A brush   B wash   C clean

  1. These melons are lovely and …

A sour   B sweet   C salty

  1. My little brother …. a glass of juice every morning.

A drank   B is drinking   C drinks

  1. Watch ….! There’s a bus coming.

A out   B up   C over

  1. We’re going to …..a performance tonight.

A go   B visit   C attend

  1. I want to …a picture of the building.

A go   B take   C look

  1. He often ….the shopping on Sunday.

A goes   B do   C does

  1. What are you …?

A doing   B going   C do

  1. He …like playing monopoly.

A isn’t   B doesn’t   C didn’t

  1. They are …of swimming.

A keen   B fond   C love

  1. On New Year Day we always ….gifts.

A change   B exchange   C transfer

  1. It’s time to …the special light.

A light   B fire   C play

  1. Mike’s birthday is … July.

A in   B on   C at

  1. They have English lessons …the afternoon.

A in   B on   C at

  1. Always stop at the traffic … when they’re red.

A roads   B pavement   C lights

  1. Susan is doing the …..She loves plants and flowers.

A gardening   B homework   C cleaning

  1. What ……are you? I’m German.

A occupation   B profession   C nationality

  1. Pete likes exercising at the …..

A school   B centre   C gym

  1. This girl is ….than that one.

A tallest   B tall C taller

  1. She is the ….student in the class.

A good B best   C better

  1. Can you pass me a ….of milk, please?

A carton   B box   C packet

  1. Is there …yogurt in the fridge?

A any   B some   C no

Choose the correct response.

  1. How about Thursday then?

A I’m afraid, I can’t.

B I’m OK.

  1. How do you like the film?

A yes, it is.

B It’s brilliant.

  1. Why don’t we go shopping?

A That sounds good. I need to exercise.

B Ok. Let’s look for a new shirt.

  1. How about having a picnic?

A I don’t really like eating outdoors.

B I’d rather not. I don’t like it.

  1. Would you like me to help you?

A Yes, I’m very keen on it.

B Yes please, that would be great.

Reading

Read and email and mark the sentences T(true), F(false) or DS (doesn’t say).

      Moscow

    Russia

12.05.2014

Dear Sue,

Thank you for your letter. I was glad to get it. Sorry for not writing for so long, I was busy with my school.

I want to tell you about my weekend. I had a great day on Sunday. I woke up at 10 o’clock and the sky was blue. I met George and Mike at 11 and we left for the cinema. The film was wonderful.

In the afternoon we went for a walk in the park. We found very good sports ground there, so we did a lot of exercises and took pictures. It was cool!

I’m going to visit an art gallery next Sunday. I think it’s going to be a very interesting walk. I hope I’ll know a lot of new things.

That’s all for now. Hope to hear from you soon.

Best wishes,

Kate

 

  1. Sue had a great day on Sunday.                                                 ………
  2. Kate woke up at twelve o’clock.                                   ……….
  3. The film was very interesting.                                ……….
  4. The friends are going to visit an art gallery next Sunday.          ………..
  5. Kate met George and Mike near the cinema.                                 ………..

Writing

Write an email to Kate about your weekend (about 100 words). Use the email above to help you.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя школа №42»

города Нижневартовска ХМАО-ЮГРЫ

Итоговая работа по химии

 за курс 11 класса

                          Класс: 11

                           

   

Автор: Соловьева Ольга Владимировна,

учитель химии

Нижневартовск 2017

Вариант № 1

1. Установите соответствие между формулой вещества и классом органических соединений, к которому оно принадлежит: к каждой позиции, обозначенной буквой, подберите соответствующую позицию, обозначенную цифрой.

ФОРМУЛА ВЕЩЕСТВА

 

ГОМОЛОГИЧЕСКИЙ РЯД (КЛАСС)

А) https://ege.sdamgia.ru/formula/24/2477b1d4bb2d335c63eb9460a1bedaebp.png

Б) https://ege.sdamgia.ru/formula/85/85b022b3b804d6aa31dc1b9c9e835bdep.png

В) https://ege.sdamgia.ru/formula/6b/6b2e34248040c0d57febf5fac1af98b9p.png

 

1) предельные двухатомные спирты

2) карбоновые кислоты

3) аминокислоты

4) ароматические амины

2. Из предложенного перечня выберите два вещества, в молекулах которых между атомами углерода и кислорода присутствует двойная связь.

