Методическая разработка урока по английскому языку в 9 классе “Celebrities”
план-конспект урока по английскому языку (9 класс)
Данная методическая разработка может быть использована в рамках декады английского языка
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Презентация | 765.11 КБ |
План-конспект занятия | 26.27 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Подсказка 1 Подсказка 2 As a child, he displayed a natural curiosity about his world, resulting in gathering botanical specimens as well as experimenting even at an early age. His best friend was Ben Herdman , a neighbor whose family operated a flour mill He was a Scottish -born scientist, inventor, engineer and innovator who is credited with patenting the first practical telephone. B E L L A B C D F E G H I J V K T U S Q R N O P M Y Z L X W B E L A C G F D M K J I H R Q P O N X W V U T S Y Z
Подсказка 1 Подсказка 2 He was an English physicist and mathematician He built the first practical reflecting telescope and developed a theory of colour N E W T A B C D F E G H I J V K T U S Q R N O P M Y Z L X W O N N E W T O I H G F D C B A S R Q P M L K J Z Y X V U
Подсказка 1 Подсказка 2 He was the fifth of six children of wealthy society doctor and financier He was an English naturalist and geologist , best known for his contributions to evolutionary theory D A R W A B C D F E G H I J V K T U S Q R N O P M Y Z L X W I N D A R W I N G F E C B M L K J H V U T S Q P O Z Y X
Подсказка 1 Подсказка 2 A mathematician, philosopher, inventor and mechanical engineer, he is best remembered for originating the concept of a programmable computer. His name was Charles B A B B A B C D F E G H I J V K T U S Q R N O P M Y Z L X W A G E B A G E K J I H F D C T S R Q P O N M L Y X W V U Z
Подсказка 1 Подсказка 2 He was a Scottish engineer, innovator, one of the inventors of the mechanical television and the inventor of both the first publicly demonstrated colour television system, and the first purely electronic colour television picture tube. The capital letter is B. B A I R A B C D F E G H I J V K T U S Q R N O P M Y Z L X W D B A I R D J H G F E C Q P O N M L K X W V U T S Z Y
Madame C. J. Walker Put the parts of the text in the correct order
Write the correct word in the blanks Charity, product, fields, will, mansion, fortune, dirt Sarah Breedlove’s house did not have a wood or stone floor. The floor was just dirt 2 . On a farm the horses and cows stay outside in the fields 3 . Walker made a lot of money from her discovery. She made a fortune 4. Shampoo is one kind of hair care product 5. Walker loved to help the poor. She gave a lot of money to charity 6. Walker had a mansion in New York. It was a big, beautiful, expensive house. Walker decided what to do with her money. Before she died, she wrote it down on a piece of paper. She wrote a will.
Choose 1. When she was young, Walker had __________________ 2. Walker started her business by making a product for __________________ 3. Walker was the first African American woman to ___________________ problems with her hair a small business a hard life her sister Leilia herself start a business make a million dollars use another name
1. After age seven, Sarah lived with her mother 2. At age 38, Walker’s hair started to fall out 3. Walker married two times . 4. In 1910, her husband built a factory. 5. She left fortune to her daughter. 6. The head of Walker’s company must always be a woman. False True or False? True True False False True
Предварительный просмотр:
Мероприятие в 9 классе в рамках декады английского языка | ||
Тема | “Celebrities” | |
Тип урока | комплексный | |
Основная цель урока | Формирование коммуникативной компетенции обучающихся | |
Планируемый результат | создать условия для развития умений аудирования, чтения, говорения | |
Задачи урока | Образовательная: развивать умения чтения с полным и точным пониманием прочитанного, говорения (умение использовать услышанную и прочитанную информацию в собственных высказываниях ) Развивающая: развивать познавательный интерес, иноязычные способности, внимание, логическое мышление, кругозор учащихся. Воспитательная: воспитывать уважение к достижениям знаменитых людей Великобритании и России; воспитывать чувство гордости за свою Родину; воспитывать культуру сотрудничества при работе в группах | |
Межпредметные связи | физика, математика, химия | |
Ресурсы: - основные - дополнительные | Интерактивная презентация к уроку, иллюстрации, раздаточный материал, компьютер, доска | |
Формы организации познавательной деятельности: | фронтальная, индивидуальная, групповая |
Технология проведения
№ этапа | Деятельность учителя | Деятельность ученика | Обучающие и развивающие задания каждого этапа урока. УУД | Поддержка | ||||||
1. | Организационно – мотивационный. Мотивирование к учебной деятельности. | |||||||||
Учитель приветствует учащихся. T: Look at the photos of these people. What are they? Are they famous? What are they famous for? Can you explain the theme of our lesson? Who are we going to speak about? | Учащиеся отвечают на вопросы учителя, определяют тему занятия, этапы достижения цели. | Регулятивные: – осуществлять саморегуляцию и самоконтроль. Познавательные: – осознанное и произвольное построение речевого высказывания. Коммуникативные: – слушать и понимать речь учителя; | Слайд 1 | |||||||
2 | Актуализация знаний и фиксирование индивидуального затруднения | |||||||||
Игра. Угадай ученого.