1) ацетальдегид

2) метанол

3) уксусная кислота

4) фенол

5) глицерин

3. Из предложенного перечня выберите два вещества, в молекулах которых имеется https://ege.sdamgia.ru/formula/4f/4f08e3dba63dc6d40b22952c7a9dac6dp.png-связь.

1) этилен

2) изобутан

3) бутанол-1

4) бутен-1

5) бутан

4.Из предложенного перечня выберите два вещества, с которыми реагируют и уксусная кислота, и этаналь.

1) https://ege.sdamgia.ru/formula/91/91fbc1ffc46dc5e768f6b154bb548e37p.png

2) https://ege.sdamgia.ru/formula/73/73d50045d08df87ee3999e5a0f5e91d6p.png

3) https://ege.sdamgia.ru/formula/35/3576978430173bc5cdb040f89a224f09p.png(водный р-р.)

4) https://ege.sdamgia.ru/formula/4f/4f36bcf70f8a517ef6889e22b7bcafb6p.png

5) https://ege.sdamgia.ru/formula/3b/3bce443659d0f3d5a8336a6467705b43p.png

5. Из предложенного перечня выберите два вещества, которые взаимодействуют с 2-аминопропановой кислотой.

1) этан

2) сульфат натрия

3) толуол

4) гидроксид бария

5) бромоводород

6. Установите соответствие между реагирующими веществами и органическим продуктом, который преимущественно образуется при взаимодействии этих веществ: к каждой позиции, обозначенной буквой, подберите соответствующую позицию, обозначенную цифрой.

РЕАГИРУЮЩИЕ ВЕЩЕСТВА

 

ПРОДУКТ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

А) пропен и хлороводород

Б) ацетилен и водород (изб.)

В) пропин и вода

Г) циклопропан и бромоводород

 

1) этен

2) этан

3) 1-хлорпропан

4) 2-хлорпропан

5) ацетон

6) 1-бромпропан

 

7. Установите соответствие между реагирующими веществами и углесодержащим продуктом, который образуется при взаимодействии этих веществ: к каждой позиции, обозначенной буквой, подберитесоответствующую позицию, обозначенную цифрой.

РЕАГИРУЮШИЕ ВЕЩЕСТВА

 

ПРОДУКТ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

A) пропанол-1 и оксид меди (II)

Б) пропанол-2 и оксид меди (II)

В) уксусная кислота и оксид меди (II)

Г) уксусная кислота и гидроксид меди (II)

 

1) ацетат меди (I)

2) ацетат меди (II)

3) пропанон

4) пропаналь

5) пропионовая кислота

6) пропинат меди (II)

 8. Задана следующая схема превращений веществ:

https://ege.sdamgia.ru/formula/c9/c960ce3ecb7790cbb036ca7f1792b8a1p.png

 

Определите, какие из указанных веществ являются веществами https://ege.sdamgia.ru/formula/84/840043b4a5f08335deb50fbf546b122fp.png и https://ege.sdamgia.ru/formula/57/57cec4137b614c87cb4e24a3d003a3e0p.png.

1) этандиол-1,2

2) этанол

3) ацетилен

4) диэтиловый эфир

5) этилен

9. Установите соответствие между формулами веществ и реагентом, с помощью которого можно различить их водные растворы: к каждой позиции, обозначенной буквой, подберите соответствующую позицию, обозначенную цифрой.

ФОРМУЛЫ ВЕЩЕСТВ

 

РЕАГЕНТ

А) https://ege.sdamgia.ru/formula/91/91196116330f1c2b45b4ab0d82ef7a88p.png

Б) https://ege.sdamgia.ru/formula/f0/f03f5ac5519f42d792a171ff615ef31dp.png

В) https://ege.sdamgia.ru/formula/ce/ce162e0198c29bda74e7db3a60537cbcp.png

Г) https://ege.sdamgia.ru/formula/d3/d33875ed178c48f56f62e32e4c430f90p.png

 

1) https://ege.sdamgia.ru/formula/e6/e63e150501b65c3bbb8880324bf5f2c0p.png

2) https://ege.sdamgia.ru/formula/5c/5c987122a1b46e127b60af80d6dc96d8p.png

3) https://ege.sdamgia.ru/formula/1f/1f0c4f9bdb4b7d000443bc9afd381b1bp.png

4) https://ege.sdamgia.ru/formula/c7/c71095aabe578a5dfbdd5fc4f8957d39p.png

5) https://ege.sdamgia.ru/formula/45/454d11260facefa78fc0610bd4084a33p.png

 10.Напишите уравнения реакций, с помощью которых можно осуществить следующие превращения:

 

https://ege.sdamgia.ru/formula/24/2407477aca8eea8dc79b52e59c6b63d4p.png

 При написании уравнений реакций используйте структурные формулы органических веществ.

11. Задание 35 № 7067

Некоторое органическое вещество А содержит по массе 13,58 % азота, 46,59 % углерода и 31,03 % кислорода и образуется при взаимодействии вещества Б с этанолом в молярном отношении 1:1. Известно, что вещество Б имеет природное происхождение.

На основании данных условия задачи:

1) произведите вычисления, необходимые для нахождения формулы вещества А;

2) установите его молекулярную формулу;

3) составьте структурную формулу вещества А, которая отражает порядок связей атомов в молекуле;

4) напишите уравнение реакции получения вещества А из вещества Б и этанола.

Вариант № 2

1. Установите соответствие между названием вещества и классом/группой, к которому(-ой) это вещество принадлежит: к каждой позиции, обозначенной буквой, подберите соответствующую позицию, обозначенную цифрой.

НАЗВАНИЕ ВЕЩЕСТВА

 

КЛАСС/ГРУППА

А) этилацетат

Б) 1,2-диметилбензол

В) 2-метилпропанол-2

 

1) арен

2) спирт

3) простой эфир

4) сложный эфир

 

2. Из предложенного перечня выберите два вещества, у которых бутен-1 является структурным изомером.

1) метилциклопропан

2) бутанол

3) бутин

4) бутен-2

5) бутадиен-1,3

3. Из предложенного перечня выберите два вещества, в молекулах которых все атомы углерода находятся в состоянии sp2-гибридизации.

1) бензол

2) гексан

3) гексен

4) этан

5) этен

4. Из предложенного перечня выберите два вещества, которые будут взаимодействовать как с хлором, так и с карбонатом натрия.

1) метанол

2) масляная кислота

3) диэтиловый эфир

4) пропионовая кислота

5) метилформиат

5. Из предложенного перечня выберите два свойства, характерные для этиламина.

1) при обычных условиях — газ

2) хорошо растворим в воде

3) раствор имеет кислотную среду

4) реагирует с аммиаком

5) восстанавливается водородом

6. Установите соответствие между реагирующими веществами и органическим продуктом, который преимущественно образуется при взаимодействии этих веществ: к каждой позиции, обозначенной буквой, подберите соответствующую позицию, обозначенную цифрой.

РЕАГИРУЮЩИЕ ВЕЩЕСТВА

 

ПРОДУКТ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

А) толуол и хлор https://ege.sdamgia.ru/formula/8a/8a967fa0fc86f71c3f366da203da31a5p.png

Б) толуол и хлор (свет)

В) бензол и водород

Г) бензол и метанол

 

1) хлористый бензил

2) циклогексан

3) толуол

4) метилгексахлорциклогексан

5) ксилол

6) хлортолуол

 

7.Установите соответствие между реагирующими веществами и углесодержащим продуктом, который образуется при взаимодействии этих веществ: к каждой позиции, обозначенной буквой, подберитесоответствующую позицию, обозначенную цифрой.

РЕАГИРУЮШИЕ ВЕЩЕСТВА

 

ПРОДУКТ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

A) этанол и калий

Б) пропанол-2 и бромводород

В) пропанол-1 и бромводород

Г) муравьиная кислота и метанол

 

1) этилат калия

2) 1-бромпропан

3) 2-бромпропан

4) метилацетат

5) метилформиат

6) метилэтиловый эфир

 

8. Задана следующая схема превращений веществ:

https://ege.sdamgia.ru/formula/76/76e648704a307cf92c5a9de70a6b505cp.png

 

Определите, какие из указанных веществ являются веществами https://ege.sdamgia.ru/formula/84/840043b4a5f08335deb50fbf546b122fp.png и https://ege.sdamgia.ru/formula/57/57cec4137b614c87cb4e24a3d003a3e0p.png.