(described in his own day as a "natural philosopher") who is widely recognised as one of the most influential scientists of all time and as a key figure in the scientific revolution. ( I. Newton)
| Учащиеся слушают короткую информацию об известных ученых Великобритании и угадывают. Если сложно отгадать полностью, отгадывают по буквам, используют подсказки. | Регулятивные: – осуществлять саморегуляцию и самоконтроль; Познавательные: участие в учебном диалоге, сотрудничество в совместном решении проблемы Коммуникативные: – построение речевого высказывания; | Слайды 2-6 | |||||||
3 | 3 этап-включение в систему знаний. Обобщение ранее полученных знаний. | |||||||||
Madam C.J.Walker was the first African American woman in the United States to make a million dollars. She was born Sarah Breedlove in 1867 on a farm in Delta, Louisiana. Her family was very poor, and her life was very hard.They lived in a small house with a dirt floor and no windows. Sarah did not go to school. Ever)' day she worked from morning to night in the cotton fields. When Sarah was seven, her parents died. She went to Mississippi to live with her married sister. Her sister's husband was very mean to her. Sarah wanted to get away, so she got married when she was 14. A few years later, she had a baby girl named Lelia.When Sarah was only 20, her husband died. She moved to St. Louis, Missouri. For the next 18 years, she worked washing clothes for $1.50 a day. When she was 38, Sarah was worried because her hair was felling out. She tried different things on her hair, but nothing worked. One night she had a dream about what to mix up and use for her hair. It worked! Sarah gave it to her friends. It worked for them, too. She went from door to door to sell her new hair product. Then she made other hair care products. Soon she had her own business. Sarah Breedlove married Charles Joseph Walker and opened several beauty shops under the name of Madam C. J. Walker. In 1910» she built a factory to make hair care products and face creams. By 1917, her company was the most successful African American-owned business in the United States. She started her business with only $1.50, but now she was rich. She had a mansion in New York. Madam Walker also gave a lot of money to charity. She wanted to help African Americans, especially women. But she did not enjoy her good life for very long. Madam Walker died at the age of 52. She left two-thirds of her fortune to charity. Her will said that the head of the C. J. Walker Company must always be a woman.
| Собирают части текста в правильном порядке. Выбирают карточки, составляют монологическое высказывание. | Регулятивные: – осуществлять саморегуляцию и самоконтроль. Познавательные: – осознанное и произвольное построение речевого высказывания с использованием опоры. Коммуникативные: – планирование учебного сотрудничества с учителем; | Слайды 7-10 Слайды 11-18 | |||||||
4 | Dear children! Our lesson is over. Please go to the blackboard and fill in the target. | Рефлексия учебной деятельности на уроке. Заполнение рефлексивной мишени. | Регулятивные: –умение оценивать результаты своей деятельности |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока английского языка 10 класса по теме "Внешность и характер человека".
Данная разработка урока с использованием презентации, заданий по аудированию и чтению может быть использована на уроках английского языка старшей школы....
Методическая разработка по английскому языку (11 класс) по теме "Функциональный язык"
Тест для обучающихся 2 курса НПО, создан на основе материала учебника для контроля сформированности знаний, умений и навыков по теме "Функциональный язык". Время выполнения 45 минут. Препод...
"Чтение и перевод английского текста"(переработан и добавлен материал в разделе "Английское сказуемое").Методическая разработка по английскому языку.9 класс.Опубликовано 20.09.2022года.
Методическое пособие дается в помощь учащимся 7-9 классов для освоения чтения и перевода английского текста....
Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс
Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....
Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»
Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...
Методическая разработка урока английского языка " Let`s celebrate"
Конспект урока по теме "Let's celebrate" для 6 класса...
Методическая разработка урока "В зоопарке" методическая разработка по английскому языку (5 класс)
Данный урок основан на учебнике Spotlight 5. Тема урока: В зоопарке . УМК: «Английский в фокусе» (Spotlight- 5) Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Тип урока: урок актуализ...