1) https://ege.sdamgia.ru/formula/56/56aa05749164ee76741724c7ce2a1968p.png

2) https://ege.sdamgia.ru/formula/5d/5dd6d378c534f98bbf7a8b5f13877de9p.png

3) https://ege.sdamgia.ru/formula/49/49e4fe93c55ea5f2b7bf970512cbc408p.png

4) https://ege.sdamgia.ru/formula/56/5656b86b1ae1c95a60622c5ee8d15b30p.png

5) https://ege.sdamgia.ru/formula/07/0726766e0b649aac5c9c6f50a98a4b55p.png

9.Установите соответствие между двумя веществами и реактивом, с помощью которого можно различить эти вещества: к каждой позиции, обозначенной буквой, подберите соответствующую позицию, обозначенную цифрой.

ВЕЩЕСТВА

 

РЕАКТИВ

А) Бензол и гексен

Б) Бутин–1 и бутин–2

В) Глюкоза и сорбит

Г) Пропионовая кислота и пропанол

 

1) Бромная вода

2) Фенолфталеин

3) Соляная кислота

4) Раствор карбоната натрия

5) Аммиачный раствор оксида серебра

10. Напишите уравнения реакций, с помощью которых можно осуществить следующие превращения:

 

https://ege.sdamgia.ru/formula/8b/8b876716baef2cc4d53c1c511b3fc205p.png

При написании уравнений реакций используйте структурные формулы органических веществ.

11. При сгорании 11,6 г органического вещества образуется 13,44 л углекислого газа и 10,8 г воды. Плотность паров этого вещества по воздуху равна 2. Установлено, что это вещество взаимодействует с аммиачным раствором оксида серебра, каталитически восстанавливается водородом с образованием первичного спирта и способно окисляться подкисленным раствором перманганата калия до карбоновой кислоты. На основании этих данных:

1) произведите вычисления, необходимые для установления молекулярной формулы органического вещества;

2) запишите молекулярную формулу исходного органического вещества;

3) составьте структурную формулу этого вещества, которая однозначно отражает порядок связи атомов в его молекуле;

4) приведите уравнение реакции его взаимодействия с водородом.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тесты по русскому языку, итоговый тест для 5 класса, тест "Выразительные средства", уроки по произведениям Воронковой и Чивилихина

Тренировочные тесты для подготовки к ЕГЭ. Можно использовать в качестве контрольной работыТест для отработки знаний задания В8Итоговый тест для 5 классаМетодические разработки уроков по произведениям ...

Мастер класс «Создание тестов с помощью конструктора тестов RomeXoftMultiTesterSystem 3.3»

Мастер класс «Создание тестов с помощью конструктора тестов  RomeXoftMultiTesterSystem 3.3» Ознакомиться педагогов с программой «RomeXoftMultiTesterSystem 3.3” и дать  им первоначальные...

Тест по физике_Итоговый тест. Законы электрического тока

Тест по физике для учащихся 8 класса, обучающихся по учебнику А. В. Перышкина. Тема: итоговый - Законы электрического тока. Работа выполнена в программе MyTest....

Тесты. Виды тестов

Важнейший элемент рейтиноговой системы - тестирование. Тесты позволяют в кротчайший срок проверить знания больших групп учащихся, выявить пробелы при изложении учебного материала, применить методы мет...

ЕГЭ английский Тест toefl Тест ielts CAE tests Тесты по аудированию Тесты по чтению Словарный запас Что нужно знать для успешной сдачи ЕГЭ

Тест toeflТест ieltsCAE testsТесты по аудированиюТесты по чтениюСловарный запас Что нужно знать для успешной сдачи ЕГЭЧему бы ни учился человек на протяжении всей своей жизни, его всегда бу...

Урок по технологии. "Блюда из теста. Понятие о разных видах теста. Песочное тесто"

Разработка урока по теме "Блюда из теста. Понятие о разных видах теста. Песочное тесто"....